T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 marca 2012, 21:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
FocusMED napisał(a):
Jak zablokowali pompę to nie ma takiej możliwości żeby się znak nie zgadzał. Znak jest na kole a odnośnik na wsporniku więc jak się może nie zgadzać? Chyba że wetknęli blokadę w jakieś sobie tylko znane miejsce. Poza tym nie jest też możliwe żeby silnik pracował normalnie przy przestawieniu o ząbek, nie wiem ile to koło ma zębów ale policz i podziel 360 przez tą liczbę, zobaczysz ile jeden ząbek daje stopni. Przy takim przestawieniu VAG wywalał by błąd zaworu początku tłoczenia.


Kończe teoretyzowanie poniewaz wczoraj wróciłem z trasy i teraz widzę sam osobiscie to co tam piszczy.



Wiec tak , wróciłem do domu więc teraz sam mogę ocenic co i jak. Jak dojde do ładu z instalacją vag`a pod Vistą (coś vista jest oporna w moim kompie) to postaram się ustawić kąt wtrysku.

Otóz tak , silnik faktycznie jest pokolorowany , jeszcze nie spotkałem tak pokolorowanego do tego stopnia jeszcze w zadnym aucie ;). Lakiernik to by te znaki ładne zrobił a to chyba jakiś malarz pokojowy robił :P. Dobra , ale koniec zartów. Pisaliście tu o znakazch , jest djak dla mnie oczywistym ze znaki się pokrywać powinny i tam gdzie trzeba powinny byc blokady zastosowane. Przy wymianie rozrządy byl ustawiony GMP , i w/g AutoDaty powinny się w pokrywać znaki na obudowie pompy i na kole zębatym pompy. Ale tu sie nie pokrywaly i był pasek przestawiony o ząbek jeden. Podkreslam przy zgrywaniu się innych znaków. Po zdjęciu kola zebatego walka rozrządu pompy wtryskowej , wałek zostal zablokowany liniałem. Po zablkowaniu punkt na kole zamachowym pokrywal się dalej z wypustką w obudowie skrzyni biegów w otworze. Owszem ktoś kiedys zrobił dodatkowy znak na wiencu koła zebatego na jednym zebie ale odpowiada on wycechowanemu znakowi obok wieńca , moze ktoś slepy byl i znak zrobił sobie aby lepiej był widoczny , tego nie wiem. Pasek został zalozny od "głownego" rozrządu i po załozeniu paska pózniej paska od pompy wtryskowej tak aby znak na kole pokrywal się ze znakiem na obudowie pompy auto nie odpaliło. Po regulacji na rózne sposoby (niestety nie posiadam czujnika zegarowego... tzn czujnik posiadam ale nie mam redukcji aby w pompe wlozyc) to wsumie było szukanie wiatru w polu. Przestawiłem pasek o ząbek , tak jak bylo to wczesniej i samochód odpalil , wsumie cięzko palił , poniewaz kręcił kręcił rozrusznik auto tak jakby chciało zapalic a nie mogło azwkońcu odpaliło. Po chwili jak zagrzał sie to odpalił juz bez problemu , jak postał chwile znów cięzko palil. Więc zaczelem narazie ustawiac tak na "pałe" rolkami ten pasek i po dłuzszej zabawia trafiłem tak ze teraz auto odpala i jak zimny i jak cieply wsumie bez jakiegoś większego problemu , no moze jak zimny trzeba chwile dluzej pokręcic ale tak samo było przed wymianą rozrządu. Więc teraz by sie przydalo ustawic go juz dokładnie "pod vagiem".

Ale moje pytanie nadal się sprowadza do poczatku , czy jest mozliwe aby pasek mógłbyc o ząbek przestawiony ??? Nie wiem jeszcze jak wyjdą logi z pod vaga , ale skoro auto nie chciało odpalić w/g ksiązkowych ustawenień ( w/g AutoDaty) to dlaczego odpalił jak pasek o jeden ząbek sie przestawiło ?? Przeciez to jak tu juz niektórzy pisali jest niemozliwe. Czy istnieje jakas mozliwosć ze pompa jest jakoś przestawiona lub coś w tym stylu ze znaki na niej się nie pokrywają ?? Może ma pompę wsadzoną od jakiegoś "jelcza" a nie T4 ;).


Wsumie z T4 nie miałem do tej pory do czynienia , wymieniałem kilka razy sam osobiscie rozrząd w LT 2,5TDi , a to silnik zblizony konstrukcyjnie , praktycznie identyczny i zawsze po ustawieniu GMP na kole znaki na pompie mi sie pokrywały , z wymianą nie było problemu. Aby ukrucic snucie domysłów tutaj niektórych , umiem bardzio dobrze wymieniac rozrządy i wiem jak to się robi ale z silnikami z grupy VAG ogólnie rzecz biorąc mam mało do czynienia narazie , głownie to chyba nie ma tajemnicy dla mnie w silniku cdi , zwłaszcza 2.7 w sprinterze , od francuzów i włochów , a juz totalnie na wylot znam praktycznie większosc silnikow produkowanych od 90roku w takiej marce jak Toyota i jak ktoś ma jakiś problem z tymi autami na T to moze uderzac do mnie spokojnie. W kazdym z tamtych aut ustawiane były rozrządy ze tak to nazwe "ksiązkowo" i jezeli były znaki odniesienia to zawsze sie pokrywały. Tutaj tez ustawiłem dziś pompę tak ze auto odpaliło więc nie jest zle , teraz tylko ustawienia kata wtrysku tak jak powinien byc , ale cały czas nie daje mi spokoju to ze (i tu podkreslam) pompa musi byc przestawiona o jeden ząbek , i proszę mi nie pisac ze to nie mozliwe bo wiem co zrobiłem i jest to widac mozliwe , więc teora teorią a w praktyce wychodzi co innego. Narazie skanowałem skanerem zwykłym, więc zadnych blędów odnośnie kąta wtrysku nie wywala. Wszystkie ustawienia , zgrania znaków się zgadzaja prócz tej przeklętej pompy... Wsumie tak mysle ze nie bede się za bardzo roztrząsal dlaczego tak jest , ustawi się kat wtrysku jezeli się da przy tym przestawieniu o ząb i zostawi to w spokoju , ale ciekawośc mnie zrzera poprostu...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 marca 2012, 21:34 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Jedyne co mi przychodzi do głowy to zablokowany lub uszkodzony zawór regulacji początku tłoczenia. Jeśli tak jest to na pewno wyjdzie na VAGu.
Jak masz 64bitową Vistę to tylko VCDS, na 32bitowej VAG Com dział bez problemu.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 marca 2012, 21:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
FocusMED napisał(a):
Jedyne co mi przychodzi do głowy to zablokowany lub uszkodzony zawór regulacji początku tłoczenia. Jeśli tak jest to na pewno wyjdzie na VAGu.
Jak masz 64bitową Vistę to tylko VCDS, na 32bitowej VAG Com dział bez problemu.


No własnie musze poradzić sobie z instalacją poniewaz dokładnie VCDS próbuje na Viscie zainstalować , vag com tez próbowalem zainstalować to ten wogóle nie odpala zainstalowany. Wsumie program się zainstalowal tylko pliku jednego nie moge skopiowac bo mi wywala Odmowe dostępu do folderu docelowego pomimo ze porobiłem sobie dostep pełny do wszystkiego na kompie. Pózniej jak bede miał dostep do kompa z win7 to na nim bede próbował. No ale to nie temat o systemach operacyjnych ;).

Jak podłącze po kompa auto to pewnie wyjdzie co i jak , narazie odpala i jezdzi w miare normalnie , troche bardziej mułowaty jest jak byl. Jedynie komp mi pokazuje spalanie kosmos , po odpaleniu 40 litrów chwilowe. Ale wczesniej czasem tez potrafił pokazać 30l chwilowe i po jakimś czasie się to uspokoilo i pokazywał juz normalnie.

Nic , jak juz uda mi się podłaczyc po vaga to wtedy napisze co wyszło...


Ostatnio edytowano niedziela, 11 marca 2012, 21:52 przez Sterciu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 marca 2012, 21:52 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Chcesz VAG Coma 3.11? Na pewno pójdzie na Viście.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 marca 2012, 21:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Mam jakiegoś vag.com 311.2 i również 409.1. Próbowałem zainstalować 311.2 i ten mi nie odpala się wogóle po zainstalowaniu. Dokładnie teraz sprawdziłem i mam 32 bit vistę...

Własnie dorwałem drugiego kompa więc tam teraz próbuje z zainstalowaniem VCDS... Zobaczymy czy wszystko pójdzie jak nalezy i tam moze ruszy...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 marca 2012, 22:07 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Sterciu, u mnie też tj. pisałem wtrysk jest wyprzedzony i 1 ząbek był za dużo, lecz Ty nie koniecznie masz tych ząbków tyle samo co ja, kolega kilka postów wyżej poddał pomysł jak określić ile stopni ma na kole 1 ząbek. Pisałem też, że im bliżej u mnie zrównania znaków koła pompy z jej wspornikiem, tym słabsze auto, teraz ok. 0,2 cm jeszcze nieco przymula i czuję że optymalne będzie przyspieszenie ok. 0,3 cm. Ps. opierając się na lekturze literatury naukowej dopiszę, że odległość między GMP a początkiem wtrysku przyspieszona o kilkanaście stopni obrotu wału korbowego daje najlepsze efekty w postaci redukcji zużycia paliwa + redukcji emisji dwutlenku węgla ;-)


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 marca 2012, 22:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Hehe... powidacie ze koło zębate moze miec inną ilosc zębów.... Jutro bedzie u mnie z rana kolega ACVką to sprawdze dla swietego spokoju jak u niego jest ;) , ile zebów ma koło , a ile u mnie ma , ale wątpie aby była róznica w ilosci. Miał rozrząd tez zmieniany niedawno poniewaz kupił auto w styczniu tego roku (nawet byłem z nim po nie) więc ustawimy wszystko na znaki , GMP , i wtedy zobacze czy bedą u niego na pompie się pokrywały znaki mniej więcej. Nawet jak będzie miał przestawiony o te 2-3mm jak piszesz to nie o jeden ząb bo jeden ząb to juz jest chyba dośc sporo , około centymetra gdzies chyba bedzie.... A u mnie idealnie o jeden ząb wychodzi przestawienie patrząć na znaki na obudowie pompy a kole zębatym pompy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 marca 2012, 22:54 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Posiadamy inne silniki i z pewnością różne pompy - mam już założoną obudowę i autko w eksploatacji, będę niebawem ustawiał zegarem to wtedy policzę swoje ząbki;-). U mnie ząbek ma ok. 0,5 cm. Ktoś kiedyś kupował koło do pompy przez forum i policzył ząbki przy pompie 2.4D, jak to znajdę to podam w przybliżeniu kąt który był za duży.
Ps. Z tego co się doliczył kolega ząbków u mnie jest prawdopodobnie 33 co daje ok. 11 stopni na pompie a ponad 20 stopni OWK. Optymalne ustawienie mieści się w przedziale 8-14 stopni OWK. Wniosek taki, że u mnie było o dużo za dużo :-)


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 marca 2012, 22:05 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
U mnie w 2.4D jak ustawie na zegar to nie chce na zimno odpalać i jest mułowaty. Musi być ustawiony prawie pół zęba za znakiem.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 marca 2012, 22:38 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Czyli podobnie jak u mnie:), co do zegara miałem oczywiście na myśli dokładne odmierzenie kąta ok. 12 st. OWK, obawiam się jednak że przy dokręcaniu śruby koła wałka wszelką dokładność może szlag trafić.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 marca 2012, 23:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 22 marca 2011, 01:03
Posty: 1
model: multivan t4
silnik: 2.5TDi 102KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Przepraszam, że się podepnę pod wątek ale bez sensu zakładać chyba nowy bo to prawie o tym samym.
A mianowicie, co powiecie na taki problem który(mam nadzieję) rozwiązałem i znalazłem prawdopodobną przyczynę.
Otóż, robiłem dość duży "serwis" auta(silnik też ACV) ale w silniku zmieniłem tylko olej, świece i rozrząd(wszystko wydawało się ustawione na znaki). Na początku był problem z odpaleniem więc odpaliłem go na samostart a normalnie nie chciał wcale pracować(kąt wtrysku w VAGu>255 i błąd że zły timinig). Po oględzinach okazało się, że pasek na pompie jest o jeden ząbek przełożony więc poprawiłem jak trzeba i auto bez problemu zagadało. Trochę podymiło ale doszedłem do wniosku że to normalne przy takich kombinacjach(paliwo niedopalone w komorze+samostart). Kąt wtrysku bezpośrednio po odpaleniu około 58-60 przy temperaturze paliwa 80 więc poczekałem do 120 i było też koło 60 więc troszkę opóźniłem i ustawiłem książkowo na 52-54. Auto było nagrzane i przestało dymić, normalnie się wkręcał na obroty. Przyszedłem następnego dnia i zacząłem resztę składać do kupy a przy okazji wymieniłem filtr paliwa. Żeby odpalić musiałem trochę go pokręcić ale pomyślałem, że przecież wymieniałem filtr więc troszkę się zapowietrzył. Odpalił ale przy 1500-1600 nie wkręcał się na obroty i strasznie dymił. Popracował trochę i zacząłem szukać przyczyny. Przejrzałem przewody paliwowe - dużo bąbli - zapowietrzony. Pochodził jeszcze trochę i nic to nie dało więc podłączyłem na krótko pompę bezpośrednio pod baniak z ropą i nic to nie pomogło, dalej zamulony, dymi na siwo i dym gryzący.
Wymyślałem już różne scenariusze:
nastawnik - ale przecież nic nie ruszałem a sam od stania raczej się nie zepsuł.
pompa - to samo
wtryskiwacze - to samo
wymiana świec żarowych(wszystkie były padnięte) - powinno być lepiej
olej - też powinno być lepiej
filtr paliwa - tak samo

W sobotę podłączyłem paliwo z baniaka przez filtr, jeszcze raz VAGiem sprawdziłem kąt wtrysku ale przy tym silnik się nagrzał i przestał się zamulać przy 1500-1600 więc pomyślałem że chyba zapowietrzona była pompa.
Następnego dnia na zimno to samo - kręcić trzeba żeby odpalić. Po odpaleniu nie ma reakcji na gaz, po chwili jak zaczyna na gaz reagować to zamula przy 1500. Nie miałem pomysłu co to może być i zostawiłem ,a dziś postanowiłem dobrać się do EGR i to był chyba strzał w dziesiątkę. Po odkręceniu ukazał mi się widok znany pewnie wszystkim którzy go czyścili - wszystko zasmolone. Po odłączeniu EGR, uruchomiłem samochód(zimny) za pierwszym obrotem wału, nie dymi praktycznie wcale, na obroty wchodzi normalnie. Stworzyłem nawet teorię, czemu przed naprawą było wszystko ok i nie dymił. Otóż przy odpalaniu na przestawionej pompie wypryskałem prawie pół puszki samostartu(w praktyce pewnie jakiś spirytus) który ładnie rozpuścił zaschnięty syf w kolektorze i zaworze i zaczął to wszystko spalać a przy odpalaniu i wolnych obrotach miał za dużo tego syfu i nie ogarniał. Nie miałem już dziś czasu żeby skończyć i pomysłu jak odkręcić kolektor ssący więc na dziś skończyłem, ale jak sądzicie czy to możliwe, żeby takie objawy dawał EGR? Czy szukać przyczyny w zasilaniu paliwem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 marca 2012, 02:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Dziś z rana chwile pobawiłem się aby sprawdzic jak u kolegi ustawiony jest rozrząd. Ustawiliśmy GMP i punkty na pompie i kole pompy sie prawie zgrywały u niego, minimalnie był przesuniety punkt na kole względem punktu na obudowie pompy. Ale to było nie duzo , moze z milimetr , moze z dwa milimetry. Auto było zagrzane więc odpalać ladnie odpalał i na zimnym tez podobno odpala bez problemu. Czyli w przeciwieństwie do tego co jest u mnie to jest roznica co do znaków. Troche zabawy bylo ale z ciekawości przeliczyliśmy zęby u niego na kole pompy i u mnie , w obu autach jest ta sama ilośc... z tego co pamiętam kolega naliczył ich chyba 33 . U mnie w tej chwili juz nawet więcej jak o ząb jest przestawiony pasek poniewaz ustawiłem go narazie tak aby jak najlepiej odpalał i wyszło ciut więcej jak ząb przestawienie w stosunku do znaków. Nie bede tego więcej roztrząsał jezeli kąt wtrysku się da ustawić jak nalezy pózniej i nie bedzie zadnych błędów.

Narazie jak zimny jest odpala po krotkim kręceniu , ale tak samo było przed wymianą rozrządu , jak cieply odpala momentalnie jak tylko rozrusznik zakręci. Nie zdązy porządnie zakręcic a silnik juz chodzi. Wczesniej przed wymianą paska musiał na ciepłym jednak porządnie zakręcic tez aby odpalił. Dziś troche go jeszcze podregulowałem i ładnie sie zbiera , kopa ma jak miał przed wymianą w/g mnie. To było wsumie ustawianie takie na oko , więc jeszcze trzeba dokładnie go ustawic i jak bedzie wszystko ok to tak zostawie najwyzej.

EDIT:

Kąt wtrysku ustawiony , na wykresie TDI-Timing oscyluje w granicach niebieskiej lini więc jest dobrze chyba;). Ale nastał inny problem z ktorym muszę się uporac , zerwany gwint w głowicy od szpilki drugiej rolki.... :/. Na chwile obecna był w okolicach 48-54.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 kwietnia 2012, 08:56 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
U mnie wczoraj wyszla podobna sytuacja.Główny rozrząd złożony na znaki ,składam pompe wtryskowa na znaki odpalam i du...Silnik odpala i gasnie ,odpala i gasnie.Przestawiłem pompe na znak ,który sobie zrobiłem przed demontażem (własnie o 1 ząbek przestawiony) ,strzał i silnik ładnie pracuje.Wiec chyba jednak cos w tym musi byc co Sterciu opisuje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 kwietnia 2012, 09:14 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
W stosunku do zaleceń producenta przyspieszenie będzie o wiele za duże, ba nawet moje na pół ząbka to za dużo, tylko że serwisówka nie bierze pod uwagę okresu eksploatacji auta. Jeśli odpala z 1 ząbkiem i chodzi poprawnie to sprawa jasna.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 stycznia 2013, 11:41 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 26 czerwca 2011, 17:35
Posty: 67
Lokalizacja: ONY
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Mam pytanie - czy przestawienie pompy - zmieni "głos" pracy silnika? - gdzies od kogos usyszałem ze moj silnik chodzi troche za "twardo" - słuszałem juz kilka t4 z tym silnikiem (acv) chodza troche ciszej "miekko" - czy to własnie moze byc złe ustawienie pompy paliwowej?

Dodam ze silnik odpala idelnie (ciepły czy tez zimny)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 stycznia 2013, 11:58 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Trzeba opóźnić zapłon,żeby bardziej miękko pracował.U mnie też znajomy mechanik powiedział ,że chodzi za twardo ,a kąt wtrysku mam dobrze ustawiony.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 stycznia 2013, 22:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 12 grudnia 2012, 19:01
Posty: 21
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Witam, chciałbym podłączyć się do wątku o ustawianiu kąta wtrysku. Po wymianie rozrządu pojawił się problem z zapalaniem jak nastały mrozy. Ustawiłem Vagiem na ciepłym silniku ok 60 ( skacze) i powinno być dobrze, a nie jest. Jak sprawdziłem na zimnym silniku to jest ok 45, czyli juz poza przedziałem na TDI graph. Jak dla mnie to zimny silnik powinien mieć wcześniejszy wtrysk, a nie późniejszy i dlaczego nastawach podstawowych 000 to się zmienia w funkcji temp i to w złą stronę :)?
Ma ktoś z kolegów jakieś doświadczenie, albo może sprawdzić u siebie jak wyglądają logi na zimnym i ciepłym silniku?
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 lutego 2013, 19:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 sierpnia 2012, 15:51
Posty: 127
model: caravelle/multivan
silnik: 2.5tdi ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
chyba nie ma sensu zakladac nowy watek jak pytanie dotyczy rozrzadu w silniku ACV, do rzeczy potrzebuje porady w sprawie nowego rozrzadu, na allegro ceny wachaja sie dosc niezrozumiale mimo ze niektore oferty sa identyczne, prosze o porade doswiadczonych kolegow ktory zestaw z allegro powinienem kupic, interesuje mnie zestaw z dwoma paskami i pompa wody, z gory serdeczne dzieki!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 lutego 2013, 20:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
mamy już taki temat:
viewtopic.php?f=14&t=3944
i tam proszę o dyskusję co i jak kupic


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 lutego 2013, 10:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
A ja spytam czy to mozliwe aby nie było znaku GMP na kole zamachowym ?? Okręciłem kilka razy silnikiem i zadnego znaku nie znalazlem prócz zrobionego jakimś zóltym markerem... Ustawilem na ten zrobiony znak to pokrywają sie znaki na pompie wtryskowej oraz jakies dodatkowe zrobione przez kogos na rozrządzie głownym. Zastosowałem się do tych znaków bo do czegoś musze miec odniesienie ale sam fakt braku jakiegokolwiek znaku na kole zamachowym mnie troche zaskoczył... Silnik oczywiście ACV , pamiętam u siebie jak wymieniałem to byl dobrze widoczny znak nacechowany ,a w tym aucie znaku zadnego nie ma...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB