T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 lipca 2010, 20:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 lipca 2010, 20:15
Posty: 10
model: t4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie,

posiadam t4 w wersji Westfalia z silnikiem 2.4 D bez turbo.

Chciałbym się dowiedzieć czy da się założyć skrzynie od innego modelu tak aby samochód stał się szybszy?? w moim wypadku przy 100km/h silnik kręci prawie 3 tyś obrotów, katorga...

czy istniały różne skrzynie biegów dla wersji cięzarowej, carawelle, westfalia, multiwan ?? który model miał najszybszą skrzynie?

Z góry dziękuje za odp. :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 lipca 2010, 20:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 18:01
Posty: 1501
Lokalizacja: Warszawa
opis: Podróżować, zwiedzać, bawić, świat całować...
model: LT
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 248 razy
Pomógł: 194 razy
Ja mam Multivana tez 2,4D i mam takąsamą skrzynię jak Ty, gdyż mam dokładnie takie same obroty. Ale wiem że co poniektórzy (chyba caravelle) mają dłuższe skrzynie.


_________________
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 lipca 2010, 21:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 lipca 2010, 20:15
Posty: 10
model: t4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
właśnie również mi się obiło o uszy że jakieś modele mają szybsze skrzynie i chciałbym się dowiedzieć tak na 100% czy mają i które :) muszę zmienić te skrzynie bo takimi prędkościami to cięzarówki jeżdzą :P i to ledwo daje rade je wyprzedzić.. :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 lipca 2010, 21:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
który rocznik
postaraj się znaleźć wlepke z danymi w okolicy lewego błotnika i skrzynki bezpieczników i napisz jaki rodzaj skrzyni masz
tu zdjęcie z caraveli:
Obrazek


caravelle i multivan miały takie same skrzynie czyli najdłuższe

oczywiście pisze o 2.4D


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 lipca 2010, 21:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 lipca 2010, 20:15
Posty: 10
model: t4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
oczywiście zapomniałem dodać ze rok produkcji to 1991, wlepka znajduje się we wnętrzu przy bezpiecznikach, czy w komorze silnika? zaraz pobiegnę poszukam...

jutro z samego rana czeka mnie podróż na urlop, także jakbym się nie odzywał to wracam za 8 dni :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 lipca 2010, 21:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
we wnętrzu, ale w tym roczniku AYF jest najszybsza


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 lipca 2010, 21:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 lipca 2010, 20:15
Posty: 10
model: t4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
chyba wiem gdzie powinna być ta wlepka, ale po niej został tylko klej :/ czy na skrzyni znajdę oznaczenie??

Kenobi, a może znasz oznaczenia ze skrzyni tej najwolniejszej i tej najszybszej? I gdzie szukać tego oznaczenia ? :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 lipca 2010, 21:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Obrazek

najszybsza to taka jak na zdjęciu wlepki w poście powyżej AYF
gdzieś mam rozpiskę skrzyń w zależności od silnika i rocznika ale to po meczu poszukam
przy najwolniejszej skrzyni 2.4D doka miało prędkość max 135 przy 4500 obr


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 lipca 2010, 16:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Oto oznaczenia skrzyń w T4 i jakie skrzynki szły z jakimi silnikami: http://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebekennbuchstabe

AdrianCamper podaj jaką masz skrzynię (symbol), ale prawdopodobnie będziesz miał tą najszybszą jaką montowano fabrycznie pod 2.4D i tu ewentualnie można się pobawić w zmianę kół V biegu (twoja piątka to koła prawdopodobnie 34:45=przełożenie 0,756),wiec szukasz szybsze koła V-tego biegu 28:40 przełożenie 0.700 ze skrzyni DUJ, albo EWB (T4 2.5 TDI 88KM) w obudowie 02B, też te koła szły w Ibizie, Cordobie i Fabi oznaczenia skrzyń GGU i EWT

Ewentualnie deko wolniejsze koła (z osobówek) ze skrzyń w obudowie 02A, koła 33/46 zębów o przełożeniu 0,717 z Passata ze skrzyń o symbolach CAT,CEY,CHA,CNA lata1991-1994 i jeszcze GOLF 1993-1994 skrzynia ASD

Najszybsze skrzynie w obudowie 02B szły w T4 2,5 TDI 88KM symbole:(DUJ,EWB) i deczko wolniejsze (DUH,EWA), ale przy tych poduszka dolna skrzyni jest w formie płetwy i o ile twoja belka ma mocowanie na taką poduszkę to dałoby się taką skrzynkę wrzucić, jednak silnik może sobie nie poradzić z takimi przełożeniami.

Najprostszym rozwiązaniem jest wymiana kół V biegu w T4 ze skrzynią w obudowie 02B jest dość prosta, bo V-tka znajduje się pod deklem.
Tak to wygląda: http://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebe_%28Langer_5._Gang%29

Dla ułatwienia podam jakie koła szły na V-tym biegu w skrzyniach T4 w obudowie 02B (od najwolniejszych do najszybszych):
koła przełożenie
31:37=0,838
36:43=0,837
30:39=0,769
34:45=0,756
29:39=0,744
28:40=0,700
Jeżeli posiada się V-kę o przełożeniu 0,838 czy 0,837 to moim zdaniem max 0,756 można zakładać wtedy różnica na prędkości wyniesie 11%,a gdy posiadamy 0,756 to przy zmianie na 0,700 będziemy mieć 8 % szybszą V-kę


Ostatnio edytowano piątek, 22 stycznia 2016, 18:52 przez mikoli, łącznie edytowano 1 raz


Za ten wpis autor mikoli podziękowali: 6 Adam K (niedziela, 19 marca 2023, 11:38) • ALTRIM (poniedziałek, 10 września 2012, 22:46) • grzes595 (poniedziałek, 15 grudnia 2014, 08:42) • kubastanczyk (piątek, 11 czerwca 2021, 22:33) • Miętus89 (poniedziałek, 12 czerwca 2023, 08:11) • morvik13 (niedziela, 19 czerwca 2011, 16:30)
  Statystyki: 27.27%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 lipca 2010, 17:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
A ja mam 2,4 AAB z 1992 r. i wygląda na fabryczną Caravelle ( z podwyższanym i tapicerowanym dachem ) i skrzynia w.g. nalepki ma symbol CHS. Nie testowałem jeszcze max. osiągów bo auto dopiero co nabyte, a silnik po naprawie ale wychodzi na to, że najszybszy na trasie to ja nie będe :(. Da się tu coś poprawić poza wymianą skrzyni?


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 lipca 2010, 22:05 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Radauskas ;) o ile czujesz że autko ma moc, to możesz wrzucić koła o przełożeniu 0,717 ewentualnie 0,700 bo teraz posiadasz przełożenie na V-tce 0,756.
Jednak autko musi posiadać teraz rezerwy mocy, bo jak wiadomo czym szybsze przełożenie tym więcej mocy potrzeba, jeżeli to podwyższona T4 to bezpieczniej i taniej dostaniesz koła o przełożeniu 0,717 , chyba że to autko ma ciągać przyczepy ewentualnie spore ładunki to lepiej nie kombinuj ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 lipca 2010, 18:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 lipca 2010, 20:15
Posty: 10
model: t4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
mikoli, dzięki za rady z tym kołem od V biegu, poważnie się zastanowie nad tym :) i szacunek za ogarnięcie tego całego tematu skrzyń, dobra robota :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 lipca 2010, 19:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
AdrianCamper napisał(a):
mikoli, dzięki za rady z tym kołem od V biegu, poważnie się zastanowie nad tym :) i szacunek za ogarnięcie tego całego tematu skrzyń, dobra robota :)
Jak chcesz się bawić w szybszą piątkę to najpierw wsadź turbo aby mieć zapas mocy smile


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 lipca 2010, 00:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 7 lipca 2010, 20:15
Posty: 10
model: t4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
zacznę od V biegu, jak nie będzie dawał rady to się zastanowimy nad uturbieniem... choć to pewnie jest bez sensu, bo lepiej odrazu swapować 2.5 tdi z najszybszą skrzynią :P ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 lipca 2010, 00:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
AdrianCamper napisał(a):
zacznę od V biegu, jak nie będzie dawał rady to się zastanowimy nad uturbieniem... choć to pewnie jest bez sensu, bo lepiej odrazu swapować 2.5 tdi z najszybszą skrzynią :P ;)
Eeee tam, 2.4d z turbo robi jak chce ACVkę

Tu masz małe fotostory (graty pasują z 2.5 tdi ACV)

http://www.angelfire.com/wv2/westfalia_ ... ted_UK.htm


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: kubastanczyk (piątek, 11 czerwca 2021, 22:39)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 lipca 2010, 15:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Probe041 napisał(a):
Eeee tam, 2.4d z turbo robi jak chce ACVkę ;)


Zarzuć do uturbionego AAB skrzynię z ACVki i zobacz wtedy co kogo będzie robić.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 lipca 2010, 16:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
rozmawiacie o kołach v biegu dobra ale jak poznać które jest które

mają jakieś oznaczenia?

na allegro znalazlem kilka aucji

typu szybka V
bardzo szybka V

najszybsza V i oczywiscie odpowiednie ceny 450,550, 799 zl


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 lipca 2010, 17:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
b8tz napisał(a):
Probe041 napisał(a):
Eeee tam, 2.4d z turbo robi jak chce ACVkę ;)


Zarzuć do uturbionego AAB skrzynię z ACVki i zobacz wtedy co kogo będzie robić.
Do końca nie wiem, czy by pasowała <38>

andrewa1, mają swoje oznaczenia <57>
http://www.t4-wiki.de/wiki/Getriebe_%28 ... 5._Gang%29


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 lipca 2010, 18:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
andrewa1 napisał(a):
rozmawiacie o kołach v biegu dobra ale jak poznać które jest które
mają jakieś oznaczenia?
Rozpoznajesz po ilości zębów (potrzebujemy pary kół i nie da się sparować kół ze sobą z różnych przełożeń), a wyżej pisałem jakie przełożenia występowały:
mikoli napisał(a):
Dla ułatwienia podam jakie koła szły na V-tym biegu w skrzyniach T4 w obudowie 02B (od najwolniejszych do najszybszych):
koła przełożenie
31:37=0,838
36:43=0,837
30:39=0,769
34:45=0,756
29:39=0,744
28:40=0,700

+ do tej listy można dopisać koła z passata 33:46 (33 koło napędzane, 46-koło napędzające) o przełożeniu 0,717 (33:46=0,717)

andrewa1 napisał(a):
na allegro znalazlem kilka aucji
typu szybka V
bardzo szybka V
najszybsza V i oczywiscie odpowiednie ceny 450,550, 799 zl

Na allegro lepiej pytaj o konkretne (przełożenie) koła (Ciebie prawdopodobnie interesuje przełożenie 0,700 ewentualnie 0,717) nie koniecznie do T4, wręcz chyba nawet lepiej zasugerować że to będzie do Passata <18> powinno być taniej <wink>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 sierpnia 2010, 23:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
U mnie sama piątka jest jeszcze szybsza niż tu podajecie bo przełożenie jest 32:51=0,627
Tyle że przełożenie główne mam wolne bo 74:15=4.933

Skrzynia to EFA do napędu syncro i pewnie dlatego tak duże przełożenie główne.

I teraz mam pytanie, (bo zaczyna mi hałasować docisk wiec będzie przy skrzyni robota) czy jest możliwość zamiany kół na przełożeniu głównym?? czy jest to warte zachodu czy lepiej nie ruszać i dalej śmigać tak jak jest??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 44  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB