T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 16 kwietnia 2024, 23:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 kwietnia 2020, 19:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 czerwca 2017, 15:24
Posty: 20
Lokalizacja: woj. śląskie
model: T4 Transporter 2000
silnik: AJT 2,5TDI 68KW

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Witam wszystkich forumowiczów. To mój pierwszy post na tym forum, choć przyznam, że czytam Was od długiego czasu. Posiadam T4 2000r 2,5 TDi AJT 68kW z układem ABS. Miesiąc temu postanowiłem dokonać rewitalizacji układu hamulcowego. Pojechałem po całości; przód i tył wymiana jarzm, zacisków, klocków i tarcz, przewodów miękkich na przodzie. Jednocześnie fabryczne rozmiary 280 mm zostały zmienione na 313 mm przód i 294 mm tył (plus nowe osłony oczywiście). Dodatkowo cały tył plus przód kierowcy nowe przewody twarde (miedziane). Korzystając z okazji wymieniłem również wszystkie łożyska (FAG), lewy przód brzmiał, jakby miał już dość. Wszystko pięknie udało się poskładać, nowy płyn ATE 200 zalany, wszystko odpowietrzone, autko jeździ i hamuje (duuużo efektywniej). Ponieważ kończył mi się termin badania technicznego, pojechałem na ścieżkę "zdrowia" do tej samej, co co roku stacji kontroli. Czwórka zaliczyła wszystko bez problemu ale...Pan zachwycając się wszystkim nowym pod spodem auta, powiedział, że mamy problem!?! Bardzo duża asymetria siły hamowania na krzyż, czyli prawy tył i lewy przód mają 40% mniej niż ich przeciwległe odpowiedniki. Wybaczcie mi długi wstęp ale bez niego padałyby zaraz pytania o wszystkie szczegóły budowy i wyposażenia samochodu. Diagnosta sugerował, że może to się musi "ułożyć" i za jakiś czas będzie ok. Obiecał nawet zrobienie darmowego testu za miesiąc dwa. Chyba lubi czwórki. A co Wy o tym sądzicie? Co może być powodem takiej asymetrii? Złe odpowietrzenie, pompa? Będę wdzięczny za pomoc i wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 kwietnia 2020, 20:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Pompa ABS odpowietrzona w teście drogowym lub VAGiem jeśli masz ESP ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 kwietnia 2020, 21:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 czerwca 2017, 15:24
Posty: 20
Lokalizacja: woj. śląskie
model: T4 Transporter 2000
silnik: AJT 2,5TDI 68KW

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Dziękuję Ci Kenobi za szybką odpowiedź. ABS odpowietrzany przez mechanika, gdzie robiłem (razem z nim) wszystkie prace związane z wymianą hamulców. Po pojawieniu się problemu czytałem dokumentację, czytałem forum, rozmawiałem z kilkoma mechanikami, problem pozostał...zapytam więc, co powinienem zrobić, by być pewnym, że jest na 100% odpowietrzona jest pompa ABS? A może jest ktoś, do kogo mógłbym podjechać celem wykonania takiej usługi. Jestem z okolic Zawiercia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 kwietnia 2020, 17:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Ponawiam pytanie - w jaki konkretnie sposób została odpowietrzona pompa ABS ? Jest na to tylko jedna metoda ( poza systemami z ESP ) - wyjechanie na śliskie i doprowadzenie kilkukrotne do zadziałania ABSu na wszystkich kołach i nastepnie ponowne odpowietrzenie klasyczne przy wszystkich kołach. Oczywiście nie musi to być przyczyna ale bez takiego odpowietrzenia dzieją się cyrki z hamulcami.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 kwietnia 2020, 22:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Kenobi napisał(a):
Ponawiam pytanie - w jaki konkretnie sposób została odpowietrzona pompa ABS ? Jest na to tylko jedna metoda ( poza systemami z ESP ) - wyjechanie na śliskie i doprowadzenie kilkukrotne do zadziałania ABSu na wszystkich kołach i nastepnie ponowne odpowietrzenie klasyczne przy wszystkich kołach. Oczywiście nie musi to być przyczyna ale bez takiego odpowietrzenia dzieją się cyrki z hamulcami.

No cyrki się dzieją jak toś nie umie odpowietrzyć normalnie jak należy,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 maja 2020, 00:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 czerwca 2017, 15:24
Posty: 20
Lokalizacja: woj. śląskie
model: T4 Transporter 2000
silnik: AJT 2,5TDI 68KW

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Witam ponownie, przepraszam za opóźnienie, sporo dziś jeździłem, mało czasu na czytanie i pisanie. Odpowietrzanie odbyło się następująco:
1. Tradycyjne odpowietrzenie każdej z linii (od najdłuższej, do najkrótszej)
2. Wyjazd na drogę, hamowanie do bólu (czasami abs zaczynał pracę)
3. Powrót do warsztatu, odpowietrzenie linii i uzupełnienie płynu.

Krok 2 i 3 powtórzony dwa-trzy razy. Jedno, co nie pokrywało się z Twoim opisem, to to, że nie byłem na "śliskim" tylko na normalnej drodze plus trochę pseudo szutru. Generalnie po tych zabiegach hamowanie nie wzbudzało żadnych obaw, pedał brał wysoko i pewnie. Dziś zrobiłem test gwałtownego hamowania na drodze, abs nie zadziałał (niestety suchy asfalt i nowe opony), odnoszę wrażenie, że pedał bierze trochę niżej niż wówczas po wymianie hamulców. Efektywność hamowania bez zarzutu, symetrii nie badałem ponownie. Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie uwagi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB