T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Wymiana płynu wspomagania.
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=10&t=8156
Strona 1 z 1

Autor:  dar_czar [ niedziela, 15 grudnia 2013, 17:02 ]
Tytuł:  Wymiana płynu wspomagania.

Witam!
Mam pytanie,jak najprościej wymienić płyn wspomagania?
Szukałem na forum ale nic sensownego nie znalazłem.

Autor:  maja [ niedziela, 15 grudnia 2013, 17:16 ]
Tytuł:  Re: Wymiana płynu wspomagania.

Witaj,odkręć wąż przy pompie. Zlej do pojemnika, dokręć wąż i zalej nowym.

Autor:  chemik211 [ niedziela, 15 grudnia 2013, 22:22 ]
Tytuł:  Re: Wymiana płynu wspomagania.

Samo zlanie nic nie daje bo płyn zostaje w pompie i przekładni, najlepiej zrobić tak że wąż powrotny ściągamy i dajemy do jakiegoś pojemnika, druga osoba odpala auto i kręci kierownicą a ty w tym momencie dolewasz płyn do zbiorniczka jak płyn będzie wylatywał czysty o w tedy gasimy, skręcamy dolewamy czystego płynu

Autor:  dar_czar [ wtorek, 17 grudnia 2013, 19:36 ]
Tytuł:  Re: Wymiana płynu wspomagania.

Widzę,że bez kanału się nie obędzie.
A który to jest ten wąż powrotny?

Autor:  sylar [ poniedziałek, 24 lutego 2014, 21:12 ]
Tytuł:  Re: Wymiana płynu wspomagania.

Powrotny to ten bliżej chłodnicy.

Autor:  pacark [ wtorek, 1 grudnia 2015, 11:38 ]
Tytuł:  Re: Wymiana płynu wspomagania.

ile oleju trzeba na wymianę w całym układzie, czy w zbiorniczku jest jakiś filtr tak jak w MB?
chcę stary wymienić na taki http://www.valvolineeurope.com/english/ ... ring_fluid

Autor:  Victus [ wtorek, 1 grudnia 2015, 17:42 ]
Tytuł:  Re: Wymiana płynu wspomagania.

Tak jeden litr,
W jakim stanie masz płyn ? Jak w kiepkim to zlej stary, mozesz wydmuchac resztę dmuchając w zbiorniczek zasłaniając ustami wlew, miejsce po wężu powrotnym w tym czasie zatykasz palcem to jeszcze Ci trochę zleci, możesz uzyc węza z powietrzem , dolewasz nowego, jeżdzisz tak dzień, może dwa - zalezy ile km tak robisz ( w tym czasie płucze sie układ, wtedy spuszczasz i zalewasz kolejny - moze być juz jak proponuje kolego chemik211, uważej tylko bo płyn brdzo szybko jest zasysany, jezeli robisz to sam to wlewasz na max zbiorniczek, odpalasz auto i od razu wyłączasz dolewasz i td.
Kanał nie jest potrzebny, mozesz wjechac jednym kołem na krawężnik będzie wyzej, ja i bez tego wsywam sie pod auto.
Płyn syntetyczny więc lej śmiało.
Pozdrawiam
Jezeli masz duzo opiłków w układzie to lepiej całą operację zakończyc tego samego dnia

Autor:  chemik211 [ wtorek, 1 grudnia 2015, 18:48 ]
Tytuł:  Re: Wymiana płynu wspomagania.

A ma byc minerał a nie syntetyk

Autor:  Victus [ wtorek, 1 grudnia 2015, 20:06 ]
Tytuł:  Re: Wymiana płynu wspomagania.

Ja zalalem pod kolor korka - czerwony.
Masz rację zielony - zerknąłem teraz -cytyjąc za kolegą - kurol
"Plyn do wspomagania wedlug etki ma byc zielony,niezaleznie od rocznika I koloru korka na zbiorniku"
Po co wymyslac kolory korków ?

