T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 26 kwietnia 2024, 05:02

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 sierpnia 2015, 19:53 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
Jestem od niedawna w posiadaniu Multivana z 2000 roku (silnik 2.5 AHY). Auto ma jakiś rodzaj ogrzewania postojowego niestety nic więcej nie wiem. Pooglądałem auto od spodu i nie stwierdziłem nic charakterystycznego poza drugą nagrzewnicą. Na "wysokości' dolnego nawiewu za pasażerem i kierowcą mam pofalowaną podłogę, więc - z tego co wyczytałem na forum - nie mam suchego ogrzewania postojowego. Natomiast w w prawym przednim nadkolu, przed kołem mam mały tłumik. Niestety nie widzę gdzie dokładnie idzie bo wchodzi po spodnią osłonę silnika. Wygląda to tak:

ZDJĘCIE 1

ZDJĘCIE 2

Co ja mam w końcu zamontowane w Multiku ? ;) Dzwoniłem do ASO aby mi po VINie sprawdzili co mam zamontowane, ale niestety nie prowadzili tak dokładnych danych w tych rocznikach. Podejrzewam, że jet to dogrzewacz D3WZ, ale nie jestem pewien. Pół biedy bo coś jest, ale niestety nic nie chce grzać. Wciskam czerwony przycisk (ustawiam na 120 minut), coś "cyknie" pod siedzeniem, i nic kompletnie się nie dzieje :( Mam taki panel:

http://s30.photobucket.com/user/Alan_Ma ... 4.jpg.html

Od czego mam w ogóle zacząć...? Co radzicie ?


Ostatnio edytowano wtorek, 18 sierpnia 2015, 22:39 przez Ka55ei, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 sierpnia 2015, 20:14 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Zacznij od tego tematu viewtopic.php?f=9&t=100
Na forum masz wszystko opisane,wystarczy poszperać i poczytać ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 sierpnia 2015, 20:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
zrobiłeś zdjęcia tłumika spalin - co byś tam nie miał każde urządzenie podgrzewające płyn chłodniczy ma taki sam
skoro jest panel sterowania oznacza to, że zapewne masz dodatkowe postojowe ogrzewanie wodne, skoro cyka to pewnie chce ruszyć ale coś jest popsute - lista usterek możliwych jest długa i właściwie opisana na forum
znajdź sam piec ( jest to na forum ) i zrób zdjęcie wlepki - tam masz model urządzenia


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 sierpnia 2015, 22:25 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
Kenobi napisał(a):
zrobiłeś zdjęcia tłumika spalin - co byś tam nie miał każde urządzenie podgrzewające płyn chłodniczy ma taki sam
skoro jest panel sterowania oznacza to, że zapewne masz dodatkowe postojowe ogrzewanie wodne, skoro cyka to pewnie chce ruszyć ale coś jest popsute - lista usterek możliwych jest długa i właściwie opisana na forum
znajdź sam piec ( jest to na forum ) i zrób zdjęcie wlepki - tam masz model urządzenia
Szukam i szukam, ale niestety sporo linków nie działa i dużo zdjęć już nie jest już wyświetlanych. Gdzie dokładnie znajduje się ten piec? Wnioskuję, że gdzieś w okolicach silnika. Jest do niego dojście od góry czy trzeba odkręcać osłonę silnika ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 sierpnia 2015, 22:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Może to da ci wskazówke:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Wasserstandheizung
Piecyk powinien być przykręcony do lewej podłużnicy, mniejwiecej pod zbiornikiem płynu chłdniczego nisko, od góry ciężko dojrzeć bez latarki. Dojście od spodu po odkręceniu osłony silnika.



Za ten wpis autor xxxkamil podziękował: Ka55ei (wtorek, 18 sierpnia 2015, 23:05)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 sierpnia 2015, 23:13 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
xxxkamil napisał(a):
Może to da ci wskazówke:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Wasserstandheizung
Piecyk powinien być przykręcony do lewej podłużnicy, mniejwiecej pod zbiornikiem płynu chłdniczego nisko, od góry ciężko dojrzeć bez latarki. Dojście od spodu po odkręceniu osłony silnika.
Dzięki wielkie :D Niestety niemiecki to moja słaba strona i muszę się ratować translatorem :oops: Chciałbym więc tylko dopytać czy dobrze wyczytałem, że mając ogrzewanie postojowe wodne (D4WS) mam także od razu funkcję dogrzewania silnika (jaką spełnia np. D3WZ) ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 sierpnia 2015, 08:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
xxxkamil napisał(a):
Piecyk powinien być przykręcony do lewej podłużnicy,


Tak by było przy dogrzewaczu D3, a napisał o tłumiku w prawym nadkolu i ma zegar od mokrego to pewnie ma D4.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 sierpnia 2015, 10:12 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
niebieski-n2 napisał(a):
xxxkamil napisał(a):
Piecyk powinien być przykręcony do lewej podłużnicy,


Tak by było przy dogrzewaczu D3, a napisał o tłumiku w prawym nadkolu i ma zegar od mokrego to pewnie ma D4.
O rety przepraszam za zamieszanie ze stronami :oops: Napisałem prawe nadkole mając na myśli sytuacje "patrząc" od strony maski. Tłumik mam w LEWYM nadkolu, czyli od strony kierowcy. Przepraszam jeszcze raz, że nieumyślnie Was w błąd wprowadziłem :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 sierpnia 2015, 19:05 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Tu masz opis D4Ws ;)
http://www.standkachels.com/downloads/p ... Einbau.pdf



Za ten wpis autor słowik podziękował: Ka55ei (piątek, 21 sierpnia 2015, 09:29)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 sierpnia 2015, 09:29 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
słowik napisał(a):
Dzięki. Na pewno się przyda :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 września 2016, 11:18 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 11 września 2014, 19:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
model: VW T4 Caravelle LONG
silnik: 2.5 TDI AEL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Koledzy, nie wiem czy to będzie odpowiedni temat ale z uwagi na to, że również mam wątpliwości co do tego co jest czym to uznałem, że napisze tutaj.

Mam w swojej Caravelli niedzialajace od dawna (zamontowane fabrycznie) suche webasto. To, co z niego zostało to nagrzewnica pod siedzeniami pasażerów i panel sterowania na desce rozdzielczej.

Pod lewym nadkolem mam również ten tłumik. Nie mam natomiast zamontowanych żadnych części (resztek) po webasto mokrym ani żadnym innym dogrzewaczu. Z uwagi na to mam takie pytania, które wynikają z tego, że jestem latkiem w te klocki.

Czy obecność dogrzewacza (takiego czy innego) ma wpływ na wydajność ogrzewania z nawiewow zima wewnątrz samochodu? Rok temu miałem wrażenie, że powietrze które leci z nawiewow powinno być jednak cieplejsze.

Wiem, ze to co fabrycznie montowano w t4 - dogrzewacz D3WZ - miało za zadanie dogrzewac silnik PO zapłonie. Nie miało więc ten funkcjonalności, która zapewnia mokre postojowe - grzanie PRZED zapłonem. Wyczytałem, że da się go tak przerobić, żeby tę funkcjonalność zapewnić. No i teraz pytanie co tak naprawdę powinienem kupić i zamontować żeby mieć
a) grzanie przed zapłonem
b) grzanie po zapłonie

A. No i jeżeli to wszystko nie ma wpływu na nawiewu, to gdzie zacząć poszukiwania nad źródłem problemu?

Dzięki za wszelką próbę pomocy :)

Edit: Czy możliwe jest by mój panel służył do obsługi zarówno mokrego jak i suchego webasto?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 września 2016, 11:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
@pawstrze, mógłbyś jaśniej zdefiniować problem? Domniemywam, że Ci za zimno w środku ale tylko domniemywam...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 września 2016, 12:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
pawstrze napisał(a):
No i teraz pytanie co tak naprawdę powinienem kupić i zamontować żeby mieć
a) grzanie przed zapłonem
b) grzanie po zapłonie

Oryginalne ogrzewanie mokre postojowe ( D cyfra mocy WS ) które będzie miało też funkcję dogrzewacza, były takie montowane w T4.
pawstrze napisał(a):
Czy obecność dogrzewacza (takiego czy innego) ma wpływ na wydajność ogrzewania z nawiewow zima wewnątrz samochodu?

Na wydajność po nagrzaniu się silnika nie ale przed rozgrzaniem silnika duży, przykładowo przy -10 ze sprawnym dogrzewaczem ciepłe powietrze z nawiewów leci już po 5min, bez trzeba co najmniej 20min intensywnej jazdy
pawstrze napisał(a):
Czy możliwe jest by mój panel służył do obsługi zarówno mokrego jak i suchego webasto?

Nie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 września 2016, 13:43 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 11 września 2014, 19:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
model: VW T4 Caravelle LONG
silnik: 2.5 TDI AEL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Dzięki za odpowiedzi.

@Adampio Problemy są dwa. Pierwszy taki, że zeszłej zimy miałem wrażenie, że z nawiewów - nawet po intensywnej jeździe - powietrze nie jest aż tak ciepłe jakby mogło być. Po tym, co napisał Kenobi już wiem, że nie ma to nic wspólnego z dogrzewaczem. Może coś z nagrzewnicą? Jakieś pomysły?

Druga rzecz nie jest problemem samym w sobie - nie ma żadnej awarii, bo nie miało się co zepsuć - nie mam zamontowanego dogrzewacza ani mokrego webasto. Próbuję sobie skalkulować jaki byłby koszt zamontowania tego albo tamtego. Zeszłej zimy radziłem sobie bez tego - ale wiadomo, że łatwiej jest kiedy przed zapłonem samochód zostanie ogrzany. To mokre ogrzewa tylko silnik, czy również kabinę? Wiem, że suche tylko kabinę ale co do mokrego mam wątpliwości.

Nie mam również zamontowanej pompki dodatkowego obiegu płynu chłodniczego (tej co wymusza obieg po zgaszeniu silnika). Czy to ma związek z działaniem mokrego webasto?

@Kenobi, kojarzę nazwę D4WZ albo D3WZ. Nigdzie nie spotkałem się z S na końcu. W każdym razie tu na forum.
Znalałem takie aukcje:

http://allegro.pl/vw-t4-webasto-instala ... 44363.html
http://allegro.pl/ogrzewanie-postojowe- ... 19452.html

Jedno jest do wersji 150KM o ile to ma znaczenie rzeczywiście ale to na razie pomińmy. Czy to są urządzenia, które spełniają taką samą rolę?

Wybaczcie chaos w mojej wypowiedzi. Trudno mi to jakoś zebrać do kupy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 września 2016, 14:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
To że słabo grzeje to na 99% za niska temperatura silnika albo zapowietrzanie nagrzewnicy.

Ja mam mokre Webasto które pompuje gorąca wodę do nagrzewnicy i jak zawór ogrzewania jest otwarty to woda ta spływa do silnika i grzeje także blok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 września 2016, 15:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Z to tylko dogrzewacz, S to pełne ogrzewanie postojowe
pawstrze napisał(a):
kojarzę nazwę D4WZ albo D3WZ. Nigdzie nie spotkałem się z S na końcu. W każdym razie tu na forum.

coś słabo szukałeś:
search.php?keywords=d4ws&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Szukaj
pawstrze napisał(a):
Czy to ma związek z działaniem mokrego webasto?

Ogrzewanie postojowe zazwyczaj ma własną pompkę, choć jest tego tyle wersji, że ręki nie dam.

Jeśli dobrze kojarzę to byłeś u mnie i oglądaliśmy twoją T4 i w układzie chłodzenie-grzanie ktoś tam sporo rzeczy wypruł, chyba włącznie z dogrzewaczem i dodatkową pompką, problemy z ogrzewaniem mogą być spowodowane złym połączeniem węży po tej " operacji ".
Tylko, że temat słabego ogrzewanie to już nie w tym temacie dalsza dyskusja.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 września 2016, 00:14 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
Gdzie na śląsku jest dobry serwis Eberspachera ? Nadal nie udało mi się odpalić ogrzewania wodnego. Rotor się poddał, ale przynajmniej sprawdził, że wiązka jest ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 września 2016, 09:18 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 11 września 2014, 19:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
model: VW T4 Caravelle LONG
silnik: 2.5 TDI AEL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Kenobi napisał(a):
Jeśli dobrze kojarzę to byłeś u mnie i oglądaliśmy twoją T4 i w układzie chłodzenie-grzanie ktoś tam sporo rzeczy wypruł, chyba włącznie z dogrzewaczem i dodatkową pompką, problemy z ogrzewaniem mogą być spowodowane złym połączeniem węży po tej " operacji ".
Tylko, że temat słabego ogrzewanie to już nie w tym temacie dalsza dyskusja.


Tak. Zgadza się - dobrze kojarzysz :) Zacznę od odpowietrzania - po drodze jeszcze były problemy z wentylatorami chłodnicy - a potem, jak starczy czasu będę myślał dalej. Jeszcze raz dzięki Panowie z odpowiedzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB