T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 lutego 2011, 01:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 5 stycznia 2011, 17:35
Posty: 8
Lokalizacja: WAW a niedługo cały świat.
opis: Plan - Zobaczyć wszystko co się da..
model: multivan
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.
Jestem nowym użytkownikiem.

Przygotowuje swoje t4 Multivan z 93 silnik AAB 2.4D na dłuższą wyprawę.

Planuje objechać europe i bliski wschod autkiem.

Niestety nie było mnie stać na wersje syncro ale chciałbym przygotować autko na rożne drogi.

1. Chciałbym trochę zwiększyć prześwit pod autkiem. czy robić to tylko na drążkach czy jest jakiś inny bezpieczny sposób. ?
2. Chce zamontować nowe wzmocnione amortyzatory na przód i wzmocnione spręzyny na tył. Czy ktos moze polecic firme i model ? Czy ktos zna KYB Excel-G 344261 - czy to tylko marketing.
3. Czy ktoś mógłby się podzielić doświadczeniem jazdy w temperaturach 30 / 40 stopni celcjusza w terenie tak zwanym górzystym (długi podjazd) ? Chodzi o wydajność chłodnicy. Zastanawiałem się nad wymianą na coś bardziej wydajnego ale jedyne co znalazłem to chłodnica miedziana za 2000 zł. Może to nie jest konieczne.

Bardzo dziękuję
Lukasz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 lutego 2011, 09:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
ad.1
przód tylko na drążkach da się podnieść, tył to zmiana sprężyn lub dołożenie pod standardowe specjalnych podkładek
ad.3
spokojnie da radę, ewentualnie możesz sprawdzić po numerach jakie masz wentylatory bo były dwa rodzaje 350W na kraje tzw. zimne i 450W na ciepłe
podstawą jest czysty układ chłodzenia ( szczególnie chłodnica bez kamienia i szlamu ), oraz koniecznie sprawdzić czy działa dodatkowa pompka obiegu płynu chłodniczego


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 lutego 2011, 14:15 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Zwróć jeszcze uwagę na czystość samej chłodnicy - czy przeloty powietrza nie są zatkane brudem typu liście, grudy gliny itp. W razie zabrudzenia przemyj wodą z węża /kierując strumień odwrotnie niż przepływ powietrza/. Zabieg drobny i nietrudny, a potrafi cudownie poprawić chłodzenie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 lutego 2011, 17:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 18:01
Posty: 1501
Lokalizacja: Warszawa
opis: Podróżować, zwiedzać, bawić, świat całować...
model: LT
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 248 razy
Pomógł: 194 razy
ad.3
W zeszłym roku byłem z kolegami z forum w Rumunii i sporo mieliśmy takich podjazdów i zjazdów, w kurzu i pyle i po kamienistych drogach. Z tego co zaobserwowałem, mój multivan z 93r 2,4D świetnie się sprawdzał. Nie było żadnych problemów z żadnymi podjazdami. Nie grzał się, temperaturę trzymał 90 stopni C.


_________________
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 lutego 2011, 18:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 5 stycznia 2011, 17:35
Posty: 8
Lokalizacja: WAW a niedługo cały świat.
opis: Plan - Zobaczyć wszystko co się da..
model: multivan
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wielkie dzięki :) To mnie pocieszyliście z ta chłodnica. Sprawdzę wentylatory i kupie na zapas.

A czy polecicie jakąś formę czyszczenia chłodnicy ? Większość tego co znalazłem rozszczelnia .
Czy lepiej poszukać młodszej i wymienić ?

Jabłuszko a możesz podzielić się informacja jakie amortyzatory masz na przodzie ? (sprawdzone w bojach) Musze wymienić obecne tak jak pisałem wcześniej.

Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 lutego 2011, 19:41 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Jeśli zamierzasz podróżować w wysokich temperaturach profilaktycznie zdemontuj żaluzje na wentylatorach, zablokowane mogą przysporzyć Ci kłopotów.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 lutego 2011, 20:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 18:01
Posty: 1501
Lokalizacja: Warszawa
opis: Podróżować, zwiedzać, bawić, świat całować...
model: LT
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 248 razy
Pomógł: 194 razy
morty007 napisał(a):
Wielkie dzięki :) To mnie pocieszyliście z ta chłodnica. Sprawdzę wentylatory i kupie na zapas.

A czy polecicie jakąś formę czyszczenia chłodnicy ? Większość tego co znalazłem rozszczelnia .
Czy lepiej poszukać młodszej i wymienić ?

Jabłuszko a możesz podzielić się informacja jakie amortyzatory masz na przodzie ? (sprawdzone w bojach) Musze wymienić obecne tak jak pisałem wcześniej.

Pozdrawiam


Ponieważ nie mogłem kupić amortyzatorów olejowych renomowanych firm, kupiłem gazowe Bilstein. Nie mogę na nie złego słowa powiedzieć, jestem z nich zadowolony, aczkolwiek zawsze się zastanawiam dlaczego nie robią olejowych.


_________________
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 lutego 2011, 08:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
To ja się podepnę z pytaniem. U mnie rodzina wykluczyła ew. wyjazd naszym T4 do ciepłych krajów ze względu,.. na brak klimy. Ale widzę, że koledzy podobnymi autami tam jeżdzą. Da się przeżyć letni wyjazd busem bez klimy na południe Europy? Jakoś kiepsko to widzę..


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 lutego 2011, 10:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
W Chorwacji powiem Ci że ciężko, w Rumunii jak byłem rok temu i na Węgrzech mimo 2x szyberdach + ciemne szyby również koszulka na plecach mokra..... xd Klime zawsze można dołożyć <01> ....


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 lutego 2011, 10:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Radauskas napisał(a):
To ja się podepnę z pytaniem. U mnie rodzina wykluczyła ew. wyjazd naszym T4 do ciepłych krajów ze względu,.. na brak klimy. Ale widzę, że koledzy podobnymi autami tam jeżdzą. Da się przeżyć letni wyjazd busem bez klimy na południe Europy? Jakoś kiepsko to widzę..


Ciepło jest ale jak to w samochodzie i nie ważne czy bus czy osobowy jest tak samo gorąco ,najgorzej ja się stoi, bo przy jeździe jest znośnie

Lato gorąco jest słońce świeci to jak ma być <01> <21> Śnieg ma padać <21> <22>


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 lutego 2011, 15:29 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
Ewentualnie przetwornica i do niej stojący klimatyzator, w takim małym pomieszczeniu jak wnetrze T4 to przemieli ciepłe powietrze w pare chwil <smile>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 lutego 2011, 15:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
No może to i jakiś pomysł. Ale pewnie to trochę ciągnie prądu. Ciekawe czy można zastosować wydajniejszy alternator?


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB