T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Wymiana płynu wspomagania. https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=10&t=8156 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dar_czar [ niedziela, 15 grudnia 2013, 17:02 ] |
Tytuł: | Wymiana płynu wspomagania. |
Witam! Mam pytanie,jak najprościej wymienić płyn wspomagania? Szukałem na forum ale nic sensownego nie znalazłem. |
Autor: | maja [ niedziela, 15 grudnia 2013, 17:16 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana płynu wspomagania. |
Witaj,odkręć wąż przy pompie. Zlej do pojemnika, dokręć wąż i zalej nowym. |
Autor: | chemik211 [ niedziela, 15 grudnia 2013, 22:22 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana płynu wspomagania. |
Samo zlanie nic nie daje bo płyn zostaje w pompie i przekładni, najlepiej zrobić tak że wąż powrotny ściągamy i dajemy do jakiegoś pojemnika, druga osoba odpala auto i kręci kierownicą a ty w tym momencie dolewasz płyn do zbiorniczka jak płyn będzie wylatywał czysty o w tedy gasimy, skręcamy dolewamy czystego płynu |
Autor: | dar_czar [ wtorek, 17 grudnia 2013, 19:36 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana płynu wspomagania. |
Widzę,że bez kanału się nie obędzie. A który to jest ten wąż powrotny? |
Autor: | sylar [ poniedziałek, 24 lutego 2014, 21:12 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana płynu wspomagania. |
Powrotny to ten bliżej chłodnicy. |
Autor: | pacark [ wtorek, 1 grudnia 2015, 11:38 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana płynu wspomagania. |
ile oleju trzeba na wymianę w całym układzie, czy w zbiorniczku jest jakiś filtr tak jak w MB? chcę stary wymienić na taki http://www.valvolineeurope.com/english/ ... ring_fluid |
Autor: | Victus [ wtorek, 1 grudnia 2015, 17:42 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana płynu wspomagania. |
Tak jeden litr, W jakim stanie masz płyn ? Jak w kiepkim to zlej stary, mozesz wydmuchac resztę dmuchając w zbiorniczek zasłaniając ustami wlew, miejsce po wężu powrotnym w tym czasie zatykasz palcem to jeszcze Ci trochę zleci, możesz uzyc węza z powietrzem , dolewasz nowego, jeżdzisz tak dzień, może dwa - zalezy ile km tak robisz ( w tym czasie płucze sie układ, wtedy spuszczasz i zalewasz kolejny - moze być juz jak proponuje kolego chemik211, uważej tylko bo płyn brdzo szybko jest zasysany, jezeli robisz to sam to wlewasz na max zbiorniczek, odpalasz auto i od razu wyłączasz dolewasz i td. Kanał nie jest potrzebny, mozesz wjechac jednym kołem na krawężnik będzie wyzej, ja i bez tego wsywam sie pod auto. Płyn syntetyczny więc lej śmiało. Pozdrawiam Jezeli masz duzo opiłków w układzie to lepiej całą operację zakończyc tego samego dnia |
Autor: | chemik211 [ wtorek, 1 grudnia 2015, 18:48 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana płynu wspomagania. |
A ma byc minerał a nie syntetyk |
Autor: | Victus [ wtorek, 1 grudnia 2015, 20:06 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana płynu wspomagania. |
Ja zalalem pod kolor korka - czerwony. Masz rację zielony - zerknąłem teraz -cytyjąc za kolegą - kurol "Plyn do wspomagania wedlug etki ma byc zielony,niezaleznie od rocznika I koloru korka na zbiorniku" Po co wymyslac kolory korków ? |
Autor: | pacark [ wtorek, 1 grudnia 2015, 20:23 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana płynu wspomagania. |
no to chyba lepiej że syntetyk? kolor tez mnie nie interesuje bo wg instrukcji do mojego odpowiedni, ma normę G 00200 lub TL 52146 |
Autor: | Victus [ wtorek, 1 grudnia 2015, 20:41 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana płynu wspomagania. |
Ja tez posluchałem się jednego z kolegów z forum i zalalem olejem elfmatic g3 kolor czerwony spełnia normę dextron III - myslałem ze to syntetyk a z tyłu opis ze mineralny - jestem zadowolony bo działe teraz idealnie i zapłaciłem tylko 16.20 za litr w Legionowie. |
Autor: | chemik211 [ wtorek, 1 grudnia 2015, 22:01 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana płynu wspomagania. |
Zielony ma niby inne właściwości i jest tak samo mineralny, są też syntetyczne zielone ale ich nie zalewamy |
Autor: | Probe041 [ wtorek, 1 grudnia 2015, 23:13 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana płynu wspomagania. |
W Niemczech jak mi padła pompa wspomagania to w ATU po katalogu sprzedawca mi dobrał płyn Liqui Moly zielony vollsynthetisch. Oczywiście mówiłem, że powinien być minerał ale ten się zapierał że ten jest odpowiedni i nie ręczy za przekładnie jak inne cudo wleję mineralne. LM zalany do układu i do dzisiaj się nic nie stało złego ze wspomaganiem. |
Autor: | Sterciu [ niedziela, 5 lipca 2020, 13:06 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana płynu wspomagania. |
Ja własnie przymierzam sie do wymiany maglownicy na regenerowaną bo juz powoli kręcic kierownicą sie nie daje na postoju , a harmonijki gumowe całe mokre od oleju ,po wymienie mam zamiar wlac płyn do wspomagania Amsoil Synthetic Universal Power Steering Fluid.... w/g instrukcji która mam do t4, płyn ma spelniac normy TL-52146, G002000 i ten dokladnie te normy spelnia czyli chyba moze byc w takim razie syntetyk zamiast mineralnego. |
Autor: | peters [ środa, 14 czerwca 2023, 00:33 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana płynu wspomagania. |
Sterciu napisał(a): Ja własnie przymierzam sie do wymiany maglownicy na regenerowaną bo juz powoli kręcic kierownicą sie nie daje na postoju , a harmonijki gumowe całe mokre od oleju ,po wymienie mam zamiar wlac płyn do wspomagania Amsoil Synthetic Universal Power Steering Fluid.... w/g instrukcji która mam do t4, płyn ma spelniac normy TL-52146, G002000 i ten dokladnie te normy spelnia czyli chyba moze byc w takim razie syntetyk zamiast mineralnego. Sam juz sie gubie z tymi plynami. Jezdzlem na Swag lub Febi mineralnym. Ciezko sie krecilo kierownica. Miedzy czasie rozmawialem z kolegami z innego forum i podpowiedzieli mi ze olej powinien byc syntetyczny. Taki zmienilem ok. pol roku temu. I tydzien temu poszlo uszczelnienie maglownicy z lewej strony. I teraz wleje chyba mineralny. Ktos mi kiedys mowil ze ze wzgledu na uszczelniacze w maglownicy jakis plyn rozwulkanizuje uszczelniacze. Moze nie stanie sie to od razu ale z czasem to sie stanie. Patrze teraz i widze ze ten moj Ravenol SSF spelnia normy Vw. Dopuszczenie przez producenta: VW TL 521 46 G002 000, G004 000 M2 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |