T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 sierpnia 2013, 14:13 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 17 sierpnia 2013, 12:38
Posty: 3
model: T4 DEHLER
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam Wszystkich , Grzegorz z Mikołowa, czytam forum od jakiegoś czasu jednak dopiero niedawno udało mi się nabyć wymarzone T4 więc jestem z pytaniem :)
Czy do wymiany rozrządu w T4 2,4d potrzebne są blokady czy można sobie poradzić w inny sposób?
Znalazłem coś takiego http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-vw-t ... 96456.html i jednocześnie dowiedziałem się na giełdzie w Gliwicach że nie jest to potrzebne .......


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 sierpnia 2013, 20:23 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Da się to zrobić bez blokad, pytanie po co się męczyć i kombinować z jakąś rzeźbą jak blokady kosztują 70pln.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 sierpnia 2013, 22:41 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 17 sierpnia 2013, 12:38
Posty: 3
model: T4 DEHLER
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
...czyli ten zestaw za 70 zł wystarczy ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 sierpnia 2013, 00:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Wprawdzie nigdy nie miałem jeszcze okazji wymieniać rozrządu i ustawiać zapłonu ale zdaje misię, że te blokady na gwizdek się przydadzą jak ktoś kiedyś wcześniej ustawił pompę "po swojemu". Koło wałka rozrządu napędzające pompę jest bez klina. Można nim obracać dowolnie. I jeśli wcześniej nie było to ustawiane na blokady to uzywając blokad teraz ustawienie pompy może się totalnie rozjechać. Więc do zestawu blokad za 70,- należy sobie dokupić zestaw z zegarem do ustawienia zapłonu i posiąść wiedzę jak to zrobić. Bo chyba tylko w przypadku, że obecnie jest wszystko ustawione na blokady wymiana pasków i ponowne uzycie blokad daje nam szanse, że silnik w miare prawidłowo odpali. Czy może się mylę ?


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 sierpnia 2013, 11:11 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Mylisz się, pompę zawsze trzeba zablokować, czy to wiertłem czy blokadą. Poza tym pompę ustawia się względem wału a nie wałka rozrządu.
Nie ma takiej opcji żeby po wymianie rozrządu pompa była ustawiona idealnie, ale z drugiej strony ciężko jest ustawić tak żeby silnik nie odpalił.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 sierpnia 2013, 12:00 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 17 sierpnia 2013, 12:38
Posty: 3
model: T4 DEHLER
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
... no tak , a zegar do ustawienia pompy jest gdzieś do nabycia za rozsądną kwotę?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 sierpnia 2013, 14:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
2 tyg. temu miałem wymienianą pompę wtryskową. Ja pompę zdemontowałem, a mechanik ( Węgier - prawie zero kontaktu :) ) montował drugą. Pierwsze co zrobił to poluzował koło napędu pompy na wałku rozrządu. Potem ustawił wał,.. choć zdziwiło mnie, że patrzył na cos od dołu z kanału, a znak i wziernik są od góry (?). Potem zamontował pompę i zapytał mnie czy dobrze ( ???!!! ). Pokazałem mu, że chyba trochę musi dac do góry więc przesunął i dokręcił. Potem na coś tam patrzył i ustawiał zapłon na poluzowanym kole napędu na wałku rozrządu. W końcu skręcił i odpalił. Zapytał mnie czy ok. Na słuch stwierdziłem, że chyba za wczesnym zapłon i trzeba ciut opóźnić. Znowu poluzował koło, przestawił, skręcił, odpalił. Było OK. Nie używał, żadnych blokad ( wału, wałka,i pompy ) ani zegara.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 sierpnia 2013, 16:47 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
"Na słuch....", "że chyba....." No to teraz masz na słuch że chyba dobrze. Jak tak się naprawia samochody to ja gratuluję. <england>


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 sierpnia 2013, 17:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Smiej sie smiej. Ciekawe gdzie Ty bys szukal fachowca z blokadami i zegarem gdyby Ci auto stanelo na wegierskiej autostradzie. Zholowali do jakiegos okolicznego mechanika I dzieki Bogu dal rade auto naprawic. Tylko Musial poczekac az mu dostarczylem druga pompe. Dobrze ze Wizzair znowu Lata do Budapesztu :)
P.S.
Jak dobrze znasz swoje auto ( a ja znam ) i masz dobry słuch ( a ja mam ) to bez problemu ocenisz czy silnik pracuje tak jak przed wymianą pompy czy inaczej. Dodatkowo posłuchasz jak reaguje na wyciągnięcie "ssania" i już jesteś bardzo blisko ustawień zegarowych,.. które zresztą nie zawsze sa optymalne i wielu mechaników po zegarze koryguje na słuch :).


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 sierpnia 2013, 20:22 
na słuch to się badanie u laryngologa robi <01> pompę ustawia się na zegar rozrząd na znaki takie celowanie to jak kijem w płot


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 sierpnia 2013, 20:39 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Będąc zupełnie obiektywnym to Radauskas ma trochę racji bo moja 2.4D z przebiegiem 570000 po ustawieniu na zegar nie najlepiej pracuje, trzeba ją trochę wyprzedzić żeby dobrze odpalała.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 sierpnia 2013, 20:43 
Tak tylko kolega to miał pierepałki z tą pompą ,cyknąć delikatnie ale samo ustawienie ? na słuch


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 sierpnia 2013, 21:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Przygody przygodami ale to forum czyta wiele osób, które się nie wypowiadają i potem się wzoruje grzebiąc przy swoich autach, rozmawiając z mechanikami itd. W końcu to dział techniczny, więc poziomu trzeba pilnować.

Nie ma co się dziwić, że jest sprzeciw wobec ustawiania rozrządu bez blokad czy kąta wtrysku na słuch. Jak dla mnie to zwykłe druciarstwo, ratować się można w nagłej sytuacji ale publicznie się tym chwalić zbytnio już nie wypada.

Co do pytania z pierwszego postu, tak warto kupić blokady jak robi się dla siebie ale jak widać można robić bez. Każdy zrobi jak uważa.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Kenobi (wtorek, 20 sierpnia 2013, 21:12)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 sierpnia 2013, 22:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Probe041 napisał(a):
Nie ma co się dziwić, że jest sprzeciw wobec ustawiania rozrządu bez blokad czy kąta wtrysku na słuch. Jak dla mnie to zwykłe druciarstwo, ratować się można w nagłej sytuacji ale publicznie się tym chwalić zbytnio już nie wypada.

No też nie przeginaj. Bo później komuś auto stanie w trasie i tak się naczyta na forum o niemożliwości ustawienia zapłonu bez blokad i zegara, że człowiek zjeździ całe województwo ( albo land w innym kraju ) w poszukiwaniu odpowiedniego warsztatu. A tymczasem w sytuacji awaryjnej ktoś z doświadczeniem ( tak jak mój węgierski mechanik w przyautostradowej wsi ) uruchomi auto swoimi metodami i sposobami bez blokad i zegara.
Żeby nie było - jestem "za". Jak auto wróci do kraju i naprawie uszkodzoną pompę to po zamontowaniu ustawie ją na zegar. Ale jestem bardzo szczęśliwy, że udało się "na słuch" i auto pojechało dalej. Tak jak pisałem wcześniej. Żle ustawiony zapłon jest " do usłyszenia ". Ale trzeba mieć wyczulony słuch i rozumieć co się słyszy.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 sierpnia 2013, 22:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A po co blokada w 2,4d ??? wał na znak, wałek na płaskownik np.suwmiarka, pompa sruba , reszta to doświadczenie których blokady niezastapią


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 sierpnia 2013, 23:22 
<01> AMEN


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 sierpnia 2013, 13:24 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
chemik211 napisał(a):
A po co blokada w 2,4d ??? wał na znak, wałek na płaskownik np.suwmiarka, pompa sruba , reszta to doświadczenie których blokady niezastapią


Ty chyba nie bardzo złapałeś istotę problemu, to czy ty sobie tą blokadę zrobisz czy kupisz to ma akurat najmniejsze znaczenie.
Kwestią było czy blokować rozrząd czy nie, a nie czym blokować.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 sierpnia 2013, 13:46 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
czarny1x1x napisał(a):
na słuch to się badanie u laryngologa robi <01> pompę ustawia się na zegar rozrząd na znaki takie celowanie to jak kijem w płot


później post chemika

chemik211 napisał(a):
A po co blokada w 2,4d ??? wał na znak, wałek na płaskownik np.suwmiarka, pompa sruba , reszta to doświadczenie których blokady niezastapią


i

czarny1x1x napisał(a):
<01> AMEN


Czyli jakie jest twoje zdanie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 sierpnia 2013, 18:24 
że nie na słuch ,czy sobie kupisz blokady czy sobie je zrobisz dowolność wyboru .


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 sierpnia 2013, 23:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Tylko co do pompy to wiecie dobrze że na zegar nic nie da, tylko słuch = doświadczenie , chyba że mamy igiełke silniczek, a nie jakis kombinowany


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB