T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 czerwca 2012, 13:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Mam takie pytanko , moze ktoś miał juz cos podobnego i podpowie gdzie szukac przyczyny.

Kąt pochylenia koła , koło jest w/g mnie za mocno pochylone , dołem w rozkraku. Zakres regulacji się skończył na sworzniu górnym ,a kat kola nadal jest zły. Olałbym to gdyby nie scierało opony ale trze od wewnatrz , i to sciera pod bardzo mocnym kątem sam rant opony. Na co stawiac , na krzywy sworzeń , krzywy wachacz czy coś jeszcze innego ?? Druga sprawa auto sciaga na lewą strone (kat pochylenia kola zły jest w prawym kole) , możliwe ze opone sciera przez zły kat wyprzedzenia zwrotnicy ?? Gdy o 180 stopni zmieniłem kąt wyprzedzenia zwrotnicy auto przestało sciągac , ale wydaje mi się iz zaczeło znów opone od zewnatrz wtedy scierac, wogóle tak jakby na całej szerokości. Wiem ze najlepiej an geometrie podjechac ale jak zakres regulacji mi się skończył to tym bardziej oni nic nie zrobią a kase pewnie wezmą....

Dodam ze wszystkie tuleje są dobre , nie są wybite , sworznie równiez.

Powiem ze jak patrzyłem po róznych T4 na ulicy to mają koła przednie zreguły w lekkim pocyle , a u mnie lewe jest prawie w pionie (i tu na oponie zero sladów aby coś złego z nią się działo) a prawe w "rozkraku".

Obejrzałem auto czy walone nie było gdzies z tamtej strony ale nie widać aby cokolwiek było robione , jedynie rant nadkola jest podszpachlowany , reszta wygląda na nieruszane więc chyba walony nie był. Moze jakies uderzenie w krawęznik miał ale tez by koło chyba raczej poszo w drugą stronę....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 czerwca 2012, 13:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
patrzyłeś na drążki skrętne czy mają tak samo ustawioną wysokośc na regulacji ??

moim zdaniem nie obejdzie się bez zapłacenia za geometrię - wtedy przynajmniej będziesz wiedział o ile i w którą stronę tak na prawdę ucieka ci zawiecha


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 czerwca 2012, 15:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Drązki mają własnie róznie ustawioną wysokośc na regulacji, nie pamiętam który jak teraz bo juz dośc dawno to zauwazyłem. Ale jak auto postawie na równym betonie to mierząc najprostszym sposobem czyli miarką od gruntu do rantu nadkola to lewa strona o około centrymetr jest nizej jak prawa...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 czerwca 2012, 18:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
we wszystkich materiałach o T4 przed ustawianiem i sprawdzaniem geometrii każą ustawic równą wysokośc na drążkach


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 czerwca 2012, 19:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Panowie wy piszecie o czymś innym, kenobil pisze o wysokości auta, a Sterciu pisze o wykręceniu śruby na regulacji, wysokość się sprawdza między dolną śrubą amortyzatora a jego mocowaniem u góry, są 3lub4 rózne ustawienia wysokości


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 czerwca 2012, 09:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
chemik211 napisał(a):
Panowie wy piszecie o czymś innym,


piszemy o tym samym, wiem o co chodzi Sterciowi
ale żeby zabrac się za sprawdzenie geometrii trzeba ustawic równą wysokośc samochodu po obu stronach


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 czerwca 2012, 09:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Wróce do domu to bede próbował w tygodniu powalczyc i poustawiac to co dam rade sam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 czerwca 2012, 12:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Kenobil równa wysokość na drążkach nie oznacza równego wykręcenia na śrubie, a Sterciowi o to chodziło


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 czerwca 2012, 15:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Sterciu napisał(a):
Drązki mają własnie róznie ustawioną wysokośc na regulacji


Sterciu napisał(a):
mierząc najprostszym sposobem czyli miarką od gruntu do rantu nadkola to lewa strona o około centrymetr jest nizej jak prawa...


czyli i śruby różnie wkręcone i pobieżnie patrząc fura też krzywo stoi

a ja napisałem jedynie, że ma stac prosto


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 czerwca 2012, 17:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Mierzenie do nadkola to nie jest dobry pomiar, wiec na taki pomiar nawet nie patrze


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 czerwca 2012, 11:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Dziś byłem u gościa który ma renome najlepszego specjalisty od zawieszen we wrocku. Popatrzyl na opone w jaki sposob jest wytarta i stwierdzil ze tą opone nie tnie przez kat pochylenia koła pomimo ze iz sam przyznal ze koło prawe jest pochylone wyraznie. Jak mu powiedzialem ze sciaga mnie na lewo , a tnie od wewnatrz opone prawą to stawia glownie na kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy , ale tez nie wykulcza ze kąt jest ok a poprostu przez zbieznośc tnie. No ogolnie kazal auto wstawić do siebie na geometrie ale najwczesniejszy termin za dwa tygodnie więc odpuszczam sobie jego. Pozatym gemoetria przednich kół u niego w T4 to 400~450zł... więc chyba ciut za duzo ?? Tak patrząc na opone to faktycznie tnie sam bark opony pod mocnym katem , a jakby to był kat pochylenia koła zły to by cieło opone na calej szerokosci pod "skosem".

Zresztą na jaka T4 nie patrze kazda ma pod lekkim katem przednie koła , niektóre nawet pod większym jak ja mam to prawe koło i opon nie widzialem aby im cielo....

Więc jednak bez geometrii się nie obejdzie , tylko aby nie wyszlo ze nie mają mozliwosci regulacji juz..... a skasują cztery stówy za to i nic nie zrobią....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 czerwca 2012, 12:12 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
400 zł to przesada i to duża.U mnie za całą geometrie biorą 80 zł i nie ważne czy tylko zbieżnosc czy wszystkie koła do regulacji.Do tego wszystko na kamerach ustawiane.400 zł to ja nawet za wymiane calego zawieszenia z przodu nie biore.A co do zdzierania samej krawędzi to gosciu dobrze Ci doradził


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 czerwca 2012, 14:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
No i mi teraz o tym piszesz , byłem w Twojej okolicy w piatek , sobote i niedziele więc bym podjechal moze na ustawienie gdzies tam ;) , bo we Wrocku odbiło chyba większosci , pelna geometria w T4 to najtaniej jak pojezdziłem dziś to zawołał mi 270zł , no chyba ze tylko zbieznosc to 150zł...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 czerwca 2012, 18:30 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Ustawili by na pewno ,bo nie ma wiekszych problemów z tym.Sterciu ,to za kare ze byłes i na spota nie leciałes :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 czerwca 2012, 06:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Sterciu coś chyba z tymi cenami mieszasz
w Wa-wie w ASO chcą 280zł za pełną,
w innym miejscu 160zł pełna geometria, zbieżność 70zł


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 czerwca 2012, 08:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
No w tym problem ze nie mieszam , ceny usadziły troche mój zapał , w aso nie byłem nie pytalem sie ale moze warto. Bo jak mam płacic tyle co w aso lub więcej to moze lepiej w aso to zrobić. Jest zakład który za 150zl ustawia ale zbierznośc i kąt pochylenia koła , jak powiedziałem o kącie wyprzedzenia sworznia zwrotnicy to powiedział mi gosciu ze w T4 się tego nie ustawia więc napewno nie pojade do niego. Tam co pisalem ze tak drogo gośc woła sobie to za samo ustawienie zbierznosci krzyczy 200zł i to nawet czytając opinie w necie na jego temat mozna to doczytac , ale nie przekonuje mnie to stwierdzenie co w necie czytam ze za "jakośc trzeba płacic" bo to lekka przesada jak dla mnie. Moze dziś do aso podjade i się spytam. Ceny są chore za pokręcenie drązkami , w sprinterze ustawiałem kilka razy zbierznosc to płaciłem po 150zł za to i to nie był serwis.... Może gdzies za miasto podjade na jakies wioski i tam bedzie taniej... Chyba ze ktoś ustawiał we wrocku i moze polecic coś , bo jak narazie cztery zakłady takie bardziej znane gdzie wiedziałem ze ustawiają takie rzeczy to cenowo nie zachęcają...

Narazie zalozyłem opony na dojezdzenie takie wiec mi się nie spieszy z tym , moze jak pojade gdzies w trase to ustawie to wszystko. Moze we wrocku są warsztaty gdzie taniej to robią ale nie przychodzi mi do głowy gdzie uderzyc z tym... Podzwoniłem po znajomych co mają warsztaty to robią jak nie klimy to inst.gazowe i inne pierdoły , a nikt nie ustawia geometri jak na złosc.... :/.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 czerwca 2012, 09:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Sterciu, u Floryna byłeś? Mi tam 2 lata temu robili geometrię za 70zł w T4ce http://www.cylex.pl/firmy/floryn-auto-- ... 63970.html

Teraz przed wyjazdem na zlot robiłem u gościa na Waflowej (na Ślężnej nie mieli czasu)- Auto Geo - tel 668 677 984, płaciłem chyba 100zł ale tylko to zbieżność raczej była ustawiana.

Tutaj podobno też ustawiają, niedaleko Ciebie http://www.pepper-moto.pl/


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 czerwca 2012, 09:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
na Sleżnej byłem i cenowo mnie zagieli za cala geometrie.

Teraz podzwoniłem i w Długolęce jest zaklad ktory niby calą geometrie robi za 150zł. Moze tam podjade jak bede miał czas, teraz mi się nie spieszy bo tak jak pisalem , zalozylem opony takie na dojezdzenie więc moze je sobie trzec narazie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 czerwca 2012, 09:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
a są u ciebie serwisy typu Feuvert lub Norauto
bo ja w Wa-wie to geometrie robię w Feuvercie za 170 zł teraz i robią najlepiej, mają wszystkie ustawienia w kompie - wpisuje VIN i od razu ma gotowe, jak chcesz to możesz patrzeć jak to robią - pokazuje Ci na ekranie wszystkie ustawienia włącznie z tym czy twoja T4 ma ustawialną tylną oś czy nie ( o czym niektóre warsztaty nie mają pojęcia )
tam właśnie to co ci mówiłem, że np kąt wyprzedzenia na lewym wahaczu mimo nowej tulei jest na granicy ustawialności


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 czerwca 2012, 10:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Feuvert pierwsze slysze ale Norauto jest , po Twoim poscie zadzwoniłem tam bo akurat bylem w piatek pytać się o końcówkę haka hol i wizytówek nabrałem sobie do nich. Kobieta w słuchawce jak usłyszala ze to auto dostawcze to tylko szybko mnie poinformowała ze w dostaczych nie robią geometrii.... Więc juz dalej nie ciąglem rozmowy.... Mogłem nie mowić ze to dostawczy tylko osobowy....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB