T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 listopada 2015, 19:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Powiem ci, że ja po zmianie hamulców sprzedałem koła na 15-tkach i też byłem "w plecy", wprawdzie nie były to nówki, ale w bardzo dobrym stanie (po dwóch sezonach). Generalnie nie żałuję, choć musiałem pozbyć się nieco grosza.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 listopada 2015, 19:48 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 18 kwietnia 2010, 20:17
Posty: 159
Lokalizacja: PCT
model: T4 Lift będzie ;-))
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 4 razy
A , że tak zapytam czy z tyłem też coś robiłeś ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 listopada 2015, 20:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Tył jest w malowaniu i bedę robił Rafałowi na dniach


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 listopada 2015, 22:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
chemik211 napisał(a):
Tył jest w malowaniu i bedę robił Rafałowi na dniach

Jak dobrze pójdzie :D

Z tyłem wielkiej filozofii nie ma, ale postaram się też zrobić osobny temat w odpowiednim dziale.

PS. Jarek, szykuj się na sesję fotograficzną ;)


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 listopada 2015, 22:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
masz ABS?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 listopada 2015, 22:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
niebieski-n2 napisał(a):
masz ABS?

Nie mam.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 listopada 2015, 22:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
niebieski-n2 napisał(a):
masz ABS?

Tak z ciekawości dlaczego pytasz, abs-owi to nic nie przeszkadza


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 listopada 2015, 22:51 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 18 kwietnia 2010, 20:17
Posty: 159
Lokalizacja: PCT
model: T4 Lift będzie ;-))
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 4 razy
rafflex napisał(a):
chemik211 napisał(a):

Z tyłem wielkiej filozofii nie ma, ale postaram się też zrobić osobny temat w odpowiednim dziale.


No to czekam bo może się na wiosnę nakręcę i na przykładzie kolegów dokonam tego procederu :D
Będzie mi z pewnością łatwiej - no nie tylko mi <31>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 listopada 2015, 23:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
chemik211 napisał(a):
niebieski-n2 napisał(a):
masz ABS?

Tak z ciekawości dlaczego pytasz, abs-owi to nic nie przeszkadza


Czy nie jest tak, że większe, wydajniejsze hamulce w sytuacji awaryjnej, kiedy odruchowo mocno naciska się pedał - tym bardziej blokują koła??? Jest przeszkoda, depczesz i jedziesz jak na sankach???
Po prostu wydaje mi się, że trzeba jakby to określić "świadomie" korzystać z hamulców. Ale co wtedy kiedy decyduje odruch??
Czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby dołożenie ABSu przy małych tarczach, niż zwiększanie tarcz bez ABSu, jeżeli chcemy zwiększyć skuteczność i wydajność hamowania???


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 listopada 2015, 23:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Bardziej bym powiedział o wytrzymałości termicznej ,ciężej jest je zgrzać, bo jak wiesz to zwykły układ w t4 to jest jakaś kpina ,samochód który waży 2t jak może mieć tak małe hamulce


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 20 lutego 2016, 23:15 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 21 lipca 2014, 17:10
Posty: 6
Lokalizacja: ZG
model: Caravelle '85 + '99
silnik: 2,5tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
nie znalazłem, moze ktoś podac numery tarcz na tył tych większych? i jaki nr jarzma, jeżeli zacisk zostaje ten sam.

Dziś widziałem w alhambrze zaciski wielkie pod 16" - ktoś coś wie na ten temat?
Nie chcę się pchać w 17" na zime, 16" wystarczy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 lutego 2016, 02:08 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Proponuje zajżeć do działu Faq gdzie znajdziesz fachowy opis i manual wykonany przez naszego kolege z forum.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 lutego 2016, 14:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A dokładnie Rafflex go zrobił


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 lutego 2016, 16:06 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 03:13
Posty: 129
opis: T4 od podstaw ???
model: T4
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 3 razy
tarcze 294mm jesli dobrze odczytałem z zacisków to podaje numery
zacisk prawy 6368/2 CN7
jarzmo prawe 32326371/2 CN7

zacisk lewy 6367/2 CN5
jarzmo lewe 32326371/2 CN5


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 lutego 2016, 16:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nie mieszaj koledze faktów, zacisków nie trzeba zmieniać. Wszystko jest w how to rafflexa


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 lutego 2016, 16:42 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 03:13
Posty: 129
opis: T4 od podstaw ???
model: T4
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 3 razy
Nie mieszam faktów, podaje tylko numery jakie odczytałem, mam fabrycznie tył 294
nic nie wspominałem że zaciski niepasują...
nie zauwazyłem tam numerów z jarzma-co najwyżej numery etki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 lutego 2016, 18:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
chajny napisał(a):
jarzmo prawe 32326371/2 CN7
Dałem numery z etki, gdyż:
po pierwsze: numery z jarzma nijak nie funkcjonują jako numery części zamiennych. Wystarczy wpisać numer, który odczytałeś z jarzma do wyszukiwarki i zobaczysz co ci wyskoczy. Natomiast szukając części po numerze z etki można całkiem sporo znaleźć.
po drugie: numer wybity na jarzmie czy zacisku niekoniecznie musi być czytelny - na moim jedynie mogę się domyślać jakie są wszystkie cyferki / literki.
Według tergo co odczytałeś, to jest na końcu CN7, czy CN5, a może ON4?
Załącznik:
jarzmo_numer.jpg

Ale skoro tobie udało się odczytać takie numery z zacisków i z jarzm, to pewnie takie są.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 lutego 2016, 21:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 03:13
Posty: 129
opis: T4 od podstaw ???
model: T4
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 3 razy
Chodzi o to że przeważnie kupujemy części używana a przy kupnie posiłkujemy się numerami z tych części a nie z neta bo tych numerów na częściach nie ma.
Mylę się? nie sądzę.

W takim razie widzę że twoje jarzmo ma ewidentnie CN4 moje CN5 (cały numer czytelny)a drugie CN7 (przynajmniej ta końcówka do odczytania)
jak bede piaskowal jarzma to może fotki wrzuce.
Więc może zamiast nie licytować to zróbmy poprawkę i stwórzmy bazę kompatybilnych numerów pasujacych jarzm/zacisków
Do tarcz 294mm
Sam nie wiem dlaczego numery są rożne dziwi mnie to wielce...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 lutego 2016, 22:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
chajny napisał(a):
Chodzi o to że przeważnie kupujemy części używana a przy kupnie posiłkujemy się numerami z tych części a nie z neta bo tych numerów na częściach nie ma......

.....
Więc może zamiast nie licytować to zróbmy poprawkę i stwórzmy bazę kompatybilnych numerów pasujacych jarzm/zacisków
Do tarcz 294mm
Sam nie wiem dlaczego numery są rożne dziwi mnie to wielce...

Też nie wiem dlaczego są różne numery i nie zamierzam się licytować, lecz zastanawia mnie fakt, że nikt nie posługuje się tymi numerami, a przeważnie jeśli są w ofercie sprzedaży podane jakieś numery, to są to numery z ETKI, więc nie wiem czy coś to pomoże? Jedynie chyba gdy ma się daną część w ręku i gdy można odczytać te numery.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 marca 2016, 12:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 24 lutego 2016, 00:46
Posty: 12
Lokalizacja: Czersk/Hamburg/Kwidzyn
model: t4 Caravelle AHY
silnik: 2.5 tdi 174KM

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam, chciał bym dołaczyć do tematu. Mam AHY i tarcze z przodu 300mm, chciałbym załozyć 313mm i tu pyt. czy się coś zmienia? wejdzie to w moje zaciski? Bo teoretycznie to coś się chyba zmienia, może jakieś inne jarzmo? I pyt. drugie jakie tarcze polecacie (taż żeby nie rdzewiały i skuteczne były) Robię ok 30-40tyś rocznie ale auto nie jeździ codziennie, zdarza sie że tydzień,albo i dwa stoi a przez ten czas już nalot sie robi. A zdarzyło mi sie już kilka razy że sie tarcze z klockami skleiły, a jak to się ruszy to wzasadzie po tarczach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 147 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB