T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 17:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 grudnia 2022, 18:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 7 marca 2020, 08:25
Posty: 8
model: T4
silnik: 2.5 TDI 88km

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, posiadam T4 2001r 2.5 TDI. Mam problem z hamulcami na tylnej osi, hamulce prawo nie hamują. Jak podniosę na lewarku i zakręcę kołem to koło się zatrzyma ale na rolkach siła hamowania była znikoma. Do tego jak mocno nadiane hamulec to przez jakiś czas trzymają tylne koła i po paru km jest już ok. Założone mam nowe tarcze i klocki, zaciski zregerowane. Dodam że pompa vacum jest chyba popsuta bo na niskich obrotach pedał hamulca trzeba dużo mocniej wciskać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 grudnia 2022, 20:06 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Sprawdz korektor siły hamowania to taki odlew do którego wkręcone są rurki hamulcowe znajduje się w tylnej części na środku podłogi pomiędzy mocowaniami wahaczy ,zobacz czy wszystko działa czy nie są zapieczone ruchome elementy ,ja ominąłem ten korektor gdy sprawdzałem hamulce ale nie zaleca się tego robić , ze względu na prędkości ja mam słabszy motor więc nie rozpędzę kto wie jak auta ,no i jak vacum jest słabe to w pierwszej kolejności naprawa lub wymiana na sprawną


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 grudnia 2022, 16:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 lipca 2022, 14:43
Posty: 15
model: t4 multivan
silnik: 2,4 aab

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
ja miałem to samo. korektor siły chamowania skorodowany był. Pomogła wymiana


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 lutego 2023, 22:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 69
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Jeżeli ktoś potrzebuje korektor siły hamowania to mam jeszcze oryginalny/nowy, pozostał jako rezerwa z poprzedniego T4, w obecnym już mam podział siły za pomocą pompy ABS, więc mogę sprzedać rezerwy.



Za ten wpis autor carol podziękował: Xwezej (środa, 31 maja 2023, 19:36)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2023, 21:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Zastosowałem reduktory ( chyba ze skody) i ominąłem cały korektor. Auto hamowało na wszystkie koła od razu bez ładunku. Redukcja jest tak fajna ,że autem nie nosi na boki. Mowa oczywiście o T4. Przeglady bez problemu przechodził, bo liczyło się hamowanie kół.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 maja 2023, 21:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 19 stycznia 2018, 03:31
Posty: 18
Lokalizacja: Łódź
model: Te Multivan
silnik: 2.5

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 0 razy
Wymieniłem kolektor hamowania ,tłoczki ,pompę hamulcową i na rolkach u diagnosty dramat ,
może ten kolektor pod obciążeniem się jakoś reguluje mi już pomysłu brakuje .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 czerwca 2023, 07:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 69
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Oczywiście, że jeżeli jest sprawny i prawidłowo zainstalowany to ma regulację = śruba pionowo naciska na dźwignie regulatora i w zależności od obciążenia auta mocniej naciska i tym samym więcej ciśnienia przesyła na tylne koła. Gdy nie jest wyregulowane to nie widzi nacisku na tylnej osi.
Myślę, że pomogłem w rozwiązaniu zagadki...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 czerwca 2023, 10:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Korektor ma za zadanie ZMNIEJSZYĆ siłę hamowania tylnej osi przy gwałtownym hamowaniu, w wyniku którego przód budy przysiada, a tył jest unoszony, co grozi zablokowaniem tylnych kół i poślizgiem. Może reduktor już jest w pozycji maksymalnie zmniejszonej siły hamowania?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 lipca 2023, 11:02 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 19 kwietnia 2023, 20:31
Posty: 12
Lokalizacja: Bielsko-Biała
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 2 razy
Aktualnie również "walczę" z hamulcami w moim T4 z 1992 r.
Auto zaczęło słabo hamować - po sprawdzeniu wszystko z przodu do wymiany - nowe tarcze, nowe klocki, do tego zregenerowałem (w drugim rzucie) zaciski, Po samej wymianie tarcz i klocków, hamulec twardy - słabo hamuje. Choć teoretycznie odpowietrzanie niekonieczne, odpowietrzyłem. Dalej nic. Zregenerowałem zaciski - lekka poprawa.

Chyba wymienię jeszcze tył (bębny) i przewody.

Co sądzicie? Dlaczego pedał jest dość twardy, choć nie był taki przez wymianą?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 lipca 2023, 16:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 69
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Myślę, że nie masz podciśnienia, które wspomaga działanie pedału hamulca.
Możliwe, że spadła zaślepka z krućca pomiarowego, słaba pomka vaccum, żle podpięte wężyki podciśnieniowe lub skruszałe ich końcówki.
Profesjonalnie to wykonać pomiar podciśnienia na krućcach pomiarowych.



Za ten wpis autor carol podziękował: Jurand507 (poniedziałek, 17 lipca 2023, 19:15)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 września 2023, 01:07 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 19 kwietnia 2023, 20:31
Posty: 12
Lokalizacja: Bielsko-Biała
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 2 razy
Miałeś rację - podciśnienie. Dziękuję za podpowiedź.
Wrzuciłbym zdjęcie jaka była dziura w przewodzie... ale na 640x480 i tak nic nie będzie widać ;-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB