T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 maja 2017, 16:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć. Mój T4 w briefie i na wlepce ma wpisane tylko jedne homologowane opony - 205/65 R15 100T
Chciałbym zmienić je na 195/70 R15 100T lub 100R
Dzwoniłem na okręgową stację diagnostyczną i z tego co mi powiedzieli póki średnica jest ta sama i indeks nośności się zgadza to według prawa nie ma żadnego problemu.
Pytanie które mnie męczy to jak to wygląda za granicą ? T4 będzie jeździł trochę na zachodzie i nie chciałbym mieć z tego tytułu problemów. Informacji w necie jest sporo ale każda mówi trochę co innego.

Macie jakieś informacje albo doświadczenia na temat tego jak to wygląda np. w Niemczech albo Szwajcarii ?
Czy jeśli indeks nośności będzie się zgadzał to nie będzie z tym problemów ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 maja 2017, 21:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Jak Teczka rejestrowana w Polsce to obowiazuje Konwencja Wiedńska czyli wymagania krajowe.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 maja 2017, 22:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Bez obaw


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 maja 2017, 22:48 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Indeks nośności musi być NIE MNIEJSZY niż homologowany, po za tym obowiązują Cię przepisy z kraju rejstracji pojazdu, przy czym rozmiarówka też powinna mieścić się w jakimś zakresie tolerancji. Oficjalnie są to: 2% dla osi przedniej i 2,5% dla osi tylnej.

W praktyce dla drobnej zmiany są to wszystko dopuszczalne rozmiary, jednak jeśli będzie to bardzo duża rozbieżność i kontrolujący stwierdzi, że zagrażasz w ten sposób bezpieczeństwu to i tak odjedziesz lawetą.

W twoim przypadku jest to zmiana na inny zamiennie homologowany rozmiar dla T4 (na naklejce może być on nieujęty).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 maja 2017, 10:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
przy takiej zamianie wogóle bym sie nie przejmowałe. Kontrolujący policjant zerknie na indeks nosności, nic więcej. Mnie kiedyś zatrzymała niemiecka policja i z przodu miałem koła z oponami 235/45R17 a z tyłu normalne czyl 195/70R15 i jeden chciał się czepnąc to mu drugi wytłumaczył, że jak sa na tej same osi identyczne to nie ma powodu. A i nawet chyba te 17-stki nie były XL, ze o C to nie wspomnę


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 maja 2017, 16:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
MAZZY137 napisał(a):
Indeks nośności musi być NIE MNIEJSZY niż homologowany


Wcale NIE MUSI !!!!
Tak naprawdę wszystko będzie zależało od policjanta ( piszę tu o Niemcach )
W NL czy B w ogóle nie patrzą na tabelkę tylko na nośność opony. I jeżeli np. na przedniej osi masz nacisk 1430kg to przednie opony razem wzięte nie mogą mieć nośności mniejszej niż właśnie 1430kg co równa się chyba nośności 96 <01> Na tylną oś jest nawet mniej <32>
Przez 15lat jak mieszkam w NL nie miałem problemów na przeglądach technicznych przez opony o mniejszej nośności niż w tabelce . Przez tyle samo też lat nigdy nie miałem problemów z policją podczas kontroli na niemieckiej autostradzie , nawet jak jadąc na 19ach z nośnością 97xl i ciągając lawetę .


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 maja 2017, 17:57 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Musi. Jak Będzie wchodził na miejsce zdarzenia prokurator po wypadku to zobaczysz czy musi, czy nie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 maja 2017, 18:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
MAZZY137 napisał(a):
Musi. Jak Będzie wchodził na miejsce zdarzenia prokurator po wypadku to zobaczysz czy musi, czy nie.

Ile razy mialeś w Niemcowni wypadek z prokuratorem? Ja przez ostanie 30 lat poza Polską miałem jedną stluczkę, w Holandii. A oponki mi raz sprawdzal policmajster, w lutym na... Łotwie bo u nich bowiazek zimówek a w Polsce nie i mial nadzieję na mandacik :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 maja 2017, 20:38 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Dobrze, skoro tak argumentujesz to niech i tak będzie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 czerwca 2017, 01:17 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za odpowiedzi. To mi trochę wyjaśniło. A jak to wygląda z indeksem prędkości ? Mam na wlepce T (do 190 km/h). Myślę o kupnie opon z R (do 170 km/h). AJT i tak wiele więcej niż 170 km/h nie pociągnie. Ktoś może się za granicą przyczepić do tego indeksu prędkości ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 czerwca 2017, 06:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Wątpię, aby na forum był chociaż jeden biegły z zakresu ruchu drogowego (od wypadków), nie mówiąc już o biegłym z innego niż PL kraju.
Prawdopodobnie nikogo Twoje opony nie zainteresują nigdy nigdzie, jeśli będą chociaż trochę przypominały zalecane przez producenta.
Problem może się pojawić gdyby np. jedna pękła i w skutek tego wjechałbyś na chodnik w przechodniów lub spowodował innego typu wypadek.
Wtedy miejscowa milicja (prokuratura, sąd) powołuje biegłych i szczegółowo oceniają co było przyczyną.
Dodatkowo ze swojej strony biegłych powołuje też ubezpieczyciel, bo ten z kolei jest zainteresowany nie wypłacaniem kasy.
Z drugiej strony kto nie ryzykuje - nie pije szampana <cool>

Wszelkie dywagacje pod tytułem: "mnie zatrzymali tu czy tam, na oponach od taczki czy koparki - i nic mi nie zrobili lub się nie zainteresowali" - nie mają najmniejszego sensu.
Może akurat było gorąco, może pół godziny do końca roboty, może pięć minut do przerwy, a może była to para i funkcjonariusz miał w dupie opony (danego dnia musiał, więc kilka kontroli przeprowadzał raz dwa, na sztukę), bo podświadomie zastanawiał się jak dobrać się do koleżanki <38>


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.



Za ten wpis autor niebieski-n2 podziękował: pieczysty (niedziela, 30 września 2018, 21:00)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 czerwca 2017, 14:12 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Stig napisał(a):
Dzięki za odpowiedzi. To mi trochę wyjaśniło. A jak to wygląda z indeksem prędkości ? Mam na wlepce T (do 190 km/h). Myślę o kupnie opon z R (do 170 km/h). AJT i tak wiele więcej niż 170 km/h nie pociągnie. Ktoś może się za granicą przyczepić do tego indeksu prędkości ?



Przepisy dopuszczają zastosowanie opon o prędkości maksymalnej niższej niż zalecana przez producenta, jednak musisz mieć informację o tym w widocznym miejscu z siedzenia kierowcy.

Tak mówią zarówno polskie - jak i jenieckie przepisy.

Mam w pracy naklejki z indeksami 190 i 210, ale z niższymi indeksami nie zlecałem wykonania...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB