T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 09:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 sierpnia 2017, 13:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 17 sierpnia 2017, 18:07
Posty: 4
model: T4
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Mam ciekawy problem, może ktoś już z tym się zetknął. W moim T4 2,5 TDi słychać stuki jakby z lewego przedniego nadkola. Co ciekawe występują tylko wtedy gdy jakiś czas popracuje klimatyzacja (rozgrzeje się). Mechanik, który oglądał samochód na podnośniku określił jako problem mocowanie zderzaka. Po przykręceniu go mocniej przez jakiś czas problem się trochę zmniejszył, ale wrócił na nowo. W lewym nadkolu widoczny jest taki srebrny element (puszka z wężem) chyba część klimatyzacji. Sądzę, że po rozgrzaniu tego elementu następuje jakaś rozszerzalność metali, która przekłada się na luzowanie zderzaka. Czy to możliwe? Jak usunąć ten problem? Dodam, że na 100% jest to związane z klimatyzacją, wielokrotnie sprawdzane – przy wyłączonej klimatyzacji stuki nie występują, pojawiają się zawsze jak klimatyzacja trochę pochodzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 sierpnia 2017, 22:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Utwit napisał(a):
W lewym nadkolu widoczny jest taki srebrny element (puszka z wężem)


Jest to tłumik dogrzewacza, z klimatyzacją nie ma nic wspólnego


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 sierpnia 2017, 17:22 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Kolego zrób fotkę tego elementu i będzie wiadomo co to jest może to faktycznie tłumik lub masz jakąś rzezbę i się tłucze


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 sierpnia 2017, 22:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Z lewej strony samochodu nie ma nic co by w oryginale było związane z klimatyzacją, wszystkie jej elementy znajdują się po prawej stronie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 sierpnia 2017, 07:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
Najlepiej to zmień mechanika i faktycznie foto, napewno będzie łatwiej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 sierpnia 2017, 10:49 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Może to co napiszę jest głupie, i wielu się uśmiechnie, ale niech kolega sprecyzuje: siedząc za kierownicą, z której strony się tłucze?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 sierpnia 2017, 13:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 17 sierpnia 2017, 18:07
Posty: 4
model: T4
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Odpowiadając na pytania, ta puszka w lewym nadkolu to tłumik dogrzewacza (jak kolega w tym wątku już wspomniał), napisałem o nim, ale nie wiem czy ma on związek z tym pukaniem. Siedząc za kierownicą wydaje się, że pukanie dochodzi z lewego nadkola (siedząc za kierownicą), ale równie dobrze może być to gdzieś na środku podwozia bo dobrze to słychać również siedząc na tylnich siedzeniach, a dodatkowo słabo słyszalne jest to z zewnątrz samochodu (żona prowadziła na dwójce i w środku słyszała stuki, a ja biegnąc przy samochodzie ich nie słyszałem). Wcześniej myślałem, że to z tłumika, ale sprawdzałem i tłumik nie jest poluzowany. Jedno jest pewne i stu procentowe - pukanie i stukanie rozpoczyna się gdy zacznie chodzić klimatyzacja i trochę już pochodzi, im dłużej tym pukania są intensywniejsze i częstsze. W ekstremalnej wersji jak jeździliśmy w upale po paru godzinach pracy klimatyzacji, pukania była w środku samochodu tak głośne i częste, że bałem się czy to coś nie z układem kierowniczym czy zawieszeniem w lewym przednim kole i czy zaraz się coś nie urwie i rozkraczymy się na jezdni (wtedy jeszcze nie skojarzyłem, że to jest związane z klimatyzacją).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 sierpnia 2017, 20:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Jak juz zacznie pukac to wylaczenie klimy na chwile eliminuje to pukanie czy nie? Bo może dzialanie klimy to tylko koincydencja a nie korelacja i realna przyczyna jest wysoka temperatura zewnetrzna co laczy sie z pracą klimy. Jedyny ruchomy element klimy to sprezarka i wwntylator, w reszcie nie ma co pukać chyba że jest niedokręcone ale wtedy by pukalo na wybojach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 sierpnia 2017, 20:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 17 sierpnia 2017, 18:07
Posty: 4
model: T4
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Adampio napisał(a):
Jak juz zacznie pukac to wylaczenie klimy na chwile eliminuje to pukanie czy nie?


jak zacznie pukać to wyłączenie nie pomaga, puka dalej, ale jeśli jest bardzo gorąco i klimy się nie włączy to nie puka, dlatego sądzę, że to jakiś element który po rozgrzaniu klimy przekłada się na rozszerzalność metali i zaczyna pracować jakaś część np. łączenie zderzaka lub coś innego w podwoziu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 sierpnia 2017, 20:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
Jeszcze raz zmień mechanika, jak dla mnie sprawdź sprężyny z tyłu, filtr paliwa(puszka metalowa na podgrzwaczem), sworzenie, a najlepiej stacja diagnostyczna i trzepak.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 sierpnia 2017, 22:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Dobrze @pitrans gada, filtr moze stukac jak nie wepchnięty do dziury


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 10:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Koło pasowe z tłumikiem drgań, włączając klimę obciążasz je, zdjąć pasek wielorowkowy i sprawdzić czy będzie zmiana


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 sierpnia 2017, 16:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 17 sierpnia 2017, 18:07
Posty: 4
model: T4
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie dzięki za ciekawe podpowiedzi, bo właśnie 2 miesiące temu miałem zmieniany filtr paliwa i koło pasowe! Może rzeczywiście trzeba zmienić mechanika...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB