T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 03:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 czerwca 2019, 11:17 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 263
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 1 raz
Witam , mam takie pytanie zbieżność i geometria są to dwie różne rzeczy czy chodzi o to samo ? , planuje wymianę laczków w busie i się zastanawiam czy zbieżność wraz z geometrią zrobić przed wymianą opon czy po wymianie , jakie jest wasze zdanie ?.

Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 czerwca 2019, 12:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 27 stycznia 2011, 21:00
Posty: 53
Lokalizacja: Poznań
model: t4
silnik: acv+

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Zbieżność jest częścią geometrii zawieszenia, jeśli nic nie wymieniałeś w zawieszeniu i auto zachowuje się poprawnie możesz ustawić tylko zbieżność po wymianie opon.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 czerwca 2019, 12:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Ja nie widzę potrzeby aby nawet zaglądać do zbieżności, chyba że poprzednie opony były nierównomiernie zużyte czy auto ściągało. Inna sprawa jest taka, że w T4 jak już ustawiać zawieszenie to wszystko czyli kąt WSZ, PK i dopiero zbieżność. Na tylnej osi zbieżność też da się ruszyć na wewnętrznych tulejach wahaczy


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Sebakiller (niedziela, 30 czerwca 2019, 17:39)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 czerwca 2019, 17:39 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 263
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 1 raz
O kurde to widzę że roboty przy T4 jeżeli chodzi o geometrię, zbieżność to trochę jest , prawda jest taka , że opony były przełożone z przodu na tył bo po stronie zewnętrznej były bardziej zużyte niż po stronie wewnętrznej więc geometria i zbieżność będą musowe. Poza tym kierownica jest lekko skręcona przy jeździe na wprost


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 czerwca 2019, 18:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Sama kierownica to pryszcz, zdejmujesz z wieloklinu, obracasz o tyle ile trzeba i ponownie zakladasz. Tylko przed taka operacją jedz prosto i zatrzymaj sie bez krecenia kierownicą to wtedy bedziesz wiedział że kola masz prosto.



Za ten wpis autor Adampio podziękował: Sebakiller (niedziela, 30 czerwca 2019, 20:39)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 czerwca 2019, 20:40 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 263
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 1 raz
Kumam dzięki Adam :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 czerwca 2019, 21:51 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
Sebakiller napisał(a):
opony były przełożone z przodu na tył bo po stronie zewnętrznej były bardziej zużyte niż po stronie wewnętrznej więc geometria i zbieżność będą musowe. Poza tym kierownica jest lekko skręcona przy jeździe na wprost

skoro tak to najpierw sprawdź czy gdzieś nie masz luzu.jeśli tak,wymiana zużytych elementów i dopiero geometria.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 lipca 2019, 10:37 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 263
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 1 raz
Dzięki Łukasz na pewno zobaczę co i jak.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB