T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 30 listopada 2022, 14:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 września 2022, 18:21 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 860
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 66 razy
Witajcie
Czytałem na forum o oznaczeniu maglownic (kolory) lecz nie mogę trafić na wątek ,a chodzi mi o magiel do AXG jaki kolor tam montowano czy jest on pod względem mocowania kompatybilny do wszystkich rodzajów T4 , i drugie pytanie czy pompa która zasila maglownice w tym silniku ma większą wydajność czy standardowa wystarczy np od 2.4d


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 września 2022, 20:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12120
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 313 razy
Pomógł: 1011 razy
Magiel do AXG i AMV ma inne numery na tabliczce niż wszystkie inne w T4 i ma inne przełożenie. Na wiki jak wklepiesz lenkgetriebe masz numery części.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 września 2022, 21:34 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 860
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 66 razy
A sposób mocowania, rozstaw śrub jest taki sam jak przy innych maglach , można ją założyć do T4 z innym silnikiem, i jeszcze pompa musi być dedykowana do tej maglownicy czy nie ma znaczenia

Właśnie doczytałem że wszystkie przekładnie są montowane tak samo na 4 śrubach ,jeszcze nie doszedłem co z pompą




Moje pytania są podyktowane tym że mając auto z 93'' zauważyłem że mimo wspomagania kierownica działa dość ciężko stąd pomysł zamontowania innego magla dla usprawnienia prowadzenia samochodu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 września 2022, 12:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3306
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 218 razy
Pomógł: 215 razy
Januszu, ten sam problem miałem, po poważnym złamaniu barku. Wszystkie źródła zgodnie twierdzą, że mocniejsza (lżejsza w kręceniu) jest "maglownica z niebieską tabliczką". Ale żeby było śmieszniej, dwa warsztaty regeneracyjne zgodnie twierdzą, że bebechy każdej maglownicy od T4 są wzajemnie zamienne. Miałem już nawet na widelcu tanią maglownicę z niebieska tabliczką, ale aż w Giżycku, i ugadany warsztat w Świetokrzyskiem (regeneracja i montaż na gotowo). Jednak na początek namówiono mnie w mojej okolicy na porządne płukanie układu. Przelano mi przez układ ponad 10 litrów płynu hydraulicznego od ciężarówki - przód na kobyłkach, spuszczamy płyn, zalewamy świeżym, kręcimy kierownica kilka minut, zlewamy i da capo.
Potem na kolejnym nowym płynie uniwersalnym kazali pojeździć z 500 km i przyjechać na wymianę na płyn docelowy. Efekt, szczególnie przy niższych temperaturach był bardzo dobry, co mnie przyhamowało z dalszym działaniem.
Konsultacje i na Zlotach i u tego maglownika ze Świetokrzyskiego jednoznacznie wskazują, że bardzo ważne jest ciśnienie i że w starszych autach były słabsze pompy. Jeden nasz forumowy Kolega miał na przykład pompę 120 atm + starą przedliftową maglownicę, a posturę mocno mniejszą ode mnie i nie narzekał.
Potwierdza to także mój przypadek, bo mam jakąś VW-genowa (na 99% "osobową") pompę, bo oryginał strasznie wył na pełnym skręcie. Manewrowanie na parkingu wymaga trochę siły, ale wystarczy na chwilę wcisnąć sprzęgło i przegazować to na chwilę wspomaganie się poprawia.

Czyli, jeśli Ci maglownica nie cieknie to ja bym na początek poszukał wysokociśnieniowej pompy i wypłukał porządnie układ.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 września 2022, 14:45 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 860
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 66 razy
Może masz racje spróbować nie zaszkodzi <good>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 września 2022, 15:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12120
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 313 razy
Pomógł: 1011 razy
Chcesz lekko kręcić kierownicą to szukasz maglownicy od polifta z gładką obudową (bez kratownicy), której nikt nie regenerował i masz po sprawie. Co do pomp to się nie wypowiadam.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 września 2022, 22:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 15 grudnia 2018, 23:48
Posty: 30
Lokalizacja: Łódź
model: T4 Multivan 1999
silnik: Tdi AHY 111 kw

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Mam AHY z przekładnią dla samochodów bez ograniczenia prędkości. Pompa pasuje od Alahambry 102 bary, tylko trzeba założyć kruciec od starej, bo wychodzi w inną stronę. Nr. Części 98VW3A674AA, a cena używanej bardzo akceptowalna.
Kierownicą kręci się akceptowalnie lekko nawet przy dużym obciążeniu samochodu.



Za ten wpis autor Eddiewolf7 podziękował: mjanusz69 (wtorek, 6 września 2022, 19:11)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 września 2022, 21:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3306
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 218 razy
Pomógł: 215 razy
Ale jak widać z profilu masz polifta, czyli co do zasady lżejsze kręcenie. Masz porównanie tej samej maglownicy ze starą pompy i z tą nową?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 września 2022, 22:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 15 grudnia 2018, 23:48
Posty: 30
Lokalizacja: Łódź
model: T4 Multivan 1999
silnik: Tdi AHY 111 kw

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Bardziej mi chodziło żeby nie przepłacać za pompę z dopiskiem DO VW T4.
Stara pompa też była 102 bary tylko się pociła.
Kręcenie na nowej (starej) porównywalne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB