T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

wymiana/regeneracja uszczelnień maglownicy
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=10&t=214
Strona 1 z 2

Autor:  maciek0000 [ środa, 12 maja 2010, 06:51 ]
Tytuł:  wymiana/regeneracja uszczelnień maglownicy

Witam
Przymierzam się do zmiany uszczelnień w maglownicy bo po długim postoju pod chmurką się rozciekła, pewnie przez rdzę która porozwalała uszczelnienia.
I mam pytanko czy skoro cieknie po bokach tylko, to można to wymienić jakoś bez demontażu całej maglownicy tzn np wykręcając drążki i jakoś tam dojść czy trzeba ją wyciągać?
Dodam że luzów niema żadnych, samochód to T4 2,5 TDI DOKA

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Autor:  Żybis [ środa, 12 maja 2010, 18:50 ]
Tytuł:  Re: wymiana/regeneracja uszczelnień maglownicy

Tego nie robiłem jeszcze ale dyżo widziałem i bez wyciągania się nie da a jak masz korozję , tak piszesz , to wymiana uszczelnień nic nie da , wymiana listwy zębatej na nieskorodowaną pomoże i przy nowych uszczelniaczach to zda egzamin, ale jak masz wżery na listwie to klapa

Autor:  chemik211 [ środa, 12 maja 2010, 19:02 ]
Tytuł:  Re: wymiana/regeneracja uszczelnień maglownicy

Jak są wżery też się da naprawić tylko potrzeba tokarki, widziałem jak to robia zakłady które regenerują,

Autor:  maciek0000 [ środa, 12 maja 2010, 19:45 ]
Tytuł:  Re: wymiana/regeneracja uszczelnień maglownicy

wżerów prawdopodobnie nie ma ale był nalot z rdzy który się wytarł przy ruszeniu tego wszystkiego i porozwalał uszczelniacze

ważne że dowiedziałem się że nie obejdzie się bez demontażu. Myślałem że wystarczy tylko wykręcić drążki i będzie dojście ale jednak się myliłem.

Dzięki wszystkim i pozdrawiam

Autor:  Żybis [ środa, 12 maja 2010, 20:09 ]
Tytuł:  Re: wymiana/regeneracja uszczelnień maglownicy

chemik211 napisał(a):
Jak są wżery też się da naprawić tylko potrzeba tokarki, widziałem jak to robia zakłady które regenerują,

A wtedy naprawa polega na przetoczeniu listwy co za tym idzie zmniejszenie średnicy , osłabienie listwy i zastosowaniu innej średnicy uszczelniaczy ,

Autor:  maciek0000 [ środa, 12 maja 2010, 20:15 ]
Tytuł:  Re: wymiana/regeneracja uszczelnień maglownicy

no nic zobaczy się jak będzie, najważniejsze że dowiedziałem się tego czego szukałem tzn że muszę wyjąc całość.

Pozdrawiam

Autor:  chemik211 [ środa, 12 maja 2010, 21:00 ]
Tytuł:  Re: wymiana/regeneracja uszczelnień maglownicy

Żybis napisał(a):
chemik211 napisał(a):
Jak są wżery też się da naprawić tylko potrzeba tokarki, widziałem jak to robia zakłady które regenerują,

A wtedy naprawa polega na przetoczeniu listwy co za tym idzie zmniejszenie średnicy , osłabienie listwy i zastosowaniu innej średnicy uszczelniaczy ,

Błąd, czyszczą miejsce gdzie jest wżer i nakładają specjalny klej, później to wszystko wygładzają, i składają i przekładnia działa, gwarancje dają 1rok, i o dziwo działa,

Autor:  Żybis [ środa, 12 maja 2010, 22:32 ]
Tytuł:  Re: wymiana/regeneracja uszczelnień maglownicy

chemik211 napisał(a):
Żybis napisał(a):
chemik211 napisał(a):
Jak są wżery też się da naprawić tylko potrzeba tokarki, widziałem jak to robia zakłady które regenerują,

A wtedy naprawa polega na przetoczeniu listwy co za tym idzie zmniejszenie średnicy , osłabienie listwy i zastosowaniu innej średnicy uszczelniaczy ,

Błąd, czyszczą miejsce gdzie jest wżer i nakładają specjalny klej, później to wszystko wygładzają, i składają i przekładnia działa, gwarancje dają 1rok, i o dziwo działa,

:lol: no sam powiedz że Polak potrafi , lipa jak się patrzy , nie mam racji ?

Autor:  chemik211 [ środa, 12 maja 2010, 22:54 ]
Tytuł:  Re: wymiana/regeneracja uszczelnień maglownicy

Niby lipa jak cholera, ale kurna tak robią i to działa, więc coś w tym jest,

Autor:  b8tz [ środa, 12 maja 2010, 23:33 ]
Tytuł:  Re: wymiana/regeneracja uszczelnień maglownicy

A np. regeneracja podrobionego docisku sprzęgła do ciężarówki to nie lipa? Ubytek metalu na "słoneczku" traktowany jest proszkiem o wysokiej twardości (technologina nazywa się utwardzaniem) mozolnie warstwa po warstwie aż do uzupełnienia ubytku. Najważniejsze że to działa i że ludzie robią regeneracje zamiast kupować nowych bo to kosztuje 1/3 ceny nowego.

Przekładnie dawałem do naprawy, sam za wiele z nią nie zrobisz.

Autor:  maciek0000 [ czwartek, 13 maja 2010, 06:07 ]
Tytuł:  Re: wymiana/regeneracja uszczelnień maglownicy

dobrze wiedzieć. dziękuje wszystkim za zainteresowanie tematem

Autor:  puchal.bas [ środa, 5 stycznia 2011, 00:19 ]
Tytuł:  Re: wymiana/regeneracja uszczelnień maglownicy

witam. może i temat nie ruszany od paru miesięcy ale koledzy pomóżcie. otóż szykuje się do wymiany maglownicy bo moja cieknie, mam już drugą więc w wymiane uszczelniaczy nie będe sie bawił. powiedzcie jak wygląda wymiana tego elementu. ciężko jest?. na co mam zwrócić uwage. może ktoś to robił i się podzieli doświadczeniem. z tego co wiem to jest troszke gimnastyki żeby wyciągnąć maglownice ale jest to do zrobienia w garażowych warunkach na kobyłkach. PROSZĘ MNIE POPRAWIC bo ja to bede chciał zrobić tak:
-samochód po odkręceniu kół na kobyłki.
-odkręcenie krzyżaka w nogach pod kierownica
-odkręcenie końcówek drążków przy piaście i wyciśnięcie ich sciągaczem do sworzni kulowych
-odkręcenie maglownicy albo jak kto woli przekładni kierowniczej chyba na dwóch śrubach się trzyma ALBO 4
-odkręcenie przewodów które idą od pompy wspomagania

jak odkręce maglownice to czy jest jakis sposób na szybkie i bezproblemowe jej wyjęcie bo z tego co wyczytałem i oglądałem na zdjęciu to jest problem i ludzie sie ratuja odkręceniem nadkola od pasażera i tamtędy wyjęcie jej. mam pojęcie o mechanice ale akurat jeszcze w t4 2.5tdi tego nie robiłem i nie chciał bym żadnych niespodzianek .z góry dzieki za odpowiedzi dodaje zdjęcie sanek z zamontowana maglownicą zawsze lepiej jak ma sie cos przed oczami a nie tak z powietrza.pozdro

Autor:  grzesiex [ środa, 5 stycznia 2011, 00:24 ]
Tytuł:  Re: wymiana/regeneracja uszczelnień maglownicy

Łatwiej będzie jak odkręcisz drążki kierownicze od przekładni pod tymi gumowymi "harmonijkami", a krzyżak odkręcasz przy samej maglownicy - uwaga przy montażu i nasuwaniu krzyżaka na frez "nowej" przekładni, należy tak dopasować aby był możliwy montaż śruby.

Autor:  maciek0000 [ środa, 5 stycznia 2011, 07:30 ]
Tytuł:  Re: wymiana/regeneracja uszczelnień maglownicy

Witam

ja olałem jednak te uszczelniacze i pojechałem do specjalisty w Katowicach zrobił wszystko szybko i bardzo dobrze za 1000 PLN. Otrzymałem także gwarancje.
Maglownica po remoncie chodzi bez zastrzeżeń po remoncie.

Pozdrawiam

Autor:  puchal.bas [ piątek, 7 stycznia 2011, 22:00 ]
Tytuł:  Re: wymiana/regeneracja uszczelnień maglownicy

dzięki bardzo. mam rozumiec że nie jest tak trudno jak piszą z wyciągnięciem tej maglownicy?? wyjdzie bez problemu i żadnych sztuczek takich jak obracania w odpowiednią strone żeby wyszła nie ma.kumpel mi powiedział że te sanki trzeba opuścić a mi to się wydaje absurdem .przecież silnik trzeba by było podwieszać.kto by takie rozwiązanie trudne wprowadzał.może mu chodziło że wtedy lepiej jest wyciągnąć tą maglownice ale nie trzeba opuszczać. pożyjemy zobaczymy.pozdrawiam i czekam na ludzi będących w temacie

Autor:  Kenobi [ piątek, 7 stycznia 2011, 22:05 ]
Tytuł:  Re: wymiana/regeneracja uszczelnień maglownicy

sanki możesz popuścić bez podwieszania silnika
i niestety są takie rozwiązania w T4, że żeby coś wymienić trzeba sporo rzeczy zdemontować ( zwykła wymiana tulei górnego wahacza wymaga opuszczania sanek )

Autor:  puchal.bas [ sobota, 8 stycznia 2011, 21:37 ]
Tytuł:  Re: wymiana/regeneracja uszczelnień maglownicy

kolego powiedz mi czy trzeba opuszczać sanki przy wymianie maglownicy?? 2.5 tdi
acha jeszcze jedno mówisz że nie trzeba podwieszać silnika no ale on się na poduszcze trzyma właśnie sanek , nic sie niestanie jak opuszcze, nic nie pourywa ??chodzi o wiązki i przewody gumowe od chłodzenia na przykład

Autor:  Kenobi [ sobota, 8 stycznia 2011, 21:40 ]
Tytuł:  Re: wymiana/regeneracja uszczelnień maglownicy

ale to jest tylko jedna poduszka od skrzyni, a są jeszcze dwie nie przykręcane do sanek,
maglownicy nigdy nie ruszałem więc nie wiem

Autor:  grzesiex [ sobota, 8 stycznia 2011, 22:52 ]
Tytuł:  Re: wymiana/regeneracja uszczelnień maglownicy

puchal.bas napisał(a):
kolego powiedz mi czy trzeba opuszczać sanki przy wymianie maglownicy??



Nie.

Autor:  puchal.bas [ niedziela, 9 stycznia 2011, 20:55 ]
Tytuł:  Re: wymiana/regeneracja uszczelnień maglownicy

no i o to mi chodziło, krótko i na temat.pozdro

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/