Autor:  pacark [ wtorek, 1 grudnia 2015, 20:23 ]
Tytuł:  Re: Wymiana płynu wspomagania.

no to chyba lepiej że syntetyk? kolor tez mnie nie interesuje bo wg instrukcji do mojego odpowiedni, ma normę G 00200 lub TL 52146

Autor:  Victus [ wtorek, 1 grudnia 2015, 20:41 ]
Tytuł:  Re: Wymiana płynu wspomagania.

Ja tez posluchałem się jednego z kolegów z forum i zalalem olejem elfmatic g3 kolor czerwony spełnia normę dextron III - myslałem ze to syntetyk a z tyłu opis ze mineralny - jestem zadowolony bo działe teraz idealnie i zapłaciłem tylko 16.20 za litr w Legionowie.

Autor:  chemik211 [ wtorek, 1 grudnia 2015, 22:01 ]
Tytuł:  Re: Wymiana płynu wspomagania.

Zielony ma niby inne właściwości i jest tak samo mineralny, są też syntetyczne zielone ale ich nie zalewamy

Autor:  Probe041 [ wtorek, 1 grudnia 2015, 23:13 ]
Tytuł:  Re: Wymiana płynu wspomagania.

W Niemczech jak mi padła pompa wspomagania to w ATU po katalogu sprzedawca mi dobrał płyn Liqui Moly zielony vollsynthetisch. Oczywiście mówiłem, że powinien być minerał ale ten się zapierał że ten jest odpowiedni i nie ręczy za przekładnie jak inne cudo wleję mineralne.
LM zalany do układu i do dzisiaj się nic nie stało złego ze wspomaganiem.

Autor:  Sterciu [ niedziela, 5 lipca 2020, 13:06 ]
Tytuł:  Re: Wymiana płynu wspomagania.

Ja własnie przymierzam sie do wymiany maglownicy na regenerowaną bo juz powoli kręcic kierownicą sie nie daje na postoju , a harmonijki gumowe całe mokre od oleju ,po wymienie mam zamiar wlac płyn do wspomagania Amsoil Synthetic Universal Power Steering Fluid.... w/g instrukcji która mam do t4, płyn ma spelniac normy TL-52146, G002000 i ten dokladnie te normy spelnia czyli chyba moze byc w takim razie syntetyk zamiast mineralnego.

Autor:  peters [ środa, 14 czerwca 2023, 00:33 ]
Tytuł:  Re: Wymiana płynu wspomagania.

Sterciu napisał(a):
Ja własnie przymierzam sie do wymiany maglownicy na regenerowaną bo juz powoli kręcic kierownicą sie nie daje na postoju , a harmonijki gumowe całe mokre od oleju ,po wymienie mam zamiar wlac płyn do wspomagania Amsoil Synthetic Universal Power Steering Fluid.... w/g instrukcji która mam do t4, płyn ma spelniac normy TL-52146, G002000 i ten dokladnie te normy spelnia czyli chyba moze byc w takim razie syntetyk zamiast mineralnego.


Sam juz sie gubie z tymi plynami. Jezdzlem na Swag lub Febi mineralnym. Ciezko sie krecilo kierownica. Miedzy czasie rozmawialem z kolegami z innego forum i podpowiedzieli mi ze olej powinien byc syntetyczny. Taki zmienilem ok. pol roku temu. I tydzien temu poszlo uszczelnienie maglownicy z lewej strony. I teraz wleje chyba mineralny. Ktos mi kiedys mowil ze ze wzgledu na uszczelniacze w maglownicy jakis plyn rozwulkanizuje uszczelniacze. Moze nie stanie sie to od razu ale z czasem to sie stanie.
Patrze teraz i widze ze ten moj Ravenol SSF spelnia normy Vw.
Dopuszczenie przez producenta: VW TL 521 46 G002 000, G004 000 M2

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/