T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 17 lipca 2019, 02:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 lipca 2019, 19:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 58
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 0 razy
Witam , jakiś czas temu zauważyłem że mam jakieś inne wentyle na kołach , kupiłem nakrętki na wentyle i okazało się że są za duże :D i takie mnie zdziwko walło , możecie mi pomóc co to może być ? , moze są to zaworki presta ?


Ostatnio edytowano czwartek, 4 lipca 2019, 15:47 przez Sebakiller, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 lipca 2019, 20:30 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 188
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 6 razy
zawór presta to raczej rower czy taczka :mrgreen: daj foto co tam masz u siebie bo tak to raczej Ci nikt nie pomorze.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 lipca 2019, 20:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 58
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 0 razy
Postaram się najszybciej jak się da na razie jestem w innym miejscu :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 lipca 2019, 08:50 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 263
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 21 razy
Masz stalowe/mosiężne/aluminiowe, czy gumowe(gumowo-mosiężne)?
Zdecydowanie zdjęcie pomoże w ocenie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 lipca 2019, 11:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 58
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 0 razy
zdjęcie w załączniku


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano czwartek, 4 lipca 2019, 15:50 przez Sebakiller, łącznie edytowano 3 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 lipca 2019, 13:10 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 263
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 21 razy
O ile dobrze widzę to masz zwykłe osobowe zawory i nakrętkę (kapturek) z zintegrowanym wykrętakiem do wkładek zaworowych - taka jak w załączniku, ale Ty masz w wersji plastikowej.

Czasami te plastikowe nakrętki mają kiepskie gwinty w sobie.

Ponadto że należy zmienić zawory na odpowiadające oponom typu 'C' - zakładam, że takie masz.



Czasami te plastikowe nakrętki mają kiepskie gwinty w sobie.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor MAZZY137 podziękował: Sebakiller (czwartek, 4 lipca 2019, 15:57)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 lipca 2019, 13:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5195
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 462 razy
Proszę wstawić zdjęcie zgodnie z wymogami forum albo wszystko leci do kosza.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 lipca 2019, 15:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 58
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 0 razy
Mazzy137 kurka wodna rzeczywiście ale jaja , panowie w zakładzie wulkanizacyjnym mówili , że zmienili zawory na wysokociśnieniowe , a ja tak później się przyglądam wentylowi i jest taki sam i tak się zastanawiam co jest nie tak , a tutaj się okazuje , że wszystko jest dobrze i , że jest to nakrętka z wykrętakiem do zaworów. Dziękuje Wielkie Mazzy137 ! :) stawiam Ci piwko :D


Slimak poprawione , przepraszam za moją nie uwagę :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 lipca 2019, 19:11 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 263
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 21 razy
Oni nie mają pojęcia jakie to są wysokociśnieniowe. Zapytaj do jakiego ciśnienia są te co zamontowali - podpowiem, że do 4 bar, busowe są do 6, a metalowe do około 12.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 lipca 2019, 23:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 58
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 0 razy
Właśnie zastanawiam się czy oni zmienili tylko te zaworki w środku w wentylu te co się wykręca i wkręca ? , Czy może wymieniając na wysokociśnieniowe zmienia się też cały wentyl jak mówisz ?, Zdjecie robione przed wymianą opon , zajadę za jakiś czas do garażu i obejrzę dokładnej te wentyle.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 lipca 2019, 07:58 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 263
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 21 razy
Wyglądają na nie wymieniane - są po prostu brudne.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 lipca 2019, 10:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 58
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 0 razy
Jest to zdjęcie przed wymianą opon , podjadę w chwili wolnej do garażu i przyjże się dokładniej wentylowi. Zmieniając na wentyle wysokociśnieniowe wystarczy zmienić zaworek w środku wentyla czy też trzeba wymienić cały wentyl ?.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 lipca 2019, 12:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11147
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI xXx
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 285 razy
Pomógł: 718 razy
Cały wentyl


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 lipca 2019, 15:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 października 2017, 17:50
Posty: 58
model: T4 Multivan 1996
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 0 razy
Dobra , wszystko jest dobrze wentyle są metalowe czyli wysokociśnieniowe :) , dziękuje wszystkim za pomoc !


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 lipca 2019, 17:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11147
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI xXx
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 285 razy
Pomógł: 718 razy
MAZZY137 napisał(a):
Wyglądają na nie wymieniane - są po prostu brudne.

Czym grozi jazda na wentylach do 4 bar, patrząc na foto to mam te środkowe. Opony pompuje maks 3.4 bar a normalnie 3.0/2.6b


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 lipca 2019, 19:51 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 263
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 21 razy
Jeśli to było pytaniem, to: W 95% przypadków zawory wytrzymają 3-8lat, ale jak będziesz przeładowywał (przegrzewanie się koła) albo miał stare zawory (zleżałe kilka lat na półce), to polecą prędzej. Ciśnienie spada przy takim uszkodzeniu 0,1-1bar/h. Sprawdzasz najprościej wodą z mydłem w pojemniku po płynie do mysia szyb, lub testerem nieszczelności.
Ponadto zawory gumowe zaleca się DO prędkości 180/190km/h (zalecenia producenta oraz z rzeszy').


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 lipca 2019, 22:27 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 188
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 6 razy
ja swojego czasu pracowałem kilka lat w wulkanizacji i z tego co pamiętam to rzadko który bus miał zawór metalowy,czy to nowe auta czy używane.a auta były z każdej branży,no ale kilka lat temu różnica w cenie była kilka razy większa niż teraz.może dlatego,a w T4 przy normalnej eksploatacji zwykły w zupełności wystarczy.oczywiście nie 10cio letni stary,spękany.który przy myciu koła zaczyna być nieszczelny :mrgreen: .


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB