T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 30 kwietnia 2024, 13:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 kwietnia 2014, 16:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 lipca 2011, 15:28
Posty: 4
Lokalizacja: Świdnica
model: Transporter
silnik: AAB 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich.
Dosyć niedawno stałem się posiadaczem t4 2.4d
Jak to po nowym zakupie staram się wszystko doprowadzić do stanu używalności, więc zacząłem od wyjącej skrzyni.
Skrzynia wyje w całym zakresie obrotów i na każdym biegu.
Biegi wchodzą płynnie bez zgrzytów wiec postanowiłem, że nie będę kupował używki w niewiadomym stanie i zregeneruje swoją.
Moja skrzynia to dość wiekowa CCY w obudowie z deklem od 5-tego biegu, sprzęgło na linkę.
Zacząłem od poszukiwania łożysk do skrzyni jako że nie mam dostępu do etki udałem sie do serwisu VW aby wycenili mi wszystkie łożyska, i tak też się stało. Tylko, że liczyłem na to, że w wycenie z ASO będą wymiary łożysk i zakupie je sobie w hurtowni z łożyskami. Niestety się przeliczyłem bo na wycenie były tylko nr. części. Tu pomógł wujek google. I tak:

łożyska stożkowe-

085311123N 22x45x16,6
02A311123E 30x68,5x17,2
311405625N 29x50,29x14,73
002517185 46x75x18 łożyska na mechanizm różnicowy 2szt.

łożyska igiełkowe-

02A311213C 38x43x25
02A311265D K35x40x23,8
02J311325 30,6x40x25,8
02A311115E 29x40x24

uszczelniacze-

085311113 21,8x35x7
016409399B 45x60x8 2szt.

I teraz pytanie czy ktoś ma wiedzę aby potwierdzić trafność moich poszukiwań?
Skrzynie będę regenerował sam więc zamieszczę fotorelacje.A chciałbym zakupić wcześniej wszystkie łożyska żeby ogarnąć temat w jeden dzień.
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 kwietnia 2014, 23:55 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 8 grudnia 2013, 18:45
Posty: 173
Lokalizacja: Łochowo
model: MULTIVAN Proiektzwo
silnik: 2,5 B/G

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 6 razy
Nie kupował bym łożysk na wyrost. Raczej najpierw bym rozebrał i obtaksował co do wymiany. W mojej przed swapem z automata po rozebraniu wyszedł uszkodzony tryb stałego zazębienia z wałkiem głównym. Łożyska były OK, a skrzynia mogła by wyć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 kwietnia 2014, 15:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 23 lipca 2011, 15:28
Posty: 4
Lokalizacja: Świdnica
model: Transporter
silnik: AAB 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich.
Więc tak skrzynia wyciągnięta ale było sporo nierównej walki <30> bo nie chciała za nic w swiecie wyjść i zmuszony byłem do zdjęcia całych sanek... <35> Bede też wymieniał maglownice i z tąd też taka a nie inna decyzja, mniejsza z większym. Skrzynie rozebrałem i okazało się że całego bajzlu narobiła mała pęknięta sprężynka od wstecznego <36> najprawdopodobniej wpadła między koła zębate i została zmielona na kilka mniejszych części te zaś wpadły w łożyska...Dodam tylko że wsteczny wchodził jak masełko i nie wyskakiwał.(sprężynka w ASO 24zł). Przy rozbieraniu okazało sie również, że jest pęknięty synchronizator 5-tego biegu który czasami lekko zgrzytnął
(w ASO 200zł). Co się też okazało doliczyłem się jeszcze 3 łożysk igiełkowych razem z bieżnią które przeoczył gość w ASO robiąc wycene. Jakie to łożyska podam w późniejszym terminie.Koleją sprawa to strasznie wybite łożysko które jest razem z uchwytem na cztery sróby i trzyma całą "choinke", żeby się do niego dostać trzeba zdjąć wszystkie zębatki z "choinki". Dodam że w ASO nie ma możliwość kupić samego łożyska wystepuje tylko w całości z uchwytem cena 310zł, ale bądźmy POLAKAMI to łożysko da się wyjąć i jego koszt w hurtowni timken 60zł (wymiary podam później)

Teraz trochę kosztów
za łożyska stożkowe i uszczelniacze w hurtowni zapłaciłem 400 zł.(łożyska timkena i jedno SKF)
za łożysko igiełkowe 1 szt. i "igiełkowe z bieżnią" 2 szt. w ASO 240zł
za synchronizator w ASO 200zł
za spreżynke w ASO 24zł

Cały koszt ok 860 zł z tym, że ja nie wymieniam 3 łożysk igiełkowych pod zębatkami na "choince" koszt w ASO ok 200zł wszystkie, ponieważ nie mają żadnego luzu.

To by było na dziś tyle, ponieważ dopiero jutro będę miał graty z ASO.

Pozdawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB