T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Nietypowe ściąganie auta w prawo. https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=10&t=15327 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | W.B [ wtorek, 5 września 2017, 22:03 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo. |
Dość długo myślałem i bym sprawdził jeszcze odległość od osi tylnego koła do osi przedniego. Z jednej i drugiej strony i porównał wymiary. Może auto kiedyś dostało strzała w koło, wiem że pisałeś że blachy i podłużnice całe. |
Autor: | Stig [ środa, 6 września 2017, 12:59 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo. |
Ok, dzięki. Dobry pomysł. Sprawdzę. |
Autor: | Stig [ czwartek, 7 września 2017, 17:04 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo. |
Sprawdziłem i odległość pomiędzy osiami jest o 4mm większa z prawej niż z lewej. To dużo ? Miałem okazję założyć inne koła (alu felgi) - co prawda cholernie szerokie - 225. Mam wrażenie że było na nich lepiej albo dużo lepiej. Trudno to wyczuć bo takie opony latają po wszelkich nierównościach ale moim zdaniem było lepiej - tylko czy to nie kwestia samego ich ciężaru... Poza tym jakim cudem miałoby coś być nie tak z oponami jeśli przód był przekładany prawo-lewo, tył też a potem opony z tyłu poszły do przodu - zawsze bez zmian w ściąganiu. Czy to jest możliwe żeby opony były wadliwe i po takich przekładkach auto ściągało zawsze w prawo ? Bardzo w to wątpię... |
Autor: | W.B [ piątek, 8 września 2017, 08:23 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo. |
4mm to nie duzo ale na tyle duzo by powodowac takie efekty jak masz. Umow sie na rame pomiarowa, pomierza auto, doradza. |
Autor: | Stig [ piątek, 8 września 2017, 13:28 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo. |
Ostatnio pojawiły się stuk w prawym kole. Tuleje, końcówki stabilizatora i sworznie dolne jak pisałem są wymienione. Pozostała góra zawieszenia bo na dole nic nie stuka. Tyle że do tego trzeba zdjąć już wszystko. Wydaje mi się że w tym wypadku to ostatnia możliwość - taka od której trzeba zacząć. Mierzenie po punktach pomiarowych w tym wypadku jest chyba dalej na liście ? |
Autor: | Adampio [ sobota, 9 września 2017, 13:07 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo. |
Stig napisał(a): Ostatnio pojawiły się stuk w prawym kole. Tuleje, końcówki stabilizatora i sworznie dolne jak pisałem są wymienione. Pozostała góra zawieszenia bo na dole nic nie stuka. Tyle że do tego trzeba zdjąć już wszystko. Wydaje mi się że w tym wypadku to ostatnia możliwość - taka od której trzeba zacząć. Mierzenie po punktach pomiarowych w tym wypadku jest chyba dalej na liście ? Luzy na sworzniach sprawdzisz dopiero jak odpuscisz drażek lub podobno jak odciagniesz go brechą (info od jednego mechanika). U mnie mocno stukał na dziurach prawy gorny (ok.10 mm luzu!) a kilku diagnostów tego nie wykrylo mimo badania tylko zawieszenia tego kola na szarpakach. Twierdzili, że jest niewielki luz na lozysku, a sworzen wyszedl dopiero przy wymianie tego lożyska.
|
Autor: | W.B [ sobota, 9 września 2017, 21:14 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo. |
Wsadzasz drewniany klocek miedzy gorne ramie wahacza a podluznice. Podnosisz auto do gory i mozna sprawdzac sworzen. Taki przeglad zawieszenia powinien byc zrobiony przed grzebaniem w geometrii. |
Autor: | Adampio [ sobota, 9 września 2017, 23:11 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo. |
Jak gruby klocek? |
Autor: | Stig [ sobota, 9 września 2017, 23:49 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo. |
Górny sworzeń był ok. To nie on powoduje stuki. Wygląda na to że to jakaś inna część w górnej części zawieszenia. Będziemy oglądać to wszystko ponownie i jak nic nie wyjdzie to szykuje się zdejmowanie zwrotnic i dobranie się do drążka skrętnego i tulei górnego wahacza... |
Autor: | Stig [ sobota, 16 września 2017, 12:42 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo. |
Stuki pochodziły z przekładni kierowniczej. Przód mam więc nowy. Nowa przekładnia (OEM), wszystkie możliwe gumy w zawieszeniu, nowe końcówki drążków kierowniczych - po prostu wszystko. Geometria zrobiona według grupy z oryginalnej książki serwisowej. Niestety auto ciągle delikatnie ściąga w prawo. Na geometrii jedyne parametry które delikatnie nie mieszczą się w normie to pochylenie tylnych kół i zbieżność tylnych kół (ktoś tam zastąpił śruby mimośrodowe zwykłymi więc nici z regulacji). Reszta ustawiona w punkt. W międzyczasie wjechał inny komplet opon z przodu - bez zmian. Teraz pytanie co ewentualnie robić dalej: a) walczyć żeby tył był idealnie ustawiony - zbieżność i pochylenia kół b) jechać pomierzyć punkty płyty podłogowej- mechanicy i kolesie na geometrii mówią że to absurd - a mi się wydaje że trop dobry, tylko ile to będzie kosztowało... c) a może jakiś krzywy wahacz albo sanki ? Tylko jak to sprawdzić ? |
Autor: | W.B [ sobota, 16 września 2017, 13:09 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo. |
Niepotrzebnie pakujesz kase bez sensu. Jak pisalem wyzej jedz na rame i auto trzeba pomierzyc. Jesli cos jest krzywe to wyjdzie. Pomierza wszystko nie martw sie. Tutaj masz przyklad jak wyglada pomiar. https://m.youtube.com/watch?v=rj-nhFC52Yw |
Autor: | Adampio [ sobota, 16 września 2017, 13:23 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo. |
W.B napisał(a): jedz na rame i auto trzeba pomierzyc. Mogłbyś rozwinąć myśl? Kto i gdzie oferuje usługowo pomiary budy? Bo że karoseria miewa punkty pomiarowe to wiem, ale ale nigdy nie spotkałem się z ofertą dla ludzkości sprawdzenia wzajemnego położenia takowych
|
Autor: | Probe041 [ sobota, 16 września 2017, 13:30 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo. |
Każdy zakład blacharski z ramą |
Autor: | Adampio [ sobota, 16 września 2017, 20:48 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo. |
Probe041 napisał(a): Każdy zakład blacharski z ramą To jeszcze nie mialem okazji takowego nawiedzić
|
Autor: | W.B [ sobota, 16 września 2017, 21:56 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo. |
Adampio z Twojego podworka: 03-112 Warszawa ul. Uczniowska 34 telefon: 12 300 00 06 e-mail: blacharnia.warszawa@pgd.pl |
Autor: | Adampio [ niedziela, 17 września 2017, 20:04 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo. |
@W.B. dzieki, daleko ale do ogarniecia. |
Autor: | Stig [ piątek, 22 września 2017, 20:01 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo. |
Ok, tę opcję postaram się sprawdzić - Czy ktoś orientuje się gdzie w Poznaniu jest jakiś warsztat z taką ramą ? W międzyczasie byłem w innym warsztacie na geometrii. Poprawili WSZ w prawym kole i jest trochę lepiej. Nadal jednak ściąga. Z tyłu zbieżność i pochylenie kół nie mieszczą się w normie - jak wcześniej. Czy to może mieć tu znaczenie ? Podobno z tyłu nie ma śrub mimośrodowych do regulacji - są wstawione jakieś normalne przez co nie da się tego regulować. W międzyczasie zaczęła zastanawiać mnie jeszcze jedna opcja. Robiłem teraz trasę po górach i zauważyłem że przy prędkościach od 60-90 km/h, na każdym biegu słyszę buczenie albo gwizd. Dźwięk występuje od 60 km/h jego wysokość rośnie aż do 80-90 km/h i później jest na tyle wysoki że go nie słychać. Nie pamiętam jak było wcześniej ale czy to normalny dźwięk przekładni ? Słychać go tylko pod obciążeniem - jak jadę pod górę albo przyśpieszam. W związku z tym - czy możliwe żeby było coś nie tak z dyferencjałem i stąd brało się ściąganie ? Pamiętam że o takim przypadku już czytałem... |
Autor: | Stig [ środa, 8 listopada 2017, 02:36 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo. |
Nowe newsy - byłem w warsztacie blacharskim. Tam pomierzyli go dokładnie, obejrzeli wszystko, stwierdzili że jest dobrze. Rozstaw osi z prawe i lewej jest w tej chwili równy co do milimetra. Po blacharzu byłem na ustawieniu zbieżności w kolejnym warsztacie - bez zmian. Potem pojechałem do najbardziej renomowanego warsztatu z geometrią w mieście. Tam podeszli do sprawy poważnie. Dokłądnie sprawdzali grupę pojazdu, potem grzebali 45 minut. Stwierdzili że przód jest w porządku i jeżeli auto nadal ściąga a cała reszta jest ok to jest szansa że wina leży w tylnym lewym kole. jego kąt pochylenia i zbieżnośc nie mieszczą się w normie - zasugerowali że często jest to wina walniętej piasty lub wahacza. Nie stwierdzili jednak że to na pewno wina tego koła. Na tą chwilę mam więc w głowie 2 opcje: 1. Wina tylnego lewego koła 2. wina dyferencjału - nie wiem jak ale to chyba jedyna rzecz która nie była sprawdzana. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły, przemyślenia ? |
Autor: | Probe041 [ środa, 8 listopada 2017, 12:28 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo. |
Tył musi być na zielono, ze zbieżnością można powalczyć ale pochylenie koła to piasta / łożysko lub krzywy wahacz według mnie. |
Autor: | carol [ poniedziałek, 4 grudnia 2017, 00:13 ] |
Tytuł: | Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo. |
Zrób prosty test: zaparkuj na równej powierzchni np. parking a najlepiej na posadzce betonowej garażu, połóż poziomnice na podłożu sprawdź czy jest poziomo pod zderzakiem tylnym jeżeli tak połóż tę poziomnicę na tym zderzaku i porównaj odczyt czy dokładnie tak samo się ułożyła poziomnica, najlepiej wyjdzie jeżeli zamiast zderzaka pomiar zrobisz na stałym elemencie metalowym podłogi/ramy, ewentualnie dokładny pomiar odległości od podłoża do elementu metalowego. Może okaże się, że zwykłe ułożenie spręzyny tylnej daje taki efekt /lub wyrobione gumy pod i nad sprężyną/. |
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |