T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
reset sterownika d4ws https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=9&t=12723 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | zyraza [ czwartek, 8 stycznia 2015, 20:51 ] |
Tytuł: | reset sterownika d4ws |
Witam koledzy! Chciał bym się dowiedzieć czy jest różnica w podłączeni pompki do webasta,chodzi dokładnie o + i -? Oddałem moją furę do pseudo fachowca żeby naprawił ogrzewanie postojowe czego nie uczynił! Sam doszedłem do tego że pomka była odłączona dawno temu bo jest cała zardzewiała i styki też. Zamontowałem nowe wsówki na kablach, ale nie wiem, który gdzie powinien być na pompce nic nie widać z powodu rdzy! I jeszcze jedno czy da się zrobić reset sterownika od webasto D4WZ bez testera? |
Autor: | Stefano [ piątek, 9 stycznia 2015, 01:11 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa dogrzewacza D3WZ |
herman napisał(a): Montuję dogrzewacz i jest pytanko. Zacisk +15 lub czujnik temperaturowy gdzie należy podłączyć ? Ten czujnik temp. to czujnik temperatury na zewnątrz ? Rezystancyjny czy zwykły styk ? Na jaką temperaturę ? Czujnik teperatury do złączania piecyka masz przy prawej stronie zderzaka, ponizej prawej lampy. To zwykły bimetal, typu włacz-wyłacz, załącza piec w T4 przy temperaturze ponizej +5 st C. zyraza napisał(a): Witam koledzy! Chciał bym się dowiedzieć czy jest różnica w podłączeni pompki do webasta,chodzi dokładnie o + i -? Oddałem moją furę do psełdo fachowca żeby naprawił ogrzewnie postojowe czego nie uczynił! Sam doszedłem do tego że pąpka była odłączona dawno temu bo jest cała zardzewiała i styki też. Zamontowałem nowe wsówki na kablach ale nie wiem który gdzie powinien być na pąpce nic nie widać z powodu rdzy! I jeszcze jedno czy da się zrobić reset sterownika od webasto D4WZ bez testera? Chodzi ci chyba o piec Eberspachera D3WZ lub D4WS, a nie piec firmy Webasto. Ten pierwszy zapomina ostani błąd po odłączeniu zasilania, natomiast ten drugi juz nie. Pompka paliwa nie ma przypisanych pinów, można zamieniać kabelki. |
Autor: | zyraza [ sobota, 10 stycznia 2015, 18:32 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa dogrzewacza D3WZ |
Tak Steano chodzi mi o piec D4WS czy jest jakaś możliwość resetu niż tester? Bo nie chce ruszyć! Słychać tylko jakiś stycznik cyknie i to wszystko. |
Autor: | Stefano [ sobota, 10 stycznia 2015, 23:46 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa dogrzewacza D3WZ |
Były dwa rodzaje pieców D4WS, jeden na 12-sto pinowa wtyczkę, to ten odlokujesz zegarem moidułowym albo programem serwisowym, natomast ten drugi na 14-sto pinowa wtyczkę komunikuje się VAGiem, VCDSem, VASem, itd. Połaczysz się z nim diagnozą i usuniesz błedy zapisane 5 błedów, wtydy sie odblokuje i po ponownym właczeniu zrobi test podzespołów i jesli są wszystkie ok, to sie załączy. Pozdrawiam. |
Autor: | zyraza [ niedziela, 11 stycznia 2015, 09:54 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa dogrzewacza D3WZ |
Czyli ja mam ten pierwszy z 12 pinową wtyczką,bo VCDS nie łączy się z nim. Czyli ratuje mnie tylko serwis a teraz jestem w norwegii trochę będzie mnie to kosztowało! Dzięki Stefano! |
Autor: | Stefano [ niedziela, 11 stycznia 2015, 15:00 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa dogrzewacza D3WZ |
Spróbuj wypiąć i wpiąć zasilanie , może pomoze, chyab , że masz coś więcej uszkodzone. |
Autor: | zyraza [ niedziela, 11 stycznia 2015, 18:03 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa dogrzewacza D3WZ |
Zdejmowałem już klemę z aku pod fotelem i nic to nie dało. |
Autor: | zyraza [ niedziela, 11 stycznia 2015, 18:30 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa dogrzewacza D3WZ |
Wczoraj wyjołem piec rozkręciłem i nic ciekawego nie znalazłem wszystko wygląda wzorowo nawet się zdziwiłem bo chyba poprzedni właściciel kupił nową świecę i sitko zamontował bo ona wygląda jak by nigdy nie pracowała. Pompkę sprawdziłem na krótko to daje paliwo. Świecę i wentylator w środku pieca też na krótko podłączyłem i działają. A wiec pozostaje mi tylko serwis. |
Autor: | Stefano [ niedziela, 11 stycznia 2015, 21:48 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa dogrzewacza D3WZ |
Przyslij piec to naprawimy, pozdrawiam, |
Autor: | słowik [ poniedziałek, 12 stycznia 2015, 15:28 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa dogrzewacza D3WZ |
Ja rozkodowałem swój D4WS poprzez wyjecie bezpiecznika w skrzynce. Odłączanie aku nic nie pomagało. |
Autor: | zyraza [ czwartek, 15 stycznia 2015, 22:40 ] |
Tytuł: | reset sterownika d4ws |
Słowik a pamiętasz może który to był bezpiecznik? W skrzynce pod kierownicą? Bo ja mam dodatkowy aku pod siedzeniem i obok niego są bezpieczniki i styczniki rozłączałem wszystkie i nic. |
Autor: | Kenobi [ czwartek, 15 stycznia 2015, 22:48 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa dogrzewacza D3WZ |
otwórz maskę, znajdź piec, potem wtyczkę do niego i ją rozłącz to najpewniejszy ze sposobów odcięcia zasilania |
Autor: | zyraza [ sobota, 17 stycznia 2015, 20:12 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa dogrzewacza D3WZ |
Kenobi robiłem tak kilka razy i nic,będę musiał pdjechać do jakiegoś speca z testerem żeby mi ogarnął |
Autor: | zyraza [ niedziela, 18 stycznia 2015, 16:40 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa dogrzewacza D3WZ |
Właśnie połączyłem się z ogrzewaniem postojowym pokazał: błąd 01414 dmuchawa powietrza w układzie 36 przerwa w obwodzie wczoraj grzebałem na forum i znalazłem listę wszystkich błedów a dzisiaj nie pamiętam gdzie to było? |
Autor: | słowik [ niedziela, 18 stycznia 2015, 20:08 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa dogrzewacza D3WZ |
zyraza napisał(a): Słowik a pamiętasz może który to był bezpiecznik? W skrzynce pod kierownicą? Bo ja mam dodatkowy aku pod siedzeniem i obok niego są bezpieczniki i styczniki rozłączałem wszystkie i nic. Właśnie że nie pamiętam Ale na pewno nie były to te pod siedzeniem;) Tu masz pomocne info odnośnie błędów http://t4-forum.pl/download/file.php?id=1888 |
Autor: | zyraza [ poniedziałek, 26 stycznia 2015, 20:42 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa dogrzewacza D3WZ |
Dzisiaj ogarnełem dmuchawę piec odpalił ale za to pojawił się nowy błąd 01409 powtórzone przerwanie płomienia 3500 czy ktoś wie jaka jest przyczyna tego błędu? |
Autor: | Stefano [ sobota, 31 stycznia 2015, 11:04 ] |
Tytuł: | Re: Naprawa dogrzewacza D3WZ |
Bład 1409 wskazuje na problem z zasilaniem pieca w paliwo lub powietrze. Może to być spowodowane twoim wcześniejszym błędem 1414, czyli kłopot z dmuchawą spalania. 1. Najpierw sprawdź pompkę paliwa, zrzuć wężyk po stronie pinów i na te piny pompki dawaj pulsacyjnie 12 V, oczywiscie konektorki z pomki musza byc zrzucone, aby nie uszkodzić sterownika. Sprawdzisz czy podaje paliwo. W zrzucony wężyk z pompki trzeba dmuchnąć kompresorem w stronę pieca i sprawdzić przy okazji czy jest drozny ten wężyk. 2. Sprawdzić trzeba tez dmuchawę, zobacz czy silniczek się nie chwieje w swoim mocowaniu i po odkręceniu czterech śrub na kwadratowym plastikowym deklu i jego zrzuceniu, zobacz czy wiatrak dmuchawy nie obciera o obudowę. Ma być tam luz około 0,5 mm. Do pinów dmuchawy w kostce sterownika trzeba podpiąć około 8 V i sprawdzić ile pobiera prądu. Moga siedziec łożyska. Bez wiatraka to do 1 A, a z wiatrakiem około 3 A. Jesli tutaj wszystko ok, to pozostaje juz tylko sam sterownik. Naprawiamy te sterowniki za około 120-150 zł. Pozdrawiam. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |