T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 25 kwietnia 2024, 12:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Hamulec Ręczny
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 czerwca 2010, 22:11 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Mam problem z zacinającym się ręcznym z prawej strony (hamulce tarczowe).Ostatnio wymieniałem klocki z tyłu bo prawą stronę zjechało i okazało się że zacina się tam ręczny , a dokładnie to ustrojstwo co wypycha tłoczek. Nie mam pomysłu co z tym zrobić. Przy wymianie oczywiście tłoczki wkręcałem wg instrukcji serwisowej , później regulacja i niby wszystko dobrze do pierwszego użycia ręcznego. :?:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 czerwca 2010, 22:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Moim zdaniem to tłoczek jest zardzewiały i nic już mu nie pomoże ratuje cię tylko wymiana ....ale mogę sie mylić


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 czerwca 2010, 22:31 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Tłoczek wychodzi i wkręca się jak w masełko.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 czerwca 2010, 22:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
A wyciągałes całego żeby obejżec czy nie ma wżerów


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 czerwca 2010, 22:36 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Nie całego nie wyciągałem ,ale pewnie trzeba będzie tak zrobić , tylko czy tam nie ma się co popsuć ;) przy rozbieraniu :?:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 czerwca 2010, 22:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Z tego co ja sie orjetuje to popsuć nie ma co ale układ hamulcowy cały do odpowietrzania :|
Ja tak miałem w dużym fiacie 8-)


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 czerwca 2010, 06:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
czy jak już odpuścisz ręczny to ta wajcha na zacisku do której jest przyczepiona linka wraca do położenia wyjściowego ? ( porównaj z drugą stroną )


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 czerwca 2010, 07:41 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
właśnie ta wajcha nie wraca do końca.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 czerwca 2010, 08:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
czyli tak jak u mnie, ja narazie zdjąłem z tego linkę i odciągnałem tą wajchę ( u ciebie da się ją odciągnąć ręcznie ), na razie dowiedziałem się że według schematu i serwisu jest to nierozbieralne - trzeba cały zacisk wymienić, ale jak trochę to rozruszałem i polałem siuwaksami róznymi to jakby trochę lepiej chodzi, robiłem to bez zdejmowania zacisku,
ale u mnie mimo że nie odbija do końca to klocki nie kleszczą, mimo że już są do wymiany ( nowe leżą na półce razem z łyżwą i czekają na wymianę ;) )
jeszcze słyszałem że tam w środku jest jakiś mechanizm samo napinający co by kompensował wyciąganie się linki i zużycie klocków, ale to nie jest 100% informacja
ja za to wezmę się dopiero za dwa tygodnie, więc jak coś wcześniej wymyślisz to pisz, chętnie skorzystam


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 czerwca 2010, 08:31 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
O tym samo regulatorze też czytałem ,i chyba dzisiaj z tym powalczę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 czerwca 2010, 10:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 20:29
Posty: 21
Lokalizacja: Olkusz
model: Caddy 2K
silnik: BJB+

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Zgadza się,to jest mechanizm samoregulacji. rozbieralny jest, przynajmniej w borze się da.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 czerwca 2010, 17:35 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Walka zakończona , nie wiem na jak długo . Samo regulator teoretycznie rozbieralny , zatarł się wałeczek który go uruchamia , co powoduje że nie zwalnia tłoczka po puszczeniu ręcznego . Przyczyną uszkodzona osłona gumowa (uszczelniacz) dostała się woda skorodowało i wszystko stanęło. Najgorsze to że ta osłona nie występuje jako część zamienna. Tymczasowo odrdzewione ,nasmarowane smarem + prowizoryczna osłonka gumowa i działa :D . Trzeba szukać kompletnego zacisku.
Załącznik:
Zdjęcie0240.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 marca 2013, 21:49 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Czy ten samoregulator da się jakoś naprawić? Mam taki problem że lewa strona hamulca ręcznego wcale nie trzyma, ta wajcha przy zacisku gdzie jest zaczepiona linka przy zaciąganiu i puszczaniu ręcznego chodzi w pełnym zakresie a efektu hamowania brak. Czy ktoś miał już z tym doczynienia, da się to naprawić czy kupować drugi zacisk? Tu zdjęcie podglądowe http://www.t4-wiki.de/wiki/index.php?ti ... 0404175357


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 grudnia 2013, 23:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 2 grudnia 2013, 18:42
Posty: 1
model: T4
silnik: 1.9

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich,

Pozwolę sobie odświeżyć temat, w związku z tematem hamulca ręcznego.

Rozebrałem tylne bębny i w prawym kole mam zniszczony rozpierak szczęki hamulcowej (kręcił się aż spiłował się gwint i zdeformowała się druga jego część). Nie mogę nigdzie znaleźć zamiennika. Czy zna ktoś numery lub wie od czego da się przypasować (może LT do 95r)?

pozdrawiam,
mio


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 sierpnia 2015, 23:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
Panowie, spotkał się ktoś z takim przeszyciem (oryginalnym???) na dzwigni ręcznego?

Chodzi mi o to czy były takie oryginalne raczki , bo sa jeszcze te takie z przeszyciami po bokach... Stad moje pytanie czy były 2 rodzaje czy może mam nieoryginalne obszycie...


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 sierpnia 2015, 07:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1155
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 221 razy
Pomógł: 88 razy
ap-ropo blokowania się ręcznego koroduje oska dźwigni i się zaciera
-trzeba zdemontować zacisk
-wypompować tłoczek
-zaślepić przewód np. zaślepka odpowietrznika co by płyn nie zleciał
-odkręcić dźwignie linki ręcznego
-na dnie zacisku jest pierścień segera który wyjmujemy
-i lekko wybijamy cały sworzeń dźwigni do wnętrza zacisku usuwamy korozje
wymiana uszczelnień
-i w druga stronę odwrotnie
dostępne są komplety naprawcze uwaga dwa rodzaje i dwie średnice tłoczków
żadne mecyje do ogarnięcia
-po montażu wystarczy odpowietrzyć ten demontowany zacisk pod warunkiem ze wcześniej zaślepiliśmy przewód hamulcowy


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 sierpnia 2015, 08:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Patrick napisał(a):
Panowie, spotkał się ktoś z takim przeszyciem (oryginalnym???) na dzwigni ręcznego?

Chodzi mi o to czy były takie oryginalne raczki , bo sa jeszcze te takie z przeszyciami po bokach... Stad moje pytanie czy były 2 rodzaje czy może mam nieoryginalne obszycie...


ja mam dokładnie takie przeszycie ( kolor ) w wersji TimTom. Kierownice tez mam wykończona niebieska nitka i gałka zmiany biegów też z niebieskimi akcentami


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 sierpnia 2015, 21:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Cyklon a widziałeś kiedyś ten drugi rodzaj bo ja nie według mnie jest jedna średnica tłoczków


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 sierpnia 2015, 21:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1155
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 221 razy
Pomógł: 88 razy
po co tu spamować w hurtowni występują dwa rodzaje i wymieniałem bo kupiłem ten drugi zestaw


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 sierpnia 2015, 20:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
To nie spam tylko rzeczywistość a dokładniej obsługa nie znająca się narzeczy


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB