T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 20 kwietnia 2024, 00:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 marca 2020, 00:04 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2012, 13:06
Posty: 48
Lokalizacja: okolice Krakowa
opis: Był: 2.4 ABB Syncro Multivan
Jest: 2.5 ACV Multivan
model: Multivan
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 23 razy
Witam
Mam pytanie odnośnie zestawów naprawczych do hamulców. Akuraty przymierzam się do regeneracji tylnych zacisków Lucasa z tłoczkiem o srednicy 38mm pod tarcze 280mm. Kojarzę dwie firmy Frenkit i Autofren które maja w swej ofercie takie zestawy i są one ogólno dostępne. Nie wiem jeszcze co dokłanie będę potrzebował, same uszczelnienia, tłoczek czy tłoczek z mechanizmem ale mam pytanie do osób, które używały zestawów tych firm i mogą się na temat ich jakości i ewentualnych różnic wypowiedzieć.
Cenowo wiem, że stoją podobnie.

Oto numery zestawów które by mnie interesowały:

Same uszczelnienia:
Autofren D4532 (9zł) lub D4468 (z osłonami na prowadzenia) (20zł)
Frenkit 238022 (12zł)

Uszczelnienia + tłoczek:
Autofren D4846C (46zł)
Frenkit 238901 (33zł)

Uzczelnienia + tłoczek z mechanizmem:
Autofren D4846K (83zł)
Frenkit 238985 (92zł)

Same tłoczki:
Autofren D02519 (14zł)
Frenkit P385101 (13zł)

Same tłoczki z mechanizmem:
Autofren D02519 (63zł)
Frenkit K385101 (62zł)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 marca 2020, 21:02 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
Zakładałem i te i te i nic sie nie dzialo.Ale wiecej autofren i ert . Co do mechanizmow to szczypce do segerow i przelozysz swoje jak bedzie taka potrzeba, ale co do tloczkow to roznie bywa moga miec rdzawki i wzery to wtedy nowe. Dopoki nie rozbierzesz to nie bedziesz wiedzial. Fakt ze cena nie wielka wiec mozna od razu nowe zalozyc


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 marca 2020, 21:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 28 lutego 2020, 12:15
Posty: 48
model: Transporter
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 8 razy
Jak ma byc kompleksowo to jeszcze prowadnice by się przydało wymienić. Ale tak jak Łukasz pisze, nic nie będziesz wiedział aż nie rozłożysz całości i nie posprawdzasz wszystkich gładzi i tłoczka. Zakładałem Autofren do różnych pojazdów i nie było nigdy problemów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 kwietnia 2020, 01:29 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2012, 13:06
Posty: 48
Lokalizacja: okolice Krakowa
opis: Był: 2.4 ABB Syncro Multivan
Jest: 2.5 ACV Multivan
model: Multivan
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 23 razy
Dzięki Panowie za info.
Zakupiłem ostatecznie Autofrena.
Gdyby ktoś chciał zobaczyć co dokładnie zawiera każdy zestaw podsyłam filmik który nakręciłem przy okazji.
Zestawy naprawcze Autofren Lucas 38mm

Nie miałem prowadnic ale akurat z jednej strony rok temu wymieniałem jarzmo więc też poszły nowe prowadzenia a z drugiej były ok - 0 uszkodzeń czy korozji i brak luzów.

Niestety gorzej było z jednym mechanizmen hamulca recznego. Nie dziwne że "stał":
Załącznik:
20200402_200208a.jpg

Załącznik:
20200402_202611a.jpg


Z uwagi na obecna sytuacje nie miałem możliwości szukać nowego zacisku więc póki co wyczyściłem wszystko i złożyłem na nowych uszczelnach bo nie ciekło wcześniej. Po złożeniu też nie cieknie ale jestem świadom tego, że przez te wżery uszczelka nie leży tak jak powinna i prędzej czy później woda dostawnie się do środka i problem się powtórzy więc wymiana i tak mnie czeka.
Załącznik:
20200403_113520a.jpg

Załącznik:
20200403_114523a.jpg

Załącznik:
20200403_121700a.jpg


Gdyby ktoś miał pewną używkę (strona lewa) proszę o kontakt.

Ważne. Zestaw D4468 ma w porównaniu z D4532 oprocz oslon na prowadzenia ma uszczelnienia właśnie od strony hamulca ręcznego czyli oring od wewnątrz który uszczelnia na trzpieniu (tym skorodowanym u mnie) oraz uszczelkę metalowo gumową która na tym samym trzpieniu i na blaszce mocującej linkę, zabezpiecza przed dostaniem się do środka wody i brudu. Warto to od czasu do czasu sprawdzić bo koszt 20 zł to żaden a spokój na jakiś czas bezcenny.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 kwietnia 2020, 18:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
U mnie walka z mechanizmem ręcznego skończyła się regeneracją zacisków. Podobnie to wyglądało.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB