T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 26 kwietnia 2024, 06:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 października 2013, 18:22 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Chciałbym skonsultować z Wami pewne spostrzeżenie.Temat nie dotyczy tylko t4,ale mam nadzieję,że innym też może się przydać.Chodzi o to,że zauważyłem w kilku autach(wszystkie diesle) kiedy na postoju,na pracującym silniku wciskam kilkakrotnie i mocno pedał hamulca pojawia się na sekundę kontrolka hamulców(serwa).Kiedy robię to samo,ale wciskając jednocześnie pedał gazu podwyższając tym samym obroty silnika-kontrolka się nie zapala.Czyżby na wolnych obrotach serwo nie wyrabiało w niektórych dieslach(akurat w mojej teczce tego nie mam).Dodam,że wszystkie te auta w czasie normalnej jazdy i hamowania zachowują się normalnie tzn.kontrolki brak.Czy raczej świadczy to o jakiejś usterce,np.nieszczelności w układzie podciśnienia.Sprawdzałem również stan płynu i wszędzie był na max.Na zgaszonym silniku pedał hamulca jest twardy,a po uruchomieniu silnika delikatnie mięknie.Ale w czasie jazdy hamulce wydają się być ok,znaczy hamują dobrze.Jeżeli moderatorzy uznają ten temat za odbiegający zbytnio od tematyki t4,proszę o usunięcie,ale mam nadzieję,że ktoś bardziej obeznany w tematyce mechaniki samochodowej mógłby mi napisać co o tym sądzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 października 2013, 19:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
czoper napisał(a):
kontrolka hamulców(serwa)


mógłbyś mi przybliżyć jak taka kontrolka wygląda
bo ja znam tylko dwie jedna to czerwona i zazwyczaj oznacza zaciągnięty ręczny lub brak płynu hamulcowego
druga to pomarańczowa i oznacza uaktywnienie czujnika zużycia klocków

jeszcze nigdy nie spotkałem samochodu aby miał kontrolę działania serwa sygnalizowaną lampką


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: mora (czwartek, 31 października 2013, 19:49)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 października 2013, 20:38 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
No widzisz Kenobi,człowiek całe życie się uczy <england> chodzi mi o czerwoną kontrolkę której symbol możemy podziwiać w t4 na zakrętce od płynu hamulcowego(czerwona z kółkiem w nawiasie-tak najprościej tłumacząc).Jak napisałem,zaobserwowałem to w kilku autach(różnych).Np.w galloperze taki symbol jest naklejony na dużej czarnej puszce do której przykręcona jest pompa hamulcowa(serwo może?)-tak dosłownie tłumacząc cobym został dobrze zrozumiany tym razem.A w hiace ten sam symbol jest również na korku od zbiorniczka z płynem hamulcowym.Z tą różnicą,że od ręcznego jest podobna lampka,tylko w środku jest literka P,a ta o którą pytam ma w środku ! (wykrzyknik czyli)A tak nawiasem mówiąc to w razie awarii serwa w t4 żadna kontrolka się nie zapala?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 października 2013, 20:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
we wszystkich samochodach jakie ogarniałem to wykrzyknik w nawiasie oznacza brak płynu hamulcowego
w T4 jest dokładnie tak samo czerwone P w nawiasie to ręczny, a ! w nawiasie to brak płynu hamulcowego żadna inna usterka układu nie jest sygnalizowana poza ABSem i zużyciem klocków
i nigdy się nie spotkałem aby samochód miał zamontowany wakuometr ( bo tylko on mierzy wartośc podciśnienia ) aby sprawdzał serwo i do tego jeszcze to sygnalizował

zresztą sam sobie odpowiedziałeś poniekąd na pytanie, na zakrętce od zbiorniczka masz ten sam znak abyś wiedział gdzie co dolac aby na zegarach ten wykrzyknik zniknął


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 października 2013, 21:21 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Wszystko pięknie w kwestii rodzajów kontrolek,ale wracając do sedna sprawy-jaki może być związek pomiędzy intensywnym naciskaniu pedału hamulca(tylko na postoju i niskich obrotach),a zapalającą się (dosłownie na moment,mrugnięcie bardziej)kontrolką (O) Skoro-jak napisałem płyn hamulcowy jest na max.Mało tego w galoperze na przykład jest czujnik jakiś zamontowany w tej czarnej obudowie serwa,po odpięciu kabelka z tego czujnika lampka już nie zapala się.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 października 2013, 21:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
czoper napisał(a):
kontrolką (O)

czoper napisał(a):
w galoperze na przykład jest czujnik jakiś zamontowany w tej czarnej obudowie serwa

tego moja wiedza nie obejmuje, niech wypowiedzą się inni


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 31 października 2013, 22:18 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Tak się jeszcze zastanawiam-idąc tropem płynu hamulcowego,czy może być to objaw zapowietrzonej(lub zle odpowietrzonej)pompy?Skoro płyn jest na maxa a kontrolka czasem mrugnie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 grudnia 2013, 16:55 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 8 czerwca 2010, 11:01
Posty: 378
Lokalizacja: Żary
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-Opolska!
model: Multivan
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 28 razy
Pomógł: 43 razy
witam, podepnę się pod temat odnośnie kontrolki pomarańczowej która sygnalizuje zużyte klocki. Otóż mam wymienione tarcze klocki przód, wczoraj wymieniłem klocki tył + czyszczenie prowadnic. Hamulce działają bez zarzutu. Kontrolka dalej świeci. Dodam że wymieniałem ostatnio licznik z zwykłego niebieskiego na 1/2 fis. Na poprzednim liczniku kontrolka nie świeciła.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 grudnia 2013, 20:45 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 440
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 25 razy
...a nowy licznik zostal poprawnie na nowo zakodowany?


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 grudnia 2013, 21:03 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 8 czerwca 2010, 11:01
Posty: 378
Lokalizacja: Żary
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-Opolska!
model: Multivan
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 28 razy
Pomógł: 43 razy
raczej w starym liczniku było coś kombinowane że nie pokazywało. Jak przejrzałem czujniki to z przodu nie ma w ogóle, jest tylko 1 z tyłu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 grudnia 2013, 21:15 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 440
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 25 razy
...jak jest z tylu to musi być i z przodu, może w starym było wykodowane lub zworka była zrobiona. Aby kontrolka przestała denerwować to tymczasowo możesz go wykodowac a jak znajdziesz czas i naprawisz instalacje z przodu to zakodujesz jak należy.


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 grudnia 2013, 21:22 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 8 czerwca 2010, 11:01
Posty: 378
Lokalizacja: Żary
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-Opolska!
model: Multivan
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 28 razy
Pomógł: 43 razy
Oczywiście przewód był ale znikł. Po stronie kierowcy zostały same mocowania przewodu do czujnika. Mechanik wymieniał tarcze i klocki ale nic nie wspominał.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 marca 2019, 13:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 2 stycznia 2019, 13:47
Posty: 1
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.
Podepnę się pod temat. T4 po lifcie 2001r i mruga kontrolka hamulców. Po przekręceniu zapłonu jest ok, ręczny (kontrolka działa poprawnie). Po uruchomieniu silnika jest ok. Natomiast gdy ruszę kontrolka zaczyna migać.
Niezależnie czy przewód jest podpięty do zbiorniczka z płynem hamulcowym. oczywiście płyn jest :)
Ewentualnie czy może ktoś polecić mechanika który by to ogarną w rozsądnych pieniądzach (jestem z wawy)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 marca 2019, 22:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Użyj wyszukiwarki ,a znajdziesz namiar na Zbyszka z Domaniewka


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB