T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 07:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Słabe hamulce
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 stycznia 2015, 21:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 2 stycznia 2015, 18:37
Posty: 3
model: T4
silnik: 2,5

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, ostatnio kupiłem t4 syncro. Już na samym początku zauważyłem problem z hamowaniem, samochód hamuje dłużej niż powinien ( słabe hamulce). Wymieniłem w nim wszystkie klocki hamulcowe z przodu i z tyłu. Po wymianie okazało się, że dalej mam ten sam problem. Możecie mi podpowiedzieć, gdzie mogę szukać rozwiązania tego problemu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 stycznia 2015, 23:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Odpowietrz, wymień płyn hamulcowy


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: marbej2202 (niedziela, 18 stycznia 2015, 18:32)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 stycznia 2015, 10:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
Witam Wszystkich Forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na Tym Forum więc wypada się przywitać :)

Odnośnie hamulców Kolegi:
Nie spodziewaj się znacznej poprawy skuteczności zaraz po wymianie klocków, zwłaszcza gdy nie wymieniałeś lub nie przetaczałeś tarcz hamulcowych. Nowe elementy muszą się dotrzeć. Jeśli po np 300km skuteczność hamowania nie ulegnie zmianie na korzyść musisz podejść do sprawy kompleksowo - sprawdzić zaciski pod kątem oporów ruchu (tłoczki, prowadnice zacisku) Jeśli masz silnik diesla sprawdź wartość podciśnienia w układzie serwa hamulcowego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 stycznia 2015, 10:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 2 stycznia 2015, 18:37
Posty: 3
model: T4
silnik: 2,5

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
A jeżeli to by też nie pomogło? Może istnieć jeszcze jakaś inna przyczyna problemu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 stycznia 2015, 11:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jaki jest pedał mięki??? głeboko bierze??? u mnie ktoś zamienił i dał starego typu pedał do nowego serwa , wymiana pedału i od razu poprawa, opisywałem to kiedys, a walczyłem z tym z 1rok


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 stycznia 2015, 11:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
napisanie, że hamulce są słabe to o wiele za mało aby nawet próbować postawić jakąś diagnozę, nawet przybliżoną,
wiele problemów z hamulcami powodujących ich słabe działanie jest szczegółowo opisane na forum - poszukaj, poczytaj
podstawowe pytania pozwalające ukierunkować poszukiwania awarii:
- czy pedał hamulca przy uruchomionym silniku po naciśnięciu jest twardy tak jak na wyłączonym
- czy pedał może jest miękki/gumowaty nie dający zbyt dużego oporu
- czy pedał po naciśnięciu wpada aż do podłogi
- czy kilkukrotne naciśnięcie pedału powoduje polepszenie , pogorszenie czy brak zmiany w hamowaniu
- czy przy wymianie klocków były sprawdzane tarcze - ich grubość, równomierność zużycia
- czy przy wymianie klocków były sprawdzane prowadnice zacisków - swobodne ich ruszanie się
- czy sprawdzane była siła hamowania przodu i tyłu, chodzi o to czy całość nie hamuje czy tylko przód lub tył nie łapie
- czy sprawdzane było działanie tłoczków w zaciskach - wysuwają się równomiernie
- czy posiadasz korektor siły hamowania tylnej osi

to tak na początek


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: marbej2202 (niedziela, 18 stycznia 2015, 18:32)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 stycznia 2015, 19:00 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
No i wężyki gumowe czy nie puchną.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 stycznia 2015, 08:46 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Jak koledzy piszą przyczyn może być wiele, ja miałem podobną sytuację też powymieniałem wszystko nawet korektor odłączyłem i nic ,przyczyna przetarty przewód podciśnienia od pompy vacum do serwa ,przetarcie było tak niezauważalne że nie zwróciłem uwagi dopiero wymontowanie przewodu pokazało usterkę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 stycznia 2015, 13:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
mjanusz69 napisał(a):
przyczyna przetarty przewód podciśnienia od pompy vacum do serwa ,

to musiało skutkować twardnieniem pedału hamulca, jak nie przy pierwszym naciśnięciu to przy kilku szybkich na pewno,
dlatego jeśli kolega napisze, że pedał hamulca jest twardy to wtedy wiadomo, że szukamy usterki w układzie podciśnienia lub w serwie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 grudnia 2020, 09:31 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 września 2014, 17:01
Posty: 220
model: Caravelle
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 84 razy
Pomógł: 8 razy
U mnie właśnie jest twardy jakby serwo wcale nie działało. Gdy wciskam na zgaszonym to twardy i po zapaleniu idento. Organoleptycznie przewód z vacum do serwa niby ok. Jak jeszcze sprawdzić serwo. Bo raczej pompa hamulcowa nie ma nic do tego że twardy pedał. To stało się odrazu. Nie że gorzej czy coś.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 grudnia 2020, 09:45 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
Jeżeli przewod cały to może vacum pompa padła lub serwo dziurawe. U kolegi w busie to podpielismy wezem od mojej pompy z busa do jego serwa i od razu pedał normalny, i nowa vacum załatwiła sprawe , od pół roku ledwo hamował z twardym pedałem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 grudnia 2020, 10:03 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 września 2014, 17:01
Posty: 220
model: Caravelle
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 84 razy
Pomógł: 8 razy
Serwo dość skorodowane. Tak jak piszesz chyba najłatwiej z innej teczki podpiąć. Jeśli to serwo to szukać używki ? Bo nowe to 700pln. I czy dużo roboty z przekładką?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 grudnia 2020, 18:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
Przed sprzedażą granatowego t4 odwiedziłem mechanika bo także miałem słabe hamulce . Auto przez ostatni rok wiecej stało niż jezdziło . Co się okazało ? Najnormalniej zaśniedziały i lekko przykorodowany korektor siły hamowania . Po jego wyczyszczeniu hamulce działały tak jak powinny <good>


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 grudnia 2020, 19:42 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 września 2014, 17:01
Posty: 220
model: Caravelle
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 84 razy
Pomógł: 8 razy
Tu akurat auto było w użytku do końca. Dziś zdjolem przewód z serwa i chciałam zobaczyć czy pompa vacum ciągnie i niby ciągnie czyli pompa sprawna. Dziś zauważyłem też że pedał za pierwszym razem jak wciskam to jest normalne w sensie tak Jak powinno być a za drugim razem twardnieje na maksa jak na zgaszonym aucie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 grudnia 2020, 20:52 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
Vacum słabo ciągnie. Wymień i pedał będzie normalny


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 grudnia 2020, 21:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 września 2014, 17:01
Posty: 220
model: Caravelle
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 84 razy
Pomógł: 8 razy
Właśnie nie wiem jak powinna ciągnąć.. bo palca nie wyrywa ;) czyli bardziej vacum bardziej niż serwo? Sam wymienię? Czy wyższa szkoła?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 grudnia 2020, 23:28 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
Moim zdaniem vacum, dlatego jak chodzi to pierwsze nacisniecie w miare ok a drugie pedal twardy bo za slabo ciagnie. No palca nie urwie ale powinno byc czuc ze ssie ciezko opisac jak mocno. co do wymiany to nic skomplikowanego



Za ten wpis autor lukasz 1983 podziękował: adi84 (czwartek, 10 grudnia 2020, 23:30)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 grudnia 2020, 23:32 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 23 września 2014, 17:01
Posty: 220
model: Caravelle
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 84 razy
Pomógł: 8 razy
Jeszcze myślę żeby zobaczyć jak w innymi ssie ta pompa ale w okolicach same 1.9 i chyba tam nie ma tej pompy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 grudnia 2020, 23:36 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
w 1,9 tez jest vacum ale inna niz w 2,5tdi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 grudnia 2020, 13:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Podłączyć manometr do układu i sprawdzić podciśnienie. Jak jest między -0,8 a -1 i trzyma to jest porządku podciśnienie.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękowali: 2 adi84 (piątek, 11 grudnia 2020, 13:46) • Jurand507 (poniedziałek, 17 lipca 2023, 21:20)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB