T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 marca 2014, 17:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 30 grudnia 2011, 00:57
Posty: 81
Lokalizacja: Katowice
model: Caravell
silnik: 2.5 ACV, AJT
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
koledzy ratujcie jestem zalamany zmieniłem sprezyny w swoim multivanie tył sterczy na maksa co z tym zrobić? wsadzić z sharana? żeby stało to jakoś normalnie
jeśli ma ktoś do sprzedania używane do multivana to chetnie odkupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 marca 2014, 20:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Było kilka rodzai spreżyn do multivana, podaj najlepiej jaki kolor miały


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 marca 2014, 23:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 30 grudnia 2011, 00:57
Posty: 81
Lokalizacja: Katowice
model: Caravell
silnik: 2.5 ACV, AJT
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
były czarne z białym paskiem teraz są założone http://allegro.pl/sprezyny-wzmacniane-v ... 89852.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 marca 2014, 06:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
zakładasz badziewie z aledrogo i się dziwisz, że tyłkiem do nieba stoi,
wszystkie tego typu sprężyny ( co jest gdzieś na forum opisane ) dają taki efekt


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 marca 2014, 11:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 stycznia 2013, 15:37
Posty: 92
Lokalizacja: Jaworze
model: T4 Doka
silnik: 2,0+Lpg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jak świeżo założyłeś to powinny jeszcze się "obniżyć" przynajmniej u mnie tak było


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 marca 2014, 11:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Wystarczy teraz 1t na tył wsadzić i będzie stał jak dawniej :P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 lutego 2015, 11:55 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 13 maja 2013, 10:52
Posty: 12
model: T4 2,5 TDI
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Mi zależy żeby dupa poszła maksymalnie do góry, ciężary wożę często, przez co sprężyny muszę wymieniać co 2 lata. Teraz moje pytanie, czy warto podłożyć jeszcze gumy pod sprężyny? Wiem, że to komunistyczny wymysł, ale sporo moich znajomych tak jeździ i im auto tak nie siedzi. Słyszałem też o gumach między sprężynami...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 lutego 2015, 18:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
W org były podkładki pod spręzyny różnej grubości więc jak najbardziej można podkładac


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."



Za ten wpis autor chemik211 podziękował: Adolfo (środa, 4 lutego 2015, 19:03)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 lutego 2015, 19:23 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 13 maja 2013, 10:52
Posty: 12
model: T4 2,5 TDI
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Kupiłem Lesjofors HD, mają udźwig "tylko" 1490 kg. Są znacznie lżejsze od poprzednich, a grubośc i liczba zwojów ta sama...Ciekawy jestem ile wytrzymają... Do tego gumy pod sprężynami, nowe amory i dupka na pusto już wypięta :)

Czy ktoś montował jakieś inne sprężyny o większym katalogowym udźwigu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 lutego 2015, 20:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Podwójne z T4 lub T5 doka


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Adolfo (sobota, 7 lutego 2015, 11:36)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 lutego 2015, 23:40 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Adolfo napisał(a):
Kupiłem Lesjofors HD, mają udźwig "tylko" 1490 kg. Są znacznie lżejsze od poprzednich, a grubośc i liczba zwojów ta sama...Ciekawy jestem ile wytrzymają... Do tego gumy pod sprężynami, nowe amory i dupka na pusto już wypięta :)


Jeżdżę na takich niemal 3 lata i jestem zadowolony. Żadnego zużycia ani rdzy nawet na nich nie widać. Na pusto, owszem, dość sztywny i stoi wysoko, ale załadowany tak 500-800kg (tyle przeciętnie wożę) wyrównuje mniej więcej do poziomu przedniego koła, a nie jak się czasami widzi obładowane T4, które z tyłu prawie szorują oponą o nadkole (takiego na pewno chętniej ściągną do kontroli). A amorki jeszcze oryginalne z fabryki, podejrzewam, że swojej funkcji już nie pełnią, ale wyszedłem z założenia, że przy tak twardych sprężynach i tak za wielkiej roli nie mają do odegrania, więc sobie są jakie są ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 marca 2015, 21:32 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Podkładki pod sprężyny tak ale nie miedzy zwoje tylko u góry miedzy sprężyne a bude wyciągasz cienkie ori a zakładasz grubsze ted gum je robi .Ja na nich jezdze i jest spoko fakt że przy ładunku ok 1,5 t sprężyna składa sie całkiem i siada na odboju .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 31 grudnia 2016, 20:37 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 17 kwietnia 2010, 01:10
Posty: 127
Lokalizacja: Rzeszów
model: Kombi
silnik: 2.5D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 2 razy
Koledzy, proszę o pomoc w wyborze sprężyn.

Pacjent to T4 Kombi long 6 os. Fabrycznie były sprężyny niebieskie (wg t4-wiki są to sprężyny -15mm). Będą wymienione razem z amortyzatorami (Sachs wzmocnione lub zywkłe). Stabilizator 26mm. Felgi 15.

Dostępne są sprężyny o stałej lub zmiennej średnicy druta. Jaka charakterystyka jest waszym zdaniem korzystniejsza ? Osobiście skłaniam się do zmiennej.

Do tej pory zainteresowałem się:
Sprężyny KYB zwykłe, zmienna średnica. Długość 284 mm, w porównaniu np. do KYB wzm. o stałej średnicy (235mm) wydają mi się strasznie długie i boję się, żeby nie chciały podnieść auta.
Sprężyny Eibach obniżające (-40)

Wasze propozycje, preferuję produkty markowe.

Zależy mi na dobrych właściwościach jezdnych (stąd wzmocnione amortyzatory oraz stabilizator). Raczej wolałbym pozostać przy fabrycznej wysokości. Ciężkich ładunków nie wożę.

Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 stycznia 2017, 19:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 30 listopada 2010, 22:10
Posty: 7
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam możecie mi podać jakie są orginalne wymiary prześwitu z tyłu miedzy opona a błotnikiem przy 16" felgach? chcę zmienić sprężyny a chcę żeby stał równo z przodem. Nie chcę podkręcac przodu jeżdżę na pusto.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB