T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 13 grudnia 2024, 21:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Geometria T4
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 czerwca 2019, 18:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 22 marca 2019, 12:59
Posty: 62
model: T4
silnik: 1.9 TD 68KM

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 3 razy
Witam

Czy w T4 geometrię ustawia się w 4 kołach czy tylko z przodu ? (może dla niektórych głupie pytanie)


Pozdrawiam
Damian


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 czerwca 2019, 19:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3362
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Przede wszystkim geometrię w T4 mało kto już potrafi ustawiać. Jak się mówi ktora klasę obciążenia ma ten konkretny bus to się Pan Geometra czesto dziwi o co chodzi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 czerwca 2019, 20:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 22 marca 2019, 12:59
Posty: 62
model: T4
silnik: 1.9 TD 68KM

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 3 razy
A o co chodzi ?;D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 czerwca 2019, 20:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3362
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Chodzi o to, że zaplacisz, pan pogrzebie w zawieszeniu a geometria i tak nie ustawiona prawidłowo


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 czerwca 2019, 20:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 22 marca 2019, 12:59
Posty: 62
model: T4
silnik: 1.9 TD 68KM

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 3 razy
Co można z tym zrobić?I jest w ogóle co ustawiać z tyłu? czy tylko regulacja z przodu na górny sworzaniach?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 czerwca 2019, 21:42 
Offline
Wybitny Twórca Postów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12419
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 331 razy
Pomógł: 1053 razy
Z tyłu zbieżność, z przodu kąt WSZ, PK a na końcu zbieżność. Znaleźć kogoś kto jeszcze sprawdzi klasę pojazdu na wlepie, określi pochylenie nadwozia, ustawi wysokość przodu na równo to ze świecą szukać


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Alcasar (czwartek, 10 sierpnia 2023, 12:50)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 czerwca 2019, 22:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 22 marca 2019, 12:59
Posty: 62
model: T4
silnik: 1.9 TD 68KM

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 3 razy
To jak jeździć t4?
Planuje zakup nowych gum i niechciałbym jeździć ze złą geometrią.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 czerwca 2019, 22:07 
Offline
Wybitny Twórca Postów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12419
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 331 razy
Pomógł: 1053 razy
Szukajcie a znajdziecie, ja we Wrocławiu mam taki adres, co prawda pochylenia nie sprawdzają ale reszta tip top


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 czerwca 2019, 22:09 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
znajdź ogarniętego gościa od geometrii i Ci ustawi.ja robiłem w marcu,założyłem nowe gumy i jeżdżę.wymieniałem końcówki,drążek,jeden kąt poprawił żeby było równo z drugim i zbieżność i jest ok.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 czerwca 2019, 20:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 22 marca 2019, 12:59
Posty: 62
model: T4
silnik: 1.9 TD 68KM

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 3 razy
Możecie wytłumaczyć co to jest WSZ i PK?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 czerwca 2019, 22:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7471
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 73 razy
Pomógł: 803 razy
PK - Kąt pochylenia koła, kąt decydujący o rozkładzie ciężaru pojazdu na powierzchnię opony. Ma wpływ na ściąganie boczne, które często jest powodem dyskomfortu jazdy .W dużym stopniu prawidłowo ustawiony kąt pochylenia koła redukuje zużycie opon.

WSZ: Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, kąt zawarty między linią pionową i osią sworznia zwrotnicy. Kąt mierzony i wyświetlany w stopniach. Kąt WSZ to stabilność kierowania i powrotność kierownicy do jazdy na wprost.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 lipca 2022, 16:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 73
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Pytanie do walczących z tylną osią :
- jak korygować PK kąt pochylenia TYLNEGO koła ?
- co jest główną przyczyną, że koło z tyłu łapie nadmierne "rozkraczenie dołem" ?

Oraz drugi dylemat na tyle :
- czy jest możliwa regulacja zbieżności TYLNEGO koła gdy nie ma śrub mimośrodowych ?
- czy rozkręcanie śruby na wahaczu /tej bliżej środka-osi auta/ i rozpychanie łapką/dźwignią i ponowne zakręcenie coś da ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 lipca 2022, 23:28 
Offline
Wybitny Twórca Postów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12419
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 331 razy
Pomógł: 1053 razy
Pochylenia koła z tyłu nie ustawisz, trzeba szukać innego prostego wahacza. Jak nie ma śrub mimośrodowych to w ten sposób co piszesz można zawsze coś ugrać ze zbieżnością tyłu.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 sierpnia 2024, 19:27 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 19 sierpnia 2017, 18:21
Posty: 3
model: caravelle
silnik: 2.4 diesel

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, odgrzeję temat i to będzie mój pierwszy tematyczny post na forum. I od razu z problemem. Czy znacie w Warszawie lub bliskiej okolicy kogoś kto potrafi rzetelnie ustawić zbieżność w T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 sierpnia 2024, 19:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 73
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Zbieżność to ustawisz w każdym zakątku i podrzędnym warsztacie, ale podejrzewam, że masz większe potrzeby i myślałeś o pełnej geometrii zarówno przedniej osi jak i tylnej...?
A to już niewielu ogarnia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 września 2024, 23:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1747
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 220 razy
Podłączę się, ile może kosztować geometria kół na dzień dzisiejszy. Za mocno znosi mi t4 na prawo. Trochę to wkurzające. Zna może ktoś dobrą firmę w Stargardzie co by ogarnęła temat.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2024, 06:09 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 grudnia 2015, 12:56
Posty: 184
Lokalizacja: Baczysław,Zachodniopomorskie
model: t4
silnik: 2,5 tdi ACV

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 8 razy
W Stargardzie może nie, ale w Kamieniu Pomorskim jest w miarę kumaty gość w PKS Kamień Pom. Co prawda nigdy nie robiłem u niego kompletu, czyli tył i przód tylko sam przód jak była taka potrzeba. Ogólnie z wszystkimi autami do niego jeżdżę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2024, 10:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 73
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
W T4 tył jest specyficzny i mało kto umie i chce się tym zajmować, np. kąta pionowego na tylnej osi praktycznie nie ma szans korygować.
A samą zbieżność na tej osi w niektórych wersjach robi się metodą "siłową" bo nie ma śrub rektyfikacyjnych tylko zwykłe.

Ktoś kto tą marka zajmuje zawodowo i ma stanowisko powinien zrobić w granicach 250-400 brutto w zależności od lokalizacji i polityki cenowej.
Na pomiary warto podstawić się pustym, nieobciążonym autem z pełnym pod korek bakiem.
Zaczyna się zabawa od pomiaru pochylenia auta i wyregulowania wysokości przodu, dalej już bardziej standardowo.
Bez wstępnego ustawienia pochylenia nie ma sensu...

p.s.
sam tego nie robię, ale podglądałem tych co wiedzą i czytają procedurę dla każdego auta.
I nie ma co narzekać, bo w takim ferrari nie ma możliwości wstępnego ustawienia bez zakupienia zestawu podkładek regulacyjnych...


Ostatnio edytowano sobota, 7 września 2024, 10:41 przez carol, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 września 2024, 20:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1747
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 220 razy
Szkoda że samemu nie można ustawić. W latach 80 nie było komputerów i geometrię kół robili. To byli fachowcy. Dzisiaj komputery większość nie ogarnia tematu, to ci technologia. W Choszcznie mechanik nie ogarnął tematu, miał być najlepszy w rejonie. Szukam dalej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2024, 21:52 
Offline
Wybitny Twórca Postów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12419
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 331 razy
Pomógł: 1053 razy
Nie widziałem jeszcze aby ktoś w T4 na geometrii mierzył pochylenie nadwozia niestety.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2024, 23:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1747
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 220 razy
Artur czepiasz się szczegółów <ziew> , wszyscy wiedzą oco chodzi. A kto tak napisał <58> . Jak masz gdzieś w swoich zasobach jak to ręcznie ustawić to bym chętnie przytulił.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 września 2024, 10:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 73
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Probe041 napisał(a):
Nie widziałem jeszcze aby ktoś w T4 na geometrii mierzył pochylenie nadwozia niestety.

I co najważniejsze pochylenie powinno być ustawione na długości , a jeżeli nie ma możliwości wypoziomowania to są wzory dla danej wersji nadwozia z których przelicza się docelowe wartości ustawień geometrii.
Natomiast pochylenie poprzeczne szybko weryfikuje wyeksploatowanie drążków, podkładek, sprężyn. Na przedniej osi można to szybko wyrównać śrubami przy zbiorniku paliwa i to nimi także mamy możliwość niwelowania pochylenia podłużnego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 listopada 2024, 13:33 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 19 sierpnia 2017, 18:21
Posty: 3
model: caravelle
silnik: 2.4 diesel

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
trochę czasu minęło od mojego pytania, ale dokończę swój wpis. Dzięki namiarowi od forumowicza, zbieżność została ustawiona w warsztacie w Piasecznie. Zweryfikowana w trakcie wyjazdu w Bieszczady. Jestem zadowolony i polecam ten warsztat.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 listopada 2024, 20:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 73
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
A możesz podzielić się namiarem na ten warsztat ?
Będzie dla nas i potomnych.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 listopada 2024, 21:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2400
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 192 razy
Pomógł: 209 razy
cały czas kolega kisielak pisze o zbieżności, a to ustawisz w każdym


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB