T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:47

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 listopada 2018, 21:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 marca 2017, 14:34
Posty: 2
model: T4 1998
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich. To mój pierwszy post na forum.
Od 2 lat jeżdżę transporterem T4 2,5 tdi acv, którego przerobiłem na "kampera" ;)

Mam pewien problem w wspomaganiem kierownicy. Dzieje się to szczególnie jak są niższe temperatury. Latem problem zupełnie nie występuje.
Po odpaleniu silnika bardzo ciężko chodzi kręcenie kierownicą w prawą stronę. W lewo smiga bez problemu. Po przejechaniu kilkuset metrów problem znika, jak kilka razy mocniej w prawo przekręcę kierownicą. Żona by nie dała rady :)
Dobrze że z garażu mam skręt w lewo bo w drugą stronę bym nie wyjechał :)
Na ciepłym silniku problem też całkowicie znika.

Co robić? Czeka mnie w tym tygodniu wymiana rozrządu i przy okazji bym to naprawił.
Proszę Was o pomoc bym wiedział jak z mechanikiem gadać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 listopada 2018, 22:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Olać albo wymienić maglownicę.
Taki problem mam od sześciu lat i znam takiego, co również ma taki problem od dawien dawna.
Oba auta 151KM i co ciekawe - też w prawo w obu przypadkach.
Nie pogarsza się.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 listopada 2018, 00:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
U mnie, też na zimno, trzeba zwykłej cierpliwości. Skręcam minimalnie kierownicę i czekam, po około sekundzie, czasem po dwóch zaczyna działać wspomaganie i wyraźnie maleje obciążenie. Czyli da się w ten sposób bez żadnego siłowania wyjechać z parkingu/garażu tyle że bardzo majestatycznie :mrgreen:
Na skrzyżowaniu jednak nie ryzykuję energicznych manewrów na zimno. Sprawdź czy u Ciebie jest tak samo, bo ja to wykryłem zupełnie przypadkowo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 listopada 2018, 10:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 19 marca 2017, 14:34
Posty: 2
model: T4 1998
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Z tego co piszecie to znane zjawisko i nie mające większych konsekwencji :)
Da się z tym żyć a jest wkurzające.
Co może być tego przyczyną?
Już raz zmieniałem z tego powodu płyn w wspomaganiu i nie pomogło.
Mechanik twierdzi że jeszcze z dwa razy trzeba to zrobić, ale nie mam pewności czy to by pomogło.
Z drugiej strony nie wydaje się że jest to coś mechanicznego...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 listopada 2018, 19:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
151KM ma inny magiel, podejrzewam że jest inny skok i coś jeszcze zmienili dlatego mogą być problemy


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 listopada 2018, 22:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
GAL75 napisał(a):
Już raz zmieniałem z tego powodu płyn w wspomaganiu i nie pomogło.
Mechanik twierdzi że jeszcze z dwa razy trzeba to zrobić, ale nie mam pewności czy to by pomogło.

U mnie i w tym drugim nie pomogło, chociaż faktycznie jest inny magiel. Jednak nie sądzę, żeby miało być inaczej w Twoim przypadku.
Opisany był dopiero co przypadek płukania układu ropą i następnie zastosowania filtra paliwa od benzyny. Mam chęć spróbować, a z drugiej strony nie przeszkadza mi to na tyle, żeby marnować czas.
Sam filtr z seicento zastosowany po dwukrotnej wymianie płynu na razie nic u mnie nie zmienił.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 listopada 2018, 17:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Ja płukałem olejem roślinnym.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB