T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 22:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 grudnia 2011, 21:10
Posty: 4
model: T4
silnik: 2,5 tdi 88 KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witajcie,postanowiłem sie was poradzic jako były i obecny użytkownik niezawodnego T4,zjezdziłem tymi wozami pół swiata,pierwsze T4 caravella 2,4 800 tys km!!!(połowa na opale) :)potem 1,9 td po lifcie 350 tys i sprzedałem potem same Tdi pierwszw 102 km potem 88 km(niezawodne tdi)i teraz znów 88 km transporter od dziadka Helmuta który naprawde jezdził prawie tylko na ryby kupiony 2000 rok latał od nowego na "motulu"teraz 10W40 przelot dopiero 240 tys km i tutaj zaczynaja sie schody...
tzn.zapaliła mi sie zółta kontrolka min oleju,ale nie potym jak go kupiłem(jechałem 500 km)
tylko jak w trasie pochodził na wolnych obrotach w nocy,rano jak go odpaliłem niebiesko potem przez nastepne 2-3 kilometry swiata niebyło widac za mną,najlepsze jest to że motor chodzi Super,jest suchy jak pieprz i odpala na zimno jak nowy,nic nim nie rzuca nie trzesie itp,ciekawe jest to iż kiedy niechodzi na wolnych i pale go zimnego NIC niekopci dopiero jak pochodzi na zimnym na wolnych kopci,pomóżcie jak macie jakies mądre rady od czego zaczac,pozdrawiam Jacek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 23:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 10 lipca 2011, 17:26
Posty: 27
model: TRANSPORTER
silnik: 102

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Witam
Z tego co napisałeś zaczął bym od sprawdzenia turbiny


Ostatnio edytowano czwartek, 15 grudnia 2011, 15:43 przez maja, łącznie edytowano 1 raz
ort


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 13:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 grudnia 2011, 21:10
Posty: 4
model: T4
silnik: 2,5 tdi 88 KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzieki,tak własnie myslałem,bo poprzednie 88 KM lepiej sie zbierało i chyba tez mniej paliło,
jak myslisz kupic używke,nową czy poprawnie zregenerowaną?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 14:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
ja bym proponował najpierw zrobić kompleksową diagnozę na VAGu, wyjdzie taniej niż wymienianie podzespołów na chybił trafił
od źle działającej turbiny kontrolka niskiego stanu oleju się nie włączy
oprócz tego jesteś bardzo nie ścisły w opisywaniu tego co się dzieje z silnikiem, raz piszesz:
jacekmercedes2009 napisał(a):
najlepsze jest to że motor chodzi Super,

by w następnym poście napisać:
jacekmercedes2009 napisał(a):
poprzednie 88 KM lepiej sie zbierało i chyba tez mniej paliło,


sprawdź ten silnik porządnie bo jeśli prawdą jest to w co wątpię :
jacekmercedes2009 napisał(a):
teraz znów 88 km transporter od dziadka Helmuta który naprawde jezdził prawie tylko na ryby kupiony 2000 rok latał od nowego na "motulu" teraz 10W40 przelot dopiero 240 tys km

to awaria turbiny polegająca na jej rozszczelnieniu i paleniu oleju jest mało prawdopodobna
łatwo to sprawdzić zdejmij wąż idący z turbiny do kolektora i zobacz ile jest w nim oleju


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 15:31 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Gdyby turbina puszczała aż tyle oleju że nic za tobą nie widać z powodu dymu to nie zgasił byś silnika, rozbiegał by się aż do zniszczenia układu korbowo tłokowego.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 20:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 grudnia 2011, 21:10
Posty: 4
model: T4
silnik: 2,5 tdi 88 KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Masz racje podłacze go pod VAGa,moze faktycznie cos pokaze,a kontrolka od niskiego stanu oleju zapaliła sie bo niski był stan wiec prawidłowo,co do turbiny masz racje ze silnik by sie wsciekł,sciagne wąż od turba i zobaczymy czy mocno zaoliwiony,dodam iz na zewnatrz zero wycieku turba,pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 22:39 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 listopada 2011, 11:12
Posty: 9
model: multivan
silnik: 2,5TDI 150ps

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
FocusMED napisał(a):
Gdyby turbina puszczała aż tyle oleju że nic za tobą nie widać z powodu dymu to nie zgasił byś silnika, rozbiegał by się aż do zniszczenia układu korbowo tłokowego.


Nie koniecznie , jeśli puści uszczelnienie od strony "gorącej" to będzie dymił ale nie będzie się sam nakręcał.
Proponuje zdjąć wydech przy turbo i sprawdzić czy tam nie wydostaje się olej do wydechu .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 22:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 grudnia 2011, 21:10
Posty: 4
model: T4
silnik: 2,5 tdi 88 KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tak tez zrobie,w sobote bede miał taką mozliwosc i napisze moje spostrzezenia,Dzieki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 23:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 10 lipca 2011, 17:26
Posty: 27
model: TRANSPORTER
silnik: 102

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
jacekmercedes2009 napisał(a):
Witajcie,postanowiłem sie was poradzic jako były i obecny użytkownik niezawodnego T4,zjezdziłem tymi wozami pół swiata,pierwsze T4 caravella 2,4 800 tys km!!!(połowa na opale) :)potem 1,9 td po lifcie 350 tys i sprzedałem potem same Tdi pierwszw 102 km potem 88 km(niezawodne tdi)i teraz znów 88 km transporter od dziadka Helmuta który naprawde jezdził prawie tylko na ryby kupiony 2000 rok latał od nowego na "motulu"teraz 10W40 przelot dopiero 240 tys km i tutaj zaczynaja sie schody...
tzn.zapaliła mi sie zółta kontrolka min oleju,ale nie potym jak go kupiłem(jechałem 500 km)
tylko jak w trasie pochodził na wolnych obrotach w nocy,rano jak go odpaliłem niebiesko potem przez nastepne 2-3 kilometry swiata niebyło widac za mną,najlepsze jest to że motor chodzi Super,jest suchy jak pieprz i odpala na zimno jak nowy,nic nim nie rzuca nie trzesie itp,ciekawe jest to iż kiedy niechodzi na wolnych i pale go zimnego NIC niekopci dopiero jak pochodzi na zimnym na wolnych kopci,pomóżcie jak macie jakies mądre rady od czego zaczac,pozdrawiam Jacek



Witam szkoda że nikomu nie chce się czytać ze zrozumieniem <zastrzelę>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 grudnia 2011, 07:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
POWOLNY
szkoda, że poza złośliwością żadnej pomocy nie udzieliłeś, skoro tobie się chce czytać ze zrozumieniem


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB