T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 17:47

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 lutego 2013, 19:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 1 grudnia 2012, 10:35
Posty: 10
Lokalizacja: Szczecin
model: t4
silnik: 2,5 tdi acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam Szanownych forumowiczów :)

OD pewnego czasu posiadam Transportera t4 2.5tdi 102KM silnik ACV, i parę dni temu nadszedł wielki dzień, otóż musiałem zrobić okresowe badanie techniczne pojazdu. Oczywiście samochód przeglądu nie przeszedł z powodu niedziałających hamulców z tyłu i to roboczego jak i postojowego. Pojechałem do mechanika, mechanik wymienił klocki(tarcze były okej) i wyczyścił wszystko tak aby chodziło bez problemu, przy okazji wymienił płyn hamulcowy. Zadowolony po odebraniu samochodu od mechanika pojechałem odrazu na SKP i co się stało ku mojemu zdziwieniu.....dalej to samo...... przeglądu nie chcą podbić. Dla zainteresowanych i chętnych podzielić się swoją wiedzą wrzucam skan dokumentu który otrzymałem po przeglądzie. Czy wartości na tylnej osi hamulca roboczego są oki? Dlaczego hamulec ręczny lewy jest taki slaby??
http://zapodaj.net/70e4b32c7b4cc.jpg.html


Ostatnio edytowano czwartek, 7 lutego 2013, 19:26 przez pjachu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 lutego 2013, 20:56 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Jeśli od razu po wymianie pojechałeś na stacje KP to mógł ci wyjść słaby hamulec tylny a to dla tego że jak są nowe klocki itd to muszą się troszkę dotrzeć nie będą od razu hamować jak żyleta . Co do hamulca ręcznego pierwsze posprawdzaj linki czy nie są zapieczone rozwarstwione i jak zaciągasz ręczny czy wszystko w miarę luźni chodzi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 lutego 2013, 21:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
W teori korektor może być zapieczony


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 lutego 2013, 21:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
A gumki, tłoczki w zaciskach z tyłu jak wyglądają?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 lutego 2013, 21:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
a prowadnice zacisków ??
jak wyglądały stare tarcze i klocki, mocno zjechane czy w ogóle ??


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 lutego 2013, 21:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 1 grudnia 2012, 10:35
Posty: 10
Lokalizacja: Szczecin
model: t4
silnik: 2,5 tdi acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cały tył został ,,zregenerowany'' tzn. wszystko co trzeba zostało dokładnie przeczyszczone, przesmarowane, przedmuchane, założone zostały nowe klocki, tarcze są w dobrym stanie tzn. nieskorodowane, grube ładne:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 lutego 2013, 22:41 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Mówię ci pojeździj trochę pohamuj i zobaczysz powinno się poprawić jak się dotrze wszystko


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 lutego 2013, 22:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
staszek napisał(a):
Mówię ci pojeździj trochę pohamuj i zobaczysz powinno się poprawić jak się dotrze wszystko

Też jestem tego zdania.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 lutego 2013, 23:01 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Ja kiedyś wymieniałem wszystkie tarcze i klocki i to samo było pojechałem na stację gość mówi że bardzo słabe hamulce ale jak powiedziałem że są nowe to bez problemu podbił. Wszystko się musi dotrzeć nawet na początku nie powinno się ostro hamować żeby nie tzw. przypalić .
Pojeździj trochę jedź na przegląd i będzie wszystko ok


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 lutego 2013, 23:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 2 lutego 2013, 21:55
Posty: 52
Lokalizacja: White
opis: AAB + DCW
model: Kombi
silnik: 2.4D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
1 - Klocki muszą się dotrzeć.
2 - Siła hamowania na przód jest większa to tam leci pozorna masa podczas hamowania. Tył mniej hamuje, aby nie wpadł w poślizg.
3 - masz zapieczoną lub uszkodzoną linkę od ręcznego (lewa strona tył).
Dziwi mnie, że siła hamowania tyłu na ręcznym jest większa niż nożnym. Czy korektor siły hamowania sprawny?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 lutego 2013, 23:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Patrząc na wykres to jest problem z zaciskiem na pewno gdyz drugi na ręcznym bardzo ładnie hamuje a co do nożnego to znów dziwnie mała siła i to nie jest akurat kwestia dotarcia, sprawdź korektor siły hamowania


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 lutego 2013, 09:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 1 grudnia 2012, 10:35
Posty: 10
Lokalizacja: Szczecin
model: t4
silnik: 2,5 tdi acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
robfra napisał(a):
1 - Klocki muszą się dotrzeć.
2 - Siła hamowania na przód jest większa to tam leci pozorna masa podczas hamowania. Tył mniej hamuje, aby nie wpadł w poślizg.
3 - masz zapieczoną lub uszkodzoną linkę od ręcznego (lewa strona tył).
Dziwi mnie, że siła hamowania tyłu na ręcznym jest większa niż nożnym. Czy korektor siły hamowania sprawny?


Jeżeli chodzi o linkę to niedługo będę sprawdzał, może się zapiekła, jeżeli chodzi o korektor to nie wiem czy sprawny, jest jakaś możliwość sprawdzenia??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 lutego 2013, 12:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
no ze 300 kilosów powinieneś zrobić zanim do diagnosty pojedziesz. Ja widzę u ciebie - całkowicie wszystko mi się dotarło z przodu po 1200 km ale po 300 lub było spoko. A na świeżych to masakra była więc się diagnoście nie dziwię


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 lutego 2013, 12:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 1 grudnia 2012, 10:35
Posty: 10
Lokalizacja: Szczecin
model: t4
silnik: 2,5 tdi acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A czy powodem blokowania tylnego lewego koła może być uszkodzona linka w pancerzu hamulca ręcznego?? Bo wychodzi na to że hamulec podstawowy już naprawiłem(zregenerowałem cały tył zestawem naprawczym) a dopiero po zaciągnięciu ręcznego i jego spuszczeniu tylne lewe koło blokuje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 lutego 2013, 13:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
przecież to widac jak linka się kleszczy
przy zacisku ciągnie ona taką "wajchę", jak ona nie odbija to albo linka albo ten element w zacisku jest uszkodzony ( zatarty )
na zdjęciu w czerwonym kółku:
Obrazek


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 lutego 2013, 13:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 1 grudnia 2012, 10:35
Posty: 10
Lokalizacja: Szczecin
model: t4
silnik: 2,5 tdi acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No właśnie i ten element po spuszczeniu ręcznego nie odbija do końca(ta wajcha), brakuje około cm, popsikałem wd40 jutro kupię nową linkę bo wygląda fatalnie więc może to jest właśnie przyczyna tego, że nie cofa do końca(zardzewiały pancerz).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 lutego 2013, 19:49 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lutego 2012, 14:59
Posty: 122
Lokalizacja: Oświęcim
model: Caravelle Assistance
silnik: 2.5E

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
Odepnij linke i sprawdz recznie czy po nacisnieciu odbije jesli nie to musisz rozebrac i wyczyscic oske, nasmarować, wymienić uszczelnienie odkrecasz ta nakretkę bodajże 13kluczem (bo to jest przyczyna nieodbijania oraz slabego recznego- nie kasuje sie luz na samoregulatorze w tloczku)z dokumentu z SKP wynika że masz w pożadku hamulec nożny( zasadniczy) ale ręczny( postojowy) na lewym kole nie działa. więc jacyś dziwni ci diagności

robfra napisał(a):
Dziwi mnie, że siła hamowania tyłu na ręcznym jest większa niż nożnym. Czy korektor siły hamowania sprawny?


bo reczny idzie bez korektora jak byl pusty to sila jest prawidlowa


_________________
VW JEST BOGIEM, PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!


Ostatnio edytowano niedziela, 10 lutego 2013, 19:54 przez MisiekVW, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 lutego 2013, 22:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Tylko żeby wymienić to uszczelnienie i wyczyścić tak jak się należy trzeba cały zacisk rozebrać


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 lutego 2013, 00:29 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lutego 2012, 14:59
Posty: 122
Lokalizacja: Oświęcim
model: Caravelle Assistance
silnik: 2.5E

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
90% zacisków zapieka(zawala brudem utlenia) sie na ośce po stronie zewnetrznej czyli pod śrubka na uszczelnieniu dobrze zapsikać np.Kent, wyczyścic nasmarować(smarem syntetycznym) i złozyć, jeśli ladnie odbija to to wystarczy, ja tak robie od 10lat i jeszcze ani jednej reklamacji nie mialem.


_________________
VW JEST BOGIEM, PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 lutego 2013, 23:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Nie pisz tego głosno, bo zalatuje drutem jakich mało!!!


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB