T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 09:08

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 listopada 2014, 00:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Witam, znalazłem tylko tematy o klimatyzacjach których nie mozna właczyć. Moja (manualna) natomiast startuje sama z siebie - zaraz po uruchomianiu silnika. Sprawdzałem już panel sterowania - po odpięciu klima i tak sie włącza. Byłem u elektryka ale nie pomógł. Jedyne co mi powiedział poz zbadaniu Vagiem to że komputer nakazuje klimatyzacji się właczyć. Ale dlaczego tak jest to nie ma pojecia - nie spotkał sie z tym. Co ciekawe kiedy silnik jest juz cieplejszy to wystarczy włączyć sama stacyjkę (bez uruchamiania silnika) i wentylatory juz startuja oraz słychac charakterystyczny klik sprzegiełka spręzarki. Narazie jezdźe z wypiętym przekaznikiem 140, żeby klima nie pracowała bez przerwy. Ma ktoś jakieś pomysły? Czy szukac innego elektryka?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 listopada 2014, 19:37 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
A przypadkiem ten przekaźnik 140 się nie zwiesił, próbowałeś podmienić jakiś inny ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 listopada 2014, 08:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
NIe mam takiego przekaźnika na podmianę, ale slyszę, że ten który mam klika. Poza tym klima nie włacza sie w momęcie przekrecenia kluczyka a dopiero po 5-10 sekundach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 listopada 2014, 09:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Klikać może ale styki nie puszczają. Dzieje się tak, gdy przepływają duże prądy przez styki.
Napisz jeszcze kiedy klika przekaźnik 140 (gdy przekręcasz kluczyk, czy włącznikiem klimatyzacji). Pytam dlatego że problem tkwi w tym przekaźniku. Jeżeli klika przy wył/wł przełącznikiem klimy a klima się nie wyłącza, to znaczy że jest tak jak wyżej pisałem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 12 listopada 2014, 16:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Otwieram auto po całonocnym postoju, grzeje świece i zapalam, po około 10 sekundach startują wentylatory i kompresor sprężarki. Natomiast kiedy silnik jest zagrzany to czasami wystarczy włączenie stacyjki, żeby klima się włączyła. Przy tym Przycisk "AC" nie podświetla się. Kiedy przycisnę Przycisk AC - wentylatory zazwyczaj włączają się na wyższy bieg. Dlatego cała sytuacja nie pasuje mi do uszkodzonego przekaźnika. Bo jeśli przekaźnik padnie to albo działa albo nie działa - a nie zwiera się samoistnie. Kiedy go otworzyłem to jest przerwa miedzy stykami.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 listopada 2014, 12:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Przy manualnej kilmie układ elektryczny jest bardzo prosty. Nie ma tu komputera sterującego, tylko kilka czujników przekaźników i wyłączników. Wieczorem siądę i przelecę cała twoją instalację. Podaj tylko rocznik T4.Ktoś (czujnik, przekaźnik, wyłącznik) lub zwarcie w przewodach załącza przekaźnik 140 i tyle. Na szybkiego poczytaj ten link http://www.t4-wiki.de/wiki/Relais_140. Reszta wieczorem. Powodzenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 listopada 2014, 13:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
biorąc pod uwagę to co w poście wyżej, jest to 100% prawdy i to:
grooverek napisał(a):
Byłem u elektryka ale nie pomógł. Jedyne co mi powiedział poz zbadaniu Vagiem to że komputer nakazuje klimatyzacji się właczyć. Ale dlaczego tak jest to nie ma pojecia - nie spotkał sie z tym.

radziłbym omijać tego pana elektryka jak największym łukiem
jak wyżej masz gdzieś zwarcie i trzeba je znaleźć


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 listopada 2014, 17:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Co do elektryka to już odpuściłem go sobie dwa dni temu - miał zadzwonić żeby rozwiązać problem - cisza. Na szczęście nie zapłaciłem mu nic. Kupie sobie swoje urządzenie diagnostyczne (mam vaga chińskiego za 30 zł ale jakoś boje się tego podpinać do auta) i sam będę diagnozował usterki. Ale do rzeczy, rocznik auta 2001 - wczoraj na wieczór rozebrałem przekaźnik i postanowiłem go przelutować. Efekt jako taki jest - na początku było dobrze - klima się nie włączyła ale teraz gdy się zagrzeje klima co parę sekund się włącza i wyłącza. Albo coś zaczyna się bardziej knocić albo to faktycznie przekaźnik. Nie ma co - szukam jakiejś używki - jeśli to nie pomoże - będę szukał dalej. Dzięki wszystkim za pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 listopada 2014, 23:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Cześć przewertowałem prawie całą instalacje. Mogą być takie przyczyny :
-Wada przekaźnika 140 (dobrze go sprawdź lub podmień na drugi)
-Wyłącznik klimy (link do niego http://www.t4-wiki.de/wiki/E9 chodzi o włącznik klimy. Czy załącza i wyłącza (sprawdzić
miernikiem. Przy okazji możesz sprawdzić czy napięcie dochodzi na cewkę przekaźnika 140)
- I to co pisał Kenobi zwarcie na przewodzie który zasila tą cewkę przekaźnika 140.
Powodzenia w szukaniu usterki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 listopada 2014, 20:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Witam po przerwie. Udało mi się zdobyć przekaźnik - sprawdzony i sprawny - niestety zero efektu. Klimatyzacja nadal się włącza. Odpiąłem włacznik sterowania klimatyzacją - bez reakcji. Z tego co obstawialiście wcześniej - zostaje zwarcie na przewodzie - ale nie wydaje mi się że to będzie to. Klimatyzacja włącza się raz po 3 sekundach od uruchamienia silnika, innym razem po 15.. Zwarty przewód dawałby objaw od początku ciagłej pracy klimatyzacji. Zastanawiam się czy jest jakaś centralka sterująca klimą lub jakieś czujniki? Chce sprawdzić wszystko po kolei, żeby to w koncu naprawić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 listopada 2014, 01:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Dziwna sprawa. Jak chcesz sam analizować, to musisz sprawdzić te elementy J365, F163, F129, E33, E35, E9 .To one mają wpływ na załączanie (a głównie na wyłączanie klimy) przekaźnika 140. A w tym linku http://www.t4-wiki.de/wiki/index.php?ti ... 0810181427 masz schemat blokowy prawdopodobnie twojej klimy. Jak zauważysz sam nic wielkiego tam niema, to nie Climatronic.
Powodzenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 listopada 2014, 10:47 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 20:28
Posty: 150
Lokalizacja: Wałbrzych
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
w kilku autach z klimą jest coś takiego jak odszranianie przedniej szyby nieraz działa z automatu jak nawiew jest ustawiony na szybę może masz coś takiego sprawdzałeś?


_________________
Dobry sex to taki, po którym nawet sąsiedzi wychodzą na papierosa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 listopada 2014, 14:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Tak, zwracałem na to uwagę, to urządzonko znajduje się pod schowkiem, przed siedzeniem pasażera. Odpinałem od tego kable - ale żadnej reakcji nie było. Natomiast dziś rano przed praca przestudiowałem szybko materiał od kolegi bigos1966 i zacząłem gmyrać przy przekaźniku nr 147. To element J365. Z tego co rozumiem wyłącza on klimatyzację przy mocnym obciążeniu silnika (np podczas ostrego wyprzedzania) lub kiedy temp cieczy chłodzącej znacznie podniesie się ponad 90 stopni, aby całe zasoby wentylatorów szły właśnie na ochłodzenie silnika. Po wyjęciu ww. przekaźnika wszystko, że tak powiem wraca do normy - tzn. klimatyzacja samoistnie się nie włącza, a kiedy wcisnę AC to wentylatory startują z pełna mocą. Spróbuję przelutować i dam znać czy pomogło


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 listopada 2014, 14:37 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 498
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Chyba problem w instalacji, wszystkie elementy po drodze do cewki przekaźnika to rozłączniki. Pierwszy E35 czyli włącznik puszcza napięcie naE33 termo wyłącznik w parowniku( rozłącza przy nadmiernym oblodzeniu parownika), następny F129 Wyłącznik ciśnieniowy czyli presostat wyłącza przy zbyt niskim ciśnieniu gazu, potem F163( wyłącznik termiczny na wężu chłodnicy wody/glikolu), dalej powinien być 147( rozłączy przekaźnik 140 /J32/ gdy za gorąca woda w obiegu)no i zostaje 140 z którego leci napięcie już na sprzęgło elektro-magnetyczne twojej sprężarki. Tak się zastanawiam czy nie powinieneś sprawdzi presostatu czyli F129 miedzy 1 i 2 jest jeśli dobrze pamiętam rozłączenie przy niskim ciśnieniu w układzie a styk 3 i 4 załączał bodajże wentylatory zwiera się gdy ciśnienie w układzie wzrasta uszkodzony mógłby powodować że wentylatory pracują po przekręceniu stacyjki.


Przekaźnik 147 /J365/ jeśli jest uszkodzony to klima nie włączy się wcale (jeśli brak przejścia miedzy stykiem 2 i 5). Więc gdy go wyjąłeś nie będzie działać !!!


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 listopada 2014, 15:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Moim zdaniem to miernik w rękę i jechać od początku W tyn liku http://www.t4-wiki.de/wiki/index.php?ti ... 719073344& jest ścieżka co i jak się po kolei załącza. Jak pisałem wyżej zacząć od wyłącznika klimy E 35. Sprawdzić czy podczas Włączania i wyłączania klim napięcie 12V Pojawia się i zanika. Cudów nie ma, jak wszystko jest sprawne to w ten obieg wchodzi lewe 12V ( czyli zwarcie w kablach. Odpiąć wszystkie te elementy i sprawdzić na którym odcinku jest napięcie. Jeżeli takowy jest to tam jest zwarcie. Powodzenia w szukaniu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 listopada 2014, 15:55 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 498
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
http://www.t4-wiki.de/wiki/index.php?ti ... 712102929&

Links im Bild, zwischen den Anschlüssen 3 und 4, befindet sich der Schalter für die Ansteuerung der Kühlmittellüfter. Er schliesst und aktiviert die 2. Stufe, wenn der Druck über 16 bar steigt. Er öffnet und deaktiviert die 2. Stufe wieder, wenn der Druck unter 12,5 bar abfällt.

czyli z tego co rozumie po PL:

Po lewej na zdjęciu, pomiędzy przejściem 3 i 4 znajduje się Przełącznik sterujący wentylatora chłodzącego. Zamyka on i włącza 2 bieg, gdy ciśnienie przekroczy 16 bar. On otwiera i dezaktywuje 2 bieg, kiedy ciśnienie poniżej 12,5 bar spada.

Ewentualnie dostajesz gdzieś lewe 12V przez zwarcie i tak jak pisze przedmówca miernik w rękę odpinać i sprawdzać według schematu


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 listopada 2014, 00:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
A wiec po tym co napisaliście ustaliłem - presostat mam na pewno do wymiany bo jest zwarty na jednej parze pinów. Druga para nie wykazuje na multimetrze połączenia. Natomiast co mnie zaciekawiło - postanowiłem sprawdzić też połączenia par przewodów na wtyczce od presostatu i okazało się że jedna para przewodów wykazuje, że są zwarte. Ustaliłem, że są to przewody prowadzace do sterownika wentylatorów i wchodzą do tej małej wtyczki która maja tylko auta z klimatyzacją. Są to piny z oznaczeniem T1 i T2. Rozebrałem przekaźnik i w środku na oko jest jak nowy, natomiast zastanawia mnie czy powinno być tak że te piny powinny być ze sobą zwarte. W przekaźniku nie ma super skomplikowanego układu, ale przyznam że z takich zagadnien elektronicznych jestem noga. Kilka cewek i 4 scieżki, niektóre połączone opornikami. I teraz pytanie - czy przy badaniu multimetrem dwóch pinów/ścieżek połączonych takim właśnie opornikiem, powinny wykazywać, że są ze sobą zwarte czy multimetr nie powinien reagować kiedy przyłożę do nich sondy? Mam nadzieję, że w miarą jasno się wyraziłem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 listopada 2014, 01:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Cześć. Szczerz to wydaje mi się że źle się do tego zabrałeś. Wyłącznik Ciśnieniowy ( F129) masz dobry. Styki 1 i 2 są zwarte a 3 i 4 rozwarte. Działa on tak że jak wzrośnie ciśnienie w układzie klimy to styki 1 i 2 rozłącza się a co z tym idzie wyłączy się klima. Styki 3 i 4 załączają 2 bieg wentylatora. Dalej co pisałeś nie rozumiem ( albo ja jestem zmęczony i nie jarzę ). Według mnie najprościej zacząć od wypięcia wtyczki tego wyłącznika ciśnieniowego (F129) i sprawdzić napięcie na wtyczce styk 2 prawdopodobnie kolor kabla niebieski (włączając klimę powinno pojawić się napięcie 12V, wyłączając klimę napięcie spada do zera). Jeżeli to działa wpinasz wtyk na swoje miejsce i jedziemy dalej. Odpinasz kostkę z wyłącznika F163 ( znajduję się tu http://www.t4-wiki.de/wiki/F165 . Jak zauważysz to wyłączniki F163 i F 165 znajdują sie w jednej obudowie). Sprawdzasz napięcie na styku nr1( kabel niebiesko-żółty ) i tak samo jak wyżej Włączasz klimę, napięcie powinno się pojawić 12V, wyłączając klimę napięcie znika. Jeżeli tak jest idziemy dalej. ( Wtyczkę oczywiście wpinasz na swoje miejsce od F163). Wyciągasz przekażnik 147, który znajduję się nad bezpiecznikami. Sprawdzamy napięcie na podstawie przekaźnika, sztyk 2. I jak wyżej. Włączasz klimę, napięcie powinno się pojawić 12V, wyłączając klimę napięcie znika.jeżeli tak jest wkładasz go z powrotem na swoje miejsce. I ostatni etap, to wyciągasz przekaźnik 140. Sprawdzasz napięcie na podstawie przekaźnika, sztyk 1/2 . Włączasz klimę, napięcie powinno się pojawić 12V, wyłączając klimę napięcie znika. Tak działa ręczna klima. Napisz jak u Ciebie jest. Pozdrawiam.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: grooverek (środa, 26 listopada 2014, 00:21)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 listopada 2014, 22:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Wróciłem właśnie z garażu i sprawdzałem po kolei punkty które mi podpowiedział kolega bigos1966. Zatrzymałem się przy zintegrowanych elementach F163 i F165. Niby napięcie pojawiało się na pinie nr 1 po właczeniu klimatyzacji ale postanowiłem obadać cały czujnik. I wynik jest taki, że multimetr wykazuje oporność pomiędzy pinem 1 i 3, oraz 2 i 4 co po pierwsze nie zgadza się z tym schematem http://translate.google.com/translate?t ... iki%2FF165 a po drugie tam powinno występować pełne zwarcie. Na mój rozum ktoś zamiast termowłącznika zamontował czujnik temperatury. Kiedy spiąłem na krótko we wtyczce piny 1 i 4 (według schematu) klimatyzacja włączała się i wyłączała jak trzeba podczas sterowania przyciskiem AC - nic już nie działo się samoczynnie. Przy zwieraniu pinów 2 i 3 włączał się szybki bieg wentylatorów. Tak więc najprawdopodobniej przyczyną będzie nie tyle uszkodzony co nieprawidłowy czujnik zamontowany zamiast F163. Jeszcze jedno zwróciło moja uwagę - bo dla świętego spokoju sprawdziłem przekaźniki. I tak w przekaźniku 140 na nóżce nr 2 pojawia się napięcie 12V kiedy włączę klimę, natomiast kiedy ją wyłączę napięcie spada nie do zera ale do wartości 0,03 Volta. Czy tak ma być? Oczywiście badałem to na prawidłowo zwartych stykach w F136.
Pojutrze kupię termowłącznik 701 919 369 E i dam znać o efektach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 listopada 2014, 01:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1707
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 219 razy
Brawo klima naprawiona. Cieszę się że pomogłem. Oby więcej się nie psuła. Te napięcie 0,03V to, indukowanie się napięcia gdy blisko siebie są inne przewody pod napięciem. Objaw naturalny nie przeszkadza w funkcjonowaniu układu. Powodzenia


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB