T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 17:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 grudnia 2015, 13:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Przepraszam za ignorancje ale czy cisnienie zależy jakos od konstrukcji opony? To znaczy czy np. dostawcze R15C pompuje sie inaczej niz samochodowe R15 zalożone do T4?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 września 2017, 11:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 12 września 2017, 22:13
Posty: 8
Lokalizacja: Poznań
opis: 1994
model: T4 Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Odkopując temat. Jakie ciśnienie do T4 1994 2.4D przy oponach 215/60 R16?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 września 2017, 22:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
A nie masz nalepki na lewym slupku B?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 września 2017, 06:02 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Nalepkę może i ma ale na nalepce z 94 roku nie znajdzie opon w rozmiarze 16 cali.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 września 2017, 08:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Na pierwszej stronie masz ten rozmiar, silnik nie ma znaczenia w tym wypadku


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: ptaszny (wtorek, 19 września 2017, 18:27)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 listopada 2018, 07:51 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 17 lipca 2014, 16:37
Posty: 399
Lokalizacja: DWR-DTR
model: T4yncro
silnik: 2.4d
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 34 razy
A na pytanie Srokki z 13 kwietnia 2015 odnośnie ciśnienia w syncro nikt nie odpowiedział. Gdzieś na forum czytałem, że przy niewłaściwie dobranym ciśnieniu a zwłaszcza różnicach w ciśnieniu między przodem i tyłem może niepotrzebnie załączać się wisco. Jeżdżę 2,4 D syncro, bez większych ładunków, obciążenie mniej więcej stałe. Czy jeśli uśrednię ciśnienie we wszystkich kołach na 2,8 to będzie dobrze? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 listopada 2018, 10:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
A na wlepce na lewym słupku B nic nie masz na ten temat? Bo że promień toczenia ma wplyw na pracę napędu 4x4 wiem na pewno. W UAZie, ktory nie ma wisko, wyczuwala jest na twardym nawet rożnica w zuzyciu opon na obu osiach czyli jakieś 12mm na pelnoprofilowej 15tce.
Możesz na postoju zmierzyć promień toczenia, ale pewnie po to jest wisko żeby nie zwariować


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 marca 2019, 01:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 42
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 B+G /2,5 TDI ACV

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 0 razy
Ja mam opony 215 / 65 / 16 i nie wiedziałem, jakie dać ciśnienie, więc dołożyłem takie, jak z etykiety przy drzwiach dla 195 / 70 / 15c - 3,5 przód, 3,2 tył. Lepiej się prowadzi, ale za to słychać każdą dziurę. Czy ktoś ma sprawdzone, jakie powinny być zalecane przez fabrykę ciśnienia dla zbliżonego rozmiaru?
Wożę czasami ciężkie rzeczy (max. ładowność), ale na co dzień do 8 osób z bagażami.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 marca 2019, 10:41 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 13 marca 2011, 22:26
Posty: 137
Lokalizacja: Warszawa
model: t4 multivan
silnik: 1.9 tdi

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 23 razy
Może to ci pomoże


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor zychu88 podziękował: Perła (wtorek, 19 marca 2019, 18:15)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 marca 2019, 18:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 42
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 B+G /2,5 TDI ACV

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki, pomogło jeszcze jak :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 grudnia 2019, 14:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 10 lutego 2014, 22:39
Posty: 7
model: VW T4
silnik: 1.9td, 2,5tdi x2

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Może zaczniemy załączać nasze tabliczki z opisem auta, żeby było łatwiej porównać parametry?

2,5 tdi ACV Caravelle 2002, long, 9 os.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 grudnia 2019, 15:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Tylko tak... Może ktoś mi wyjaśni...

Na tabliczce kol. korciucha są felgi 15 cali i opony z indeksem C.
Co w przypadku gdy na te felgi założy opony z parametrem nośności np.98 (tzw. extra load).
Jakie wtedy powinien mieć ciśnienie?

I dalej:
zychu88 ma na tabliczce felgi 16 calowe i podane dla nich różne opony i ciśnienia dla nich.
Co jeśli najdzie go ułańska fantazja i założy felgi aluminiowe 17 cali (o większych nie wspominam) i do nich odpowiednie opony?
Jakie wtedy powinien mieć ciśnienie?
Jest na to jakiś wzór, który pozwalałby to przeliczyć? Pamiętając oczywiście, że na oponach podane jest maksymalne ciśnienie.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 grudnia 2019, 16:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Co do ciśnienia to ja dotychczas żyłem w przekonaniu że mierzymy je na zimnych oponach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 grudnia 2019, 21:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Na zimnych, na zimnych. :D
Mi chodzi tylko o to jak się mają zapisy na tabliczce do tego co faktycznie jest założone na koła.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 grudnia 2019, 16:19 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Jeśli zamontujesz opony słabsze (o niższym indeksie tonażu), to automatycznie stosujesz w nich o 10-30% wyższe ciśnienie.
Ciśnienia na tabliczce są zalecane dla zalecanego tonażu i prędkości pojazdu.

Na oponie natomiast, jest napisane, że maksymalny tonaż i prędkość nominalną masz dopiero (!) przy maksymalnym ciśnieniu.

Podobnie ma się sprawa do większych średnic felgi - stosujesz 10-20% wyższe ciśnienie od zalecanego, i resztę musisz zweryfikować doświadczeniem, ponieważ nie jest to przebadane przez fabrykę (homologacja) i mimo, że dopuszcza się inne rozmiary, to mogą się one inaczej zachowywać w trakcie użytkowania. --> zamiast 195/70R15 masz 245/45R17, co za tym idzie przy za niskim ciśnieniu będzie zbierało bardzo szybko boki opony.

Z doświadczenia wiem, że przy 2,5 bara na takich kołach boki opony polecą na tyle szybko, że skrócisz jej żywotność o 20-40%. Do tego weź poprawkę, że jak sprawdzasz masz 2,5Bar, ale już po 2-3 miesiącach spada o 0,1-0,2 (dla opon ponad 2 letnich w użyciu) i.... jest miękko, kosztem przebiegu opony (pomijając kwestię ekonomi i ekologii).


Ostatnio edytowano czwartek, 5 grudnia 2019, 21:04 przez MAZZY137, łącznie edytowano 1 raz


Za ten wpis autor MAZZY137 podziękowali: 3 kriss (piątek, 6 grudnia 2019, 23:04) • pittrans (czwartek, 5 grudnia 2019, 19:35) • rafflex (czwartek, 5 grudnia 2019, 18:13)
  Statystyki: 13.64%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 grudnia 2019, 18:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
I to by się zgadzało w stu procentach.
Dzięki za wyczerpujące wyjaśnienia.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 lutego 2020, 22:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 42
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 B+G /2,5 TDI ACV

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 0 razy
Mam pytanie o ciśnienie w nieco nadwymiarowych oponach.
Kupiłem trochę większy rozmiar niż fabryczne, tj. 205/70R15C. Jak powinno wyglądać ciśnienie w porównaniu z rozmiarami zalecanymi fabrycznie? Powiedzmy ze standardowym 195/70R15C?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 lutego 2020, 12:46 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Tak samo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 grudnia 2020, 00:19 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
Odkopie troche temat, zalozylem do swojego multi 225/55/17 i nie wiem jak z tym cisnieniem, czy jak wyczytalem 2,8 przod 2,5 tyl bedzie dobrze do jazdy w wiekszosci samemu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 grudnia 2020, 21:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
Czy ty przeczytałeś to co napisał kolega MAZZY137 <up>


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB