T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 grudnia 2014, 19:28 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 18 kwietnia 2010, 20:17
Posty: 159
Lokalizacja: PCT
model: T4 Lift będzie ;-))
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 4 razy
Jaka powinna być długość śrub do felg aluminiowych typu :

Obrazek

Chcę zamontować sobie takie felgi do 2.5 TDI 102 KM normalnego transportera.
Dzwoniłem do ASO to mi powiedzieli,że występują dwa rozmiary 34mm i 47mm w zależności od rodzaju i mocy silnika.
Dokładnie chodzi mi o takie śruby :

Obrazek

Może ktoś z forumowiczów ma takie założone do normalnego transportera ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 grudnia 2014, 19:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2208
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 89 razy
Pomógł: 128 razy
Jak masz ori śruby w stalówkach to te same śruby ida do alusów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 grudnia 2014, 20:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Długości różne bo to długość całkowita śruby. Ta ze zdjęcia z tuleja ma taką samą długość montażowa że się tak wyrażę jak śruba bez tutejsi. Przymierzalem jednak drugą do takiej właśnie felgi bo na wiosnę czeka mnie montaż tych 16stek


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 grudnia 2014, 20:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ktoś wyjaśni w jakim celu vw wprowadził takie śruby jak na zdjęciu wyżej?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 grudnia 2014, 20:49 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 18 kwietnia 2010, 20:17
Posty: 159
Lokalizacja: PCT
model: T4 Lift będzie ;-))
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 4 razy
Patrick napisał(a):
Jak masz ori śruby w stalówkach to te same śruby ida do alusów.


Niestety nie zgodze się z Tobą.Powiedz mi skąd możesz wiedzieć jaka jest odległość od gniazda aluminiowej felgi do początku gwintu ?
Być może jest taka sama a może inna ?
To w takim razie dlaczego w ASO twierdzą ,że do tychże felg trzeba zastosować śruby ze stożkową podkładką ?

Probe041 napisał(a):
Ktoś wyjaśni w jakim celu vw wprowadził takie śruby jak na zdjęciu wyżej?


Może dlatego ażeby śruby się nie zapiekały albo miały mniej szans na poluzowanie się ??
A co z wyrabiającymi się gniazdami felg aluminiowych przy śrubach bez podkładki stożkowej ??


Ostatnio edytowano wtorek, 30 grudnia 2014, 21:00 przez Kloit777, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 grudnia 2014, 20:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Sruby te same potwierdzam, warunek ori felga alu i stal


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."



Za ten wpis autor chemik211 podziękował: Patrick (wtorek, 30 grudnia 2014, 21:02)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 grudnia 2014, 21:08 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 18 kwietnia 2010, 20:17
Posty: 159
Lokalizacja: PCT
model: T4 Lift będzie ;-))
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 4 razy
chemik211 napisał(a):
Sruby te same potwierdzam, warunek ori felga alu i stal


No niestety nie zgodzę się z Wami <zły> .

Moje zdanie jest takie: śruby od stalówek ewentualnie mogą iść do alufelgi o której mówimy ale powinniśmy zastosować te z podkładką stożkową.
Postaram się to wyjaśnić po Nowym Roku. :P


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 grudnia 2014, 22:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
kolego mam dwa komplety felg stalowe i alu oryginały VW i do obydwu kompletów idą te same śruby
do oryginalnych alu VW nie stosujemy śrub stożkowych tylko kuliste te same co do stali !
te z tą tuleją ala podkładka nie wiedzieć czemu wprowadzili do T4 z silnikiem 151km i to też AXG ( choć głowy nie dam czy wcześniej do AHY też nie szły ) i też zarówno do alu jak i stalówek
oprócz tego ta tulejo-podkładka ma dokładnie taki sam kształt jak zwykła śruba


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: chemik211 (wtorek, 30 grudnia 2014, 22:58)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 grudnia 2014, 22:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Te nowe śruby w teorii według książki zaczęli stosować po 2001 i teoretycznie nie wolno ich stosować do starszych roczników tylko nigdzie nie napisali dla czego, tyle przynajmniej twierdzi ksiażka


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 grudnia 2014, 00:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Sruby do stalowek i oryginalnych alu są te same , tej samej dlugości. Mialem stalowki , mam teraz ori alu i tymi samymi srubami są przykręcone , wszystkie felgi ori vw mają sferę czyli kulę.

Te z podkładką obrotową (nie są to z podkładką plywającą za pomoca których mozna delikatnie zniwelowac róznice w rozstawie srub) podobno mają za zadanie zniwelowanie do minimum odkręcania się śrub oraz niszczenia podczas dokręcania gniazd przez wycieranie w alusach... Takie info podano mi w aso i zalecają stosowanie do alusow wlasnie takich srub choć nie jest to koniecznośc w/g nich...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 grudnia 2014, 01:14 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 18 kwietnia 2010, 20:17
Posty: 159
Lokalizacja: PCT
model: T4 Lift będzie ;-))
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 4 razy
Kenobi napisał(a):
... nie stosujemy śrub stożkowych tylko kuliste te same co do stali !


ok małe przejęzyczenie,chodziło mi o kuliste tak jak na zdjęciu śruby bo o niej właśnie mówimy.


Kenobi napisał(a):
... kolego mam dwa komplety felg stalowe i alu oryginały VW i do obydwu kompletów idą te same śruby ...


czyli mam rozumieć,że odległość od gniazda felgi do piasty jest taka sama w alu jak i w stalowej feldze ? Wdaje mi się,że nie.
Być może śruby tradycyjne są na tyle długie,że mieszczą się w tolerancji swoją długością i podchodzą też do alu oryginalnego ?
Na chwile obecną nie mam wiedzy na ten temat i staram się tu na forum to wyjaśnić.
Swoją drogą bardzo jestem ciekawy dlaczego jak pisze kolega
chemik211 napisał(a):
Te nowe śruby w teorii według książki zaczęli stosować po 2001 i teoretycznie nie wolno ich stosować do starszych roczników tylko nigdzie nie napisali dla czego, tyle przynajmniej twierdzi ksiażka
.

Bo tak na chłopski rozum to śruba z podkładką kulistą ;-) przy jej dokręcaniu nie wyrabia gniazda felgi aluminiowej tylko je dociska a największe tarcie powstaje pomiędzy łbem śruby a podkładką kulistą.Tak sobie to tłumaczę - może jestem w błędzie ?
Po drugie dlaczego w ASO podają dwie długości tych śrub z podkładkami ? Gdzie cały czas mówimy o feldze oryginalnej 7D0 601 025 B jednego typu.

Sterciu napisał(a):
Sruby do stalowek i oryginalnych alu są te same , tej samej dlugości...


No to powiedz mi Sterciu dlaczego w ASO podają dwa wymiary 34mm i 47mm dla tej właśnie felgi 7D0 601 025 B ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 grudnia 2014, 01:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Dane z worka na śruby które kupilem w aso... worek mam jeszcze bo stare sruby w nim trzymam... Wymiary na etykietce są podane takie m14x1,5x35/49 , czyli wychodzi że podali Ci dlugość roboczą czyli gwintu oraz dlugośc całkowitą jednej sruby....

Widać mam śruby o milimetr dluższą częśc roboczą i dwa milimetry długosc calkowitą od tych co Ty podałeś...

nr referencyjny śrub: 701 601 139 B


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 grudnia 2014, 01:36 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 18 kwietnia 2010, 20:17
Posty: 159
Lokalizacja: PCT
model: T4 Lift będzie ;-))
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 4 razy
no właśnie Wiki podaje ten numer dla alu o którym mowa http://www.t4-wiki.de/wiki/Rad tylko szkoda ,że nie ma fotki śruby.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 grudnia 2014, 01:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Kloit777 napisał(a):

czyli mam rozumieć,że odległość od gniazda felgi do piasty jest taka sama w alu jak i w stalowej feldze ? Wdaje mi się,że nie.
Być może śruby tradycyjne są na tyle długie,że mieszczą się w tolerancji swoją długością i podchodzą też do alu oryginalnego ?
Na chwile obecną nie mam wiedzy na ten temat i staram się tu na forum to wyjaśnić.


Śruby są na tyle dlugie oryginalnie że nie trzeba dluższych stosować ,to jest az 35mm dlugości roboczej a to jest bardzo duzo jak na śrubę. Sprawdzalem przy alusach dwóch modeli i przy obu sruba wkręca się na głębokości 7~8 zwoji , gdzie przy stalowej wkręca się na 11 zwoji. Sprawdzalem też kiedys jaka długośc mogę zastosowac srub zabezpieczających i przykręcałem na "sucho" do koła piastę z tarczą , piastę zdemontowaną ze zwrotnicy ale z zalozoną tarczą czyli grubośc identyczna jak w aucie. Przy stalowej srubie o dl. rob. 35mm od tylu piasty gwint wychodzi poza nią na jakies 2mm , przy alusach , dwóch typach oryginalnych srubie brakuje niecaly milimetr aby przejśc przez piastę, powiedziałbym ze nawet z pół milimetra.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 grudnia 2014, 01:48 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 18 kwietnia 2010, 20:17
Posty: 159
Lokalizacja: PCT
model: T4 Lift będzie ;-))
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 4 razy
Ok Sterciu ale chyba tutaj znalazłem rozwiązanie zagadnienia... http://www.t4forum.de/wbb3/board19-tech ... erschiede/

... nie wolno stosować śrub czarnych 701 601 139 B ( czyli tych bez ruchomej podkładki) do oryginalnych felg aluminiowych w T4 od roku modelowego 2001.
Chyba dobrze to zrozumiałem ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 grudnia 2014, 18:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Tylko dlaczego nie wolno stosować, nigdzie nie ma wytłumaczenia


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 stycznia 2015, 10:47 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 8 grudnia 2013, 18:45
Posty: 173
Lokalizacja: Łochowo
model: MULTIVAN Proiektzwo
silnik: 2,5 B/G

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 6 razy
Kiedyś w starszych felgach stosowano inne stopy i gniazda śrub były ze stali po to by przy odkręcaniu nie wyrabiały się. Z czasem materiał felg się zmienił (koszty produkcji i technologia wykonania) materiał mocniejszy i nie ma już wkładek w gniazdach śrub. Pozostał tylko problem ze zmianą naprężeń na stożek, czy kulkę śruby po dłuższym czasie nie odkręcania, a mianowicie zaciśnięcie tego kształtu geometrycznego. Po obserwacjach i wyciągnięciu wniosków śruba z osobną podkładką jest najlepszym rozwiązaniem, śrubę da się odkręcić bez uszkodzeń gniazda i samej śruby (słyszeliście pewnie o samoistnym dociąganiu koła) . Co do długości śruby jest to proste do zmierzenia. Śruba nie będzie trzymała więcej niż gwint w piaście (grubość około 10mm założyłem nie mierzyłem) do tego dodajemy bęben lub tarcz (od 3 do 5 mm) no i grubość piasty felgi (mierzona od powierzchni styku z piastą koła (tarcza bęben) do miejsca gdzie stożek, kulka już opierają się w gnieździe. Co do ilości zwojów przykręcanego koła to fachowcy podają minimum 6 obrotów klucza. Przy skoku śruby 1,5 mm wychodzi nam 9mm. To że śruba jest uniwersalna i pasuje do stali i alu to jest już dobra intencja producenta bo to że piasta felgi stalowej jest niższa od alu to nie przeszkadza jak wystaje wewnątrz piasty. Problemy mogą się pojawić w momencie silnej korozji jak koło nie jest bardzo długi czas zdejmowane i po wykręceniu występuje uszkodzenie gwintu w piaście. Należy również pamiętać że jak śruby są krótsze (nie przechodzące przez piastę) należy przed montażem dłuższych (przechodzących) gwint poprawić gwintownikiem. Na końcu może się pojawić korozja lub zgorzel z kurzem i uszkodzić wkręcaną śrubę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 września 2016, 15:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Mam pytanie:

Jakie powinienem mieć śruby do kół - felg stalowych?
ETKA podaje dwie długości 34mm i 47mm.
Od czego to zależy?

Mam teraz takie i takie:
Załącznik:
sruby_kol.jpg

Edit:
UWAGA!!: Ta krótsza śruba nie jest od T4.
Jest prawdopodobnie od Vito.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano piątek, 9 września 2016, 11:48 przez rafflex, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 września 2016, 21:00 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 17 kwietnia 2010, 01:10
Posty: 127
Lokalizacja: Rzeszów
model: Kombi
silnik: 2.5D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 2 razy
Nie wiem jakie masz felgi stalowe, ale ja u siebie w dwóch T4 po 2000r. mam takie dłuższe, z dziurą w łebku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 września 2016, 21:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Teraz mam oryginalne felgi stalowe 16 cali, przedtem miałem też oryginalne 15 cali.
Takie:
Załącznik:
001.jpg


Na takich felgach kupiłem auto i wtedy wkręcone były te krótsze śruby.
Jestem pewien, że tak jeździł przez dłuższy czas, bo nawet gwinty gniazd śrub w piaście były głębiej zarośnięte rdzą, tak że aby wkręcić dłuższe śruby musiał mi Cyklon gwintownikiem je przeczyścić.
Teraz kupiłem te dłuższe, bo wydaje mi się, że te krótsze jednak zbyt mało się wkręcały.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB