T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 13 listopada 2019, 16:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 listopada 2010, 18:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 7 października 2010, 19:22
Posty: 11
model: multivan
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam Szanownych Kolegów. Mam problem z pompą wspomagania kierownicy, poszło mi łożysko. Czy ktoś z Was rozbierał pompę i wymieniał łożysko? Bardzo bym prosił o wskazówki dotyczące mojego problemu (T4 151KM 99r.). Z góry dziękuję.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 listopada 2010, 18:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11349
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 734 razy
Ja co prawda mam 1.9 TD więc zupełnie inny silnik ale też pompa dostała luzu na ośce. Skończyło się na wymianie całej pompy na nową

Tu masz trochę info http://www.t4-wiki.de/wiki/Servopumpe#Ausbau


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 września 2013, 20:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 1 września 2013, 12:00
Posty: 175
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: vw t4
silnik: 2,5b

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Podniose stary temat ,moze ktos ma materiał , jakies fotki albo wskazówki i czy da sie samemu naprawic pompe wspomagania vw t4 silnik 2,5 benzyna znalazłem takie http://forum.vw-passat.pl/threads/20762 ... spomagania


Ostatnio edytowano niedziela, 8 września 2013, 20:18 przez krzysiekbyd, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 września 2013, 20:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11349
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 734 razy
Tutaj masz na przykładzie golfa (nie do końca wiem czy jest podobnie) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=152679


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 25 listopada 2013, 13:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 22 kwietnia 2013, 11:10
Posty: 9
Lokalizacja: Olkusz
model: T4 Long
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
W mojej teczce też wyła. Zmieniłem płyn i niestety nic nie pomogło. Zakupiłem nówkę za coś około 150zł i już prawie rok śmiga aż miło.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 marca 2014, 09:59 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 983
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 27 razy
jakiej firmy pompa wspomagania jest najlepsza? podajcie mi chociaż trzy "przodujące" w tym firmy bo jutro jade zamówić

czy to prawda że przy zakupie trzeba powiedzieć jakiej firmy jest przekładnia? (bo ostatnio w motoryzacyjnym gościu sie mnie zapytał czy mam przekładnie magnetti marelli czy jakąś tam inną drugą firme)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 marca 2014, 10:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 126 razy
Luk , Kyb ,Zf i tyle


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 marca 2014, 10:10 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 983
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 35 razy
Pomógł: 27 razy
chemik211 napisał(a):
Luk , Kyb ,Zf i tyle


czyli nie trzeba podawac nazwy producenta przekladni przy zakupie? (myśle że sprzedawca w sklepie wysyślił sobie w sklepie taki mit bo mieli już 10minut po zamknięciu sklepu i nie chcieli już klientów obsługiwać)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 czerwca 2015, 11:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 30 października 2014, 13:25
Posty: 14
model: T4Westfalia
silnik: 1.9TD

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Czesc, oddalem swoja T4 Westfalia 1.9TD do przegladu. Mechanik mowi, ze na pompie wspomagania widzi zabrudzenie olejem i ze jest wyciek i proponowal zmiane pompy. Mam jednak watpliwosci, bo dwa lata sledze poziom oleju wspomagania i caly czas jest na gornej kresce, nie musialem nigdy dolewac. Zbiorniczek jest maly, totez podejrzewam, ze jakikolwiek wyciek przelozyl by sie na widoczna zmiane poziomu oleju. Wiec nie wiem. Chcialem zapytac o opinie, czy zmieniac na "wszelki wypadek". Wybieram sie w jesieni do Portugalii, totez dmucham na zimne - wole naprawic z wyprzedzeniem niz gdzies utknac. Z drugiej strony, o ile to nie jest rzecz, ktorej awaria uniemozliwila by mi dojazd do warsztatu, mogbym wymiane odlozyc. I tu glowne pytanie: o ile z pompa jest cos nie tak, co ryzykuje (oprocz sztywnego prowadzenia)? Czy pompa wspomagania moze mi zerwac pasek klinowy, i czy na tym samym ukladzie (silnik 1.9TD) jest alternator / pompa chlodzenia? Jak myslicie? Druga sprawa, jestem z Chech, mechanik wspominal o kosztach 4000 koron co jest jakies 600zl, z tego co poszperalem tutaj ceny polskie byly znacznie nizsze - czy przypadkiem ktos z okolic Cieszyna moze podac mi oferte? Dzieki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 czerwca 2015, 12:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11349
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 734 razy
Zazwyczaj cieknie ze śruby przelotowej gdzie idzie ciśnienie na przekładnie. Są tam 2 podkładki miedziane i warto je najpierw wymienić. Można też dokrecić opaskę na 2 wężu.

Moim zdaniem jak nie wyje ani koło nie ma dużego luzu to nie ma sensu zmieniać ani słuchać się mechanika.

Pompa wspomagania w 1.9 jest na osobnym pasku klinowym i można jechać bez niej o ile ma się silne ręce haha

Alternator i pompa wody napędzane są osobnym paskiem wielorowkowym.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: daleksan (poniedziałek, 8 czerwca 2015, 14:53)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 czerwca 2015, 14:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 30 października 2014, 13:25
Posty: 14
model: T4Westfalia
silnik: 1.9TD

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Dzieki za odpowiedz. Rece mam silne, mysle, ze dam jakos rade jakbyco.. :-) Moj o polowe chudszy kolega jezdi 1.9 bez wspomagania i tez zyje (wiem, jak nie ma wspomagania, to sa inne parametry przekladni i latwiej, niz na "wspomaganiu bez wspomagania"). Jezeli to dwa oddzielne paski (sprobuje zajrzec sam), to mechanik macil - piszczy mi czasami na chwilke pasek alternatora po starcie, mechanik snul hipoteze, ze "sztywna pompa" wspomagania moze sie ku temu przyczyniac, no ale jak to inne paski, to gadal dyrdymaly. W kazdym razie nic nie piszczy, nie halasuje, nie czuje problemow z kierowaniem. Do jesieni jeszcze troche czasu, wiec bede sledzil dalej poziom oleju i jakbyco ponowie sledztwo. :-) Dzieki!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 października 2016, 18:08 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1195
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 93 razy
Mam pytanie w temacie . Otóż chciałbym zdemontować pompe wspomagania, co już ustaliłem musze najpierw zdemontować jej koło pasowe bo śróby są pod nim. Na wiki pokazują spec klucz który przytrzymuje pompe w miejscu podczas odkręcania śróbek koła, ale u siebie widzę że w ośce pompy jest chyba zrobione miejsce pod torxa, dobrze myśle że jest to właśnie po to aby zablokować pompe?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 października 2016, 19:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11349
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 734 razy
Wystarczy pasek przytrzymać i śrubki powinny puścić. Kolejne możesz odkręcać w ten sposób, że jedną śrubę odkręcasz a sąsiednią trzymasz drugim kluczem jako kontrę


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 października 2019, 21:40 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 249
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 13 razy
żeby nie zaczynać nowego tematu zapytam tutaj bo defacto moje pytanie tyczy się pompy wspomagania.a mianowicie czy ktoś wie w jaki sposób jest montowany króciec zasilający ze zbiorniczka zaznaczony na zdjęciu poniżej?(zdjęcie poglądowe)jest wkręcany,wciskany?pytam bo prawdopodobnie to z tego mam wyciek bo oring na rurce zasilającej wymieniony a po sprawdzeniu to w okolicy tego króćca jest olej który spływa na dół i na tą rurkę co idzie do przekładni.
Załącznik:
POMPA-WSPOMAGANIA-VW-TRANSPORTER-IV-T4-2-4D-2-5TDI.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 października 2019, 21:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11349
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 734 razy
U siebie w nowej pompie go przestawiałem, bo był pod złym kątem. Jak dla mnie to jest tam wprasowany


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Łukasz12502 (sobota, 12 października 2019, 22:52)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 października 2019, 22:51 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 249
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 13 razy
czyli mówiąc kolokwialnie dupa <36> .bo jak z pod tego stwierdzę u mnie wyciek to czeka mnie wymiana pompy.bo w domowych warunkach raczej nic z tym nie zrobię.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB