T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 11 maja 2024, 16:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: tylna klima T4
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 czerwca 2010, 23:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 20 czerwca 2010, 23:03
Posty: 12
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich na forum T4.Mam T4 z manualną klimą na przód.Chciałbym założyć oddzielna klimę na tył tak jak w klimatroniku, ponieważ posiadam tylko z tyłu nawiew i z tego powodu dzieciaki latem gotują się w dalszej podróży. Wiem że na pewno trzeba wymienić tylny nawiew na klimę z klimatronika ,doprowadzić przewody klimatyzacji spod maski,podprowadzić dodatkowe przewody elektryczne. Czy jest to takie proste jak mi się wydaje i czy ktoś taki pomysł zrealizował.Czekam na odpowiedzi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 czerwca 2010, 23:35 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:33
Posty: 509
Lokalizacja: B_Y_D_G_O_S_Z_C_Z
opis: KAŻDA ZMORA MA SWOJEGO AMATORA ...
model: juz nie t4 :(
silnik: 2,0 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 6 razy
jartelo napisał(a):
Witam wszystkich na forum T4.Mam T4 z manualną klimą na przód.Chciałbym założyć oddzielna klimę na tył tak jak w klimatroniku, ponieważ posiadam tylko z tyłu nawiew i z tego powodu dzieciaki latem gotują się w dalszej podróży. Wiem że na pewno trzeba wymienić tylny nawiew na klimę z klimatronika ,doprowadzić przewody klimatyzacji spod maski,podprowadzić dodatkowe przewody elektryczne. Czy jest to takie proste jak mi się wydaje i czy ktoś taki pomysł zrealizował.Czekam na odpowiedzi

Wlasnie pisze dzial na ten temat ale po krotce ci wyjasnie
a wiec tak
potrzene ci bedzie :
parownik tyl , podsufitka z nawiewami , lacznik podsufitki z parownikiem , przewody idace pod autem , rezystor nawiewu manualny zamiast tego elektronicznego z klimatronika , troche kabli , wlacznik/przelacznik najprostrzy do sterowania nawiewem z tylu , boczek zakrywajacy parownik od carawelli lub multivana , szyba z paskiem przyciemniajacym zeby zakryc parownik tylny [ mozna nakleic czarna folie od wewnatrz i tez bedzie ok ]
To sa czesci teraz robota
najpierw musisz pojechac spuscic czynnik
odkrecasz przewody od klimy wykrecasz interkuler [ aby bylo troche miejsca na przecisniecie przewodow ]
Niestety sprezarka od manuala ma inne jedno wejscie niz te przewody od klimatronika i trzeba obciac waz i zawiezc do zakucia lacznika , no chyba ze zmienisz sprezarke od klimatronika.
jak juz przewody bedziesz mial zakute [ zmieniona koncowke ] to opuszczasz zbiornik paliwa , przeciagasz przewody pod autem mocujesz je do karoseri. wiercisz z tylu dwa otwory aby wejsc przewodami do wewnatrz auta , mocujesz parownik zkladsz podsufitowke , laczysz ja z parownikiem .
Panietaj wazna rzecz wszystkie oringi na wezach dawaj nowe .
Teraz instalacje robisz tak zeby sterowac z przodu nawiewem
Jedziesz napelnic klime / sprawdzic szczelnosc i cieszysz sie chlodem w aucie


jak jakies jeszcze pytania to pisz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 czerwca 2010, 23:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 20 czerwca 2010, 23:03
Posty: 12
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za bardzo cenne informacje. Moja wersja to caravella z pełną opcją bocznych plastików, więc podsufitka ma nawiewy.Z szybą tylną prawą gdzie jest kratka do zasysania powietrza dmuchawy zrobię tak jak podpowiadasz-zakleję od środka.Martwi mnie natomiast informacja o sprężarce, nie spodziewałem się innej wersji wyprowadzeń pomiędzy manual/klimatronik.Czy rezystor o którym piszesz to przełącznik obrotów siły nawiewu tylnej dmuchawy klimy?Jesli tak to może wykorzystam fabryczną regulację?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 czerwca 2010, 00:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:33
Posty: 509
Lokalizacja: B_Y_D_G_O_S_Z_C_Z
opis: KAŻDA ZMORA MA SWOJEGO AMATORA ...
model: juz nie t4 :(
silnik: 2,0 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 6 razy
Fabryczny rezystor od klimatronika jest elektroniczny a ty musisz miec tradycyjny z blaszkami i rezystorem , powinien psowac ten od twojego tylnego nadmuchu i oczywiscie instalacja tez bedzie pasowala.
Jezeli masz z tylu szybe z kratka to musisz dodatkowo zakleic kratke dosyc szczelnie tak aby woda w czasie deszczu nie lala ci sie do auta [ clima/climatronik nie potrzebuja tej kratki zasysaja powietrze z wewnatrz auta ]
Co do sprezarki to niestety jeden przewod ma inne wejscie i trzeba koncowke przekuc , robia to firmy zajmujace sie przewodami hydraulicznymi [ koszt od 50 do 250 zl zalezy od firmy ] lub kupic sprezarke od klimatronika


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 czerwca 2010, 00:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 20 czerwca 2010, 23:03
Posty: 12
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za wszelkie informacje na ten temat.W razie dodatkowych pytań będę pisał.Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 czerwca 2010, 00:21 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:33
Posty: 509
Lokalizacja: B_Y_D_G_O_S_Z_C_Z
opis: KAŻDA ZMORA MA SWOJEGO AMATORA ...
model: juz nie t4 :(
silnik: 2,0 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 6 razy
Smialo mozesz pisac i pytac zakladalem cos takiego w t4 i zajelo mi to jeden dzien + 3 dni okucie przewodu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 czerwca 2010, 20:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 20 czerwca 2010, 23:03
Posty: 12
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.Mam jeszcze pytanie skoro instalowałes tylna klimę, czy użyłeś oryginalnych przewodów od klimy pod podłogą , czy dorabiałeś przewody zamienniki? Pytam bo jestem ciekawy czy takie przewody dorobia mi ewentualnie tam gdzie bede przerabiać sprężarkę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 czerwca 2010, 22:46 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:33
Posty: 509
Lokalizacja: B_Y_D_G_O_S_Z_C_Z
opis: KAŻDA ZMORA MA SWOJEGO AMATORA ...
model: juz nie t4 :(
silnik: 2,0 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 6 razy
Ja zakupilem orginalne i ciąłem tylko jeden nie pasujacy do sprezarki i chyba ciezko bedzie dorobic ze sztukowac z istniejacych przewodow


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 czerwca 2010, 22:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 20 czerwca 2010, 23:03
Posty: 12
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam ponownie.Mam pytanko na temat przewodów klimy tylnej,które umieściłeś w zdjęciu na temat dokładania tylnej klimy. Czy te przewody ze zdjęcia to dokładny komplet , czy ich kształt ma być dokładnie taki sam. Pytam bo na allegro każdy gada jak chcę zamówić co innego.Z ilu części tak naprawdę składa się komplet? Druga sprawa to dolny boczek pod parownik, czy boczek od caraveli manualnej,który posiadam nie będzie pasował. Na zdjęciu wygląda tak jak mój, tyle ze pod boczkiem mam zwykłą dmuchawę na nawiewy podsufitki. Poza tym gdybym musiał szukać dolnego boczku ,to będzie kłopotliwe bo wszystkie dolne plastiki mam w kolorze niebieskim a z takimi na allegro jest kłopot. Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 czerwca 2010, 11:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:33
Posty: 509
Lokalizacja: B_Y_D_G_O_S_Z_C_Z
opis: KAŻDA ZMORA MA SWOJEGO AMATORA ...
model: juz nie t4 :(
silnik: 2,0 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 6 razy
Co do przewodow to sa one laczone na wysokosci tylnego wahacza a reszta w calosci i raczej nie dopasujesz nic innego bo one w komorze silnika rozchodza sie pod auto w aluminiowym trójniku . Ja jak zakladalem kuzynowi to kupowalem orginalne przewody chyba 300 zl placilem jak dobrze pamietam tylko i tak musialem jedna koncowke przekuwać
Co do boczku to jest taki sam jak pod klime i nawiew tylny nie musisz go zmieniac


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 czerwca 2010, 15:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 20 czerwca 2010, 23:03
Posty: 12
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki serdeczne za podpowiedzi.Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 lipca 2010, 12:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 20 czerwca 2010, 23:03
Posty: 12
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.Mam pytanie na temat rurki łączącej tylny parownik z podsufitka z nawiewami.
Czy rurka łącząca od wersji z nawiewami pasuje do wersji z klimą. Nie wiem czy kupować taka rurkę czy moja będzie pasowała.Góra rurki na pewno pasuje, ale mam wątpliwosci do dołu rurki,czy ma taki sam kształt pod parownik klimy i pod zwykła dmuchawę? czy uda sie to połączyć w całość?
Właśnie czekam na przesyłkę z tylną klimą i kompletem przewodów. Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 lipca 2010, 16:45 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:33
Posty: 509
Lokalizacja: B_Y_D_G_O_S_Z_C_Z
opis: KAŻDA ZMORA MA SWOJEGO AMATORA ...
model: juz nie t4 :(
silnik: 2,0 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 6 razy
jartelo napisał(a):
Czy rurka łącząca od wersji z nawiewami pasuje do wersji z klimą. .

Jest inna trzeba zmienic


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 lipca 2010, 00:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 20 czerwca 2010, 23:03
Posty: 12
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzieki za podpowiedz.Właśnie zamontowałem tylny parownik klimy po zdjeciu boczków i juz wiem ze rurka łączaca jest inna,trzeba kupić.Kupiłem tez przewody.Napisałes w temacie dokładamy klimę. ze trzeba wymontowac przewody przedniej klimy i stare i nowe przewody zawieść do przekucia. Czy mam przez to rozumieć, ze trzeba przekuć jedną z dwóch końcówek z tylnej klimy(pytanie czy grubą czy cienką rurkę?) i do tego jedną z przedniej klimy czy tylko jedną tylną rurkę? Jeżeli możesz podesłać jakieś zdjęcie jak ma wyglądać ta końcówka zarobiona będę wdzięczny. Kolejne pytane to czy sprężarka od klimatronika nie jest mocniejsza fabrycznie czy coś w tym stylu,, czy wyduli jak rozbuduję ja na tył samochodu?
Podpiąłem tez elektrycznie tylny parownik i zaworek pod starą instalację elektryczną razem z opornicą manualną i wszystko gra.Włącza się po przekręceniu pokrętła nawiewu na tylnym słupku w przedziale pasażerskim z pozycji 0 na 1,2,3 wraz z zaworkiem klimy.Jest tak jak opisałeś . Cały problem polega na tym że działa to bez przycisku AC . Czy da się coś pokombinować w przednich pokrętłach gdzie jest przycisk AC, czy będę musiał wraz z przewodami klimy ciągnąć przewody elektryczne do kokpity kierowcy.Ten sam problem mam z tylną nagrzewnicą, jeżeli podłącze to pod AC, to zimą aby zadziałała od tylnego słupka nagrzewnica będę musiał wcisnąć przycisk AC.W tej chwili wszystko działa na tylnym słupku po wciśnięciu w pierwszej kolejności przycisku włączenia tylnego nawiewu na kokpicie z lewej strony przy przycisku AC.Czy wykonywałes jakieś manewry w tym kierunku? Będę wdzięczny za wszelkie informacje.Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 lipca 2010, 08:00 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:33
Posty: 509
Lokalizacja: B_Y_D_G_O_S_Z_C_Z
opis: KAŻDA ZMORA MA SWOJEGO AMATORA ...
model: juz nie t4 :(
silnik: 2,0 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 6 razy
Przewod trzeba przekuć tylko jeden jeden z dwoch ktore ida do sprezarki , ten przewod ktory jest mocowany do wentylatorow plastikowymi opaskami. Taki dosc gruby.
Na panelu przednim musisz wyciac zasilanie pokretla od tylnego nawiewu i podlaczyc je z przycisku AC tak zeby po wcisnieciu przycisku AC dopiero dzialal nawiew. Dodatkowo trzeba podac napiecie na zawor znajdujacy sie przy tylnym parowniku i to tez dopiero po wcisnieciu AC .
Nie martw sie sprezarka spokojnie wytrzyma , moja przerobka ma juz ponad 2 lata i wszystko smiga bez problemu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 lipca 2010, 14:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 20 czerwca 2010, 23:03
Posty: 12
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam ponownie.Teraz juz rozumię o co biega z tymi przewodami Na allegro sprzedali mi przewody, które podpinamy pod przednie rurki klimy przy zaworach do napełniania klimy.Wychodzi na to .że muszę kupić jeszcze dwie rurki od zaworków, pod sprężarkę grubą i cienką pod coś tam z wersji klimatronik gdzie jest możliwość podpięcia tylnych przewodów w okolicach zaworu napełniania. Czy naprawdę ten gruby przewód jest inny w klimatroniku? Jeżeli okaże się że nikt mi tego nie okuje to czy mogę wysłac ten przewód w miejsce gdzie okuwałes swój ,jeżeli to oczywiści mozliwe?

Na allegro nikt nie sprzedaje sprężarek, gdzie jest napisane OD WERSJI KLIMATRONIK
co wydaje sie dawać do zrozumienia że wyjścia sa zawsze takie same.
Na zdjeciach sprężarek tez nie zauważyłem róznic na wyjściach.Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 lipca 2010, 12:51 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:33
Posty: 509
Lokalizacja: B_Y_D_G_O_S_Z_C_Z
opis: KAŻDA ZMORA MA SWOJEGO AMATORA ...
model: juz nie t4 :(
silnik: 2,0 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 6 razy
Hmmmmm nie wiem czy cos zrobisz z tych przewodow bo z tego co piszesz to jakis magik rozpiął je tu
Obrazek
tego sie nie rozpina bo to zagniatane jest i chyba ciezko bedzie osobno dokupic przednia czesc
Co do wyslania przewodow to bezposrednio napewno nie ale wyslalbys je do mnie a ja bym je do nich zawiozl i wytlumaczyl o co biega [ tylko czy jakas firma kurierska by takie dlugie wziela do wysylki :?: ]
Co do srednicy weza od sprezarki z klimy a klimatronika to naprawde jest inna , przeciez bym nie sciemnial co to mialo by za sens przeciez robilem to ale jak rozbierzesz to zobaczysz moze akurat u ciebie nie trzeba tego robic . To bedziesz wiedzial dopiero jak bedziesz mial w reku przewody stare i nowe
Tu masz srednice oringow nie sugeruj sie oznaczeniem silnika bo ja to robilem w t4 silnik acv , przewody byly od acv i otwor na sprezarce byl wiekszy a przewody mialy mniejsza srednice bo byly od climatronika
Obrazek

Obrazek

wstaw foty tych przewodow co Ci przyslali


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 lipca 2010, 13:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
to się rozpina,
rozpinałem te łączenia z tyłu, a są identyczne, tylko trzeba mieć oryginalny przyrząd VW lub samemu zrobić z puszki od piwa SŁOWO, tam są dwa oringi i sprężynka zaciskowa którą tym urządzeniem się rozpiera
jak ściągniesz serwisówke zamieszczoną przeze mnie tu:
viewtopic.php?f=9&t=80
tam jest rozrysowane łączenie i jak wygląda ten przyrząd

sam też tak myślałem, zdejmujesz tą zew. zawleczkę, wpychasz pod kołnierz zewnętrznej rurki jakby lejek zrobiony z blaszki co powoduje rozepchanie sprężynki i wtedy rurka z oringami wchodząca w środek da się wyciągnąć


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 lipca 2010, 23:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 20 czerwca 2010, 23:03
Posty: 12
model: T4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kolega Kenobi ma racje ,to jest rozpinalne. Jeżeli nikt mi tego nie przerobi u mnie to wyślę tylko krótki przewód pod sprężarkę od miejsca lączenia dokładnie z rysunku a ja sobie w warsztacie póżniej to połącze. W wolnej chwili podrzucę fotkę,Pozdrawiam. Przy okazji zastanawiam sie co to za patent z tą puszką po napoju do zdejmowania sprężynki ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 lipca 2010, 08:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
tej sprężynki się nie zdejmuje tylko rozpiera w zew. kołnierzu jednej rurki aby wyszedł przez nią kołnierz wew. drugiej rurki
postaram się w wekend zrobić rysunek o co chodzi, zdjęć niestety nie posiadam


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB