T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 21:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 kwietnia 2011, 21:45 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 maja 2010, 16:50
Posty: 82
model: czechobil :)
silnik: 1.9 TD ABL

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Witam ponownie
Od jakiegoś czasu dokuczają mi stuki w układzie kierowniczym. Stuki występują raczej przy jeździe na nierównościach-kostka brukowa. Auto nie prowadzi się pewnie - znaczy lubi zamyszkować.
Wykluczyłem
- końcówki drążków lemforder zmienione koło 10.000 Km temu(po zmianie też sie to działo)
- magiel(nie wiem czy słusznie), śruba regulacyjna wkręcona tak że koła nie odbijały, a przy jeździe na wprost dalej stuki z taką samą siłą - gdyby był luz na listwie, wkręcenie śruby dociskowej powinno choć trochę pomóc, nie?
Podejrzenia
-tuleje mocowania magla
- drążki (pod harmonijką), ale czy waliłoby też przy jeździe na wprost?


Wszelkie sugestie mile widziane


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 kwietnia 2011, 08:07 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Ja sugeruje wląśnie drążki kierownicze tak mialem na ori drażkach teraz mam 40 tyś na MOGACH i ju z zaczyna też tak popukiwać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2011, 21:29 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 maja 2010, 16:50
Posty: 82
model: czechobil :)
silnik: 1.9 TD ABL

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Panowie - wielka prośba - czy ktoś może ma fotke albo wie jak fabrycznie ustawione są względem siebie krzyżaki kolumny kierowniczej w odcinku środkowym? Niby przy przegubie kardana nie powinno być różnicy ale jednak - kiera nie równo chodzi. Chodzi mi o ustawienie wieloklinu w ruchomej części osi - czy końcówki powinny być względem siebie prostopadle, równolegle, czy pod kątem kiedy kiera jest na wprost?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 kwietnia 2011, 21:52 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 maja 2010, 16:50
Posty: 82
model: czechobil :)
silnik: 1.9 TD ABL

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
widzę że sam do siebie pisze w tym wątku. Stuki zlokalizowane - jest luz na wałku kierownicy- chyba na którymś z łożesk, ale wałek ma teś ok 3 mm luzu wzdłużnego - na spężynach dociskowych. To jest proste jak budowa cepa - co tam sie mogło spieprzyć - to łożysko w obudowie stacyjki?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 kwietnia 2011, 22:27 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Tam jest pierścień zapewne ci zleciał , zdejmij kierownice i nabij go z powrotem tylko delikatnie bo lubi pęknąć
Fotke ci cykne jutro akurat mam zdjętą osłone bo sie do stacyjki dobierałem



Za ten wpis autor wilu8 podziękował: czechobil (piątek, 29 kwietnia 2011, 10:23)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 kwietnia 2011, 00:20 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 maja 2010, 16:50
Posty: 82
model: czechobil :)
silnik: 1.9 TD ABL

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
dzięki, ale pierścień trzymający sprężynke jest ok, nie wiem czy to nie łożysko albo ta podkładka pod nim.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 kwietnia 2011, 11:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Tak to u mnie wygląda kierownica i kola prosto


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor wilu8 podziękował: czechobil (piątek, 29 kwietnia 2011, 10:24)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 kwietnia 2011, 13:24 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 maja 2010, 16:50
Posty: 82
model: czechobil :)
silnik: 1.9 TD ABL

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
łożysko stacyjki zrobione - efekt ten sam
dzisiaj zakupiłem drążek lemfordera, ale po zdjęciu końcówki z piasty, okazało się że drążek nie ma luzu, wygląda na to że luz jest na maglu i to na wałku chyba albo na tulejach prowadzących zębatkę.
Magiel nie cieknie, na skręconych kołach luz jest taki sam, regulacja śróbą niewiele pomaga. Czy to prowadzenie wałka? Rozbierał ktoś u siebie magiel?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB