T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Hamulce tył i SKP
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=10&t=6201
Strona 1 z 2

Autor:  pjachu [ czwartek, 7 lutego 2013, 19:22 ]
Tytuł:  Hamulce tył i SKP

Witam Szanownych forumowiczów :)

OD pewnego czasu posiadam Transportera t4 2.5tdi 102KM silnik ACV, i parę dni temu nadszedł wielki dzień, otóż musiałem zrobić okresowe badanie techniczne pojazdu. Oczywiście samochód przeglądu nie przeszedł z powodu niedziałających hamulców z tyłu i to roboczego jak i postojowego. Pojechałem do mechanika, mechanik wymienił klocki(tarcze były okej) i wyczyścił wszystko tak aby chodziło bez problemu, przy okazji wymienił płyn hamulcowy. Zadowolony po odebraniu samochodu od mechanika pojechałem odrazu na SKP i co się stało ku mojemu zdziwieniu.....dalej to samo...... przeglądu nie chcą podbić. Dla zainteresowanych i chętnych podzielić się swoją wiedzą wrzucam skan dokumentu który otrzymałem po przeglądzie. Czy wartości na tylnej osi hamulca roboczego są oki? Dlaczego hamulec ręczny lewy jest taki slaby??
http://zapodaj.net/70e4b32c7b4cc.jpg.html

Autor:  staszek [ czwartek, 7 lutego 2013, 20:56 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

Jeśli od razu po wymianie pojechałeś na stacje KP to mógł ci wyjść słaby hamulec tylny a to dla tego że jak są nowe klocki itd to muszą się troszkę dotrzeć nie będą od razu hamować jak żyleta . Co do hamulca ręcznego pierwsze posprawdzaj linki czy nie są zapieczone rozwarstwione i jak zaciągasz ręczny czy wszystko w miarę luźni chodzi

Autor:  chemik211 [ czwartek, 7 lutego 2013, 21:32 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

W teori korektor może być zapieczony

Autor:  Probe041 [ czwartek, 7 lutego 2013, 21:46 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

A gumki, tłoczki w zaciskach z tyłu jak wyglądają?

Autor:  Kenobi [ czwartek, 7 lutego 2013, 21:47 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

a prowadnice zacisków ??
jak wyglądały stare tarcze i klocki, mocno zjechane czy w ogóle ??

Autor:  pjachu [ czwartek, 7 lutego 2013, 21:52 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

Cały tył został ,,zregenerowany'' tzn. wszystko co trzeba zostało dokładnie przeczyszczone, przesmarowane, przedmuchane, założone zostały nowe klocki, tarcze są w dobrym stanie tzn. nieskorodowane, grube ładne:)

Autor:  staszek [ czwartek, 7 lutego 2013, 22:41 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

Mówię ci pojeździj trochę pohamuj i zobaczysz powinno się poprawić jak się dotrze wszystko

Autor:  rafflex [ czwartek, 7 lutego 2013, 22:52 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

staszek napisał(a):
Mówię ci pojeździj trochę pohamuj i zobaczysz powinno się poprawić jak się dotrze wszystko

Też jestem tego zdania.

Autor:  staszek [ czwartek, 7 lutego 2013, 23:01 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

Ja kiedyś wymieniałem wszystkie tarcze i klocki i to samo było pojechałem na stację gość mówi że bardzo słabe hamulce ale jak powiedziałem że są nowe to bez problemu podbił. Wszystko się musi dotrzeć nawet na początku nie powinno się ostro hamować żeby nie tzw. przypalić .
Pojeździj trochę jedź na przegląd i będzie wszystko ok

Autor:  robfra [ czwartek, 7 lutego 2013, 23:10 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

1 - Klocki muszą się dotrzeć.
2 - Siła hamowania na przód jest większa to tam leci pozorna masa podczas hamowania. Tył mniej hamuje, aby nie wpadł w poślizg.
3 - masz zapieczoną lub uszkodzoną linkę od ręcznego (lewa strona tył).
Dziwi mnie, że siła hamowania tyłu na ręcznym jest większa niż nożnym. Czy korektor siły hamowania sprawny?

Autor:  chemik211 [ czwartek, 7 lutego 2013, 23:14 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

Patrząc na wykres to jest problem z zaciskiem na pewno gdyz drugi na ręcznym bardzo ładnie hamuje a co do nożnego to znów dziwnie mała siła i to nie jest akurat kwestia dotarcia, sprawdź korektor siły hamowania

Autor:  pjachu [ piątek, 8 lutego 2013, 09:21 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

robfra napisał(a):
1 - Klocki muszą się dotrzeć.
2 - Siła hamowania na przód jest większa to tam leci pozorna masa podczas hamowania. Tył mniej hamuje, aby nie wpadł w poślizg.
3 - masz zapieczoną lub uszkodzoną linkę od ręcznego (lewa strona tył).
Dziwi mnie, że siła hamowania tyłu na ręcznym jest większa niż nożnym. Czy korektor siły hamowania sprawny?


Jeżeli chodzi o linkę to niedługo będę sprawdzał, może się zapiekła, jeżeli chodzi o korektor to nie wiem czy sprawny, jest jakaś możliwość sprawdzenia??

Autor:  notri [ piątek, 8 lutego 2013, 12:36 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

no ze 300 kilosów powinieneś zrobić zanim do diagnosty pojedziesz. Ja widzę u ciebie - całkowicie wszystko mi się dotarło z przodu po 1200 km ale po 300 lub było spoko. A na świeżych to masakra była więc się diagnoście nie dziwię

Autor:  pjachu [ niedziela, 10 lutego 2013, 12:30 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

A czy powodem blokowania tylnego lewego koła może być uszkodzona linka w pancerzu hamulca ręcznego?? Bo wychodzi na to że hamulec podstawowy już naprawiłem(zregenerowałem cały tył zestawem naprawczym) a dopiero po zaciągnięciu ręcznego i jego spuszczeniu tylne lewe koło blokuje.

Autor:  Kenobi [ niedziela, 10 lutego 2013, 13:13 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

przecież to widac jak linka się kleszczy
przy zacisku ciągnie ona taką "wajchę", jak ona nie odbija to albo linka albo ten element w zacisku jest uszkodzony ( zatarty )
na zdjęciu w czerwonym kółku:
Obrazek

Autor:  pjachu [ niedziela, 10 lutego 2013, 13:36 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

No właśnie i ten element po spuszczeniu ręcznego nie odbija do końca(ta wajcha), brakuje około cm, popsikałem wd40 jutro kupię nową linkę bo wygląda fatalnie więc może to jest właśnie przyczyna tego, że nie cofa do końca(zardzewiały pancerz).

Autor:  MisiekVW [ niedziela, 10 lutego 2013, 19:49 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

Odepnij linke i sprawdz recznie czy po nacisnieciu odbije jesli nie to musisz rozebrac i wyczyscic oske, nasmarować, wymienić uszczelnienie odkrecasz ta nakretkę bodajże 13kluczem (bo to jest przyczyna nieodbijania oraz slabego recznego- nie kasuje sie luz na samoregulatorze w tloczku)z dokumentu z SKP wynika że masz w pożadku hamulec nożny( zasadniczy) ale ręczny( postojowy) na lewym kole nie działa. więc jacyś dziwni ci diagności

robfra napisał(a):
Dziwi mnie, że siła hamowania tyłu na ręcznym jest większa niż nożnym. Czy korektor siły hamowania sprawny?


bo reczny idzie bez korektora jak byl pusty to sila jest prawidlowa

Autor:  chemik211 [ niedziela, 10 lutego 2013, 22:42 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

Tylko żeby wymienić to uszczelnienie i wyczyścić tak jak się należy trzeba cały zacisk rozebrać

Autor:  MisiekVW [ poniedziałek, 11 lutego 2013, 00:29 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

90% zacisków zapieka(zawala brudem utlenia) sie na ośce po stronie zewnetrznej czyli pod śrubka na uszczelnieniu dobrze zapsikać np.Kent, wyczyścic nasmarować(smarem syntetycznym) i złozyć, jeśli ladnie odbija to to wystarczy, ja tak robie od 10lat i jeszcze ani jednej reklamacji nie mialem.

Autor:  chemik211 [ poniedziałek, 11 lutego 2013, 23:09 ]
Tytuł:  Re: Hamulce tył i SKP

Nie pisz tego głosno, bo zalatuje drutem jakich mało!!!

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/