T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 6 grudnia 2019, 08:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 września 2016, 22:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11397
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 289 razy
Pomógł: 740 razy
Ciekawa sprawa, bo wszędzie piszą o tych 34mm ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 września 2016, 10:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4196
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 252 razy
Pomógł: 432 razy
Probe041 napisał(a):
Ciekawa sprawa, bo wszędzie piszą o tych 34mm ;-)

Wszędzie, czyli gdzie?
ETKA:
701601139B - śruba koła M14X1,5X34
7M3601139B - śruba koła M14X1,5X47

Domyślam się, że zależy to od rodzaju felgi.
Sprzedawca, u którego kupiłem te dłuższe śruby twierdził, że pasować będą zarówno do felgi stalowej jak i aluminiowej.
Tego jeszcze nie sprawdzałem, ale wiem na pewno, że te krótsze nie pasują do felgi aluminiowej - są za krótkie.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 września 2016, 10:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11397
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 289 razy
Pomógł: 740 razy
Temat już był :) viewtopic.php?f=10&t=10523& + http://www.t4-wiki.de/wiki/Rad#Radschrauben

Ten drugi numer, który podajesz to śruby z podkładką do wersji 151KM/V6 204KM oraz do mocniejszych sharanów :P

Patrząc na foto w pierwszym Twoim poście mam u siebie te śruby dłuższe z dziurką w środku a wymieniałem je w trakcie i zamawiałem M14X1,5X34. Ta druga obok na pewno nie jest ori od T4.

Do admina/moderatora , prośba o scalenie tematów i ujednolicenie tytułu :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: rafflex (piątek, 9 września 2016, 10:54)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 września 2016, 11:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4196
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 252 razy
Pomógł: 432 razy
Hmmm... okazuje się więc że przez kilka sezonów jeździłem ze śrubami od Vito (tak wynika z pobieżnych poszukiwań w sieci).
Teraz więc na zimę przykręcę koła na te dłuższe.
Masz rację Atrurze - długość gwintu tej śruby z otworem w środku łba wynosi 34mm.
Te na których jeździłem do tej pory mają jakieś 26mm gwintu.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 września 2016, 17:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 126 razy
Czyli rafale miałem racje że śruby od t4 są jedne a te z podkładką tak napawdę tyle samo co te zwykłe tylko podkładka dołożona


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 września 2016, 22:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4196
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 252 razy
Pomógł: 432 razy
chemik211 napisał(a):
Czyli rafale miałem racje że śruby od t4 są jedne a te z podkładką tak napawdę tyle samo co te zwykłe tylko podkładka dołożona

Tak, tylko ja nieświadomy byłem jakie mam śruby.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 listopada 2019, 21:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 30
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 B+G /2,5 TDI ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 0 razy
Podepnę się pod temat.
Chcę kupić oryginalne alusy od T4 przedlift (te pełne, co wyglądają jakby miały tarczę hamulcową na wierzchu, chyba się zwią allstar) i założyć do T4 po 1995 roku (szerszy zawias). Wiem, że to nie problem - będzie szerzej stał, co nawet lepiej. Ale mam wątpliwości co do śrub. Czy oryginalne od stalówek będą bezpiecznie pasować? Bo już sam nie wiem, ile było w ogóle rodzajów fabrycznie stosowanych (długość i budowa). Dodam, że moje wyglądają na oryginały, ale kto ich tam wie po tylu latach? Kupiłem na 16" stalówkach. Ktoś tu wyżej napisał, że to ori, ale ja w żadnej literaturze nie znalazłem T4 na 16 stalowych z fabryki. Wydaje mi się, że te tzw. ori to po prostu fele z Sharana/Alhambry/Galaxy.
Może ktoś sprawdzić w ETCE ile było typów śrub przez całą historię produkcji T4 i ostatecznie rozwiać wątpliwości?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 listopada 2019, 15:15 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 310
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 28 razy
Śruby 14X1.5, kula, klucz 19, długość 30-35MM, (katalogowa).
Powinno być 6 obrotów w piastę.

Początkowe wersje i biedne mają stałą podkładkę, a sharan i niektóre końcowe mają już obrotową. Prawidłowe są te i te.



Za ten wpis autor MAZZY137 podziękował: Perła (piątek, 15 listopada 2019, 09:41)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 listopada 2019, 23:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1202
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 95 razy
No i oczywiście były ori stalówki do t4 o nr.ref. 7D0 601 027D. A dla Sharan był to nr. 7M3 601 027D, oczywiście parametry te same dla obu 6JX16 ET53



Za ten wpis autor xxxkamil podziękował: Perła (piątek, 15 listopada 2019, 09:42)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 listopada 2019, 09:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 30
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 B+G /2,5 TDI ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 0 razy
xxxkamil napisał(a):
No i oczywiście były ori stalówki do t4 o nr.ref. 7D0 601 027D. A dla Sharan był to nr. 7M3 601 027D, oczywiście parametry te same dla obu 6JX16 ET53


To są 16'' stalówki ori do T4?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 listopada 2019, 10:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1202
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 95 razy
Tak, felgi o nr.: 7D0 601 027D, 7D0 601 027C i 7D0 601 027E to orginalne felgi 16" dla VW T4. Jedyna różnica to dwie pierwsze z końcówką D i C mają ET53 a ta z końcówką E ma ET49.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 listopada 2019, 10:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 30
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 B+G /2,5 TDI ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 0 razy
Super, dzięki!

A czym się różnią te dwie z pozoru o jednakowych parametrach, wiesz może?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 listopada 2019, 10:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1202
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 95 razy
A tego to już nie wiem.



Za ten wpis autor xxxkamil podziękował: Perła (piątek, 15 listopada 2019, 10:41)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 listopada 2019, 23:06 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 411
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 18 razy
różnią się nośnością:

Felgen für Transporter vor 96
701 601 027 - 5,5x14 ET 51 Traglast: 730 Kg
701 601 027 A - 6x15 ET 44 Traglast: 730 Kg
701 601 027 B - 6x15 ET 44 Traglast 760 Kg
701 601 027 D - 6x15 ET 44 Traglast 900 Kg
701 601 025 - 7x15 ET 35 Traglast 760 Kg - Alufelge Gullideckel

Felgen für Transporter nach 96
7D0 601 027 - 6x15 ET 55 Traglast 900 Kg
7D0 601 027 A - 6x15 ET 55 Traglast 810 Kg
7D0 601 027 B - 7x15 ET 46 Traglast 810 Kg
7D0 601 025 - 7x15 ET 46 Traglast 810 Kg - Alufelge Blockdesign
7D0 601 025 A - 7x15 ET 46 Traglast 810 Kg - Alufelge BBS
7D0 601 027 C - 6x16 ET 53 Traglast 810 Kg
7D0 601 027 D - 6x16 ET 53 Traglast 900 Kg
7D0 601 027 E - 7x16 ET 49 Traglast 900 Kg
7D0 601 025 B - 7x16 ET 49 Traglast 810 Kg - Alufelge BBS


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB