T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 01:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 lipca 2023, 17:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 31 stycznia 2023, 22:24
Posty: 18
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI 102KM

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
wymieniałam całą stacyjkę w T4 Multivan z 2001 roku i wyskoczyła mi ta dużą sprężyna co jest pod stacyjką (kolumny Kierowniczej?).
Złożyliśmy to w ten sposób, że jeden od dołu trzymał kolumnę, a drugi kierownicą wcisnął tą sprężynę, następnie śruba od kierownicy i wszystko gra... I wtedy znalazłem coś takiego jak na fotkach.

Dodatkowo w tym filmie widać jak to zdejmuje od 2:40 i zakłada od 17:11
https://www.youtube.com/watch?v=kcql8QQ ... Volkswagen

Czy muszę to zakładać? Jaką pełni to funkcję? Facet na filmie odmierza jakąś odległość i nie wiem jaką i do czego.

Pozdrawiam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano czwartek, 13 lipca 2023, 21:38 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 2 razy
Zdjęcia wstawiamy w formie załączników, tak aby nie zniknęły w przyszłośći


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 lipca 2023, 09:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 19 kwietnia 2023, 20:31
Posty: 12
Lokalizacja: Bielsko-Biała
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 2 razy
To pierścień Segera (w tym przypadku zewnętrzny) - jego zadaniem jest zapobieganie przemieszczeniu się części na osiach (wałach, czopach). Jest on umieszczany w wytoczonych rowkach. Pierścienie Segera zewnętrzne to norma DIN471 a wewnętrzne DIN472. Do tego warto pamiętać, że wymiary segerów podajemy podając średnicę wałka (w odróżnieniu do płytek osadczych, przy których podajemy średnicę rowka w który wchodzi płytka).

Jeśli on był zamontowany, to uważam, że powinieneś go zamontować.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor Jurand507 podziękował: s.nestor (wtorek, 8 sierpnia 2023, 18:43)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 sierpnia 2023, 18:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 31 stycznia 2023, 22:24
Posty: 18
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI 102KM

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki @Jurand507 za odpowiedź. Dziwna sprawa bo nie na tam rowka... może poprzednik zrobił jakaś prowizorka... Czy jest tu na forum ktoś kto rozbierał ten element i wie jak ta sprężyna powinna być zablokowana? Bo ten Seger wcisnąłem na siłę na drążek i niby trzymało tą sprężynę ale przez brak tego rowka łatwo to wyskakuje...nie sprawdzałem już ale na bank puściła to w czasie jazdy.... Teraz jak jade po dziurach to mega kiera drży.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 sierpnia 2023, 12:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Tam ma być podkladka sprężynowa, żadne segerringi


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 września 2023, 00:35 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 19 kwietnia 2023, 20:31
Posty: 12
Lokalizacja: Bielsko-Biała
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 2 razy
Średnica kolumny kierowniczej w tym miejscu to D22h7 (jakieś 0,02mm w minusie).
Probe041 ma rację - nie jest to seger tylko jakiś rodzaj pierścienia blokującego.

Zdjęcie pierwsze przedstawia zamontowany ten pierścień wraz ze sprężyną, którą trzyma, na kolumnie kierowniczej.
Kolejne zdjęcia przedstawiają sam pierścień zabezpieczający. Gdyby ktoś znał jaka to norma, byłoby idealnie.

Wymiary pierścienia - rysunek 4.
Załącznik:
Pierscien_kol_kier.JPG


Będąc na złomie w Radostowicach - wymontowałem ten pierścień - mogę Ci go - s.nestor - wysłać.

(P.S. Nie wiem czy zdjęcia się załączą... niby się wgrywają ale na podglądzie ich nie widać - może mam za niski poziom użytkownika aby wstawiać zdjęcia?
Już wiem - zdjęcia do 100kB i rozdzielczości 640x480... bez komentarza... Wrzuciłem rysunek - co na nim widać... widać powyżej. Generalnie uśmiałem się z takiej polityki zdjęciowej... )

PROBLEM ZDJĘĆ ROZWIĄZANY - patrz załączone pliki.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor Jurand507 podziękował: s.nestor (czwartek, 14 marca 2024, 10:39)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 marca 2024, 10:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 31 stycznia 2023, 22:24
Posty: 18
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI 102KM

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 0 razy
Super, dzięki za pomoc. U mnie ostatecznie zrobił to mechanik i w sumie nie wiem jak dokładnie;]
Ale na przyszłość będę już wiedział i może się komuś przyda.
Dzięki i pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB