T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 20:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 października 2011, 20:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 lipca 2010, 22:22
Posty: 107
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Witam.
Pisałem wcześniej,ale ktoś życzliwy usunął ;)
A więc,mój mułek pali 1,5l oleju 15w40 na 1000km.
Kopci na niebiesko tylko pod obciążeniem,jak się rozpędzam lub jak podjeżdżam pod górę (w lusterku cała góra niebieska jest :P ). Na wolnych nie kopci na niebiesko. Myślę że moc ma dalej taką,jaką powinien.

Co obstawiacie do naprawy i jaki tego koszt?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 października 2011, 20:38 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Ja usunąłem i tym razem życzliwie udam, że nie zauważyłem złośliwości z Twojej strony. Więcej na taką życzliwość za śmiecenie na forum i kiepskie prowokacje nie licz.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 października 2011, 20:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 lipca 2010, 22:22
Posty: 107
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Nie denerwuj się tak ;)

Przepraszam za zaśmiecanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 października 2011, 22:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jaki przebieg??
Jakieś wycieki??
Jaka kompresja??
Nie został przegrzany??
Może uszczelniacze już padły??
Sprawdź PW


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 października 2011, 16:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 lipca 2010, 22:22
Posty: 107
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Przebieg na liczniku 360 000 ;) z haczkiem.
Wyciek drobny na pokrywie zaworowej,ale bez przesady ;)

Kompresja jeszcze nie mierzona.
Przegrzany myślę że nie został,płyn chłodzący nie gotował mu się nigdy.
Nie wiem,może i one padły,nie znam się.

Wyczytałem że ustawienie rozrządu może mieć na to wpływ? Właśnie zaobserwowałem to po ustawieniu...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2011, 07:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 lipca 2010, 22:22
Posty: 107
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Widzę że temat już upadł,czy to wszystko na co mogłem liczyć z Waszej strony?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 października 2011, 09:56 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 12:13
Posty: 224

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Zacząłbym od kompresji. weryfikację uszkodzenia pierścieni przeprowadź mierząc ciśnienie w cylindrach na sucho i z tzw. próbą olejową.

Wg mnie to pierścienie. Bez ściagania głowicy się nie obędzie. Jeśli uszczelniacze zaworów to silnik zakopci tylko przy nagłym przymknięciu przepustnicy. Jeśli pierścienie to raczej odwrotnie

Czyli, albo jeździsz i dolewasz i nie przeszkadza Ci to, albo ściągasz głowicę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 19:38 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 19 lutego 2013, 18:43
Posty: 19
model: T4
silnik: 2,4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, podpinam się pod temat.
Posiadam silnik 2,4D i znika ok 2l oleju tygodniowo. Płyn chłodniczy bez zmian, czyi raczej go spala, ponieważ pod silnikiem jest sucho.
Przebieg to ponad 350tyś, silnik zalany jest olejem Mobil1 15W40
Podczas mocniejszego przyśpieszania lub gwałtownego ruszania za autem jest sporo dymu.
Stawiam na pierścienie. I tutaj pojawia się pytanie czy podczas ich wymiany konieczny jest remont głowicy?
Z góry dziękuję za odp i Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 20:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Tak musisz głowice oddać do szlifowania . a przy okazji sprawdź panewki , zrób wtryski i sprawdż świece żarowe


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 20:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 19 lutego 2013, 18:43
Posty: 19
model: T4
silnik: 2,4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzieki za info, będziemy coś nad tym myśleć...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 20:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
przede wszystkim jak zdejmiesz głowicę to oddaj ją do sprawdzenia szczelności - bo pękanie to ich genetyczna choroba


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 21:47 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 19 lutego 2013, 18:43
Posty: 19
model: T4
silnik: 2,4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tylko nasuwa się pytanie, czy warto inwestować w tak stary silnik? Minimum to wymiana pierścieni, wszystkich uszczelek no i obróbka głowicy, wymiana uszczelniaczy zaworowych itd. Mechanik chce za to majątek, a sam nie wiem czy coś z tym podziałam, a miał bym chęci, tylko że brak doświadczenia. Aha no i rozrzad przy okazji <zniesmaczony>


_________________
Odświeżony dostawczak


Ostatnio edytowano wtorek, 19 lutego 2013, 21:49 przez fishbone20, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 21:49 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Albo pierścionki na tłokach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 22:38 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
No jak umiejętności brak to pociągnie cię to nieźle czasem warto kupić drugi motor.
Mnie wymiana tulei plus pierścienie miała wynieść 750zł (taniej niż szlif i nowe tłoki mowa o samej obróbce dołu silnika zdemontowanego i rozebranego do gołego przeze mnie ) więc kupiłem dużo taniej drugi dół ale wcześniej zawiozłem go do warsztatu zajmującego się silnikami na oględziny.
Mój 2,4d poszedł na sprzedaż a oleju nie konsumował ale to tak jest czasem trafisz czasem nie.
Chyba ,że masz mechaniora co ci dobrze taki motorek sprawdzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 22:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Kumpel z forum z tego co pamiętam sprzedaje motor 2,4 .....wiem że był w dobrym stanie...
Już chwilę ma ten motor i na pewno chce sprzedac więc wydaje mi sie że dobra cene możesz uzyskać....
viewtopic.php?f=19&t=6242


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 23:07 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 19 lutego 2013, 18:43
Posty: 19
model: T4
silnik: 2,4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Widziałem go :) tylko to jest tak że za te 1700zł + przekładka silnika z 400-500zł to za tą sume można też zrobić dobry remont aktualnego silnika i wiemy co mamy... Ale dziękuję za poruszenie tematu <09>


_________________
Odświeżony dostawczak


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 23:33 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Eee tam przekładkę jak się postarasz to we 2 z kolegą zrobisz.
Motor wisi na 1 łapie i jest przykręcony do skrzyni biegów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 23:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
fishbone20 napisał(a):
Widziałem go :) tylko to jest tak że za te 1700zł + przekładka silnika z 400-500zł to za tą sume można też zrobić dobry remont aktualnego silnika i wiemy co mamy... Ale dziękuję za poruszenie tematu <09>

Taaa,... remont za 2 tys.
Kolego,.. ja właśnie robie remont w swoim 2,4D.
Zrobiłem już szlify, kupiłem tłoki i panewki. Wydałem na to ok. 2300,-
Jeszcze tylko uszczelki, płyny, zrobienie głowicy no i wynagrodzenie mechanika. Jak nie przekrocze 6.000,- to chyba będe zadowolony :)
3 lata temu robiłem remont za 3.000,- . Silnik palił, jeździł, oleju nie brał. Ale trochę nim telepało i osiągi nie były zadowalające. Kompresja była 23-27atm. Jaka kasa taki remont i stosowne efekty.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 lutego 2013, 00:50 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 19 lutego 2013, 18:43
Posty: 19
model: T4
silnik: 2,4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No ale nie trzeba chyba od razu robić panewek i szlifu. Pierścienie, uszczelki i obróbka głowicy, w samochodzie wartym 5tyś nie zrobił bym remontu silnika nawet za 4tyś. No niestety, nie jest to auto nie do zastąpienia by tak w niego inwestować. Bo silnk to nie wszystko...


_________________
Odświeżony dostawczak


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 lutego 2013, 00:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
fishbone20 napisał(a):
No ale nie trzeba chyba od razu robić panewek i szlifu. Pierścienie, uszczelki i obróbka głowicy, w samochodzie wartym 5tyś nie zrobił bym remontu silnika nawet za 4tyś. No niestety, nie jest to auto nie do zastąpienia by tak w niego inwestować. Bo silnik to nie wszystko...

Jakaś racja w tym jest. Jak ja będę może kiedyś sprzedawał swojego to wystawie na aukcje silnik + gratis samochód :)
Natomiast nadzieja, że za 2.000,- zrobimy dobrze silnik w 15-20 to letnim aucie dostawczym to mrzonka. To w zasadzie równie bezsensownie wydana kasa jak moje 6.000,- :) Jak czytam w opisach, przebiegi 150 tys. 250 tys. to śmiać mi się chce. Przecież te auta mają nakręcone 500-1000 tys. km.
Mój jak go kupiłem miał na liczniku 160 tys. Licznik ma tylko 6 cyfr :)


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Ostatnio edytowano środa, 20 lutego 2013, 09:25 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
orty i literówka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB