T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 06:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 lutego 2014, 20:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 09:10
Posty: 100
model: Caravelle GL
silnik: 2.0 Pb+LPG

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam
Pojawił mi się problem w postaci luzów na kierownicy a dokładnie mówiąc luzy występują gdy kierownicą ruszam na boki prawo lewo i góra dół w płaszczyźnie kierownicy czyli bez obracania kierownicy jak do skrętu.
Prawdopodobnie czeka mnie przeprawa z wymianą łożysk,czy jest to dość skomplikowane i czy będę musiał mieć jakieś specjalne narzędzia?Wiem,że w serwisówce są takie narzędzia ale czy da się to zrobić bez tego.Nie mogę sobie pozwolić aby mi auto stało więc jak się zabiorę za robotę to chciałbym to skończyć w ten sam dzień.Czy śruby do zamka kierownicy dostanę bez problemu?Czy ktoś już to przerabiał z forumowiczów?

Pozdrawiam
Daniel

Odświeżam kotleta.Dalej mam problem z tymi luzami a myślę,że tutaj są mądrzejsi ode mnie.Proszę o jakieś sugestie.
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 lutego 2014, 20:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 19:18
Posty: 55
model: acv+,acv+,axg
silnik: 2.5

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
kolego ,troszke chaotycznie napisze,bo nieco pochorowany jestem.do 98 rok bodajze sprawa ta jest kasowana za sprawa sprezyny i podkladki ,ktora jest nabita na ten trzpien kierowniczy i z czsasem to sie luzuje i podkladka idzie do gory i powstaja takie objawy latajacej kiery.wiec tak,zdejmujesz oslone,kierownice,i manetki,zobaczysz wowczas wokol tego drazka od kierownicy sprezyne,a nad nia ta podkladke.Napijasz te podkladke najmocniej jak sie da ,takby mocno scisnac sprezyne,jesli masz czym heftnac to przylapujesz ja ,by sie niepoluzowala ponownie.Ja nie mam spawarki,wiec dookoloa podkladki zrobilem fazke z poxipolu ,i tak mi to juz bez poprawek,bodajze 7 lat funkcjonuje ,i niemam nawet najmniejszego luzu <good>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lutego 2014, 16:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 09:10
Posty: 100
model: Caravelle GL
silnik: 2.0 Pb+LPG

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam
Dziękuję za odpowiedź.
Zabrałem się za rozebranie i sprawdzenie i okazuje się,że jest straszny luz na łożysku które jest wbudowane na stale w obudowę stacyjki.Te łożysko według mnie jest osadzone na stale i nie idzie go wybić i jest z mosiądzu chyba.Dobiłem podkładkę ale wówczas cały czas maiłem luzy o których pisałem wcześniej.
Czy obudowę stacyjki idzie kupić bez stacyjki czy to jest komponent jednolity?Kupując na alledrogo można się przejechać a ja nie chcę kupować w ciemno obudowy stacyjki i mieć rozwalone łożysko.

Jakieś sugestie???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lutego 2014, 20:22 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 8 grudnia 2013, 18:45
Posty: 173
Lokalizacja: Łochowo
model: MULTIVAN Proiektzwo
silnik: 2,5 B/G

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 6 razy
W łożysko powinna być wsunięta tulejka 3 z rys. i oparta na plastykowej grubszej. Po nad łożyskiem jest podkładka i sprężyna zablokowana przez stożkową tuleję zwiększającą średnicę moletu. Kilka razy widziałem że ta cienka tulejka 3 się wykruszała i wypadała.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 marca 2014, 00:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 09:10
Posty: 100
model: Caravelle GL
silnik: 2.0 Pb+LPG

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Ja tą tulejkę mam na miejscu.Na tą chwilę po rozebraniu podkładka sprężynująca 5 nie za bardzo mi już trzyma i raczej będę musiał się zaopatrzyć w nową.Martwi mnie straszny luz na łożysku,bo po złożeniu cały czas mam poprzeczne luzy.
Nie mogę nigdzie znaleźć takiej obudowy stacyjki z łożyskiem,bo to również jest blokada kierownicy.Z chęcią bym to wszystko wymienił i było by juz po robocie a tak to stoję w miejscu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 marca 2014, 01:35 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 8 grudnia 2013, 18:45
Posty: 173
Lokalizacja: Łochowo
model: MULTIVAN Proiektzwo
silnik: 2,5 B/G

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 6 razy
Obudowa stacyjki pasuje od passata b4, zakładałem u siebie. Wkładkę idzie bez problemu wymienić więc nie ma potrzeby pęku kluczy w kieszeni nosić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 marca 2014, 16:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 09:10
Posty: 100
model: Caravelle GL
silnik: 2.0 Pb+LPG

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Jesteś pewny,że obudowa będzie pasowała z passata b4?
Jeśli tak to znalazlem coś takiego na alledrogo
http://allegro.pl/obudowa-blokada-stacy ... 04319.html

Chciałbym mieć pewność co do zakupu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 marca 2014, 20:42 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 8 grudnia 2013, 18:45
Posty: 173
Lokalizacja: Łochowo
model: MULTIVAN Proiektzwo
silnik: 2,5 B/G

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 6 razy
Więc różnica w obudowie polega na tym że sam bembenek jest pod innym kontem. Lekko pod większym kontem wkłada się kluczyk i skosem patrzy w obudowę. Z bratem rozmawiałem i on mówił że samo łożysko wymieniał. Nie było łatwo ale się dało. Łożysko kupił w hurtowni łożysk. Ja zakładałem passatoski zestaw bo w automacie jakaś linka jeszcze podłączona była.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 marca 2014, 23:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 09:10
Posty: 100
model: Caravelle GL
silnik: 2.0 Pb+LPG

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Widzę w takim razie,że jednak nie jest to samo.Łożysko wymienić to potrafiłbym ale tam jest pierścień zagnieciony który blokuje łożysko.Druga rzecz to przydałoby się znać wymiar łożyska przed wymianą i zakupić je zanim to rozbiorę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 kwietnia 2016, 19:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Wymienił ktoś samo łożysko w obudowie stacyjki? Warto w ogóle się w to bawić?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 lutego 2018, 15:35 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 16:51
Posty: 414
Lokalizacja: Przysowy
opis: Posiadacz Zielonej t4 :D
model: t4 Mix
silnik: 1.9TD ABL< 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 29 razy
Nadal nikt nic? Też mam duży luz z tym łożysku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 lutego 2018, 16:30 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Ja wymieniałem w Golfie 1 i 2 i pomogło, chyba, że mówicie o luzie na stacyjce?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 lutego 2018, 20:53 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 16:51
Posty: 414
Lokalizacja: Przysowy
opis: Posiadacz Zielonej t4 :D
model: t4 Mix
silnik: 1.9TD ABL< 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 29 razy
Wymieniłeś łożysko? O nim mowa, luz prawo lewo góra dół kierownicą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 lutego 2018, 23:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
U mnie pomogło ściśnięcie sprężyny pod kierownicą specjalnym przyrządem.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Ryś (środa, 7 lutego 2018, 14:39)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 lutego 2018, 16:38 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
W kolumnie są 2 łożyska - jedno na dole i jedno na stacyjce.



Za ten wpis autor MAZZY137 podziękował: Ryś (środa, 7 lutego 2018, 14:43)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 lutego 2018, 14:42 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 16:51
Posty: 414
Lokalizacja: Przysowy
opis: Posiadacz Zielonej t4 :D
model: t4 Mix
silnik: 1.9TD ABL< 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 29 razy
Artur jest opisany ten przyrząd na Wiki ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 lutego 2018, 14:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jest u mnie w garażu dostępny lub na zlocie :P viewtopic.php?f=10&t=11775


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Ryś (środa, 7 lutego 2018, 15:51)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB