T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 września 2013, 00:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 10 września 2012, 23:34
Posty: 9
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam. po krótce nakreślę swój problem. jestem posiadaczem t4 tzw. karetki (w sumie była kiedyś karetką) i mam problem ze sprężynami na tyle. Robię tygodniowo po 3-4 tys. km z ładunkiem czasami powyżej 1,5 t i o ile przód nie siada bardzo to tył leży tak że tłumik praktycznie trze po asfalcie :? nawet dziś zatrzymała mnie policja z zamiarami zatrzymania dowodu za przeładowanie bo przykuło to ich uwagę ale jakoś wybrnąłem z sytuacji.

planuje wzmocnić jakoś ten tył ale nie wiem sam czy wrzucać wyższe odboje czy da radę dopasować amortyzatory i sprężyny od jakiegoś LT lub doka aby ten tył tak nie siadał. dodam że na komforcie mi nie zależy bo jest to samochód tylko towarowy a i beton w zawieszeniu mi nie straszny mając w A4 gwint leżący na odbojach i 18" :lol:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 września 2013, 06:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
temat o sprężynach już na forum istnieje
znalezienie wzmocnionych sprężyn to żaden problem jest ich pełno na aledrogo itp. i to za grosze
problemem jest znalezienie normalnych


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 września 2013, 23:48 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 lutego 2013, 20:47
Posty: 141
Lokalizacja: DKL
model: Transporter T4
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 3 razy
1,5 tony dla T4 to nie jest tak mało. Ja wożę czasem drewno w metrówkach,które jest ciężkie i mokre.Ładuje tam 2-3metry i też tył leży.Średnio metr mokrego drzewa waży 550-600kg. Mam około 1,5 tony na plecach.Sprężyny mam nowe Monroe. Bez przesady,T4 to nie Ducato Maxi. Skoro ładowność ma 800-850kg w papierach a ty wozisz 2x tyle to musi siąść.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2013, 21:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 10 września 2012, 23:34
Posty: 9
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
gdybym nie musiał to bym woził mniej ale średnio uśmiecha mi się jeździć w kółko wożąc towar skoro można wziąć więcej bo jest gdzie. może w przyszłym roku zakupi się coś większego ale póki co muszę jeździć tym co mam. zastanawiałem się nad tymi sprężynami:

http://allegro.pl/sprezyny-tyl-do-vw-tr ... tabsAnchor

do tego zastanawiam się nad amortyzatorami ale nie wiem czy da się dopasować coś mocniejszego niż dała seria. doradźcie coś bo na pewno ktoś coś kombinował ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 września 2013, 00:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Są sachsy wzmacniane na tył, na przód też są ale wtedy lubią pękać podłużnice z przodu


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 września 2013, 18:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 10 września 2012, 23:34
Posty: 9
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
dzisiaj okazało się jak zajrzałem pod auto że mam już założone wzmacniane sprężyny :o więc raczej zmiana amortyztorów też pewno niewiele da. pozostaje mi nic innego jak kombinowanie wyższych odbojów od czegoś bo po oględzinach okazało się że opony już całkiem nieźle wyszlifowały tylne nadkola.

oboje żeby odboje odkręcić muszę z tyłu podłogę ściągać?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 września 2013, 12:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Pod sprężyny są stosowane podkładki gumowe różnej grubości, załóż najgrubsze ,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 września 2013, 20:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 10 września 2012, 23:34
Posty: 9
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
dzięki za podpowiedź ;) spróbuje jeszcze kupić sprężyny nowe bo w sumie niektórzy mówią że na utwardzanych jest beton a u mnie dość pływa ten tył na pustym. w sumie mam jakieś "hart"-y i może się już wygniotły. zrobie mu kiedyś tydzień wolnego z jazdą to będę wtedy miał czas kombinować :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 maja 2018, 13:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 1 listopada 2017, 14:21
Posty: 28
Lokalizacja: Małopolska
model: T4 Multivan
silnik: ACV 102km
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Czeka mnie wymiana sprężyn tylnych w t4, po rozpoznaniu rynku i ofert znalazłem wzmacniane ( sztywniejsze ) a zarazem progresywne sprężyny ( o różnej średnicy drutu ) a dokładnie są to sprężyny:
LESJÖFORS Sprężyna zawieszenia
Numery użytkowe: 34084350
Wersja wzmocniona
Miejsce zabudowy: Oż tylna, Sprężyna żrubowa zwijana z drutu o zmiennej żrednicy, dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Czy miał ktoś do czynienia z czymś takim ?
Będę bardzo wdzięczny za informację


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 maja 2019, 12:41 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 27 marca 2013, 12:53
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
model: Passat
silnik: 1.8
ostrzeżenia: 2

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Może sprężyny zwyczajnie już są do wymiany? Jeśli tak jak mówisz, auto pływa po drodze to spróbuj kupić jakiejś dobrej jakości zamienniki i wtedy zobaczysz jak to wygląda. Tutaj wymoderowano są całkiem przyzwoite sprężyny w dobrej cenie. Jeśli po wymianie problem nie ustąpi to wtedy można szukać dalej, chociaż amortyzatory raczej nie powodują takich problemów. Odboje też można spróbować dać inne, ale czy to będzie dobre rozwiązanie - ciężko powiedzieć.


Ostatnio edytowano wtorek, 28 maja 2019, 13:43 przez slimak, łącznie edytowano 2 razy
Usunieto reklamę. Trzeci już taki przypadek zakończył karierę autora na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB