T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 19:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 grudnia 2011, 15:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Witam,
poszukałem trochę forum ale nic nie znalazłem. Ostatnio bo już mi pomagaliście miałem problemy z odpalaniem. Ale po 3dniach stania auto ruszyło na trasę. I...pojawił się problem.

Ogólnie już jakiś czas stukało mi coś w zawieszeniu z prawej i lewej strony z przodu (tył ok) ale nie wpływało to na komfort a mechanik powiedział mi że pewnie to jakieś gumy i mówi żebym jeszcze trochę pojeździł. Była mowa że to nic poważnego tylko dyskomfort że puka. Chciałem aby gumy wytrzymały do nowego roku bo są święta i kiepsko z kasą. Ale dziś pojawił się problem dość duży uważa. Podczas jazdy jak wchodzę w zakręt (najczęściej na dziurach też to się pojawia gdy jadę prosto) np. skręcam w prawo a auto albo po chwili wyraźnie mocniej lub słabiej mi skręca czuć to na kierownicy że muszę reagować. A jak na prostej coś przeskoczy to np. jadę prosto z kierownicą skręconą trochę w prawo.

Co to może być i jaki jest koszt?
Pozdrawiam


Ostatnio edytowano niedziela, 4 grudnia 2011, 20:49 przez grzesiex, łącznie edytowano 1 raz
literówka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 grudnia 2011, 16:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Zmień mechanika! Wygląda to na drążek kierownicy lub końcówkę drążka. Byś może któryś ze sworzni - ale to najlepiej sprawdzić na szarpakach na stacji diagnostycznej. I sprawdź to w miarę szybko, bo jeśli któryś ze sworzni lub końcówka wyskoczy w trakcie jazdy to może się źle skończyć....


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Ostatnio edytowano niedziela, 4 grudnia 2011, 20:50 przez grzesiex, łącznie edytowano 1 raz
literówka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 grudnia 2011, 16:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
dzięki za podpowiedź! mechanik w sumie faktycznie nie daj się bo jedyny w najbliższej okolicy...:( z odpalaniem też nie może sobie poradzić, jutro podjadę na stację.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 grudnia 2011, 18:18 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Końcówka drążka czy sam drążek z luzami nie stuka przy jeździe, możesz mieć wywalone tylne tuleje wahaczy (tam jest regulacja) jak wahacz się przesuwa to zmienia się geometria zawieszenia i może wozić. Oprócz tulei stukać może drążek stabilizatora (ale to nie powoduje objawów jakie opisałeś) sworznie też możesz mieć wywalone, zwłaszcza dolne, jak to one stukają to już są masakrycznie wykończone!


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 grudnia 2011, 18:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Tu nie ma co gdybać czy to końcówki czy tuleje , my tu mu tego nie zdiagnozujemy na odległość. Wyjazd na stacje diagnostyczną na szarpaki by pomógł pewnie najszybciej , a jak nie to można spróbować samemu auto podnieść najpierw z jednaj strony i poszarpać kołem . Końcówkę będzie już czuć jak się złapie za obwód koła i będzie szarpać ja na boki , a tuleje to najlepiej założyć klucz do kół na śrubę i tak jakby się dokręcało poszarpać kołem (oczywiście jak auto będzie stało na podłożu wszystkimi kołami) , jak będzie chodziło przód i tył to pewnie tuleje. Jest to takie sprawdzanie prowizoryczne ale zawsze można coś wyłapać ze jest nie tak , lub po prostu najlepiej sprawdzić to na stacji diagnostycznej.... choć i na stacji nie zawsze potrafią zdiagnozować stuki w zawieszeniu ;).


Ostatnio edytowano niedziela, 4 grudnia 2011, 20:50 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
lit.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 grudnia 2011, 19:16 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Ja jeszcze dodam że jak na podniesionym samochodzie złapiesz za koło to duży luz w poziomie świadczy o końcówkach lub drążkach natomiast w pionie wskazuje na sworznie. Żeby wyczuć czy luz ma końcówka czy drążek musi Ci ktoś pomóc i poruszać energicznie kierownicą lewo prawo a ty musisz chwycić ręką za końcówkę i wyczuć czy jest sztywna czy lata.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 grudnia 2011, 20:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
FocusMED napisał(a):
Końcówka drążka czy sam drążek z luzami nie stuka przy jeździe, (...)


Bardzo ciekawa teoria... Czyli kiedy stuka?


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 grudnia 2011, 16:59 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
To nie jest teoria tylko praktyka, nie wiem jak by musiała być wytłuczona końcówka żeby stukała, prędzej by się rozpięła.
Ja naprawdę ma kilka samochodów i już widywałem końcówki w różnym stanie (również w takim że samochodu nie dało się normalnie prowadzić) ale jakoś żadna nie stukała.
Poza tym twoje pytanie jest dość dziwne, czy końcówka jest urządzeniem do stukania? <śmiech>


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 grudnia 2011, 17:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Takie tylko zdjęcie dodam w celu zobrazowania zagrożenia dalszej jazdy jeśli to sworznie masz wybite u siebie

Obrazek


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 grudnia 2011, 18:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
FocusMED napisał(a):
Ja naprawdę ma kilka samochodów i już widywałem końcówki w różnym stanie (również w takim że samochodu nie dało się normalnie prowadzić) ale jakoś żadna nie stukała.


to dziwne bo ja w dwóch T4 trzy razy wymieniałem drążki i końcówki ponieważ oprócz gorszego prowadzenia niemiłosiernie stukały - po wymianie następowała cisza


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 grudnia 2011, 20:34 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
No widzisz a u mnie nie stukały, i dzięki forum możemy się wymienić doświadczeniami. Na tym zdjęciu to wygląda jak by się cały wahacz urwał.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 grudnia 2011, 22:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
witam,
niestety nie dotarlem do stacji chyba udam sie dopiero w piatek bo nie mam czasu, auto narazie stoi;( zastepczym jezdze. Co do testow przy podniesionym aucie to jak ruszam w pionie to nie czuc zadnych luzów auto doslownie rusza sie w rytm ruszania. co do poziomego ruszania to tylko na prawym kole czuc delikatne "luzy" o ile to luzy, bo mam wrazenie ze z kazdym ruchem rusza sie tez rowno kolo drugie mimo ze stoi na kostce.
pozdrawiam jak tylko bede wiedzial co to to dam znac


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 grudnia 2011, 00:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
grzesiex napisał(a):
FocusMED napisał(a):
Końcówka drążka czy sam drążek z luzami nie stuka przy jeździe, (...)


Bardzo ciekawa teoria... Czyli kiedy stuka?


FocusMED napisał(a):

Poza tym twoje pytanie jest dość dziwne, czy końcówka jest urządzeniem do stukania? <śmiech>


Pytanie tak samo dziwne jak Pańska, FocusMED teoria, upsss znów pomyłka, przepraszam praktyka.
Piszesz powyżej że nie stuka
FocusMED napisał(a):
przy jeździe, (...)

więc może tylko stuka tylko na postoju? ( np. podczas sprawdzania luzów w zawieszeniu "na kanale"), a podczas jazdy się wycisza? Mnie to zaciekawiło, więc wolałem dopytać o szczegóły, człowiek codziennie dowiaduje się czegoś nowego, bo dotychczas byłem absolutnie przekonany jak kolega Kenobi
Kenobi napisał(a):
(...) drążki i końcówki (...) niemiłosiernie stukały - po wymianie następowała cisza



Probe041 napisał(a):
Takie tylko zdjęcie dodam w celu zobrazowania zagrożenia dalszej jazdy jeśli to sworznie masz wybite u siebie

Obrazek


Tu na foto skutek "wyskoczenia" sworznia wahacza dolnego. Bardzo groźna sytuacja zwłaszcza przy większych prędkościach.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2011, 20:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Stwierdzili mi wymianę dolnych sworzni. Czy macie może instrukcję jak to zrobić i opis? Trudno to do wykonania w domowych warunkach?


Ostatnio edytowano wtorek, 13 grudnia 2011, 21:19 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
składnia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2011, 21:11 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 listopada 2010, 23:22
Posty: 116
Lokalizacja: werbkowice
model: multivan
silnik: 2.5 tdi acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 10 razy
witam dolne sworznie wymienia się bardzo łatwo do piasty przykręcone są dwoma śrubami bodajże ósemkami a do wachacza wchodzi stożek na przelot i dociąga się nakrętką i po robocie jeżeli łatwo ci wyjdzie sworzeń z wachacza to nawet nie trzeba będzie go demontować


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2011, 21:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
dzięki za info, będę pewnie jutro walczył a wiesz co to za nakrętka ta większa (jaki rozmiar?), drugie pytanie jest trudniejsze tam są dwie śruby ale gwiazdkowe... co to za klucz zwykły torx?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2011, 22:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 listopada 2010, 23:22
Posty: 116
Lokalizacja: werbkowice
model: multivan
silnik: 2.5 tdi acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 10 razy
dokładnie nie pamiętam co to za nakrętka ale chyba 16 musisz sprawdzić te dwie śruby zależy od producenta są to 13,14 lub imbusy zależy jak sobie tam wymyślili producenci mała wskazówka gdy będziesz odkręcał lub przykręcał sworzeń do piasty uważaj zeby gwintu nie zerwać mi się to zdarzyło i musiałem nagwintować na wiekszą śrubę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2011, 22:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
www.t4-wiki.de/wiki/Führungsgelenke_(Wechsel)

Dodam tylko, że celowałbym w Lemfordera


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2011, 23:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Witam,
niestety na lemforda mnie nie stac;( celuje w allegro... zobaczymy co z tego wyjdzie, wazne zeby wytrzymało rok bo na razie nie mam kasy;( pozniej bedziemy myslec;)

a co to za klucz bo cos wyczytalem ze to splin czy cos takiego...i musiałbym go jutro gdzieś kupić


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 grudnia 2011, 23:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
było o wymianie sworzni !!
viewtopic.php?f=10&t=1329&p=14063&hilit=splin#p14063


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB