T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 czerwca 2011, 21:02 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Witam Mam pewien problem z moim T4 a ściślej ze sprzęgłem auto stało miesiąc nie używane po odpaleniu nie mogłem włączyc biegu pod pompowałem i udało się potem podczas jazdy ciężko wchodziły biegi ale objechałem trasę . Moje pytanie czy to koniec sprzęgła a może jest zapowietrzone T4.93r.2.4D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 03:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
A wejdź pod samochód i odczyść wszystkie elementy ruchome do zmiany biegów .......a botem zobacz czy dalej źle..


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 08:43 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Jeśli masz sprzęgło sterowane hydraulicznie, to najprawdopodobniej masz jakiś wyciek płynu z siłownika lub pompy i układ jest zapowietrzony. Na początek sprawdź, czy nie masz wycieku i czy nie ubyło płynu. Ale uwaga - przy zapowietrzeniu sprzęgła ubytek w zbiorniczku może być bardzo niewielki. Odpowietrzenie sprzęgła może być kłopotliwe, bo nie zawsze udaje się pompowaniem pedału, jak przy hamulcach. Czasem trzeba przez wlew w zbiorniczku hydrolu podać ciśnienie powietrza /jakiś system prowizorycznego korka z możliwością pompowania powietrza pompką/ i dopiero odkręcać zaworek przy siłowniku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 08:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Jeżeli pod pompowałeś i było lepiej to odpowietrz, jeżeli problem się powtórzy to prawdopodobnie do wymiany wysprzęglik przy skrzyni.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 10:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Cytuj:
Odpowietrzenie sprzęgła może być kłopotliwe, bo nie zawsze udaje się pompowaniem pedału, jak przy hamulcach. Czasem trzeba przez wlew w zbiorniczku hydrolu podać ciśnienie powietrza /jakiś system prowizorycznego korka z możliwością pompowania powietrza pompką/ i dopiero odkręcać zaworek przy siłowniku.


Sprzeglo odpowietrzyc mozna tez hamulcami poniewaz zbiornik plynu jest wspolny
Laczy sie odpowietrznik sprzegla z odpowietrznikiem lewego zacisku dopasowana rurka elastyczna,nastepnie obydwa sie popuszcza i pomuje pedal hamulca.Odpowietrza sie wtedy w druga strone ale jest to sprawdzone i dziala


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 12:28 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Wielkie dzięki za pomoc na pewno skorzystam z podanych informacji.Trochę jestem spokojny że nie muszę wyciągac skrzyni. Pozdrawiam i jeszcze raz DZĘKUJE


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 17:04 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
"Sprzeglo odpowietrzyc mozna tez hamulcami poniewaz zbiornik plynu jest wspolny
Laczy sie odpowietrznik sprzegla z odpowietrznikiem lewego zacisku dopasowana rurka elastyczna,nastepnie obydwa sie popuszcza i pomuje pedal hamulca.Odpowietrza sie wtedy w druga strone ale jest to sprawdzone i dziala"

Tylko trzeba mieć rurkę, dobrze dopasowaną, i pilnować, aby się nie ześlizgnęłą z któregoś zaworka, bo wtedy płyn ucieka ekspresowo. Chyba w warunkach trawiasto-ulicznych lepiej dać ciśnienie w zbiorniczek hydrolu, bo niczego nie można popsuć...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 19:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Zacznijmy od tego ,że ta wersja ma sprzęgło na linkę , więc nie ma czego odpowietrzać.
Proponowałbym sprawdzić to co powiedział chmielik i żadnej tam innej techniki nie ma.


_________________
T4 95r 2.4 AAB , T4 93r 2.5 ACU , T4 95r 2.5 ACU , Sharan 97 2.8vr6 , Rav 4 mkII 2.0


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 19:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
maja napisał(a):
Zacznijmy od tego ,że ta wersja ma sprzęgło na linkę.


skąd ta pewnośc ??


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 20:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
A sądzisz ,że w tym roczniku była rozwinięta tak technika jak sprzęgło hydrauliczne ?
U siebie nie posiadam takiego ( 95r 2,4d ) u kolegi także nie było ( 1,9td 94r ) .


_________________
T4 95r 2.4 AAB , T4 93r 2.5 ACU , T4 95r 2.5 ACU , Sharan 97 2.8vr6 , Rav 4 mkII 2.0


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 20:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Ja mam 92 i sprzeglo jest hydrauliczne
Ojciec mial kiedys wolge gaz 24 z 73 roku i tam tez bylo sprzeglo hydrauliczne i nawet byla w nim samoregulacja <55> no ale ruskie zawsze byly do przodu


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 20:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
W takim razie przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Może jednak było to wprowadzone w silnikach benzynowych,bo jak widzę u Kurol a ma w opisie taki silnik.


_________________
T4 95r 2.4 AAB , T4 93r 2.5 ACU , T4 95r 2.5 ACU , Sharan 97 2.8vr6 , Rav 4 mkII 2.0


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 21:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
posiadałem Caravelle 91r 2,4D i sprzęgło było hydrauliczne


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 23:03 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Sprzęgło hydrauliczne to już miałem w T3 syncro z roku 1985. W T4 firma robiła i takie i takie, nie zależy to od roku produkcji czy modelu silnika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2011, 09:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Poczekajmy co na to powie auto tematu.


_________________
T4 95r 2.4 AAB , T4 93r 2.5 ACU , T4 95r 2.5 ACU , Sharan 97 2.8vr6 , Rav 4 mkII 2.0


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 13:57 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
Mam hydrauliczne sprzęgło dlatego pytałem ''a może jest zapowietrzenie '' Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 czerwca 2011, 10:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 czerwca 2011, 09:33
Posty: 3
model: t4
silnik: 2,4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu ze sprzęgłem. Sytuacja jest bardzo zła ponieważ jestem za granicą i nikt nie jest w stanie mi pomóc. Więc tak - gdy wrzuciłem 3 bieg poczułem na pedale sprzęgła że jest coś nie tak, pedał wchodzi do połowy i dalej nie chce nie ma sprzęgła, dodam jeszcze że jak docisnę mocno pedał to słychać metaliczny dźwięk z miejsca gdzie znajduje się docisk. Auto t4 2,4d 92r sprzęgło hydrauliczne.


Ostatnio edytowano poniedziałek, 13 czerwca 2011, 17:09 przez mariuszgim, łącznie edytowano 1 raz
ortografia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 czerwca 2011, 11:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
nie wiem jakiej oczekujesz pomocy ??
z tego co piszesz to bez rozebrania raczej się nie obejdzie, chyba że z zewnątrz obejrzysz czy sam wysprzęglik nie stanął kołkiem lub nie połamało łapy , cała reszta jest do zdiagnozowania tylko i wyłącznie po zdjęciu skrzyni


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 czerwca 2011, 12:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 czerwca 2011, 09:33
Posty: 3
model: t4
silnik: 2,4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
chodzi o to właśnie co mogło sie zepsuć moze nie jest konieczne wyciąganie skrzyni co będzie bardzo kosztowne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 czerwca 2011, 12:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
gdyby chodziło tylko o to, że nie wysprzęgla to można by było jeszcze mieć nadzieje iż coś nie tak z pompą pod pedałem, wężykami lub zapowietrzone, to jest wszystko co znajduje się poza skrzynią
ale piszesz, że to staje kołkiem w połowie i jeszcze coś się tłucze jak próbujesz na siłę, więc obawiam się, że nie ma innej możliwości jak to, że rozsypało się coś w samym sprzęgle - docisk, łożysko, tarcza.....

takie moje zdanie jest , ale poczekajmy może komuś przyjdzie do głowy jakieś bardziej optymistyczne dla Ciebie rozwiązanie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB