T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 26 kwietnia 2024, 09:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 lutego 2014, 20:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
nie ma reguły, jak poczytasz forum to nie ma zbyt wiele tematów o uszkodzeniu się elektroniki w climtronicu,
ale jak to z elektroniką bywa trudniej ją naprawić niż manualne sterowanie, za to wygoda nieoceniona,
oprócz tego climatronic jest dwustrefowy i w tej wersji łatwiej dostępny, manualna klima dwustrefowa zdecydowanie rzadziej występuje


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 lutego 2014, 20:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 4 lipca 2013, 18:10
Posty: 3
model: t4
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
dziękuję za szybką odpowiedz. <yes>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 lipca 2014, 21:37 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Czy po włączeniu klimy w waszych teczkach słyszalne są jakieś zmiany?U mnie jak włączę klimę to w środku słychać takie jakby falowanie obrotów silnika(trudno to opisać słowami)ale jak podniosę maskę to silnik chodzi normalnie.Dzwięk ten słyszalny jest bardziej w środku auta.Po wyłączeniu klimy cisza.Zastanawiam się tak czy w innych teczkach też tak jest czy to u mnie coś świruje.Ogólnie klima chłodzi w miarę dobrze,ale jak załączam ją to słychać od razu różnicę,taki dzwięk w środku auta jakby silnik pracował nierówno.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 lipca 2014, 23:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 498
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
To bardziej wygląda na działanie zaworu rozprężnego od klimy, może małej ilości czynnika w układzie.


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 lipca 2014, 15:25 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Dzisiaj dokładniej zbadałem temat i wygląda,że to wentylatory chłodnicy wpadają w jakieś wibracje tak,że aż cała buda się trzęsie,po wyłączeniu się wentylatorów cisza jak w kościole.Za chwilę zabieram się za wyciąganie wentylatorów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 lipca 2014, 07:11 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 498
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
a na pierwszym, czy drugim biegu? Może odepnij jeden z nich i będzie wiadomo który hałasuje.


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 lipca 2014, 08:16 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
No i już wiem,co jest grane.Okazało się,ze jeden z wentylatorów,a właściwie jego obręcz jest połamana w dwóch miejscach.Objawiało się to po włączeniu klimatyzacji(wentylatory startują)na pierwszym biegu w kabinie słychać było takie jakby falowanie obrotów i lekkie wibracje,wczoraj kiedy przygrzało na zewnątrz wentylatory pracowały na pełnych obrotach i wibracje były tak silne,ze aż cała buda się trzęsła jakby auto miało się rozlecieć.Nie znam przyczyny uszkodzenia(może starość,zmęczenie materiału)ale słyszałem moment uszkodzenia,parę dni temu w trasie z Norwegii.I tak się to nasilało w miarę kilometrów.Na wysokich obrotach siła odśrodkowa sprawiła,że obręcz wentylatora w miejscu uszkodzenia obcierała o obudowę.Dziś zamawiam nowe wentylatory i zobaczymy jak będzie.Za parę dni trasa do Chorwacji,więc fura musi być znowu w formie.Piszę to tutaj,bo może komuś przytrafi się podobny problem i będzie podobnie jak ja myślał,że wina leży po stronie klimatyzacji.Bo taki był mój pierwszy trop.Jeżeli wątek jest w złym miejscu,proszę o przeniesienie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 czerwca 2016, 18:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Co może być przyczyną grzania się sprzęgła kompresora klimatyzacji, tak, że nowe po krótkim czasie (max. rok od wymiany - pracy wiele, wiele mniej) robi się zardzewiałe (jakby farbę opalić w ognisku).
Poprzednio spaliła się cewka w końcu, od temperatury jak sądzę, bo była potopiona, stare sprzęgło wydawało już na koniec dźwięki. Łożysko w między czasie wymienione ze 2 razy - pewnie szlag trafia jedne po drugim od temperatury.
Teraz nie podoba mi się wygląd tego nowego, niby załącza, ale jest przegrzane, zardzewiałe, na razie ciche.
Może to zapchany osuszacz powoduje, że sprężarka ma taki opór, że sprzęgło się uślizguje i grzeje przez to?????


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 czerwca 2016, 19:22 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Co może być przyczyną grzania się sprzęgła kompresora klimatyzacji, tak, że nowe po krótkim czasie (max. rok od wymiany - pracy wiele, wiele mniej) robi się zardzewiałe (jakby farbę opalić w ognisku).
Poprzednio spaliła się cewka w końcu, od temperatury jak sądzę, bo była potopiona, stare sprzęgło wydawało już na koniec dźwięki. Łożysko w między czasie wymienione ze 2 razy - pewnie szlag trafia jedne po drugim od temperatury.
Teraz nie podoba mi się wygląd tego nowego, niby załącza, ale jest przegrzane, zardzewiałe, na razie ciche.
Może to zapchany osuszacz powoduje, że sprężarka ma taki opór, że sprzęgło się uślizguje i grzeje przez to?????


Szczelinę ustawiłeś na 0,4? bo wg zaleceń serwisowych luz lepiej utrzymywać w dolnym zakresie.
Wymieniasz samą tarczę sprzęgła sprężarki) bez wymiany koła pasowego? a jeśli to czy było ono wyrównane i wycentrowane po wymianie łożyska?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 czerwca 2016, 19:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Może sprężarka się już zaciera


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 czerwca 2016, 20:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Łożysko stare wyciśnięte i nowe wciśnięte na prasie, podkładka włożona taka jak była z tego co pamiętam, więc luz taki jak był, wymieniony cały komplet, podkładka tylko stara i nawet nie wiem skąd wziąć nową (nie było w komplecie). Jakichś szczególnych zabiegów z tym kołem nie było i nawet nie bardzo wiem jak one miałyby wyglądać?
Klima ogólnie chłodzi jak wściekła.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 czerwca 2016, 20:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12306
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Spróbowałbym zmienić osuszacz


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 czerwca 2016, 20:57 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
Luz sprawdź szczelinomierzem, i nie w jednym miejscu a w 4 co 90 stopni. Sprzęgło w klimatyzacji powinno pracować w systemie zero-jedynkowym bez poślizgu. Za duża przerwa utrudnia uzyskanie dobrego zasprzęglenia a za mała może powodować ocieranie tarczy sprzęgłowej o czoło koła pasowego mimo niezałączenia klimatyzacji. Równość szczeliny ma również istotne znaczenie gdyż zwichrowana tarcza (jest co prawda tak zbudowana by to niwelować) lub koło pasowe nie przylega całą płaszczyzną co utrudnia przeniesienie mocy z paska na sprężarkę. Podkładkę dorobi Ci każdy tokarz lub można kupić zestawy podkładek (chyba nawet lepiej) ja co prawda sobie dorobiłem ale to już inna historia.

Polecam też: http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyz ... mochodowa/



Za ten wpis autor Ikis podziękował: niebieski-n2 (sobota, 25 czerwca 2016, 21:28)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 czerwca 2016, 21:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Ikis napisał(a):
za mała może powodować ocieranie tarczy sprzęgłowej o czoło koła pasowego mimo niezałączenia klimatyzacji.

Mam wrażanie, że u mnie może występować ten problem.

Ikis napisał(a):
Szczelinę ustawiłeś na 0,4?

Czy to się wprost przekłada na włożanie podkładki o takiej właśnie grubości, czy nie jest tak prosto i trzeba dobierać podkładkę, aby osiągnąć podany wymiar szczeliny??


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 czerwca 2016, 21:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
sprawa osuszacza, niesprawnej sprężarki wychodzi w pomiarze ciśnień pracy po podłączeni zegarów pomiarowych do układu klimy
każdy warsztat od klimy powinien to wykryć od ręki bo zapchany osuszacz powoduje gwałtowny wzrost ciśnienia w układzie, a zacierająca się sprężarka spadek


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: niebieski-n2 (sobota, 25 czerwca 2016, 22:26)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 czerwca 2016, 21:47 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
niebieski-n2 napisał(a):

Szczelinę ustawiłeś na 0,4?

Czy to się wprost przekłada na włożanie podkładki o takiej właśnie grubości, czy nie jest tak prosto i trzeba dobierać podkładkę, aby osiągnąć podany wymiar szczeliny??[/quote]

Nie, to jest właśnie ten problem ale zmierz teraz szczelinę, po demontażu (o ile trzeba dokonać regulacji) tarczy sprzęgłowej sprawdź grubość podkładek (tak, może być ich kilka i okaże się czy i jaką musisz dobrać by uzyskać właściwy luz sprzęgła)

Jeśli masz już zdjęty pasek wielorowkowy to sprawdź czy czoło koła pasowego nie ma bicia osiowego względem łożyska. Specyficzna budowa koła sprawia, że po wymianie łożyska może wystąpić bicie osiowe. Jest dość proste do wyeliminowania ale potrzebny jest dostęp do tokarki i czujnika zegarowego. Niczego nie trzeba toczyć, wpierw ustawia się czujnik do powierzchni ciernej koła. centruje a następnie przekłada się czujnik tak by dotykał wewnętrznego pierścienia łożyska.

Jedna uwaga. zardzewiałe powierzchnie sprzęgła nie są niczym dziwnym. Jak już pisałem te sprzęgło pracuje na zasadzie 0-1 więc jeśli nie występuje poślizg to one się nie oczyszczą tak jak tarcze hamulcowe.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB