T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 15 grudnia 2018, 17:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 sierpnia 2016, 10:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 19:03
Posty: 97
model: Multivan
silnik: 1,9

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 6 razy
Właśnie skończyłem remont przedniego zawieszenia w moim multiku 2,4d z 92 , problemem były wybite amory, luzy w zawieszeniu i znikające wspomaganie.

Jak się do wszystkiego dobrałem to zrobiłem to kompleksowo, czyli wyciągnąłem wózek i wymieniłem:
-wszystkie tuleje na wahaczach
-dałem do zregenerowania maglownice (wymieniony rozdzielacz),
-weszła nowa pompa wspomagania (maxgear)
-rolka napinająca pasek wspomagania
-sworznie góra i dół
-nowe amorki
-nowe gumy i łączniki stabilizatora
-nowe drążki i końcówki drążków
-nowe tarcze i klocki

Mogłem jeszcze zrobić przeguby, bo wczoraj usłyszałem pierwszy stuk, więc za kilka kkm pewnie będzie trzeba znowu półosie wyciągać

Ale do rzeczy

Wspomaganie nie chodzi tak jakbym to sobie wyobrażał. Zarówno na postoju jak i w czasie jazdy, niezależenie od obrotów kręci się z identycznym oporem, można kręcić za kulkę lewą ręką, ale na dłuższą metę jest to męczące, poprzednio jak dodałem gazu i wspomaganie zaskoczyło to chodziło lżej. W trakcie jazdy kiedy skręcam, dość mocno czuć, że kierownica chce wrócić w centralne położenie. Mam kilka podejrzeń, ale może ktoś mi jeszcze coś nasunie, autem puki co zrobiłem 300km po remoncie

Dałem do ustawienia geometrii, ale średnio mi się podoba jak podeszli do tematu, bo nie ruszyli regulacji na dolnych wahaczach i to może być przyczyną tego ściągania kierownicy do środka (dodatkowo w prawych zakrętach czuć jak drze lewą oponę)

Płyn dałem zielony febiego ( z zieloną nakrętką) i dość, a w płynie widać błyszczące opiłki, może to kwestia tego, że pompa się dotarła, a może coś poszło nie tak. Przewody zostały stare, ale dobrze je przepłukałem przed wymianą (przepuściłem po 100ml płynu i wydmuchałem ropownicą.

Myślę, że na początek zmienię płyn (tylko czy na ten sam), sprawdzę napięcie paska, czy na coś jeszcze zwrócić uwagę?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 sierpnia 2016, 13:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2266
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 145 razy
Pomógł: 75 razy
Po pierwsze primo, czy jest różnica na pracującym i zgaszonym silniku?

A po drugie primo to chyba prawidłowo jak kierownica sama odbija?

I po trzecie: czym się kierowałeś wybierając tę pompę?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 sierpnia 2016, 14:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10747
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 265 razy
Pomógł: 681 razy
Geometria do poprawki od razu.

Pompa wspomagania firmy krzak...


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 sierpnia 2016, 14:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 19:03
Posty: 97
model: Multivan
silnik: 1,9

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 6 razy
Adampio napisał(a):
Po pierwsze primo, czy jest różnica na pracującym i zgaszonym silniku?

A po drugie primo to chyba prawidłowo jak kierownica sama odbija?

I po trzecie: czym się kierowałeś wybierając tę pompę?



1. Różnica jest kolosalna, wspomaganie chodzi, ale liczyłem na to, że będzie leciutko, tak jak poprzednio na postoju, jak obrotów dałem

2. Oczywiście, że prawidłowo, ale wydaje mi się że ciut za mocno, trzeba się troszkę z kierą posiłować na długich i szybkich zakrętach

3. Dostępność, dobra opinia sprzedawcy i cena. Też miałem wątpliwości, ale sprzedanych kilka i reklamacji brak. Była chyba jeszcze meyle, ale długo musiałbym czekać

Cytuj:
Geometria do poprawki od razu.

Pompa wspomagania firmy krzak...


Z geometrią też tak myślę, ale wezmę się za to jak zmienię tuleje na tyle (wiem że teoretycznie nie powinno to mieć znaczenia:) Gdzie dobrze zrobię geometrię w dolnośląskim/wielkopolskim?

Co do pompy, to miałem nadzieję, że chwilę podziała, jak sprawdzić czy jest wadliwa? Zmierzyć ciśnienie jakie daje? Zawszę mogę wymienić, bo za 2 miesiące będę robił rozrząd


No i ponawiam pytanie, czym zalać układ, ATFem, czy tym co mam zalany, bo zmienić płyn chcę jak najszybciej, żeby maglownica po dupie nie dostawała.





EDITA:

Ktoś ma pomysł jak sprawdzić czy to właśnie pompa psuje mi zabawę? Bo nie chciałbym wyjść na głupka wymontowując ją i oddając na reklamację tak na pałę

MAŁY UPDATE
Wymieniłem płyn i jest znaczna poprawa, w sumie to jestem już zadowolony. Problem z pompą raczej wykluczam, po tym jak widziałem jak skutecznie pozbyła się płynu z układu. Jak poprzednio wymieniałem na starej pompie, to spokojnie to szło, teraz 2l poszły w 5 sekund. "Stary" płyn był strasznie mętny, nowy po odpowietrzeniu ma barwę jak z butelki. Żałuję, że nie przepłukałem układu zaraz po złożeniu wszystkiego, ciekawy jestem czy ten syf tkwił w przewodach, czy w nowej pompie, czy może zmieszały się różne płyny (w maglu był czerwony ATF, pompa też na pewno czymś była zalana, a ręcznie nie byłem w stanie przepompować wszystkiego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 września 2016, 06:44 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 406
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
model: T4+Berlingo+Ducato
silnik: ACV2.5,HDI1.6,JTD2.3

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 3 razy
Podłącze się pod temat, pompa w moim acv od jakiegoś czasu coraz mocniej popiskuje, a ostatnio przy kręceniu kierwonicą zaczyna wyć. Chciałbym ją wymienić zanim wyzionie ducha, moglibyście coś polecić - jakiej firmy pompy są warte uwagi?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 września 2016, 08:02 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 693
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 31 razy
A ja ostatnio założyłem u siebie używaną pompę z golfa 4 i wszystko śmiga. Ciśnienie mniejsze bo 90 zamiast 102 barów ,ale kręci się lekko.No i zapłaciłem 50 zł za oryginał a nie 200 zł za jakąś podróbkę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 września 2016, 14:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1055
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 33 razy
żółf napisał(a):
Żałuję, że nie przepłukałem układu zaraz po złożeniu wszystkiego, ciekawy jestem czy ten syf tkwił w przewodach, czy w nowej pompie, czy może zmieszały się różne płyny (w maglu był czerwony ATF, pompa też na pewno czymś była zalana, a ręcznie nie byłem w stanie przepompować wszystkiego.

Po tym czasie co przejechałes , mozesz ponownie wymienic płyn - bedzie wtedy tak jagbys przepłukał układ z tym że nowy olej miał więcej czasu na wymieszanie sie z pozostalym syfem, rozgrzej i wymień


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 września 2016, 21:59 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 956
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 62 razy
Pomógł: 26 razy
Podpowiem tylko ze maglownica z rocznika 1991 jest środkiem inna niz po roku 1996. Wiec bedzie sie troszkę ciężej kręcić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 marca 2018, 23:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2266
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 145 razy
Pomógł: 75 razy
Mam to samo co Wątkotfurca: po blisko miesiącu stania (ostatnie mrozy zablokowały wymianę chłodnicy). Postój ze zdjętą chłodnica wspomagania (obieg zamkniety rurka igielitową). Poziom płynu równo z dolna kreską. Dolałem płynu do górnej kreski. Zdziebko się poprawiło ale nadal na parkingi bardzo ciężko się kreci ( cieżej niż poprzednio) i podczas skretów na skrzyżowaniu kierownica mocno odbija
Czy możliwe że płyn chwycił jakąś wilgoć? Albo coś się zapowietrzyło? Z nową chłodnicą i spsutym wspomaganiem przejechałem z 50km...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 marca 2018, 19:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1055
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 33 razy
Piotrze a pamiętasz jak było u mnie ?
Sprawdź czy płyn się pieni.
Jak nie to podjedz, popatrzymy, w koła postukamy.
Do Pomiechówka nie jadę a za tydzień pracuję.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 marca 2018, 11:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2266
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 145 razy
Pomógł: 75 razy
Bylem w leśnym warsztacie Regen-Auto (Wesoła), gdzie wypłukali mi układ i zalali jakimś tymczasowym. Po kolejnych kilkudziesięciu kilometrach problem występuje tylko na zimnym silniku. Jak się płyn rozgrzeje to wraca do stanu pierwotnego czyli wspomagania realnego ale słabszego niż w osobówce. Po Wielkanocy obiecali sprawdzić pompę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 maja 2018, 13:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 26 marca 2018, 21:07
Posty: 13
Lokalizacja: Krzeszowice/Strawczyn
model: t4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jakieś postępy? Bo mam podobny problem. Na trasie jeszcze jakoś ujdzie, ale na rondzie/skrzyżowaniach masakra. Wspomaganie normalnie chodzi cicho, zawór przelewowy słychać tylko przy maksymalnym skręcie kół. Poprzedni właściciel ponoć regenerował przekładnię.


_________________
pozdrawiam
Przemek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 maja 2018, 20:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2266
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 145 razy
Pomógł: 75 razy
Na razie zbiesiła się skrzynia i jest w reklamacji więc wspomaganie czeka na swoj czas i nawet nie wymieniłem płynu tymczasowego na docelowy.
Na razie bezskutecznie szukam przedliftowej (większej) kierownicy w dobrym stanie bo liczę, że oma problem częściowo i do tego niskobudżetowo rozwiąże


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 maja 2018, 12:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 19:03
Posty: 97
model: Multivan
silnik: 1,9

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 6 razy
Podzielę się pewną obserwacją:)

Płyn, który zlałem po miesiącu użytkowania, bo był całkiem czarny zostawiłem w butelce po coli w garażu. Miałem wlać do beczki ze zlewkami, ale jakoś o nim zapomniałem:)

Jakie było moje zdziwienie, kiedy zauważyłem, że czarny osad opadł na dno, a płyn jest idealnie zieloniutki, jak prosto z butelki febiego :D

Jeżeli znowu będę miał problem ze wspomaganiem odstany płyn będzie jak znalazł :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 czerwca 2018, 17:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 20 maja 2018, 19:49
Posty: 7
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć,
podłączę się do tematu. T4 z 1996 roku silnik 2.5TDI. Kolosalcie ciężko chodzi wspomaganie na wolnych obrotach. Jak dodam gazu zaczyna lepiej dzialać.
poprawiło się trochę jak uzupełniłem płyn.

Z obserwacji wynika że płyn jest czysty, nie pieni się. Brak kleksów pod autem.
Zasugerowano mi aby na początek wymienił pasek napędzający pompę.

Ostatnio zauważyłem że przy skecaniu na wolnych obrotach piszczy coś w prawym zawieszeniu.
Dedukcja tylko nie wiem czy dobra - któraś z tulei za mocno lub źle skręcona.

Milei byście jeszcze jakies sugestie??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 czerwca 2018, 07:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6837
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 53 razy
Pomógł: 621 razy
szczepko napisał(a):
Dedukcja tylko nie wiem czy dobra - któraś z tulei za mocno lub źle skręcona.

Koła obracają się na zwrotnicy która jest na sworzniach = ich się nie da za mocno skręcić. Jeśli problem byłby w zatartym sworzniu ( w co wątpię, bo one raczej luzy łapią niż na odwrót ) to wystarczy podnieść przód do góry i spróbować skręcać za koło. Niestety w twoim przypadku skoro na obrotach jest lepiej, a do tego było mało płynu to zapewne pompa ma dosyć.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 czerwca 2018, 09:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 20 maja 2018, 19:49
Posty: 7
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No właśnie musze zobaczyś i pompę i jeszcze całość zawiasów z prawej strony.
Pojawił się ostatnio jeszcze jeden objaw. Jak skręcam w lewo to koło jakby "terkotao".
Nie ma luzów więc podejrzewam że gdzieś luzy są na tulejach.

Sprawdzę zatem najpierw pród po podniesieniu a potem pompę

Dzięki za pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 czerwca 2018, 09:43 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6837
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 53 razy
Pomógł: 621 razy
szczepko napisał(a):
Jak skręcam w lewo to koło jakby "terkotao".

Przeguby zewnętrzne ale to już w innych tematach szeroko opisane


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 czerwca 2018, 19:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2266
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 145 razy
Pomógł: 75 razy
Da sie jakoś sprawdzić ciśnienie pompy? Bo mam jakąś używkę i nauczylem sie depnac lekko gaz jak mocno krecę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 czerwca 2018, 09:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 20 maja 2018, 19:49
Posty: 7
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kurcze znalazłem w katalogu części że teoretycznie w T4 2,5 TDi zą 2 pompy (mogą być)
Przymierzam się żeby znaleźć nawet używkę.
Czy numer 044145157AX lub 044145157A to właściwe numery??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB