T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 15 grudnia 2018, 15:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 15:21 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Męczę się od pewnego czasu z problemem ściągania mojego T4 w prawo.
Jadąc 60 km/h ściąganie jest ledwo wyczuwalne.
Jadąc 80 km/h trochę mocniejsze.
Jadąc 100-110 km/h dość upierdliwe
i nagle jadąc 130-140 km/h praktycznie znika !

Byłem na ustawieniu geometrii 2 razy - zbieżność, wyprzedzenie sworznia, pochylenie - wszystko w pełnej normie. Sprawdzali wszystkie 4 koła. Jest ok.
Opony nowe, zrobiłem na nich 4000km i ciągle ciągnie - wyważenie - max 30g na stronę. Ciśnienia w oponach ok, zamienialiśmy przednie opony (niekierunkowe) prawo-lewo. Bez zmian, nadal ciągnie w prawo.
Blacharsko - nie miał nigdy nawet małej stłuczki - jest prościutki.

Dwie osoby sugerowały mi że mogą to być problemy z przekładnią (nie domykanie się zaworku). Nigdy o takim problemie nie słyszałem. Czy to w ogóle możliwe ?

Jest sens sprawdzać tylne opony ? Coś jeszcze ?

Z góry dzięki za pomoc !


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 15:26 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 października 2014, 19:03
Posty: 157
Lokalizacja: Łódź
model: VW T4 LONG
silnik: 1.9 TDI 1Z 90km

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 12 razy
WSZ ustawiony prawidłowo?
tuleje dolnego prawa wahacza sztywne?


_________________
Jest: VW T4 1995 1.9 TDI - 1Z /LONG Był: VW T4 1991 1.9D - 1X


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 16:03 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
WSZ z tego co widziałem na maszynie jest ok. Nawet to trochę korygowali przesunięciem wahacza.
Tuleje nie wiem - każę sprawdzić. 4 miechy temu wszystko wyglądało ok ale nikt się w to nie zagłębiał.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 16:45 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 506
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 20 razy
To tylko moja sugestia, zobacz zaciski hamulców ,może na prowadnicach lekko się zacinać i blokować akurat prawe koło


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 17:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10747
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 265 razy
Pomógł: 681 razy
Usiądź w aucie i niech wtedy ustawiają, poza tym pokaż wydruk z maszyny jakie masz kąty, jaka grupa pojazdu


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 21:27 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Wydruki może jestem w stanie załatwić. Co to znaczy grupa pojazdu ? Regulowali beze mnie w środku. To ma tak duże znaczenie ? Nie widziałem żeby kiedyś gdzieś zbieżność z balastem w środku regulowali...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 22:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10747
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 265 razy
Pomógł: 681 razy
Są 4 klasy, grupy T4 i każda ma inne ustawienia kątów. Znajdziesz na wlepce pod skrzynką bezpieczników lub w książce serwisowej. Poza tym znaleźć kogoś kto umie dobrze zrobić geometrię to trzeba mieć szczęście w przypadku T4. Na ekranie może być na zielono a auto za nic nie będzie jechać prosto


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 22:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6836
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 53 razy
Pomógł: 621 razy
Dokładnie jak wyżej. Przez rok walczyłem ze ściąganiem mimo, że na wydrukach wszystko było na zielono, zanim kumaty gościu stwierdził, że trzeba wszystkie elementy ustawić na zero i dopiero od początku w odpowiedniej kolejności ustawić według serwisowych nastawów. Niestety było to parę lat temu i nie jestem w stanie napisać co po kolei ustawiał ale od tamtej pory po każdej wymianie sworzni czy końcówek nawet mniej kumaci dają radę i nic nie ściąga.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 września 2017, 14:56 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Wczoraj w moim T4 zostały wymienione tuleje wahaczy, śruby regulacyjne i końcówki drążków. Wszystko było zastane i zapieczone. Na razie nie zauważyłem specjalnej poprawy ale nie była ustawiana ponownie geometria. Pojadę w ciągu najbliższych dni i tym razem zrobię zdjęcie ustawień. Sprawdzę też grupę pojazdu. Niestety nie jestem pewien gdzie mam pojechać. Podobno gość do którego jadę jest bardzo dobry ale nie wiem czy da radę z T4. Jeśli mówicie że są jakieś procedury, łącznie z ustawianiem na zero i zachowaniem kolejności przy ponownym nastawianiu to mam obawy czy będzie znał te procedury.

Mechanicy utrzymują że jeśli to nie pomoże to trzeba sprawdzić przekładnię kierowniczą (bo nic innego nie zostało), czy nie przytyka się jakiś zawór. Co o tym sądzicie ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 września 2017, 15:04 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 362
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 15 razy
Stig napisał(a):
Wczoraj w moim T4 zostały wymienione tuleje wahaczy, śruby regulacyjne i końcówki drążków. Wszystko było zastane i zapieczone. Na razie nie zauważyłem specjalnej poprawy ale nie była ustawiana ponownie geometria. Pojadę w ciągu najbliższych dni i tym razem zrobię zdjęcie ustawień. Sprawdzę też grupę pojazdu. Niestety nie jestem pewien gdzie mam pojechać. Podobno gość do którego jadę jest bardzo dobry ale nie wiem czy da radę z T4. Jeśli mówicie że są jakieś procedury, łącznie z ustawianiem na zero i zachowaniem kolejności przy ponownym nastawianiu to mam obawy czy będzie znał te procedury.

Mechanicy utrzymują że jeśli to nie pomoże to trzeba sprawdzić przekładnię kierowniczą (bo nic innego nie zostało), czy nie przytyka się jakiś zawór. Co o tym sądzicie ?
U mnie geometra zerwał podkladke z zębem od dolnego wahacza. Robią je chyba z masła


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 września 2017, 14:49 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Dzisiaj po wymianie tulei, śrub i sworznia po raz kolejny pojechałem na geometrię. Ustawiany był na grupie 2, zgodnie z wszystkimi procedurami - pokazywali mi nawet obciążenia jakie są w autodacie - przy T4 akurat brak, ustawiali wszystko po kolei, mierzyli wysokości itd.. Niestety niewiele to dało. Tylne koła też zmieniłem lewo-prawo - dla pewności. Nadal ciągnie w prawo.
Dane z geometrii:
Przód
PK Lewe -0.74 stopnia, Prawe -0.58 stopnia
WSZ Lewe 3.54 stopnia, Prawe 3.50 stopnia
Zbiezność Lewe 0st 11min, Prawe 0st 10min
Tył
PK Lewe -0.63st Prawe -0.84st (tu delikatnie poza normą - ale to nie jest możliwe do regulacji)
zbieżność Lewe 0.04 Prawe 0.11
kąt znoszenia -0.04

Ostatnia opcja to wyciągnięcie przekładni kierowniczej i sprawdzenie zaworków. Ale czy to nie przesada ?! To miałby być powód ?

Jakieś komentarze w sprawie liczb ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 września 2017, 16:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10747
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 265 razy
Pomógł: 681 razy
Z tą przekładnią to jakiś żart chyba :-D Pokaż wydruk to jedno a drugie to jedź na poprawkę i mów, że nic nie pomogło


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 września 2017, 16:21 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 października 2014, 19:03
Posty: 157
Lokalizacja: Łódź
model: VW T4 LONG
silnik: 1.9 TDI 1Z 90km

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 12 razy
W moich magicznych notatkach tylko to jest dla t4 z 1996 , wąski zawias
PK powinno być w zakresie 0-0,25 stopnia
WSZ w przedziale 1,12 do 2,12
Zbieżność przodu powinna być na 0 lub delikatny minus do 0,25 stopnia

Powinieneś poprawić zbieżność na 0 lub na lekki minus.

Tak ustawiłem u siebie i śmiga.


_________________
Jest: VW T4 1995 1.9 TDI - 1Z /LONG Był: VW T4 1991 1.9D - 1X


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 września 2017, 19:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10747
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 265 razy
Pomógł: 681 razy
Na t4-wiki.de trzeba wklepać Fahrzeugvermessung i są tabelki z ustawieniami prosto z elsy


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 września 2017, 22:56 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 kwietnia 2014, 06:54
Posty: 105
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
model: T 4 lift
silnik: 2,5

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Zmien kola zpraweg na lewe i czy jest jakas różnica


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 września 2017, 23:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 października 2014, 19:03
Posty: 157
Lokalizacja: Łódź
model: VW T4 LONG
silnik: 1.9 TDI 1Z 90km

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 12 razy
Pisał juz na początku ze zamienial lewe koło z prawym
Dodatkowo bym napompował koła przednie po równo i zmierzył wysokość od ziemi do nadkola w osi koła. Może auto krzywo stoi. ...


_________________
Jest: VW T4 1995 1.9 TDI - 1Z /LONG Był: VW T4 1991 1.9D - 1X


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 września 2017, 00:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10747
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 265 razy
Pomógł: 681 razy
Ustawienie na drążkach też ma dużo do rzeczy, na wiki jest pokazane jak się to ustawia po długości amortyzatora


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 września 2017, 00:34 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Poprawialiśmy 4 razy. Siedzieliśmy nad tym 2 godziny. W końcu Pan się poddał i powiedział że nie ma bata żeby tu chodziło o geometrię. Coś innego jest nie tak.

Na wlepce przy silniku ma wpis type: 7DB Czy to o ten wpis chodzi przy określaniu grupy ? Nigdzie indziej nic nie ma. Z tego wychodziłoby że to typ 7 - grupa 2 + 7.
Te parametry które zamieściłem powyżej wyglądały by na zgodne z tą tabelą. Poza kołami tylnymi. Tam jest za duże pochylenie kół ale wszyscy mówili że to nie ma znaczenia dla ściągania.
http://t4-wiki.de/wiki/Fahrzeugvermessung

Opony zmieniałem prawo, lewo. I przód i tył. Wysokości też były mierzone. I wysokości amorów przy zbieżności i wysokości od ziemi.

Możecie spojrzeć na te zdjęcia i porównać z tabelą z linku ? Nie wszystko umiem przetłumaczyć ale nie jestem pewien czy dla 2002 roku AJT nie powinna być inna zbieżność niż u mnie, tak jak pisał W.B.

Jeśli to typ 7 (tego nie jestem pewien) To dla niego i tego silnika "Sturz vorne" (PK) to -25' - zgadza się. "Spur pro Rad vorne" (zbieżność) +10' . W tej chwili zbieżnośc to 0.10' - zgadza się.
Nachlauf (chyba WSZ) 3°10' zgadzałoby się z ustawionym.

Wygląda na to że przód zgodny jest z tabelą podrzuconą przez Probe041.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano wtorek, 5 września 2017, 13:52 przez Stig, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 września 2017, 07:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 1969
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 152 razy
Pomógł: 125 razy
Stig napisał(a):
Możecie spojrzeć na te zdjęcia

Na razie tak, ale za chwilę szlag je trafi i nikt już nie skorzysta.
Zdjęcia wstawiamy w ten sposób: viewtopic.php?f=4&t=13646


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 września 2017, 09:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6836
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 53 razy
Pomógł: 621 razy
Stig napisał(a):
Na wlepce przy silniku ma wpis type: 7DB

Nie ma to nic wspólnego z grupą ustawień zawieszenia. Ta znajduje sie tylko na wlepce przy bezpiecznikach lub w ori książce serwisowej


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB