T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 5 października 2024, 02:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 lutego 2011, 21:37 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 10 lutego 2011, 21:08
Posty: 6
Lokalizacja: Wejherowo
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.

Mam problem ze wspomaganiem kierownicy w VW T4 2000r 2.5TDI tzn.
Ciężko się kręci w jedną stronę a dokładniej w prawo a w lewo normalnie. Co może być przyczyną tego?
Maglownica czy pompa wspomagania?
Rok temu miałem to samo i kupiłem maglownice po regeneracji i problem zniknął ale i tak wspomaganie nie kręciło się dobrze w lewo i prawo nic nie blokowało ale wydaje mi się że powinno się lepiej kręcić.
No i minął rok znów to samo. Ale jak auto się w miarę rozgrzeje to jak blokowało w prawo to zaczyna puszczać i jakoś się kręci.
Proszę o pomoc.
Jestem z Wejherowa i może ktoś zna fachowca lub przyczynę ?


Ostatnio edytowano piątek, 11 lutego 2011, 00:51 przez grzesiex, łącznie edytowano 1 raz
literówka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 lutego 2011, 21:55 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
Maglownica do regeneracji.

W Sopocie jest specjalista od maglownic.

Pytanie dodatkowe - czy po wymianie maglownicy przepłukałeś układ i czy sprawdzałeś wtedy również pompę czy jest aby w dobrej kondycji?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 lutego 2011, 16:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 10 lutego 2011, 21:08
Posty: 6
Lokalizacja: Wejherowo
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Pompy nie sprawdzałem ale poczytałem na forum i na pewno będzie to maglownica a dokładniej oring na rozdzielaczu dlatego w jedną kręci a w drugą nie. Ale zastanawiam się czy nie wymienić samemu tego oringu, wystarczy kupić zestaw naprawczy około 220 zł.
Ale nie wiem czy bawić się w to.
Znalazłem zakład w Sopocie http://www.skraw-met.com.pl/
koszt regeneracji od 500 d0 1200.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 lutego 2011, 19:45 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
To jest na pewno maglownica i tak jak piszesz oringi na rozdzielaczu. U mnie było tak samo w zeszłą zimę. Tylko ja się tego nie podjąłem aby to samemu robić i jak się później okazało dobrze że nie robiłem tego sam. Bym tylko stracił na zestaw naprawczy kasę a za kilka tygodni znów by nie działo, było wytarte prowadzenie czy osadzenie wałka. Do tego mam wersję syncro a z niego wyciągnąć maglownicę to nie taka prosta sprawa. Więc po wyjęciu zawiozłem ją do Sopotu (dokładnie w to miejsce co podajesz w linku) i mi to zrobili koszt 1000zł ale mam spokój do tej pory. Jak będzie dalej zobaczymy.
Jak się zdecydujesz do nich zawieźć maglownice to koniecznie daj im też do sprawdzenia pompę od wspomagania.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 lutego 2011, 20:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:46
Posty: 1014
Lokalizacja: Bydgoszcz
model: multivan
silnik: 2.5 tdi 127 PS

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 16 razy
U mnie jest objaw tego typu. Gdy odpalę auto to nie mogę ruszyć kierownicą w prawo-nie działa wspomaganie-a za to w lewo kręcę normalnie. Po ok. 30 sekundach już jest dobrze. Ciekawe co to za objaw. Spotkał się ktoś z czymś takim? <ziew>


Ostatnio edytowano piątek, 11 lutego 2011, 23:32 przez Kenobi, łącznie edytowano 1 raz
ortografia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 lutego 2011, 22:34 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
Tak u mnie się to zaczynało.

Skończyło się regeneracją maglownicy którą uszkodziły opiłki z pompy - oczywiście pompa wymieniona na nową.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 lutego 2011, 08:07 
Offline
Nadteczkownik Wyborowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Tak ja tak miałem i jeździłem aż padło całkowicie ....czyli ani w prawo ani a lewo ni chu chu .....
Zmieniłem pompę i maglownicę i jest ok..


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2011, 07:53 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 10 lutego 2011, 21:08
Posty: 6
Lokalizacja: Wejherowo
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No i wszystko jasne jak tok temu miałem to samo że w jedną kręcił a w drugą nie to 4 miesiące prędzej wstawiłem inną pompę od wspomagania (używaną) bo stara ciekła no i po tych 4 miesiącach padła maglownica i to pewnie przez tą pompę co założyłem bo opiłkami aluminium uszkodziła maglownicę.
A pompę jaką kupiłeś (zamiennik)?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2011, 10:43 
Offline
Nadteczkownik Wyborowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Nie ja zarówno pompę jak i maglownice założyłem używkę . Na razie 2 lata i chodzi


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2011, 19:06 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
Ja maglownicę dałem do regeneracji a pompę kupiłem zamiennik (nie wiem nawet jakiej firmy) i działa bezproblemowo.


Ostatnio edytowano wtorek, 15 lutego 2011, 20:23 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
ort.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 kwietnia 2011, 20:29 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 00:21
Posty: 10
Lokalizacja: Poznań
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
Czy ktoś orientuje się ile płynu hydraulicznego znajduje się w układzie wspomagania? 2,5 TDI, 102 KM dodam dla ścisłości:)
I w sumie pytanie drugie, w jaki sposób i jakimi specyfikami płucze się układ?
Ktoś pomoże?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 kwietnia 2011, 22:17 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
Witaj

Dokładnie nie pamiętam ile wlałem w całkiem pusty układa ale miałem kupione 3L i to starczyło.

Ja płukałem tylko węże bo maglownica była po regeneracji (więc czyściutka) a pompa nowa, gorącą wodą - tak polecał jeden mechanik. Drugi mówił że należy to zrobić benzyną. Która metoda jest bardziej skuteczna nie wiem, zastosowałem pierwszą ale tak jak piszę tylko do węży.

Jeżeli chcesz płukać cały układ na aucie to lepiej zrobić to płynem hydraulicznym, spuszczając płyn przy pompie, później zalewając świeżym, uruchomić auto i pokręcić kilkanaście razy kierownicą w prawo i lewo do oporu, lub zrobić kilka km, czynność powtórzyć. Powtarzać do momentu uzyskania czystego płynu podczas spuszczania, lub wyniku który nas zadowala.

Tak ja bym postąpił ale może ktoś zna inny sposób i jeszcze napisze.



Za ten wpis autor maverickt4 podziękował: Rakuś (poniedziałek, 24 października 2011, 17:02)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 kwietnia 2011, 19:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 kwietnia 2011, 00:21
Posty: 10
Lokalizacja: Poznań
model: Multivan
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Tak więc sprawdziłem. Do układu wchodzi około 1 litra. W sumie z wypłukaniem 2x po litrze wystarczyło. Dzięki za odpowiedź.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 maja 2011, 22:11 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 grudnia 2010, 23:31
Posty: 194
Lokalizacja: Krosno
opis: TDI
TYLKO DLA
INTELIGENTNYCH
model: T4 LONG
silnik: 2.5TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 5 razy
Wczoraj wracając z komuni mojej kuzynki w DE padła mi maglownica.Kupiłem 1l płynu i dolewając co 100km ok 100ml dotoczyłem się 1000km.Teraz mam do was pytanie co z tym zrobic????Czy szukać używki czy regenrować.Jakie koszty i gdzie szukać.Proszę o wasze rady...


_________________
TDI----TYLKO DLA INTELIGENTNYCH!!!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 maja 2011, 07:04 
Offline
Nadteczkownik Wyborowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Ja kupiłem używaną i śmigam już 2 lata 200 zł regeneracja 400-500


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 maja 2011, 13:57 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 grudnia 2010, 23:31
Posty: 194
Lokalizacja: Krosno
opis: TDI
TYLKO DLA
INTELIGENTNYCH
model: T4 LONG
silnik: 2.5TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 5 razy
Jesli możesz to podaj namiary gdzie kupowałeś oraz czy we wszystkich T4 maglownica jest taka sama????


_________________
TDI----TYLKO DLA INTELIGENTNYCH!!!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 maja 2011, 15:00 
Offline
Nadteczkownik Wyborowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Ja kupowałem gdzieś na miejscu ....
A czy jest we wszystkich taka sama <21> <21> raczej tak po 96 roku ale 100% pewności nie mam


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 maja 2011, 20:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Dzwon do Jamal007 - to jego nick na allegro, gośc ma dobre i pewne części <38>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 maja 2011, 20:44 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 grudnia 2010, 23:31
Posty: 194
Lokalizacja: Krosno
opis: TDI
TYLKO DLA
INTELIGENTNYCH
model: T4 LONG
silnik: 2.5TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 5 razy
Lepiej kupić używkę czy regenerować????


_________________
TDI----TYLKO DLA INTELIGENTNYCH!!!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 maja 2011, 22:43 
Offline
Nadteczkownik Wyborowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Wybór jak zawsze należy do tego co płaci


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 maja 2011, 17:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 20 lutego 2011, 22:47
Posty: 48
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
pytanko laika :) czy mając zapalony samochód kierownica powinna się lekko kręcić, bez oporów? czy wspomaganie działa dopiero jak ruszę i robię manewry?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 maja 2011, 18:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 lipca 2010, 22:22
Posty: 107
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Oczywiście że leciutko nawet na postoju powinno lekko się kręcić,na zapalonym silniku ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 maja 2011, 19:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 20 lutego 2011, 22:47
Posty: 48
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
no właśnie, a ja mam z tym problem na postoju przy włączonym silniku, ciężko ruszyć kierownicą a jak ruszę kierownicą w miejscu i skręcam na bok to coś lekko wyje, pompa do wymiany???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 maja 2011, 20:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Tak, pompa do wymiany :)


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 20:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 20 lutego 2011, 22:47
Posty: 48
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
czy na takiej pompie mogę zrobić jeszcze około 600km ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB