T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 164 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2011, 01:41 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Wszystko w porządku panowie, ale w żaden sposób nie odpowiedzieliście na moje pytania ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2011, 01:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Johnny napisał(a):
Może ktoś się orientuje, czy zawór egr jest taki sam w TD i TDI ? Chodzi mi o to, czy http://allegro.pl/zaslepka-zaworu-egr-tdi-vw-audi-skoda-seat-i1526798096.html taka zaślepka będzie pasowała do mojego auta? Sprzedawca odpisał 'raczej tak' ale chciałbym, żeby ktoś obeznany to potwierdził/zanegował.

I druga sprawa - odnośnie uszczelek pod kolektor - jak powiem w sklepie jaki mam silnik to mi dobiorą prawidłowe, czy raczej trzeba będzie zdjąć starą i pokazać o co chodzi? W ogóle w pierwszym lepszym motoryzacyjnym kupie takie uszczelki czy tylko serwis?


Raczej tak ale po co ci to ....jak masz szlifierkę kątową i wiertarkę to sam sobie zrobisz tylko nie z puszki po <beer> bo za cienka ciut grubsza musi być.
Tak jeżeli podasz kod silnika to ci dobiorą ...powinni to sprawdzić w katalogu i raczej się nie mylą, nie musi być serwis wystarczy dobry sklep...


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Ostatnio edytowano sobota, 26 marca 2011, 07:30 przez mariuszgim, łącznie edytowano 1 raz
ort


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2011, 02:16 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Ok, dzięki za odpowiedź. / Pewnie że nie jest filozofia samemu zrobić, ale jak mogę kupić gotowca za 7zł... ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2011, 09:00 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Pasuje idealnie sam taki założyłem a uszczelki to kupujesz materiał na uszczelki tzw. igielit w sklepie w częściami do sprzętu rolniczego


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2011, 15:06 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 07:14
Posty: 545
Lokalizacja: opolskie

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
Mam już wyczyszczony dolot i jest rewelacja, samochód ciągnie od 1800 obr. i poprawiła się zdecydowanie elastyczność, nawet inaczej silnik brzmi. Polecam zdecydowanie tą procedurę ale równocześnie trzeba mieć sprawny przepływomierz bo on też sporo przycina.


_________________
Dobre maniery, mieć jedną T4
Sekcja Dolnośląsko-Opolska


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2011, 22:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 13 listopada 2010, 21:45
Posty: 17
Lokalizacja: CHMIELINKO koło LWÓWKA wlkp
opis: NIE PIJ ZA KIEROWNICĄ STUKNIESZ KOGOŚ I SOBIE ROZLEJESZ
model: TRANSPORTER
silnik: 2,5 tdi 102ps

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
ja też dzisiaj wyczyściłem dolot właśnie wróciłem z trasy i jestem mile zaskoczony teraz to sie zbiera moja FORMUŁKA


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2011, 22:34 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
czy i jakie napotkaliście ewentualnie problemy z odkręceniem samego kolektora dolotowego od głowicy ??
co robiliście z syfem który jest w głowicy na łączeniu z kolektorem co by nie wpadł pod zawory ??


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2011, 22:50 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 13 listopada 2010, 21:45
Posty: 17
Lokalizacja: CHMIELINKO koło LWÓWKA wlkp
opis: NIE PIJ ZA KIEROWNICĄ STUKNIESZ KOGOŚ I SOBIE ROZLEJESZ
model: TRANSPORTER
silnik: 2,5 tdi 102ps

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
problem jest z odkręceniem śrub za turbo sprężarką kiepskie dojście
ja głowicy nie ruszałem bo nie było tragedii.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 marca 2011, 12:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Kenobi napisał(a):
co robiliście z syfem który jest w głowicy na łączeniu z kolektorem co by nie wpadł pod zawory ??


Skrobanie + odkurzacz przemysłowy. Ale silnik miałem wyjęty z samochodu.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 marca 2011, 19:47 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
Czytam że sporo korzyści z czyszczenia dolotu i chyba też się za to zabiorę przy okazji jak będę wyjmował skrzynię biegów.

A podpowiedzcie jeszcze jak przeczyścić IC aby to zrobić za jednym razem? Macie jakieś sprawdzone sposoby?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 marca 2011, 20:21 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
IC się tak nie "paskudzi" ponieważ spaliny dołączają do dolotu "za" IC. Sam tłusty nalot wewnątrz IC można doskonale wymyć czymś takim: http://allegro.pl/zmywacz-uniwersalny-w ... 74693.html


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 marca 2011, 20:22 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
Wiem wiem, ale chce też go przeczyścić skoro będzie zdemontowany. Z zewnątrz to się sprężarką przedmucha a w środku jak ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 marca 2011, 22:25 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
robcio27053 napisał(a):
czy i jakie napotkaliście ewentualnie problemy z odkręceniem samego kolektora dolotowego od głowicy ??


Ja wczoraj sie mierzyłem z tym zagadnieniem, uszczelki pokupowałem, pół dnia rozkręcałem i wyłożyłem sie na jednej śrubie trzymającej kolektor - pięć poszło, a szóstej ukręciłem łepek no i mam problem teraz. Ale niedługo będe dawał turbinę do zrobienia, to poprosze żeby ją tam spróbowali ruszyć.

Jak ktoś wyżej napisał, ze względu na turbinę trudno się dostać do śrub, szczególnie do trzeciej z lewej, ale długi imbus pomaga.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 kwietnia 2011, 15:58 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
Ja dzisiaj z nudów wziąłem się za dolot.powiem szczerze że z wyciągnięciem nie ma większego problemu no może tylko te dwie śrubki przy turbinie ale jak już poszły to później palcami odkręcałem .U siebie nie mam IC na górze to wypiąłem tylko wąż od turbiny i od filtra powietrza.Gorzej mi idzie czyszczenie ,bo już dwa wyciory przekręciłem i teraz czekam na dwa kolejne.Mnie się wydaje że dużo syfu nie było ale zobaczę czy będzie różnica podczas jazdy
to fotka jak wygląda jeden kanał prawie wyczyszczony


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 kwietnia 2011, 16:05 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
czy to prawda że z zaślepionym EGRem silnik wolno się nagrzewa?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 kwietnia 2011, 22:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Nie prawda nagrzewa się normalnie


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 kwietnia 2011, 21:05 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 30 grudnia 2010, 17:50
Posty: 207
Lokalizacja: M-wo
model: TE4
silnik: 1.9 TeDe

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 4 razy
da coś takie czyszczenie w 1.9 TD??? bo chyba większość z was czyści w 2,5...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 marca 2012, 21:26 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Pozwolę sobie odgrzać kotleta gdyż przymierzam się do wyczyszczenia dolotu i kolektora(egr już zaślepiony)Czy dużo jest roboty z wyciągnięciem intercolera w 2.5 TDI(151KM)i w jaki sposób czyściliście go w środku.Może ktoś jeszcze dopisze jakiś sprawdzony patent na wyczyszczenie kolektora w środku(używane specyfiki,narzędzia)Wiem,że trochę już było na ten temat,ale dyskusja zakończyła się jakiś czas temu,więc może warto by było wnieść jeszcze coś nowego.Myślę,że temat jest dość ważny dla dobra naszych <vw> więc wiedzy nigdy za mało.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 marca 2012, 22:27 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Najpierw moczysz w nafcie a potem zmywaczem do tarcz hamulcowych.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 kwietnia 2012, 09:26 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Tak więc stało się-i ja wziąłem się za czyszczenie dolotu(przy okazji prac związanych z wyjęciem turbiny i tak część rzeczy miałem na wierzchu więc poszedłem na całość <38> )Wczoraj wykręciłem kolektor ssący i umieściłem na noc w ropie(z braku nafty,mam nadzieję,że trochę odmoknie)Sam kolektor wyszedł bez większych problemów,jedynie te dwie śrubki przy turbinie zajmują chwilę,a kolektor wyglądał,niezbyt ładnie.Pierwsze 3 kanały,licząc od strony wlotu,jeszcze jako tako,lekki nalot,ale czwarty już gorzej,a piaty zaklejony strasznie(aż dziwne,że ten samochód miał jeszcze takiego buta)Podobnie wygląda wlot do głowicy i tego obawiam się najbardziej.Muszę to jakoś wyczyścić i teraz nie wiem:czy lepiej wziąć jakiś skrobak+odkurzacz i spróbować to odsysać na bieżąco,czy psikać sprayem rozpuszczającym taki syf i przedmuchiwać kompresorem może?Kolektor myślę,że bez problemu dam radę-oprócz ropy,mam różne specyfiki w sprayu więc myślę,że pójdzie.Wszystkie rury też przeczyszczę,choć tam jest tylko lekki nalot olejowy.Więc myślę,że IC będzie wyglądał podobnie.Nie bardzo uśmiecha mi się rozbierać przód celem go wyciągnięcia,więc chyba tylko spróbuję spray+sprężone powietrze.Dziś dalszy ciąg tej nierównej walki <śmiech> o efektach dam znać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 164 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB