T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 631 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 32  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 lutego 2016, 11:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
A przypadkiem nie 215/60r16 ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Kenobi (niedziela, 7 lutego 2016, 11:53)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 lutego 2016, 11:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Probe041 napisał(a):
A przypadkiem nie 215/60r16

upierał się nie będę, nie za wiele oglądałem oryginalnych nalepek z wersji na kołach 16 więc nie pamiętam
zaraz poprawię swój wpis


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 lutego 2016, 11:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
viewtopic.php?t=8222


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 lutego 2016, 12:50 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 391
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 25 razy
pieczysty napisał(a):
mateoo napisał(a):
a wie ktos jakie oponki moge na te felgi wrzucic tak zeby pasowaly bez zadnych przerobek? (orginalne zawieszenie)


jesli maja byc zachowane realia dot. nacisku na os ,to wyglada to tak,(zakladajac ze opona pierwszego montazu byla 205/65/15 c):
1. 215/55/17 XL (te xl koniecznie ) - komfortowa jazda (nieco wiekszy obwod kola od orginalu)
2. 225/55/17 XL - komfort lecz przy max zaladunku ,duze prawdopodobienstwo ,delikatnego obcierania (jeszcze wiekszy obwod od org)
3. 235/45/17 Xl znacznie twardziej niz na poprzednich rozmiarach ,koleiny juz dosc wyczuwalne,ale przy max zaladunku nie bedzie obcierac (minimalnie mniejszy obwod kola )

Inne rozmiary ,nie maja prawa bytu ze wzgledu na za niska nosnosc,lub zbyt mala szerokosc felgi (np 245/45/17)


Wg mnie optimum dla 17" jest 225/50/17 XL- to zdrowy kompromis wpasowujący się między dwa oryginalne rozmiary z 15"
a i ryzyko obcierania do 225/55/17 mniejsze. profil 55 jest za wysoki , szczególnie na felge 7,5 cala to takie kartoflisko.

Było już tyle razy o oponach - wystarczy lektura tego działu wstecz


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 lutego 2016, 17:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 19:18
Posty: 55
model: acv+,acv+,axg
silnik: 2.5

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
De'D napisał(a):
pieczysty napisał(a):
mateoo napisał(a):
a wie ktos jakie oponki moge na te felgi wrzucic tak zeby pasowaly bez zadnych przerobek? (orginalne zawieszenie)


jesli maja byc zachowane realia dot. nacisku na os ,to wyglada to tak,(zakladajac ze opona pierwszego montazu byla 205/65/15 c):
1. 215/55/17 XL (te xl koniecznie ) - komfortowa jazda (nieco wiekszy obwod kola od orginalu)
2. 225/55/17 XL - komfort lecz przy max zaladunku ,duze prawdopodobienstwo ,delikatnego obcierania (jeszcze wiekszy obwod od org)
3. 235/45/17 Xl znacznie twardziej niz na poprzednich rozmiarach ,koleiny juz dosc wyczuwalne,ale przy max zaladunku nie bedzie obcierac (minimalnie mniejszy obwod kola )

Inne rozmiary ,nie maja prawa bytu ze wzgledu na za niska nosnosc,lub zbyt mala szerokosc felgi (np 245/45/17)


Wg mnie optimum dla 17" jest 225/50/17 XL- to zdrowy kompromis wpasowujący się między dwa oryginalne rozmiary z 15"
a i ryzyko obcierania do 225/55/17 mniejsze. profil 55 jest za wysoki , szczególnie na felge 7,5 cala to takie kartoflisko.

Było już tyle razy o oponach - wystarczy lektura tego działu wstecz




dokladnie tak,zapomnialem go ujac w tym zestawieniu ,naprawde zdrowy kompromis


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 lutego 2016, 22:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Dokladnie , w przypadku 15" tylko dwa rozmiary są dedykowane do t4 i z takimi byly homologowane odpowiednie egzemplarze , 195/70/15 , 205/65/15 , natomiast 215/65/15 nigdy nie występowal fabrycznie w t4 jak i na naklejkach nie może występowac bo nie bylo takich naklejek z takimi rozmiarami fabrycznie.

Chociaz jest gosc na allegro u ktorego mozna sobie zamowić naklejki gdzie podany jest rozmiar i ciśnienie i wyglądające prawie jak oryginalne za 50zł... Może chemik ma taka samoróbę u siebie ;)

A co do rozmiaru 216/60/16 XL to skoro w instrukcji obsługi vw t4 jest opisany to występowal fabrycznie ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 lutego 2016, 22:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Powiem wam że byłem sprawdzić i macie rację, teraz się zastanawiam gdzie to widziałem bo zawsze do 215/65-15 dobierałem opony, a jestem pewien że na jakiejś t4 to było


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 lutego 2016, 16:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
Wszyscy tu koledzy piszą o rozmiarach opon ,jakie najlepiej założyć na felgę żeby nic nie obcierało , nawet kolega pieczysty jako znawca tematu ( albo mi się tylko tak wydaje <19> ) doradza! Tylko zastanawiam się czy te rady ( nie za dobre ) oparte są na teorii czy praktyce Bo to dwa różne światy!
Ci co mnie znają , wiedzą i nie żebym się przechwalał ,ale chyba jako jedyny z tego forum miałem w swoim krótkim życiu około 63-68kompletów kół . Oczywiście nie tylko do T4ki,ale też do innych samochodów . Moimi T4ami latałem na 15',16',17',18' i 19' z różnymi oponami ( chodzi o rozmiar i nośność ) . Pozwalałem sobie na niższy profil z naciągiem na 10J 17kę nawet gdy nośność opony była zaledwie 95 XL ( zaznaczam ,że zawsze woziłem pszczoły luzem ) , 19ki z nośnością 93 XL i glebą -60mm itp...
Koła/opony zawsze dobierałem/dobieram tak ,aby przy sporej glebie ( sportowe/gwintowane zawieszenie ) nic nie obcierało o rant nadkola czy o wewnętrzna jego stronę .
Napiszę coś o standardowym zawieszeniu , czyli o tak zwanej " kozie stojącej na hali " <01>
Wymoderowano
Na dodatek pisząc o swoim 20to letnim doświadczeniu w tej dziedzinie , wprowadzasz ludzi w błąd ,bo kierujesz się tylko teoria !
Skoro masz takie doświadczenie ,to dlaczego nic nie piszesz o najważniejszym parametrze przy doborze kół ,jakim jest "osadzenie na piaście ,czyli ET "
Gwarantuję ci ,że nawet taki balon ( nie do T4 ) jak 235/50/17 czy 225/55/17 nie będzie nigdzie obcierał ,gdy dobrze wycelujesz w ETe ! Zwłaszcza przy standardowym zawiasie !
Przy złym osadzeniu np.za małym , każde koło może obcierać o zewnętrzny rant nadkola ,a co najgorsze , łożyska dostaną szybciej w tyłek niż się tego spodziewasz .
Idealnym osadzeniem dla koła o szerokości 7,5J i rozmiarze 17' jest przedział 38-45. Gwarantuje ci ,ze przy standardowym zawieszeniu ,ani 235/45 ani 225/50 ani 215/55 nie będzie obcierała!!


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Ostatnio edytowano wtorek, 9 lutego 2016, 20:43 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
Pkt 13 Regulaminu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 lutego 2016, 22:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 19:18
Posty: 55
model: acv+,acv+,axg
silnik: 2.5

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
Kubek napisał(a):
Wszyscy tu koledzy piszą o rozmiarach opon ,jakie najlepiej założyć na felgę żeby nic nie obcierało , nawet kolega pieczysty jako znawca tematu ( albo mi się tylko tak wydaje <19> ) doradza! Tylko zastanawiam się czy te rady ( nie za dobre ) oparte są na teorii czy praktyce Bo to dwa różne światy!
Ci co mnie znają , wiedzą i nie żebym się przechwalał ,ale chyba jako jedyny z tego forum miałem w swoim krótkim życiu około 63-68kompletów kół . Oczywiście nie tylko do T4ki,ale też do innych samochodów . Moimi T4ami latałem na 15',16',17',18' i 19' z różnymi oponami ( chodzi o rozmiar i nośność ) . Pozwalałem sobie na niższy profil z naciągiem na 10J 17kę nawet gdy nośność opony była zaledwie 95 XL ( zaznaczam ,że zawsze woziłem pszczoły luzem ) , 19ki z nośnością 93 XL i glebą -60mm itp...
Koła/opony zawsze dobierałem/dobieram tak ,aby przy sporej glebie ( sportowe/gwintowane zawieszenie ) nic nie obcierało o rant nadkola czy o wewnętrzna jego stronę .
Napiszę coś o standardowym zawieszeniu , czyli o tak zwanej " kozie stojącej na hali " <01>
Wymoderowano
Na dodatek pisząc o swoim 20to letnim doświadczeniu w tej dziedzinie , wprowadzasz ludzi w błąd ,bo kierujesz się tylko teoria !
Skoro masz takie doświadczenie ,to dlaczego nic nie piszesz o najważniejszym parametrze przy doborze kół ,jakim jest "osadzenie na piaście ,czyli ET "
Gwarantuję ci ,że nawet taki balon ( nie do T4 ) jak 235/50/17 czy 225/55/17 nie będzie nigdzie obcierał ,gdy dobrze wycelujesz w ETe ! Zwłaszcza przy standardowym zawiasie !
Przy złym osadzeniu np.za małym , każde koło może obcierać o zewnętrzny rant nadkola ,a co najgorsze , łożyska dostaną szybciej w tyłek niż się tego spodziewasz .
Idealnym osadzeniem dla koła o szerokości 7,5J i rozmiarze 17' jest przedział 38-45. Gwarantuje ci ,ze przy standardowym zawieszeniu ,ani 235/45 ani 225/50 ani 215/55 nie będzie obcierała!!



kolego Kubek :
,poczytaj troche wiecej postow z tego dzialu ,i wowczas udzielaj tych zlotych rad.Ja jestem praktykiem ,i co mam napisac tu ze przez moje rece od xxx lat ,kazdego roku przechodza setki,czasami tysiace kol ,a w pierwszej dekadzie 21 wieku ,T4 bylo mega popularne ,wowczas roczne przemialy byly w kilku tys.Nie da sie tu pisac ET ogolnikowo,jak ktos spyta o konkretne wowczas ,odpowiadam co pasuja co nie .To jedno,pamietaj ze auto na glebie ,ma bardzo maly skok zawieszenia ,wiec wozac pszczoly ,nic nie bedzie sie dzialo(nie dawny post zerknij ,mialem 8.5/10 20 cali keskiny ,czytaj co napisalem) natomiast gdy jest zaladunek ,szczegolnie 1 tona i max ,nawet zwykle zawieszenie ( za wysokie opony ,nizsze et powoduje przy uginaniu sie zawieszenia obcieranie-czytaj jeden z ostatnich postow w tym dziale) .Oczywiscie by moc jakis taki ladunek zaladowac ,to jakis index 93 ,nie wytrzyma tego.Druga sprawa ,nie wiem do kogo nalezy Holandia ,ale wiem co sie dzieje w Polsce ,i jaki w naszym kraju jest kapitał.Kto jest wlascicielem bankow i ubezpieczalni ! Wiec Tobie nie wypada tu promowac opon z indexem 93 ,młodym/nowym posiadacza T4.Jak bedzie potrzeba to wytlumacze ,ale mysle ze wysilajac wyobraznie mozna sie domyslec.( a niestety mam przyklad ) .By jeszcze Twoj hejt złamac,jako uzytkownik T4 jestem 98r,wlasciciel 01r,wiec wiem cos w tym temacie

Mało tego ,TY nawet kilku postow wyzej nie przeczytales !! pytal o 7.5 x17 et 35 i opony do nich


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 lutego 2016, 22:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Pieczysty a ile twoje t4 waży puste?? bo moja caravella w longu pusta bez paliwa 2030kg, z paliwem około 2100kg do tego 7osób i bagaże miałem ponad 2900kg. opony 225/55-17 felga 8cali et48 nic nie ocierało a teraz ty napisz co miałeś i co ci obcierało bo chyba auto miałeś nie sprawne


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 lutego 2016, 22:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
Ja nigdzie kolego nie promuje niskiego indeksu . Wyraźnie napisałem ze dotyczy to mnie ! Ty, jako znawca tematu przy doborze ogumienia powinieneś napomknac coś o ET. Bo napewno wiesz jaka jest różnica między felga 7.5j 17' et30 i opona 225/50/17 a taka sama felga i opona tylko z et 48!
A to czy przez Twoje ręce przewinęło się tysiące czy setki opon i felg , na mnie nie robi wrażenia! Jeździłes na nich wszystkich? Bo to juz by na mnie zrobiło lekkie wrażenie! Wiesz czemu pytam? Bo to jest właśnie praktyka! Moje 60pare kompletów własnych felg nie może się zapewne równać z tysiącami jakie założyłem komuś na auto, ale dzięki temu wiem na 100% jakie opony mogę wcisnąć na jaką felgi , żeby nie było problemu ze coś mi będzie obcierac . Swoją drogą, czy to keskiny 10ki upchales do teczki?


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 lutego 2016, 22:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 19:18
Posty: 55
model: acv+,acv+,axg
silnik: 2.5

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
chemik211 napisał(a):
Pieczysty a ile twoje t4 waży puste?? bo moja caravella w longu pusta bez paliwa 2030kg, z paliwem około 2100kg do tego 7osób i bagaże miałem ponad 2900kg. opony 225/55-17 felga 8cali et48 nic nie ocierało a teraz ty napisz co miałeś i co ci obcierało bo chyba auto miałeś nie sprawne


Transporter acv krotki 99r,stary przod,oszklony ,2 miejsca z przodu ,troche kluczy ,troche gratow(rozrusznik/alternator itp) ,pelen bak ,2 osoby tj ok 2 ton,na pokladzie 10 kpl 18 cali e70 rft tj 1050-1100kg,mieszcze sie wagowo z tym w 3050 DMC ,na feldze 7 x 17 et 42 na kapciu 225 55 17 xl obciera o rant z tylu ,i z przodu na wiekszych lukach drogi .Predkosc podrozna 110 km/h .Z tylu sprezyny magnum ,z podkladkami gora / dol .w zwoje wpiete po 2 gumy na strone.Auto zawsze jest tip top,wymieniam elementy nim padna .(nawet kontakt na turbo ktory mi podales ,robie przed ,a nie po jak mi padnie <18> )

Jak trzeba to opisze jak wyglada to w dlugim,takie tez mam ,ale jest gorzej ,jesli chodzi o rozmieszczenie ladunku

Kubek napisał(a):
Ja nigdzie kolego nie promuje niskiego indeksu . Wyraźnie napisałem ze dotyczy to mnie ! Ty, jako znawca tematu przy doborze ogumienia powinieneś napomknac coś o ET. Bo napewno wiesz jaka jest różnica między felga 7.5j 17' et30 i opona 225/50/17 a taka sama felga i opona tylko z et 48!
A to czy przez Twoje ręce przewinęło się tysiące czy setki opon i felg , na mnie nie robi wrażenia! Jeździłes na nich wszystkich? Bo to juz by na mnie zrobiło lekkie wrażenie! Wiesz czemu pytam? Bo to jest właśnie praktyka! Moje 60pare kompletów własnych felg nie może się zapewne równać z tysiącami jakie założyłem komuś na auto, ale dzięki temu wiem na 100% jakie opony mogę wcisnąć na jaką felgi , żeby nie było problemu ze coś mi będzie obcierac . Swoją drogą, czy to keskiny 10ki upchales do teczki?


kolego,rowniez w tym dziale napisalem za ok 50 kpl tylko w t4 przepraktykowalem ,co do ET ja je obliczam w glowie (to tylko matematyka) ,dla mnie sa to normalne sprawy.
Co do keskinow ,tak 10 cali na tyle ,spiete oczywiscie w stozek ,opona pokrywala sie z obrysem(felga juz nie <szok> ) .Wiadomo przy zwyklym zawieszeniu ,i braku obciazenia ,nie do ruszenia .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 lutego 2016, 23:05 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
Stożek? Nie słyszałem takiego określenia! <19> zapewne chodzi ci o naciąg. ..
Co do obiczania et w głowie, tez tak robiłem do puki nie naciąłem się na opony które miały kołnierz zabezpieczający rant felgi. Czasem głupi 3mm potrafi wszystko spierniczyć ....


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 lutego 2016, 23:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Widzisz pieczysty czyli twoje auto ważyło tyle co moje a u mnie nic nie obciera więc to jest kwestia sprawności samochodu przypominam 8cali mam i et48 , kwestia drążków amorków i sprężyn no i bardzo ważne aby odboje były


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 lutego 2016, 18:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 27 stycznia 2016, 20:10
Posty: 16
model: t4 caravelle
silnik: 2.4d AAB

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.Mam pytanie.Kupilem fajne 18ki 8cali i teraz moje pytanie odnosnie opon a mianowicie,czy 225,55 mi wejda w nadkola czy bedzie obcierac? Chce wyzszy profil,zeby komfort zachowac...?Czy to zly pomysl?
et35 :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 lutego 2016, 19:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 19:18
Posty: 55
model: acv+,acv+,axg
silnik: 2.5

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
chemik211 napisał(a):
Widzisz pieczysty czyli twoje auto ważyło tyle co moje a u mnie nic nie obciera więc to jest kwestia sprawności samochodu przypominam 8cali mam i et48 , kwestia drążków amorków i sprężyn no i bardzo ważne aby odboje były


nie ,auto u mnie jest zawsze tip top,odboje mam ,wszystko mam,wyglada na to ze masz w swoim aucie ,blotniki juz z orginalu dociente lub ktos wczesniej to robil.Kazde (99,9%)dopuszczenie niemieckiej felgi jest robione pod axg/i tte najmocniejsza benzyne ,i w kazdym rodzaju felgi (7, 7.5 , 8 nawet zgola odmiennym et) ,zastosowanie opony o najwiekszym rozmiarze obwodowym (225 55 17 o ktorym tu dyskutujemy) jest obwarunkowane podpunktem k41 k42 (przednia / tylnia os :dociac odpowiednio błotnik tak by nie obcierało) ,tych podpunktow nie ma natomiast przy tej samej feldze a rozmiarze. 235 45 17 .Generalnie po 00r wszystkie multiki/caravelle mialy juz blotniki nazwijmy to" fabrycznie przyciete".Przed 00 r,widziałem i takie i takie bez jakiejs wiekszej logiki.W kazdym razie transporter 99 r (dunczyk ) oraz kombi (niemiecki) 96r maja pełne ,niedocinane ranty błotników stad sa obcierania .Dlatego jak ktos tu spyta na forum "mam acv 98r 225 55 17 bedzie mi obcierało " to nie mozna odpowiedziec, "nie ,nie bedzie mam sprawdzone"


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 lutego 2016, 22:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 27 stycznia 2016, 20:10
Posty: 16
model: t4 caravelle
silnik: 2.4d AAB

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
pytam o 225/55/18 nie 17, czy ktos ma takie zalozone w caravlli z 96r?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 lutego 2016, 22:34 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 391
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 25 razy
wyrwiesz tym nadkola - daruj sobie duuuużo za duże
poszukaj 225/45 na 18cali


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...



Za ten wpis autor De'D podziękował: Dzandzej (środa, 10 lutego 2016, 22:49)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 lutego 2016, 22:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
Dzandzej napisał(a):
Witam.Mam pytanie.Kupilem fajne 18ki 8cali i teraz moje pytanie odnosnie opon a mianowicie,czy 225,55 mi wejda w nadkola czy bedzie obcierac? Chce wyzszy profil,zeby komfort zachowac...?Czy to zly pomysl?
et35 :)

Jak chcesz kolego zachować komfort to zakladaj 16ki <01> gdzie ty chcesz ten balon upchnąć człowieku? Ete masz trochę małą i koła będą wystawać poza nadkola, ale jak masz standardowe zawieszenie czytaj:seria , to ja bym wsadził na te 18ki 225/45 lub 235/40 . Skoro celujesz w takie " duze" koła , rozumiem że nie wozisz tony węgla na pace...
Jak to tu chłopaki mówią, na nasze drogi takich kół by nie założył , wiec decyzja jest twoja!


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,



Za ten wpis autor Kubek podziękował: Dzandzej (środa, 10 lutego 2016, 22:49)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 lutego 2016, 22:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 27 stycznia 2016, 20:10
Posty: 16
model: t4 caravelle
silnik: 2.4d AAB

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
No zawieszenie mam seryjne,a felgi juz kupilem,ciezarow wozil nie bede,moze jakis motocykl...wiec jak zaloze 225/45/18 to bedzie git? pytam bo dopiero co kupilem t4 i za bardzo nie jestem obeznany w temacie kol do niego...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 631 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 32  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB