T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 20 czerwca 2024, 12:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 maja 2015, 11:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 13 maja 2015, 07:33
Posty: 3
model: VW T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich forumowiczow, mam VW T4 CARAVELLE LONG 2.5 TDI 102

Na przegladzie wyszlo ,ze hamulce juz maja swe najlepsze czasy za sobe.zzdecydowalem sie na wymiane tarcz, klockow, prowadnic, zaciskow nawet lozyska z tylu szumialy to wymienione ,wezyk gumowy jeden takze.Od tego czasu bicie w kierownicy...najgorsze przy predkosciach 80-60km/h przy mniejszych i wiekszych takze wyczuwalne lecz slabiej...myslalem,ze tarcze krzywe i tak juz trzeci komplet tarcz, a wali w kierownice jakbym mial udar w reku, ze az deska rozdzielcza skacze... mechanik jeden drugi..wszyscy tarcze krzywe ale 3 komplety to nie moze byc zbieg okolicznosci.

Moze ktos z was szanowni forumowicze spotakl sie z taka historia?

Z gory dziekuje za pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 maja 2015, 23:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Uszkodzona opona? Jakiś balon, wybrzuszenie ? Zamienić koła z tylniej osi na przód i zobaczyć czy będzie jakaś zmiana. Jeśli nie to, to zawieszenie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 maja 2015, 23:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12337
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 330 razy
Pomógł: 1047 razy
A piasty wyczyszczone na blask przy montażu nowych tarcz?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 maja 2015, 08:27 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
Przeguby wewnętrzne dobre?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 maja 2015, 09:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9367
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 552 razy
Wyczyścic dobrze piasty przed montazem tarcz , ale to chyba mechanicy powinni wiedziec skoro się zabieraja za wymianę...

Druga sprawa to co to za tarcze są , jakiej firmy....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 maja 2015, 10:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Lub krzywe tarcze hamulcowe


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 maja 2015, 10:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12337
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 330 razy
Pomógł: 1047 razy
Kolega już 3 komplety tarcz wymienił... Pytanie tylko jakiej firmy i czy po montażu dałeś im szanse aby się ułożyły


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 maja 2015, 11:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1562
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 102 razy
Pomógł: 139 razy
Właśnie ja kiedyś musiałem trochę po jeździć aby się ułożyły . Bicie najpierw było przy hamowaniu ze 120 aż doszło do tego że było wyczuwalne nawet przy 80. Chciałem reklamować a mechanik kazał jeszcze trochę pojeździć , po jakimś upływie czasu ( około 2000-2500 km) przestało bić kierownicą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 maja 2015, 19:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 13 maja 2015, 07:33
Posty: 3
model: VW T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tarcze firmy hella, zawieszenie cale nowe mam...doslownie kazdy element wymienny nowy, nie zakladam tanich bubli a tylo sprzety z najwyzzszej polki choc wiem , ze to nie jest gwarancja niczego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 maja 2015, 22:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Tarcze hella ? A co to takiego?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 maja 2015, 22:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12337
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 330 razy
Pomógł: 1047 razy
Chyba nie chcesz dać sobie pomóc


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 maja 2015, 23:03 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 14 stycznia 2014, 19:16
Posty: 24
Lokalizacja: Hittisau,wałcz
model: 70d
silnik: 2.4d AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
sprawdź ciśnienie w oponach u mnie pompowanie pomogło :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 maja 2015, 23:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9367
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 552 razy
hella nie robi tarcz hamulcowych.... jest to zwykly konfekcjoner... Pagid wypuszcza tarcze pod logo Hella ale to i tak nie jest ten Pagid co kiedys niestety... ogólnie tarcze pokroju Zimmerman i innych tego typu... nic szczególnego...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 maja 2015, 06:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4571
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 747 razy
Czytam wątek z zaciekawieniem, gdyż niestety mam u siebie to samo.
Założone tarcze takie: viewtopic.php?p=125912#p125912
Zauważyłem, że po zagrzaniu tarcz pojawia się "bicie" na kierownicy.
Przetoczenie pomoże czy raczej wymienić?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 maja 2015, 06:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Pomoże na chwile a potem wróci


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 maja 2015, 09:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 13 maja 2015, 07:33
Posty: 3
model: VW T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tarcze sa firmy hella...tak na nich pisze kosztowaly rowniez nie malo.Mysle jednak, ze to nie bedzie zalezne od tarcz.Stawialbym na piasty, moze krzywe.Opony przekladane tyl przod obracane cisnienie takze wlasciwe, wywarzalem 4 badz 5 razy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 maja 2015, 09:20 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
rafflex napisał(a):
Czytam wątek z zaciekawieniem, gdyż niestety mam u siebie to samo.
Założone tarcze takie: http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?p=125912#p125912
Zauważyłem, że po zagrzaniu tarcz pojawia się "bicie" na kierownicy.
Przetoczenie pomoże czy raczej wymienić?


Wymień jeżeli tak jak piszesz po rozgrzaniu zaczynają bić to przetoczenie nic ci nie pomoże .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 maja 2015, 15:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
A więc sprawdzić piasty, krzywe i bijące piasty często są przyczyną krzywienia się tarcz. Miałem też raz przypadek w osobówce że były walnięte półosie, choć teoretycznie nie powinno mieć to związku to po ich wymianie bicie na kierownicy podczas hamowania znikneło.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 maja 2015, 09:57 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Pojeździj troszkę i zobaczysz czy się uspokoi , u mnie czasem występują niewielkie drgania na kierownicy ale ustępują zależy jak klocki się ustawią, raz na jakiś czas tylko się tak dzieje , możesz jeszcze dokładnie piasty wyczyścić i potem tarcze założyć czasem wystarczy trochę brudu i tarcza nie będzie idealnie przylegać , opony nie są przyczyną dlatego że wyczuwał byś drgania na kierownicy nawet jeżeli byś nie hamował . jeżeli przed wymianą było wszystko ok to tylko dobrze wszystko wyczyścić razem z zaciskami itd poskładać i jeździć powinno ustąpić .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 maja 2024, 20:06 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 lutego 2015, 19:33
Posty: 29
Lokalizacja: SGL
opis: 1996 2.5 KAT - LPG Stag 300ISA2
model: Caravelle Long
silnik: ACU

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Cześć.
Dopadł mnie podobno ten sam przypadek, mechanik tak mówi.
Założyłem nowe tarcze w marcu i od tego czasu zrobiłem ok. 2500 km.
Na przeglądzie wyszło bicie prawej tarczy.
Dzisiaj oddałem samochód na reklamacje hamulców.
Podobno po założeniu nowej tarczy jest ten sam objaw.
Bicie wynosi 0,12mm na tarczy i jest krzywa piasta.
Pytanie: jak mogłem skrzywić piastę?
Nie mogę uwierzyć że to jest możliwe.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 czerwca 2024, 16:22 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 321
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 22 razy
Dokręcanie na maxa pneumatem, kiedy felga jest skorodowana w otworze i nie wchodzi swobodnie na piastę. To może wygiąć piastę. Więc jeśli piasta jest krzywa, to do wymiany razem z łożyskiem i tarczami


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 czerwca 2024, 14:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12337
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 330 razy
Pomógł: 1047 razy
Mierzenie bicia na używanej tarczy nie ma najmniejszego sensu, jedynie mierzenie grubości tarczy da tu jakiś pogląd.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 czerwca 2024, 15:07 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 321
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 22 razy
Ale mierzenie bicia piasty jak najbardziej jest sensowne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 czerwca 2024, 15:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12337
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 330 razy
Pomógł: 1047 razy
Jasne, że tak, po jej dokładnym oczyszczeniu na błysk ale pogiąć piastę w T4 przy jej masywności to nie mam pojęcia co trzeba zrobić. Idiotoodporny układ.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB