T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 21 lutego 2024, 14:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 grudnia 2013, 17:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 grudnia 2013, 18:02
Posty: 2
model: t4
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam!
Mam pytanie,jak najprościej wymienić płyn wspomagania?
Szukałem na forum ale nic sensownego nie znalazłem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 grudnia 2013, 17:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Witaj,odkręć wąż przy pompie. Zlej do pojemnika, dokręć wąż i zalej nowym.


_________________
T4 95r 2.4 AAB , T4 93r 2.5 ACU , T4 95r 2.5 ACU , Sharan 97 2.8vr6 , Rav 4 mkII 2.0


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 grudnia 2013, 22:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Samo zlanie nic nie daje bo płyn zostaje w pompie i przekładni, najlepiej zrobić tak że wąż powrotny ściągamy i dajemy do jakiegoś pojemnika, druga osoba odpala auto i kręci kierownicą a ty w tym momencie dolewasz płyn do zbiorniczka jak płyn będzie wylatywał czysty o w tedy gasimy, skręcamy dolewamy czystego płynu


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 grudnia 2013, 19:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 10 grudnia 2013, 18:02
Posty: 2
model: t4
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Widzę,że bez kanału się nie obędzie.
A który to jest ten wąż powrotny?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 lutego 2014, 21:12 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 lutego 2014, 20:48
Posty: 22
Lokalizacja: Szczecin/Koszalin
model: T4
silnik: 2.4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Powrotny to ten bliżej chłodnicy.


_________________
S.M.O.O.K.A - czyli jedziemy zwiedzać...


viewtopic.php?f=30&t=8811


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 grudnia 2015, 11:38 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 748
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
ile oleju trzeba na wymianę w całym układzie, czy w zbiorniczku jest jakiś filtr tak jak w MB?
chcę stary wymienić na taki http://www.valvolineeurope.com/english/ ... ring_fluid


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 grudnia 2015, 17:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Tak jeden litr,
W jakim stanie masz płyn ? Jak w kiepkim to zlej stary, mozesz wydmuchac resztę dmuchając w zbiorniczek zasłaniając ustami wlew, miejsce po wężu powrotnym w tym czasie zatykasz palcem to jeszcze Ci trochę zleci, możesz uzyc węza z powietrzem , dolewasz nowego, jeżdzisz tak dzień, może dwa - zalezy ile km tak robisz ( w tym czasie płucze sie układ, wtedy spuszczasz i zalewasz kolejny - moze być juz jak proponuje kolego chemik211, uważej tylko bo płyn brdzo szybko jest zasysany, jezeli robisz to sam to wlewasz na max zbiorniczek, odpalasz auto i od razu wyłączasz dolewasz i td.
Kanał nie jest potrzebny, mozesz wjechac jednym kołem na krawężnik będzie wyzej, ja i bez tego wsywam sie pod auto.
Płyn syntetyczny więc lej śmiało.
Pozdrawiam
Jezeli masz duzo opiłków w układzie to lepiej całą operację zakończyc tego samego dnia


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 grudnia 2015, 18:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A ma byc minerał a nie syntetyk


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 grudnia 2015, 20:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Ja zalalem pod kolor korka - czerwony.
Masz rację zielony - zerknąłem teraz -cytyjąc za kolegą - kurol
"Plyn do wspomagania wedlug etki ma byc zielony,niezaleznie od rocznika I koloru korka na zbiorniku"
Po co wymyslac kolory korków ?


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 grudnia 2015, 20:23 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 748
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
no to chyba lepiej że syntetyk? kolor tez mnie nie interesuje bo wg instrukcji do mojego odpowiedni, ma normę G 00200 lub TL 52146


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 grudnia 2015, 20:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Ja tez posluchałem się jednego z kolegów z forum i zalalem olejem elfmatic g3 kolor czerwony spełnia normę dextron III - myslałem ze to syntetyk a z tyłu opis ze mineralny - jestem zadowolony bo działe teraz idealnie i zapłaciłem tylko 16.20 za litr w Legionowie.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 grudnia 2015, 22:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Zielony ma niby inne właściwości i jest tak samo mineralny, są też syntetyczne zielone ale ich nie zalewamy


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 grudnia 2015, 23:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12272
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 324 razy
Pomógł: 1032 razy
W Niemczech jak mi padła pompa wspomagania to w ATU po katalogu sprzedawca mi dobrał płyn Liqui Moly zielony vollsynthetisch. Oczywiście mówiłem, że powinien być minerał ale ten się zapierał że ten jest odpowiedni i nie ręczy za przekładnie jak inne cudo wleję mineralne.
LM zalany do układu i do dzisiaj się nic nie stało złego ze wspomaganiem.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 lipca 2020, 13:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9354
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Ja własnie przymierzam sie do wymiany maglownicy na regenerowaną bo juz powoli kręcic kierownicą sie nie daje na postoju , a harmonijki gumowe całe mokre od oleju ,po wymienie mam zamiar wlac płyn do wspomagania Amsoil Synthetic Universal Power Steering Fluid.... w/g instrukcji która mam do t4, płyn ma spelniac normy TL-52146, G002000 i ten dokladnie te normy spelnia czyli chyba moze byc w takim razie syntetyk zamiast mineralnego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 czerwca 2023, 00:33 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Sterciu napisał(a):
Ja własnie przymierzam sie do wymiany maglownicy na regenerowaną bo juz powoli kręcic kierownicą sie nie daje na postoju , a harmonijki gumowe całe mokre od oleju ,po wymienie mam zamiar wlac płyn do wspomagania Amsoil Synthetic Universal Power Steering Fluid.... w/g instrukcji która mam do t4, płyn ma spelniac normy TL-52146, G002000 i ten dokladnie te normy spelnia czyli chyba moze byc w takim razie syntetyk zamiast mineralnego.


Sam juz sie gubie z tymi plynami. Jezdzlem na Swag lub Febi mineralnym. Ciezko sie krecilo kierownica. Miedzy czasie rozmawialem z kolegami z innego forum i podpowiedzieli mi ze olej powinien byc syntetyczny. Taki zmienilem ok. pol roku temu. I tydzien temu poszlo uszczelnienie maglownicy z lewej strony. I teraz wleje chyba mineralny. Ktos mi kiedys mowil ze ze wzgledu na uszczelniacze w maglownicy jakis plyn rozwulkanizuje uszczelniacze. Moze nie stanie sie to od razu ale z czasem to sie stanie.
Patrze teraz i widze ze ten moj Ravenol SSF spelnia normy Vw.
Dopuszczenie przez producenta: VW TL 521 46 G002 000, G004 000 M2


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB